[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_M_arieke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:17

Bedankt voor je antwoord iig, denk wel dat er vraag naar is. Heb zelf niet zo veel zin om er geld voor te betalen in de KNHS app.

Zag in eerdere topics dat mensen het zelf inspreken, maar het lastig is om zonder paard leestempo te bepalen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:35

Ik heb de app maar vind die verre van ideaal omdat je inderdaad met het tempoverschil zit bij verschillende paarden. Meest ideaal vind ik is om de proef keer met iemand erbij te oefenen en dan direct ook op te nemen omdat je hem dan op het juiste tempo hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:34

Wij oefenen praktisch nooit de hele proef. De onderdelen die er in zitten kun je ook los oefenen. En dan de dag voor de wedstrijd proevenboekje doorlezen, en evt een proef op youtube kijken. Wij hebben ook geen bak met bakletters op stal, dus helemaal precies oefenen lukt toch niet. Zo werkt het voor ons tot nu toe prima.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:29

ik doe meestal op youtube een combinatie opzoeken die me ongeveer hetzelfde lijkt als ons. en dan doe ik de proef voorlezen en gelijk opnemen.
Of ik laat iemand mij voorlezen en gelijk opnemen met ruim de tijd om je telefoon op te bergen, en dan een markeerpunt waar je moet zijn om te straten. Dan heb je hem sowieso op je eigen tempo.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:14

Proefjes oefenen doe ik ook heel weinig, eigenlijk alleen als ik niveau hoger ga..

Deze week nog lesje inplannen bij Alice, was volop genieten afgelopen weekend! Drie dagen Boekelo hihi extra mooi als dan je trainster het zo goed doet! :D

Vrijdag dressuur al rijden voor de cross van Hattem. Zin in ook al start ik hc :):)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:15

Yay! Wij hebben ook eindelijk ons debuut gemaakt (in Beesd). Foutloos gesprongen, foutloze cross en een vierde plaats. Hij sprong alles zonder enige twijfel, zo fijn!

@Elke: succes volgend weekend! En gefeliciteerd :)
Laatst bijgewerkt door FCSA op 10-10-16 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:16

Gefeliciteerd met je verjaardag Elke!

Ja Alice deed het super, gewoon 1e en 2e (al kreeg ze alleen de 1e prijs) :D ik heb alles mee gekeken via de livestream zaterdag, mooi dat dat kon.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:24

Ik oefen proeven uit mijn hoofd. Ik train ze wel een aantal keer een ook met mijn instructeur zodat ik precies weet hoe ik moet rijden. Daarnaast bedenk ik ook nog een keer hoe ik ze wil rijden in mijn hoofd

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:16

Bedankt :o
FSCA gefeliciteerd!! goed gedaan!

Ja gaaf hè Susan. In het regelement staat dat je alleen met je beste paard mee mag dingen naar de titel.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:37

_Elke schreef:
Bedankt :o
FSCA gefeliciteerd!! goed gedaan!

Ja gaaf hè Susan. In het regelement staat dat je alleen met je beste paard mee mag dingen naar de titel.

Ik vind dat eigenlijk best een vreemde regel. Alice had drie kansen, daar tegenover een aantal andere Nederlanders maar één kans. Zouden ze eigenlijk moeten wijzigen in vooraf aangeven met welk paard je meedingt naar de Nederlandse titel.

Overigens niet tegen Alice bedoeld hoor. Die heeft echt super gereden en terecht gewonnen. Maar ik vind het gewoon een kromme regel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:07

Volgens mij is dat bij andere NK's ook niet toch? NK junioren en young riders rijden de ruiters 1 paard voor het NK eventing. Alhoewel, nu bedenk ik me volgens mij wordt op het NK dressuur ook door een aantal ruiters met meerdere paarden gestart.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:31

Op het NK mag je volgens mij maar 1 paard starten.

Je mag ze wel beide meenemen naar de regionale, maar als ze zich beide kwalificeren voor het NK moet je kiezen, want er mag er maar 1 mee. Ten minste als ze in dezelfde klassen lopen.

Wanneer ze in een andere klassen van elkaar lopen mogen ze wel allebei mee.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:37

Ter informatie als iemand nog een cross training wilt rijden in Moordrecht: (gekopieerd van facebook)
Crosstraining in Moordrecht!
Tijdens de herfstvakantie;
Donderdag 20 oktober 2016

Interesse?
Ontdek de eventing!
Vertrouwd kennis maken met het springen van een boomstam, de heuvel op & af rijden, (aan)rijden van een waterpartij, en nog zoveel meer...!

