[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WiPaLa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:28

Oh leuk Varekaj, ik doe ook mee 14/11 zelfde proef als jij.
Dressuur blijft bij ons een enorm werkpunt, op V ollezele van een 2e naar en 7e plaats gezakt door dressuur.
Hadden maar 136 punten.. Ze flipte helemaal omdat de ring enorm scheef was, de lijn a-c ging heel fel naar beneden, waardoor ze elke keer het naar beneden ging heel lastig deed en ik dus heel de proef niets meer met haar kon aanvangen..

Mijn paard doet het ook goed met een baucherbitje Varekaj, vooral tijdens springen en cross. Ik ga trouwens eens kijken welk bitmaat ik heb, paard vraagt veel afwisseling in bitjes mss heb jij nog iets liggen dat valt uit te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:37

Onze piste ligt ook hellend dus dat is de mijne toch al ietwat gewoon. Met de baucher heb ik nog niet gesprongen of gecrosst. Buitenrijden doe ik meestal met de hackamore (dan kan hij grasjes meepakken onderweg) of met lange losse teugel.

Ik moet alleen nog aan mijn st jorisschildje geraken en de registratie van Icaro afronden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:13

Doorzitten heb ik over algemeen niet zoveel problemen mee, maar mijn onderbenen liggen niet stil. Toont niet zo mooi maar ondervind er weinig problemen mee, dus zolang het functioneel blijft, lig ik er niet wakker van. Ik zie er maar weinig met een perfecte zit...
Ik probeer wel heel los in het bekken te blijven in het verruimen, dus als het ware mijn kruis laten meeveren in de beweging. Altijd moeilijk uit te leggen zoiets. Qua oefenen altijd veel afwisselen tussen doorzitten en lichtrijden, zodat je niet verkrampt.

Ik rij intussen al 2 jaar op een graspiste/wei en sindsdien is de balans van Fi enorm verbeterd. We kunnen op gelijk welk wedstrijdterrein komen nu en ze loopt altijd hetzelfde, ze is het zodanig gewoon... Is ook geen afgesloten wei ofzo, dus geen rand om tegen te plakken, moet ze vanzelf veel rechter blijven.

Oliefanter: stallen komen van Smulders. Nederlands bedrijf dat fabricage doet in Polen, zijn zeer bekend, hebben al hele grote projecten gedaan, bv de nieuwe stallen in deur.le waar het ook cross is, alle stallen van step.hex st.ables... We zijn daar terecht gekomen door mijn buren die hun stallen ook van daar hebben en tevreden zijn.
door de fabricage in Polen ook een stukje goedkoper dan andere bedrijven. Maar het blijft wel veel geld helaas. Maar goed, we hopen nu ook wel voor 20 jaar goed te zitten.

Lene: alvast veel succes met je doctoraat! Slimme madam precies :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:14

Wooow veel bijlezen, vanaf 181.
Welkom Tessa, maar ik had je al gemaild over zutendaal 
Nog sterkte met het verlies van je grootvader Katharina
Jammer van de lessen die niet gepland worden Varekaj, hopelijk na nieuwjaar toch terug opnieuw!
Dressuurproeven, nog nooit bij de VLP gestart, wel bij de LRV zo heel af en toe, maar nooit genoeg gestart om hoger te mogen gaan (al denk ik nu wel mag over gaan). Nog steeds in B1 :p Ik had gemaild of ik niet hoger mocht gaan, maar dan moest ik mijn protocollen van toen ik de L nog reed doorsturen, maar die heb ik natuurlijk niet meer bewaard…
Hallo Oliefanter, fijn dat je mij al kent, al weet ik niet direct wie jij bent :p

Hier niets bijzonders te melden,
We hebben eindelijk de volle broer van Icarus gekocht (voor de gene die me nog neit op fb hebben)
Ondertussen ben ik ook wat met icarus aan het rijden, maar na kerst gaat d.irk er toch terug meerijden ivm school dat ik toch echt geen 2 paarden kan rijden op een niveau. zeker nu ik nog zoveel stage heb. Dus de deal met icarus is even uitgesteld tot ik afgestudeerd ben.

