[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:01

miss_jumpy schreef:
Iemand die vroeger lid was van onze vereniging handelt in paarden en is nu op zoek naar een specifiek paard. Misschien weet iemand nog een leuk paard wat aan deze eisen voldoet? Dan graag een pb!

Voor een klant uit de VS (thans springruiter) ben ik op zoek naar een eventing paard. Aangezien wij meestal dress.paarden soms een enkel spr.paard bemiddelen heb ik nu een probleem!

Je weet 't maar nóóit: wellicht wordt er binnen Kon. Emma een passend paard te koop aangeboden. Onderstaand de wensen van de klant:

merrie
162 - 172 cm
9-13 jr.
chique type
Z-dress. en B-spr. evt. hoger
enige eventing ervaring is zeker een pré
paard moet snel aan 't been zijn
interessante afstamming (klant wil er later mee gaan fokken)
prijsindicatie tussen de € 15.000 en 17.500,==

Raimaer komt aardig in de richting (behalve dat Z dressuur dan en het chique ) maar die is niet te koop.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:16

zo dacht ik ook lielle
die indoctro valt er ook wel in, behalve dan dressuur
ze loopt wel L2 dressuur, Z springen en mag het M SGW in
ze is het meest geschikt voor de eventing, en ze heeft leuk papier en je kan nog fokken ook
en super aan het been misschien iets te

simmie: oh oke, goed dat je het even hebt uitgelegd, balen dat het nog niet wil!! mijn moeder heeft precies het zelfde, alleen haar schildklier werkt dus niet meer, vandaar haar moeheid, ze kon echt helemaal niks. is vaak enorm moe en heeft hoe dan ook met de medicijnen een hoge bloeddruk. het zit waarschijnlijk een beetje in de familie, want in de familie hebben er ook een aantal wat met het hart,zoals jij ook vermeld.
is jouw schildklier ook nagekeken?

ik heb net even de startlijst gezien voor de regio. ik ben al nummer 5... beetje jammer, maja
vrijdag haal ik de indoctro heb er nu al zin in!!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:32

das niet leuk nieuws Simmie, hopenlijk knap je snel weer op

kim: gefeliciteerd met je 1e prijs op de rk!

BT: volgens mij is dat een schimmeleigenschap om je eigen kop te schrammen, dat doet yentil nl ook regelmatig

vief: die cap heb ik laatst ook bij divoza gezien, alleen dan met klepje voor, die was €1299,-

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:40

Simmie, je hebt vast n beetje dubbel gevoel bij de uitslag Maar dat je steeds moe bent is toch wel wat vaag.

BT leuk dat die indoctro komt, ik ben er stiekum ook wel een beetje benieuwd naar Kom je met die dan ook in de springles? Want met muis ga je nu toch alleen maar dressuren
Ik zag idd dat je nu ook op startlijst van de Regio staat. Dan moet er ook nog een spandoek voor jou komen

anthea, kun je je nog voorstellen dat er mensen zijn die zon cap kopen??

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:42

nee die indoctro blijft helaas maar voor 1 week...dus dat wordt dressuurles ipv naar springles dus ben bang dat je hem niet ziet maar misschien van de zomer dat als ik haar langzaam aan weer kan starten ze een keertje in friesland een rondje kan lopen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:44

@RK: ja! Ik zag woensdag op eurosport (WB in Bordeaux) iemand ermee rijden hahaha een deen of zweed ofzow. Maar ik zou em zelf dus nooit kopen veel te bang dat ie kapot gaat

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:45

ik heb trouwens ook een heel mooi rijjasje gezien die ik wil (maar niet mag van mn moeder ) en daar staat die cap wel heel mooi bij

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:28

Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Scum, pfeiffer zou idd ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
RK: bij mijn weten is mijn schildklier nooit getest. Kun je daar opeens "last" van krijgen dan? Heb geen idee wat het inhoudt.

Heb net met Djin een bosritje gemaakt. Pfoe dat viel niet mee zeg. Ze is altijd al zo druk in het bos en nu leek het dubbel zo zwaar.
Nu even uitrusten, wat eten en dan straks Killea nog......

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:48

ja naja mijn moeder heeft dat wel opeens gekregen, waarschijnlijk droeg ze het al jaren mee, maar ze kreeg er opeens last van. mijn moeder heeft dan de ziekte van Hashimoto. het blijkt zo te zijn dat doordat mijn moeder dit meedroeg ik diabetes kreeg...!?!
in ieder geval was ze altijd extreem moe,..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:46

Simmie: wat lastig zeg, hopen dat je snel weet wat het is

BT: wat leuk dat de Indoctro een weekje komt! Kan ze alweer goed gereden worden?

Verder weet ik zo niet meer waar ik op wou reageren
Ik ga zo ff rijden, het schijnt de komende dagen slecht weer te worden dus dan schuift het leerwerk maar even een dagje op

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:13

Jeeh Simmie. Sterkte ermee. Ik hoop ook voor je dat ze snel vinden wat het precies is, en dat je weer lekker kunt gaan rijden, zonder daarna uitgeput te zijn!

Hier nog mensen die valentijnskaarten hebben gekregen?? Ik (gelukkig) niet

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:40

Sterkte Simmie, hopen dat het snel weer wat beter wordt zodat je kan stoppen met die extra medicijnen. Maar je weet nu dus nog steeds niet waardoor je bloeddruk zo hoog is?

