[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:39

WL, zijn er geen stallen in de buurt die vergelijkbaar zijn, zonder al dat gezeur?

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:42

Evie: Gestart in Zwijndrecht? :P Dat is niet aan te raden. Weet niet wat die parcoursbouwer daar soms denkt... Heb daar wel eens M gereden dat het meer op B hoogte stond.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:48

mo_van_dijk schreef:
WL, zijn er geen stallen in de buurt die vergelijkbaar zijn, zonder al dat gezeur?

Ik hoop echt zo dat ze gauw het land op mogen, want het landseizoen is echt heel fijn.. zou heel veel schelen.. Eergister werd Wolin uitgemaakt voor een dikke vette slak door de vennoot van de stalbaas.. sorry, maar ik betaal geen 275 euro straks om dergelijke aantijgingen naar mijn hoofd te krijgen.. vind dat zo raar! :roll: Daarnaast.. Wo is niet bepaald een dikke vette slak >;) .

Ik ben deze een tijdje terug tegen gekomen.. toch wel wat ik zoek, mag wel eerst mijn 'license to liberty' gaan halen ...
[EA-CO] Paardvriendelijke stal; omg. Leiden, Alphen a/d R, Z'meer

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:55

Evie: Fijn dat je zo lekker gereden hebt! Gefeliciteerd :)
Kim: Jammer dat de jury er wat anders over dacht. Iig wel leuk commentaar :)!
Lotte: Vervelend zeg :(:) Al plannen om je rijbewijs te gaan halen?

Nog een foto van vanmiddag. Woll (op deze foto net een harige tekkel van bovenaf gezien :+) bedacht zich op deze foto net hoe ze de meeste spetters kon maken. Helaas maar 1 foto was als de dood dat ik mijn telefoon in het water zou laten vallen ;)

Afbeelding

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:00

Avond :wave:

Stoere foto Vief :D
Evie: Netjes van je parcours!
Kim: Balen dat het niet zo lekker ging.
Lotte: Wat vervelend zeg :\

Ik ben vandaag ook op buitenrit geweest. Nog lekker een stuk gegaloppeerd. Ze houdt altijd heel erg in en nu begon ze eindelijk een beetje los te komen, wat resulteerde in een mega bok waardoor ik er nog bijna naast lag :D Daarna ook nog even door het water gegaan, dat vond ze ook erg leuk. Ze ging er heel diep in en wou er toen niet meer uit :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:31

Goedenavond!!
@ Lotte: balen zeg. Lekker dan dat je paard wordt uitgescholden..toch wel teruggescholden hè ;)
@ Vief en AntheaV: lekker hoor een buitenritje...

...had ik ook beter kunnen doen ipv op wedstrijd gaan. Tjongejonge, zelden zo'n slechte bodem meegemaakt. En dat in een splinternieuwe accomodatie!
Jer liep redelijk maar niet rond genoeg. Oefeningen liep hij wel makkelijk doorheen, maar het algehele beeld was niet goed genoeg. Hij vond de bak ook behoorlijk spannend! Wel vind ik dat ik behoorlijk ondergewaardeerd ben door de jury. Meisje voor mij (met wel een erg mooi paard) had wel 2 wp, maar wel een paard met (bijna) steeds de kin op de borst, dan kan ook niet de bedoeling zijn. Anyway, de conclusie: ik ben tevreden over mijn debuut, maar daar ga ik niet meer starten. Mogen ze eerst wel wat aan die bodem doen. In de hoeken en korte zijdes was het net een zandverstuiving :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:40

Goedenavond!
@ Kim: Jammer dat je wedstrijd niet helemaal lekker ging.
Dat heb ik laatste keren dat ik ging dressuren op wedstrijd ging ook gehad, denk je dat je het eerste rondje netjes rijd en niet te diep (spiegels om het tussendoor even te checken ;) ), en dan krijg je een protecol terug met te diep erop, echt vervelend. En als ze dan het tweede parcours echt te diep lopen, krijg je dezelfde punten en commentaar, dat van meer oprichting heb ik ook (terecht) veel commentaar op gehad.
Ik herken je gevoel van voorlopig geen dressuurwedstrijden, en ik heb ook besloten om me maar even op het crossen (en een beetje op het springen) te storten, en zodra je weet dat je even geen wedstrijden hebt, gaat het dressuurrijden ineens veel fijner en relaxter :+ , heel apart....
@ Mo: Toch een mooi dat Corion uiteindelijk goed door de plas ging :) , een klein begin kan het begin van iets groots zijn denk ik dan maar.
@ Wl: Ow vreselijk, ik heb op een manege gestaan en dat was echt eens maar noit weer :+ .
@ Pb: Ik vond het eigenlijk wel een fijn parcours , stond gewoon op een normale hoogte en het parcours stonden een paar lastige lijnen en bredere oxers in, maar het was wel heel fair gebouwd. Vroeger (vorig jaar bedoel ik dan eigelijk :+) ) was daar de bodem in de binnenlosrijbak heel slecht, allemaal kuilen, aanvankelijk zou het losrijden buiten zijn maar door de weersvoorspelling was dat binnen, en ik moet zeggen dat de bodem daar nu ook een stuk beter is, mooi gelijk en niet zo zwaar, en ook de wedstrijd was heel goed geregeld met starten opvolgorde etcetera, ik ben dus eigenlijk wel te spreken over Zwijndrecht.
@ Vief: Leuke foto!
@ Anthea: Lekker naar buiten, zeker met dit heerlijke weer.
@ Noor: Balen dat de bodem zo slecht was, en dat de jury je heeft ondergewaardeerd.
Zolang je er zelf een goed gevoel over hebt, zou ik er ook tevreden zijn, die punten komen vanzelf wel!
Ga je binnenkort wel weer starten, of ga je je eerst foccussen op het crossen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:43