Afbeelding
Oehh wel nog een vraagje, iemand enig idee wat dit is?
In het begin was het klein vanboven aan de hoefrand, maar nu het naar benenden aan het goeien is wordt het groter. Hij heeft ooit wel eens een blein gehad maar ik dacht dat die allemaal langs onder waren uitgebroken. Dus weet nu niet of dit nog een overblijfsel is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:33

Tijdje terug had ik tips gevraagd ivm caps die veilig genoeg zijn voor cross en had zelf de Charles Owen al gezien. Een paar hier gaven aan een samshield te hebben en wow, daar zitten mooie tussen! Volgens de site is de XC ideaal voor cross, want die voldoet aan de extra normen van de UK. Dingetje kost alleen €690 :')

Maar goed, daarom wordt het niet noodzakelijk dat model, er zitten er nog mooie (en goedkopere) tussen. 1 ding is me echter nog niet helemaal duidelijk. Klopt het dat je een levenslange garantie hebt op hun helmen? Is dat dan alleen na een val, alleen de schaal of ook de binnenkant? Of kan je ook na vb. 5 jaar zeggen dat je'm wil laten nakijken op slijtage en dat die dan ook eventueel vervangen wordt als de veiligheid niet meer top is?
Als dat het geval is neig ik toch zeer sterk naar een samshield. Liever eentje van pakweg €400 met zo'n garantie dan eentje van dezelfde prijs die na 1 val de prullenbak in mag...

Oh ja, ik heb bij Uvex een XS/S omdat ik met maatje 52 zit. Bij Samshield is de kleinste maat een 53. Voor ik begin te sparen en eventueel ga passen, hoe vallen hun maten?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 22:50

Ik heb een samshield voor te crossen geloof ik. Ik zal morgen eens kijken welke maat ik heb, en zal ook eens kijken in mijn andere voor een maat te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:07

Ik heb een klein/smal hoofd en een goeie cap vinden is sowieso al een (kleine) ramp. Ik heb een nieuwe zwarte nodig voor de lrv en dressuur, maar als ik die ook voor de cross en springen kan gebruiken... dan wordt mijn huidige bruine eentje voor de trainingen thuis met Icaro tot die afgeleefd is en hoef ik nadien in principe geen nieuwe meer te kopen. Tenminste, als het verhaal van de garantie klopt natuurlijk.
Voor de cross kan ik dan altijd nog een bruine of oranje caphoes voorzien als ik in die kleuren effectief start.

Maar dus eerst bekijken of er überhaupt iets is waar mijn hersenpan niet in rondzwemt.

Edit: vergeten te reageren ivm de foto's.

Is dat ooit een wondje geweest of iets dergelijks? Ziet er uit alsof er in gekapt is zeg maar.
De kans zit er in dat het verder uitscheurt naarmate het naar onder toe uitgroeit omdat er steeds meer druk op de hoefwand komt. Aangezien het er al een tijd zit, wat zegt de smid hier van?
In eerste instantie zou ik het wel proberen proper te houden en ontsmetten. Met wat pech zit het dieper dan je denkt en als er dan een bacterie in raakt die gaat woekeren wordt heel de hoefwand aangetast. Het laatste wat je wil is dat die gaat loslaten.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:26

Daphne: als ik mijn foto's geladen krijg herken je me mss wel :-)
Foto's lijken inderdaad uitgroeiende vleien te zijn die ooit boven is uitgekomen, dat heb ik nog al eens gezien.

Bedankt voor de stallentip!

Ik rijd met een gewone gpa speed air, met andere tokken heb ik énorm last van hoofdpijn omdat mijn hoofd nogal ovaal is zeg maar (bv de lamicells, vreselijk!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:29

Op zich ben ik ook erg blij met mijn Uvex, maar ik moet sowieso een zwarte aanschaffen voor de lrv. De zwarte die ik nog heb liggen is zo'n 7 jaar oud. Zou me niet verbazen als die niet meer aan de norm voldoet :o

Ik geef eerlijk gezegd liever €500 uit aan eentje die levenslange garantie heeft, en waarbij ik dus eigenlijk geen nieuwe meer hoef aan te schaffen nadien dan een andere van €300 die na een val de vuilbak in mag.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:21

welkom allemaal nieuwelingen :wave:

olifanter, ik heb je eens opgezocht en ik herken je wel van op cross, maar geen idee dat ik ooit kamp heb gegeven aan je :D.

Ik heb een CO voor te crossen, moet zeggen die staat nie suuuuper vast op mn hoofd, moet mn bandje wel wat aanspannen. Mn CO waarmee ik dressuur en spring staat veel beter op mn hoofd, das dus wel een ander 'model' van pasvorm.

Volgend jaar ga ik aan stal ook een graspiste hebben voor op te rijden, kijk er wel naar uit want nu ben ik al rap drie uur weg als ik ga gaan rijden.

Zag de fototjes van de stallen die geleverd werden, ben benieuww naar het eind resultaat :D!