Ik ben nog steeds ziek
Ik kon vannacht helemaal niet slapen, was misselijk en door het woelen had ik het snikheet gekregen. Toen ik om 7 uur naar de wc wilde werd het opeens donker voor m'n ogen en werd ik nog misselijker. Moest kotsen, net de wc niet gehaald...
Ook nog koorts en heb de hele dag op de bank gelegen..
Mijn broertje is nu ook ziek, moest om 4 uur opeens overgeven en kan nu nog steeds niks eten of rechtop zitten want dan komt alles er weer uit. M'n koorts is nu weer wat gezakt, dus even achter de computer
Maar een gezellig kneuterhoekje bij ons in de kamer. M'n moeder heeft gelukkig nog nergens last van..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:43

jeeh vief.. sterkte daar!! en beterschap!

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:06

Denken jullie dat dit zadel (mits het past) springerig genoeg is om mijn huppeltje smet Tal op te vangen? Is een Daaleman VZ
Afbeelding

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:22

Simmie: beetje dubbel nieuws dus..En vriendin van mij heeft het ook met de schildklier..En bij haar zit er een zwelling die tegen de schildklier aandrukt. Die gaan ze operatief verwijderen maar daardoor wordt je dus heel makkelijk ziek en werkt je hele lichaam eigenlijk niet zo goed meer..

Verder heb ik gisteren er weer voor het eerst opgezeten..Met opstijgen kreeg ik wel weer even een naar gevoel. Ik was extra naar de bak gelopen en ben er daar weer op gaan zitten. Hij bleef stokstijf staan en was er dus ook wel van geschrokken..
Verder heeft al dat longeren de hele tijd hem wel goed gedaan..Want hij liep linksom heerlijk los en laag..
Alleen rechtsom blijft hij constant die stelling naar links vragen..als je dan je binnenhand van de hals afdoet valt ie naar binnen..geef je dan druk met je been gaat ie rennen..
iemand een idee??

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:28

viefje: stelletje ziekepietjes daar in diepenveen K had je nog gesmst.

Anthea: nog bedankt

Ik had gister weer op loempia gereden.. Het gaat heel goed de instructriese zij al.. jah verkoop je pony maar je kan hier best mee verder

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:05

beterschap vief... klinkt niet zo lekker allemaal

andrea: ja ze is weer bloedfanatiek. ze loopt ook al weer springlessen, en zitten nu op zon hoogte van 1.00m, parcourshoogte zal wel iets van 80/90 zijn. dus het is gewoon rustig aan opbouwen en wachten tot ze weer het 1,30m in kan

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:57

Wat een verhaal Simmie. Het is een cliche maar hieruit blijkt toch maar hoe belangrijk je gezondheid is en hoe weinig we daar eigenlijk bij stilstaan. Sterkte, ik hoop dat ze wat voor je kunnen vinden.

Viefdepief even niet zo vief? Beterschap, het heerst behoorlijk volgens mij!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:59

Simmie : jeetje balen..

Vief : Beterschap!! En die foto van de clubkampioenschappen, volgens mij deed ik mee aan die act

Andrea: wel weer positief dat Madine er zin in heeft beter dan dat ze niet vooruit willen !

BT : Hoe is het met muis zijn wond?

Talida: Dat zadel heb ik ook gehad! Heb er Z mee gesprongen bij de pony's, dus ik denk dat het moet lukken!

Volgende week ga ik een weekje op 'vakantie'.
Ik ga naar de springstal van Paul Janssen samen met een paard van mij. Dan ga ik daar een week werken. heb er echt zin in
Welk paarden zouden jullie meenemen. Virma is geen optie, want dat is een dressuurpaard. Ik kan piet of Violin meenemen. Piet ben ik dus nu weer mee aan het opbouwen en violin is nog best groen. Sunny mag ik niet mee, want daar rijdt mijn moeder de laatste tijd op Wat zouden jullie doen?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:02

Vief; beterschap
Simmie; dubbel nieuws dus, hopelijk gaat het snel weer beter!
BT; rood met wit ziet er vast erg apart uit ja

ben trouwens erg benieuwd naar de indeling voor zaterdag

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:20

Vief: Beterschap he!!

BT: Ooh dat schiet dus al op! Hartstikke goed zeg!

renske: ik zou het niet weten, de beste springer?

Ik heb vanmiddag weer even gesprongen, ging hartstikke lekker. Eerst even beetje gedressuurd en ze liep lekker ontspannen. Met springen werd ze uiteraard weer flink enthousiast maar niet zo erg meer als zaterdag dus ze was al weer snel onder controle te krijgen
Ze sprong ook een stuk beter!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:36

leuk renske! ik zou degene mee neme waarvan je denkt waar je het meest mee (en van) kan leren.
ja die plekken zijn nu helemaal rood niet bepaald charmant haha

lekker andrea, gaat de goede kant op zo te horen! ik heb vandaag ook voor de aller eerste keer op stal gesprongen, was niet bepaald alles ze wil veels te graag over dat hout...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:42

BT: Haha, Madine is thuis altijd een stuk brutaler, zal Muis ook wel last van hebben

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:11

renskek schreef:
Volgende week ga ik een weekje op 'vakantie'.
Ik ga naar de springstal van Paul Janssen samen met een paard van mij. Dan ga ik daar een week werken. heb er echt zin in
Welk paarden zouden jullie meenemen. Virma is geen optie, want dat is een dressuurpaard. Ik kan piet of Violin meenemen. Piet ben ik dus nu weer mee aan het opbouwen en violin is nog best groen. Sunny mag ik niet mee, want daar rijdt mijn moeder de laatste tijd op Wat zouden jullie doen?

Violin! Die kan er het meeste leren en die is bovendien gewoon normaal in training.

Ontzettend leuk om te doen trouwens Alleen stalwerk en longeren enzo of ook de paarden helpen rijden?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:12

Op de rest reageer ik straks, moet snel even onder de douche door, eten en dan weer weg