@ Evie: ik heb voorlopig geen dressuurwedstrijden meer staan. Dit was sowieso om te zien hoe we er voor stonden (maar met dit jurycommentaar kan ik helaas niet veel). Dus nu lekker thuis doortrainen en vooral: lekker naar buiten! Ik heb het dressuren echt wel weer even gehad hoor ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:46

Noor, same here :P

Ik vind het dan wel weer leuk dat moeders gaat dressuren met Bam :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:04

Vief, wat een heerlijke foto :D , gave omgeving zeg!!
Noor, nee.. ik was een soort van 'flabbergasted'.. := maar volgens mij weet die man heel goed wat ik van hem vind ;) ...

Bijna klaar.. Zo lekker naar huis :) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 01:11

Goede nacht!!

Kim balen van je puntjes!! ach gewoon lekker weer gaan springen en crossen ;)
WL mooie stal!! :j
Vief lekker ding die woll, harige tekkel _O-
Noor balen van het jury comentaar! gewoon lekker door trainen :)

Zo ik heb letterlijk de billen uit me string gelachen _O-
Morgen even de foto uploden :P

Nu naar bed, morgen lekker richting strand!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:10

Goeiemorgen!
Ik heb de komende 3 dagen tentamens :\ Vandaag Ontwikkelings- & Onderwijspsychologie. Ben benieuwd hoe het gaat..

Fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden Caroline!
Gefeliciteerd met je winstpunten Evie!
Jammer van je punten Kim. Maar idd, nu ff lekker crossen en daarna die dressuur pas weer!
Mooi dat hij zo lekker liep Mo!
:(:) voor Lotte.
Grappige foto Vief :+
Lekker zo'n buitenrit Anthea :D
Wat balen van je wedstrijd Noor. Waar was het eigenlijk? En dan ook nog slecht jurycommentaar. Jammer!
Veel plezier op het strand Corien!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:37

Goeiemorgen!
@Snoekiej: Veel succes met je tentamens de komende dagen! En fijn dat je weer lekker met Vorstin aan het rijden bent!
@Noor: Erg leuk artikel in de krant en een leuke foto ook erbij! Balen dat je niks kon met het jurycommentaar en dat de bodem zo slecht was, maar de kop is er in ieder geval vanaf ;)
@Evie: Gefeliciteerd met je fijne parcoursen en winstpunten!
@Caroline: Fijn dat je weer lekker met de ruin hebt kunnen rijden!
@Kim: Balen van je punten, maar volgende keer weer beter!
@Mo: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!
@Lotte: Hopelijk kunnen bij jullie de paarden ook weer snel op het land, zal voor jou waarschijnlijk ook een stuk meer rust geven :(:)
@Vief: Wat een grappige foto! Fijn dat Woll zo braaf was!
@Anthea: Fijn dat je zo lekker buiten hebt kunnen rijden!
@Corien: Veel plezier op het strand vandaag!

Ik heb een druk weekend achter de rug, vrijdagmiddag met paard van mijn zusje langs de tandarts, daarna Jipje even in het bos gereden samen met een vriendin. Zaterdag de hele dag gewerkt en gisteren dressuurwedstrijd gehad. 1e proef kreeg hij erg veel spanning aan 1 kant van de bak, waar ik de hele proef last van had. 2e proef ging een stuk beter en kreeg ik 177... Aankomende zaterdag mijn laatste indoorwedstrijd en dan weer heerlijk op naar het buitenseizoen :D Gisteren op wedstrijd ook heerlijk buiten los kunnen rijden :D Waren nog wel wat plassen, maar daar plonste Jipje heerlijk middenin :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:43

Leuke foto Vief!
Shanouk, Succes met je tentamens
WL, Die stal ziet er goed uit
Noor, Jammer van de bodem, waar moest je starten? Wel fijn dat je zelf tevreden was!
LZ, Hoe was je date?