Bizare wond aan de hoef! Denk idd zoals varakaj zegt, dat dit verder zal openscheuren naarmate het uitgroeit. Wat zegt de hoefsmid ervan?

Voorlopig heb ik nog geen wedstrijdjes gepland, vantweekend alleen maar genoten van het zaaaaaalige weertje! Ik hoop jullie ook ! Het was geen weer om in de piste te rijden.

Lene, blij dat de pony weer on track is!
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 02-11-15 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:34

Ik vind de CO caps ook mooi (GPA is beetje mwuah) maar ik ben van plan de helm ook te dragen als ik Tibor rij. Die durft echter wel vliegles geven en ergens vind ik het wel een dure grap om dan zoveel uit te geven als je ze na 1 duik kan weggooien. Mijn hoofd is wel onbetaalbaar maar toch. Blijft een klap geld. En 2 zulke caps kopen is ook beetje teveel van het goeie momenteel :P

Mijn vriend vroeg gisteren nog via Skype "is er iets waar we je plezier mee kunnen doen voor kerst". Ze hebben pas 2 jaar terug bijgelegd voor mijn uvex :') en werd even stil van de bedragen van CO, GPA, Kep en Samshield. Gelukkig begreep hij wel dat veiligheid geen prijs heeft, en als ik daarna dan geen nieuwe meer hoef. Maar ik moet niet meer vertellen dat paardrijden niet duur is haha.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:02

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat Shamshield levenslange garantie geeft op hun cap als je er zelf mee valt? Zou dus betekenen dat als je bv geregeld jonge paarden rijdt, je maandelijks een nieuwe zou kunnen krijgen? Want ja, in principe na elke val moet je cap vervangen. Zou dat toch maar heel goed navragen.

Ik heb gisteren mijn 2 jaarke voor het eerst gelongeerd, ze komt altijd aandacht vragen, dus ik dacht, ik probeer eens en kijk wat ze doet... Denk dat er iemand stiekem achter mijn rug al longeert, want ze deed het als een routiné :D Die heeft zo'n grote will to please, ze is echt mijn sjoeke :+

Ik heb een GPA, heb een immens groot hoofd, die GPA is 59 en die past perfect als mijn haar in een staartje is, met mijn haar los is hij net een maatje te groot.
CO vind ik gewoon niet mooi, zowel de crosshelm als de gewone zijn niet mijn smaak.
Mocht ik geld hebben, ik zou zeker voor een Shamshield gaan, en dan liefst nog veel bling bling erop <3

Daaphh: die hoef ziet er echt niet ok uit? Ik zou eerlijk gezegd al aan het panikeren zijn...

Ik heb gisteren eens goed doorgepakt in mijn dressuurwerk, was in mijn t-shirt aan het rijden, en Fi maar zweten ~~}>

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:20

Het nadeel aan die shamshield (en antaras) is dat die zo met s/m/l werken en verder pas je aan met moussen. Ideaal vind ik de lijk niet. Die shamshield met bling bling zijn idd om van te gaan kwijlen :D.

Ik ben gaan wandelen met mn paard hoor:D Had echt geen zin om te dressuren :P.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:24

In het begin was het een klein sneetje in zijn hoef en nu viel mijn oog erop en was het dus al groter. De smid moet toch komen voor blits, dus zal hem eens erna laten kijken. Toen het kleiner was hebben zowel de DA als de smid erna gekeken en die zeiden dat het geen kwaad kon en het waarschijnlijk van een blein was.

Hier gisteren ook heerlijk gaan wandelen en een beetje dressuur. Eerst met cas en blits gaan dressuurrijden en daarna nog eens met cas en icarus gaan wandelen/wat galopperen. We hebben een heel fijn bos ontdekt. Je kan er super lang galopperen zonder tegenliggers tegen te komen, er is ook een water waar je door kan galopperen. En er zijn lange grasstroken voor te rijden, zalig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:57

Ooooh daaphh, maak ons anders een jaloers }>

Antonius: Dat is toch wat ik al een aantal keer heb voorbij horen komen van Samshield. Als je gevallen bent kan je hem binnensteken ter controle, waarbij ze dan eventueel de schelp of de binnenkant vervangen indien nodig. Pas op, da's niet gratis, ik hoor bedragen tussen €30 en €100 voorbij komen daarvoor. Maar ik vind het, als het klopt, wél een mooie service. Dan tik ik graag zo'n bedrag af aan de kassa. Ik ga hier nog verder voor op zoek en anders spring ik even binnen bij de ruitershop hier in de stad morgen, die verkopen Samshield. Die gaan me dat zeker kunnen uitleggen hoe en wat.

