[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:13

viefdepief schreef:
Leuk dat je al zo goed crosst maar eigenlijk nog maar B bent

Ja, grappig is dat he. Mensen denken vaak dat ik dan ook wel wat hoger ben in de dressuur en springen, maar als ik dan zeg dat ik nog steeds B rijdt kijken ze me zo raar aan..................

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 16:16

Sim, je zegt precies wat ik bedoel. Een 9 jarige die B+2 dr is kijk ik toch iets anders aan dan een 9 jarige die dan ook M+1 sgw is en B+9 spr

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:24

De meeste ruiters die sgw - eventing rijden,gaan bijna niet op dressuur wedstrijd, de meeste springen alleen maar..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:25

Lielle schreef:
Sim, je zegt precies wat ik bedoel. Een 9 jarige die B+2 dr is kijk ik toch iets anders aan dan een 9 jarige die dan ook M+1 sgw is en B+9 spr

Feit blijft toch dat ik een B-(eginner) ruiter ben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 16:27

het gaat me in dit geval niet om de ruiter, maar de klasseringen van het paard. Ik zou zelf mss wel gaan kijken naar een 9 jarige die M sgw is en B dressuur, maar alleen B dressuur zou bij mij twijfels doen rijzen. That's all
Maar zelf zou ik sowieso naar een vokomen groene zoeken, dus is ook wel tamelijk hypothetisch

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:28

patsmu schreef:
De meeste ruiters die sgw - eventing rijden,gaan bijna niet op dressuur wedstrijd, de meeste springen alleen maar..

Dat verklaart dus ook het vaak ondermaatse resultaat van de dressuur op SGW-wedstrijden. Ik bedoel niemand persoonlijk hier hoor, jullie scoren altijd vrij hoog!

En nog steeds blijft de dressuur het uitgangspunt in de SGW en eventing.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:28

ik ga met lielle mee...het is toch anders!
maar oke, ik wil wel graag dat een paard dressuurmatig goed is doorgereden...zeker voor het springen!!

wie had het hier laatst over Roodnoot? naam ofzo?
heb een moederlijn van Roodnoot namen voor me liggen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:32

Lielle schreef:
het gaat me in dit geval niet om de ruiter, maar de klasseringen van het paard. Ik zou zelf mss wel gaan kijken naar een 9 jarige die M sgw is en B dressuur, maar alleen B dressuur zou bij mij twijfels doen rijzen. That's all
Maar zelf zou ik sowieso naar een vokomen groene zoeken, dus is ook wel tamelijk hypothetisch

Redelijk voorbeeld hiervan is Killea: op haar 3e zadelmak gemaakt. Daarna 2 jaar in de wei gelopen. Verkocht aan mijn voormalig instructrice, op haar 5e. Toen ze zes was is ze voor het eerst uitgebracht in de klasse B-springen en L-sgw (mijn voormalige instructrice brengt geen paarden uit in Bsgw, alleen maar Lsgw) en kort daarna aan mij verkocht. Ze had maar 4 sgw's gelopen voor ik haar kocht. Eigenlijk heel groen ook nog, want haar "opleiding" is een beetje snel gegaan (hals strekken kon ze niet).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:36

reddytobias schreef:
ik ga met lielle mee...het is toch anders!
maar oke, ik wil wel graag dat een paard dressuurmatig goed is doorgereden...zeker voor het springen!!

wie had het hier laatst over Roodnoot? naam ofzo?
heb een moederlijn van Roodnoot namen voor me liggen

Moosroodnoot, Crosspaard van Nienke Smynia. Daar hadden Gomir en ik het laatst over. Fokkers heten Door en Toon. Van Moos weet ik niet meer exact waar dat voor staat. Maar het blijft een aparte naam!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:44

andrea , reed jij zaterdag in Neede met een logo? ik zag iemand rijden met een logo maar wist niet wie dat was.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:52

Ja, ik reed met een logo! Met een vos en een blauw-rode outfit.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:16

oja

zal dat paard vast uit de Roodnoot stam komen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:35

Patsmu, balen van je weigering. Ik heb wel respect voor je hoor om ** te rijden.

Andrea gefeliciteerd met je prijs.

RT gefeliciteerd met je paard. Bij FA stond ook iets over ......roodnoot.

Missjumpy wordt dat je nieuwe crossoutfit , wel leuke foto's. Vind ik ook altijd erg leuk een paard verkleden. Mijn pony is een keer skelet geweest.

Vief en Kim ik haal jullie altijd door elkaar, zeker als ik zoveel heb moeten lezen.
Dus hoe is het met Sam zijn voetje en de onderste 2 crossfoto's zagen er niet echt ontspannen uit.

Simmie, ik rij ook heel weinig andere wedstrijden. December rij ik ivm werk nooit.
Dan hebben ze vakantie. Januari is opbouwen dus ik heb alleen februari om te starten. Dit jaar brak ik ook nog mijn hand in februari dus dan blijft er niks over.

Mijn paard is "al" 7 en nu bijna ( november / december) 2 jaar zadelmak.
Zij kan voor haar leeftijd ook weinig. Ze is nu B + 7 springen, mag L1 starten ivm mijn M2 met mijn pony en L + 4 sgw.
Ik geloof dat ze wel 1 keer L gesprongen heeft met de broer van mijn instructeur.