Ik ga maar eens aan het werk.... Beetje kort geslapen vannacht!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:46

Goedemorgen!
@Snoek: het was in Andijk. Best een mooie accomodatie maar over een aantal dingen hebben ze niet goed nagedacht. Ten eerste de bodem (in de losrijbak was ie perfect).Als je van de losrijbak naar de wedstrijdbaan gaat, moet je onder de kantine door. Is echter zo laag gemaakt dat het niet veilig is om op je paard te blijven zitten, iedereen moet dus steeds af- en opstappen. Handig hoor ;) En heel slecht was het jurycommentaar niet hoor, maar geen kritieken waarvan je denkt: ik snap wat je bedoelt - daar kan ik wat mee.
Corien: veel plezier op het strand!
J-N: jammer van de spanning in de ring!

Iedereen heeft weer zin in het buitenseizoen lees ik wel!
Ga snel aan het werk, veel vergaderingen dus zal wel weer weinig gedaan krijgen.. Vanavond Jer even longeren en daarna naar zumba :)

Edit: Mo, kort geslapen?? Had je weer bezoek? :P <3
LZ: hoe was jouw date?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:51

Noor, Inderdaad :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:54

Ik heb de komende 5 dagen ook toetsweek -> 11 proefwerken 8)7

Snoekiej - Veel succes!!
Noor - altijd vervelend slechte bodem & slechte jury :P
Vief - leuke foto

Ik heb ook al zo'n druk weekend gehad. Zaterdag eerst oefenspringen met de jonkies en Zondag clubkampioenschappen.

met de clubkampioenschappen moest je ook eerst op je eigen niveau dressuurrijden: Gracia een erg fijne proef -> 193 (5e in de ponyring:))& Blue iets heet -> 185 (5e in de paardenring :D ik deed HC sinds dat je maar met 1 mee kunt doen voor het echie). Daarna de cross, sinds dat we 5 en een halve minuut (!) over 1300 meter cross mochten doen, had ik maar even een horloge geleend (mooi excuus om ook eens met zo'n ding te rijden...) Gracia en Blue pakten allebei erg goed aan en hadden dan ook de perfecte tijden van 5.32 en 5.27 *D Hierna hoefden we alleen nog maar te springen, gewoon met allebei een relaxed foutloos rondje gereden. Uiteindelijk was de tijd van de cross toch doorslaggevend en had ik met m'n onervaren gele guppie van die andere 25 pony's gewonnen. *\o/* *\o/*
Nu mag ik me dus een jaar lang clubkampioen noemen 8-) als ik met Blue gewoon in de paardenring was blijven rijden was ik zelfs daar kampioen geworden :Y)

Foto's volgen :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:19

Leuk Mo gaat dus echt goed :P
Noor balen van zo'n bodem zeg.
JN jammer van je punten.
Evie: Ik vind in Zwijndrecht vooral de wedstrijdbaan héél slecht. NOgal rul en zeker als je dan in het M rijdt met een driesprong slaan ze gewoon door de bodem heen. Hoogte is natuurlijk persoonlijk, aar de L staat daar meestal op de hoogte van het B in Brabant waar ik veel meer rijd.
Snoek: Balen van je tentamens. Ik heb nog 2 weken.....
BB: Gefeliciteerd met je kampioenschap!!

Ik heb net 1,5uur op Hetje gereden. Ik had het zwaarder dan het paard op het laatst :+ Ga nu vlug even lesgeven

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:49

Morgen :wave:

PB: Arme jij :(:) ;) Succes met lesgeven!
BB: Gefeliciteerd met je titel :D
Mo: Leuk hoor *D
Noor: Wel echt vervelend dat ze de bodem daar zo slecht voor elkaar hebben :\
JN: Jammer van je spanning in de proef!

Ik zit op de uni te wachten tot mijn proefpersoon voor het onderzoek er is.. :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:00

Morning!! :wave:

Vanavond de nachtdienst in.. heb er drie!

Haha heb je een proefkonijn Vief :D , wat ga je doen?
Mo, leuk leuk *D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:16

Morgen!!
WL balen van je nacht dienst!
MO leeuk :))
PB lekker ritje met hetje dan ;)

Zo Ik ga me spullen pakken en richting paard :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:21

Kom ik net bij het blauweenveloppen-kantoor vandaan om wat te vragen keek die meneer achter de balie me eerst al fronsend aan bij het woord Ebay.. Werd al vrij snel afgescheept met een formulier.. Thuis aangekomen dat formulier gaan lezen. Regel 20, staat er let op: dit is géén formulier voor.... juist waarvoor ik kwam!! _-:( Behulpzame huisgenoot wilde het gelukkig wel even vragen vanavond aan iemand die er een stuk meer vanaf weet, dus ben benieuwd. Stom gedoe :\

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:24

Wat stom Vief!
PB, ik zal je even een berichtje terug doen over je dekens!

Uk eet dus al een weekje niet goed. Nu begon het ook nog eens met heel veel kleine beetjes plassen, met daarvoor afgaand schrapen enz. Heb vanochtend de D.A laten komen. Die dacht aan een blaasontsteking. Ondanks dat hij geen koorts heeft. Moet dus nu urine gaan opvangen, maar dat zal nog niet meevallen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:32

Wat een gedoe Vief, Ging het om je jasjes-verkoop?
Tientjeh, Succes met opvangen! Dat lijkt mij idd niet heel simpel