Ik twijfel om binnenkort een keer naar de zee te gaan met Icaro. Dat kriebelt echt om eens te proberen. Iemand die zich geroepen voelt om mee te gaan die daar de baan wat kent?

Vanmorgen les gehad. Meneer had er eerst niet zoveel zin in (is geen ochtendpaard vrees ik) maar na een paar keer fiks aanporren en wat doorpakken liep ie als een zonnetje. Overgang galop-stap gaan we voorlopig nog trainen over draf. Daarin dramt hij nog iets te graag door, dus eerst dat wat beter afstellen. Stap-galop gaat best goed. Keertwending om de voorhand is nog kleine ramp maar die hoef ik (voorlopig) niet te rijden want komt niet voor in mijn proeven. En het achteruit gaan heeft ie weer helemaal door *\o/* Op wedstrijd nog lekker dwars blijven staan, niet meer geoefend, vandaag even geprobeerd en hoppa, ging lekker vloeiend.

Ik ben een tevreden mens :j

Edit: Google is mijn vriend :P

http://www.samshield.com/en/sav-bon-de-retour/

Er staat echter onderin bij "niet van toepassing op de SEI/ASTM helmen (Noord- en Zuid-Amerika)." Nu weet ik niet, is dit niet van toepassing op die types helm verkocht in die landen omdat daar nog extra veiligheidsnormen bovenop zitten (dikkere schelp dan in de EU dacht ik?) of is het op alle helpen met dat kenmerk niet geldig? Dan hebben ze wel een probleem... Alle helmen van hun eigen site hebben de kwalificatie SEI/ASTM...
Ga er even een mailtje aan wagen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:30

zoals ik het lees kan je bij beschadiging kiezen om het beschadigd gedeelte voor €40 te vervangen of een nieuwe helm tegen speciale condities (ik veronderstel gewoon korting?). En dit geldt ook maar 5 jaar, want elke 5 jaar zou je je cap moeten vervangen lees ik daar ook in.

Ik wil graag eens naar zee, maar ik ken mijn baan niet, dus ik lift mee met eventuele gidsen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:10

Ik kan me niet herinneren dat ik meer dan 5 jaar met 1 helm gedaan heb tot nu toe. Dat heb ik jaren terug ook al gehoord, dus da's niet nieuw. Vervangen om de 5 jaar wist ik al langer, zou te maken hebben met de lijm en dergelijke die dan stilaan vergaan. Denk dat dit ook voor motorhelmen geldt. Fietshelm weet ik niet.

Kan natuurlijk dat andere duurdere merken die service ook aanbieden maar dat dat minder bekend is. Dan geeft het al een hoop meer keuze. Moest ik alleen maar cross doen met Icaro, dan kocht ik even makkelijk een ander exemplaar dat dezelfde keurmerken heeft voor cross maar goedkoper is. Het is dat Tibor veel meer kans geeft op een zandhappartij en dat die aardig vliegles kan geven, dus het risico is ook groter. Dan is het idee dat je je helm kan binnenbrengen voor herstelling best interessanter dan elke keer een nieuwe aanschaffen. Stel dat ik zo 2x in een maand op buitenrit eraf kukel, dan wordt mijn rekening daar zeker niet vrolijker van :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:13

Ik ken mijn baan in De Haan en in Knokke. ;) Oostduinkerke is blijkbaar ook dik de moeite met vlakbij aan het strand parking! In de Haan is het nog een stuk wandelen voordat je aan het strand bent vanaf de parking voorbehouden voor camion en trailers (grasstuk). En Knokke/'t Zwin niet zo ver, even de duinen door maar wel golfbrekers...
De volgende keer ga ik naar Oostduinkerke. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:56

Oeh interessant! Als je graag gezelschap wil roep dan even, dan kijk ik of ik me kan vrijmaken :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:29

Ik wil ook wel graag mee als dat zou mogen

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:37

Ik ga misschien nu zaterdag als de papa van een vriendin kan rijden. ;) (met dat hij vaak in het buitenland zit, niet zeker...) Maar op een ander moment één puntje, ik zou mee moeten kunnen gaan met iemand. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:51

Ik heb de ruimte, maar dan ben ik wel serieus overladen :(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:16

Das jammer!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:04

Nu zaterdag moet ik helaas brevetten afnemen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:19

Dan eens een ander momentje. :) (en geluk hebben met hoog- en laagwater!)