Toch heb ik liever een ouder en vrij groen paard dan een 5 jarige die Z loopt. Zeker als ie in de B moest beginnen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:10

ha, nieuwe crossoutfit! Ach, zo'n dikke buik werkt misschien ook wel goed als body-protector!!

Wij hebben op de vereniging twee meiden met fjorden, de fjordenmeisjes! Die doen ook van alles met die beesten, dan hebben ze weer allemaal punkstaartjes in, petjes op, groen haar...! En dan zo naar de springles komen, echt gaaf!

Die meiden zijn altijd zo leuk bezig met die beesten, hele dagen buiten rijden. Ze zijn volgens mij al ergens rond de 17, dus ze houden het echt lang vol

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:22

haha
achjaah, wel leuk!
dat zie ik veel liever als mensen die met slof en wieltjessporen en wat je nog maar meer kunt bedenken persé hun paard in de krul willen trekken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 19:59

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:39

GRRRRRRRRRRRRRRRRR (sorry net een heel verhaal gepost, loopt ie vast, kan ik weer overnieuw beginnen )

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:40

hahahahhahahahahahaha

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:43

Nou ik ben dus ook weer terug van m'n buitenritje, al om kwart voor acht hoor, maar moest gewoon eerst ff wat eten voordat ik achter bokt kon kruipen
Maar Sam was echt heel braaf, langs koeien, schapen, honden, trein, tractors, fietsen, vrachtwagens, een ontsnapte gans en op het laatst zelfs op 1,5 meter langs een grote tractor met een kar vol kuilrollen..
Hij deed gewoon helemaal niks (behalve een hele harde snuif door z'n neus als ie erlangs heen was;) )

Na een half uurtje toch maar even voorzichtig aangedraafd..
Eerst had ik zoiets van mmm is ie nou wel goed, maar ik zat er zelf ook heel afwachtend op en dan doet sam ook niet meer dan wat geslof..
Dus even wat meer been gegeven en hem er even doorheen gereden en hij liep gewoon helemaal goed

Nu snel even afdrogen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:58

Super Vief! Wsl gewoon verstapt dan

Heb een hoop bijgelezen en wilde op een aantal dingen reageren, maar ik vergeet het iedere keer weer Ga ik toch eens iets op verzinnen

Anja, ik weet niet in welke prijsklasse jullie op zoek zijn? Ik weet hier nog een hele fijne te staan. 7 jaar, L1-dressuur, weinig op concours geweest maar wel verder doorgetraind(en dat durf ik te bevestigen ). Paar keer meegeweest op oefenparcours, maar officieel starten in het springen is er ivm studie niet van gekomen. Maakt wel een hele fijne sprong. Zwartbruin, mooi koppie erop, ongeveer 1.65. Het is een Inspecteur meen ik. Is ook heel braaf buiten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:08

zo dan moet ik nou mijn verslag van mijn rijden vandag maar even doen
Ik was vandaag zo langs de weg aan het rijden met amaretto.. (pony die peesblesure had) enne toen was ik in de berm aan het galloperen.. komt er een roofvogel uit de sloot.. amaretto schrikt sich dood en springt zo de weg op (zo'n weg waar nooit auto's komen) en struikeld en boem licht met sn knieen op de grond.. en ik ook op de grond

hele knie open.. (pony) en hij stond daar gewoon sonder hoofdstel.. helemaal te snurken en alles.. en ik lag daar dus op de grond.. kon eerst niet opstaan.. (mn stuitje en rug) nou eindelijk stond ik --> pony stond er nog steeds zonder hoofdstel) ik eerst gekeke of hij niks met zn been had (was bang dat zn pees weer een klapgehad had..) maar dat viel mee.. licht zn knie open --> Ik ermee gestapt.. --> moes tog thuis zien te kome) nou was niet kreupel.. dus ik erop.. en naar huisgestapt.. ik helamaal in paniek.. --> vorige week had emiel het zelfde schrok toen ook ja en struikelde en boem op sn knieen.. fiets zooi.. heb ik weer hoor

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:18

jeetje balen Kim!!! gelukkig niks ernstigs, hopelijk alleen wat stijf jullie beide morgen...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:20

Hee Kimmie,
Hoorde het net op MSN echt zo balen
Hoop Amaretto snel weer beter wordt..

Jij ook beterschap, ga maar lekker douchen zo
erop

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:23

fijn dat hij weer goed liep vief!!

balen kim, het zit niet mee. Gelukkig is het niet ernstig

mn vader zat net jackass the movie te kijken op veronica, hij ging helemaal los volgens mij want ik kon hem hier nog horen lachen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:24

Bah Kim, da's niet fijn. Gelukkig was ie niet kreupel. Check het morgen ook nog even goed. Want het kan zijn dat hij door de adrenaline nog even goed liep.
Hou je eigen lijf ook goed in de gaten. (rug moet je voorzichtig mee zijn). Bij twijfel naar de dokter!

Ik ga helemaal met Lielle mee. Een 9-jarige B-dressuur, dat is een heel ander verhaal dan een 9-jarige die ook al M-SGW is. Wil niet zeggen dat het eerste paard niet meer kan, maar er is altijd een achterstand.