Uitdaging voor paard & ruiter..,
voor beginnend tot gevorderd niveau!

• Crosstraining olv Coaching Hippique Christa Hogendoorn op het crossterrein van de Zuidplasruiters in Moordrecht.
• Zowel paarden als pony's zijn welkom.
• Vier combinaties per groep (~ uur), • Inhoud van de training aangepast aan niveau & ervaring van de combinaties.
• Springervaring vereist.
• Juiste beenbescherming & bodyprotector verplicht.

Kosten; €35,- (inclusief €15,- terreinhuur)

Opgeven / inschrijven kan deze week nog!
Voor meer informatie;
Christa Hogendoorn
06 - 53 54 74 11

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:11

Dit is denk ik net even anders op 3* niveau.. Alice was nadat Elaine was geweest met drie balken was Alice al kampioen met de grote.. Daarna dus foutloos met Harry en daarmee kampioen..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:13

M_Vainqueur schreef:
Ter informatie als iemand nog een cross training wilt rijden in Moordrecht: (gekopieerd van facebook)
Crosstraining in Moordrecht!
Tijdens de herfstvakantie;
Donderdag 20 oktober 2016

Interesse?
Ontdek de eventing!
Vertrouwd kennis maken met het springen van een boomstam, de heuvel op & af rijden, (aan)rijden van een waterpartij, en nog zoveel meer...!

Uitdaging voor paard & ruiter..,
voor beginnend tot gevorderd niveau!

• Crosstraining olv Coaching Hippique Christa Hogendoorn op het crossterrein van de Zuidplasruiters in Moordrecht.
• Zowel paarden als pony's zijn welkom.
• Vier combinaties per groep (~ uur), • Inhoud van de training aangepast aan niveau & ervaring van de combinaties.
• Springervaring vereist.
• Juiste beenbescherming & bodyprotector verplicht.

Kosten; €35,- (inclusief €15,- terreinhuur)

Opgeven / inschrijven kan deze week nog!
Voor meer informatie;
Christa Hogendoorn
06 - 53 54 74 11

Zoiets ook in Hattem na de cross worden er wat hindernissen in onze grote buitenbak gezet. Echt voor BB :)
Afbeelding

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:58

Mag ik me melden? Ik ga met mijn Fries x Volbloed,beginnen met crossen. De winter gaan we beginnen met galop training en springen. dat kan bij ons op stal, want we hebben een eb en vloed baan met een parcour erin, en om de hoek hebben we kilometers bos en heide om te galopperen.
Hij is nu 9 jaar en we hebben vooral recreatief gereden en hij heeft vooral als oppas bij de jonge paarden in de wei gestaan.
Hoe zijn jullie begonnen en wat voor schema hielden jullie aan? Welk voer ed?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en kan dan ook de mijne gaan delen.
Waar in de buurt van Almelo/Hardenberg vind ik goede plekken om crosstraining te doen?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:12

Welkom

Kijken eens bij Michiel Mulder in Heeten die geeft leuk les.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:24

Dank je.

Ik kan hem niet vinden op Facebook helaas, wel een bericht waar hij in genoemd wordt.
Ook heb ik gehoord dat Merel Blom les geeft, maar dat zal wel niet te betalen zijn.... :')
En ik moet een bodyprotector gaan kopen, wat heeft bij jullie de voorkeur?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:35

Zoeken onder horse and you dam vind je hem.
Ik heb al jaren dezelde bp geem idee dus haha.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:41

Dank je wel, ik zal zo even gaan kijken.

Ik ben al een beetje aan het zoeken, fijn hoor een vrije dag.
Ook qua bescherming is er nogal veel op de markt.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:54

volgens mij kun je op marktplaats voldoende vinden. of hier op de markt bij bokt.
verder voor een beginnend BB of B cross hoef je nog geen echte rare voer wijzigingen doen. Als je paardje lekker fit is kom je al een heel eind. En zou hij in warmer weer veel zweten, aanvullen met elektrolyten.
wel goede beenbescherming aanschaffen, en een nummerhouder is ook altijd prettig.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:13

Ik heb een bodyprotector gevonden. Ik ga straks een kijkje nemen.
Qua beenbescherming is het nogal weinig. Ik heb gewone peeskappen, die zullen in eerste instantie wel voldoen.
Mijn paard is op dit moment een luiwammes, hij staat op de kinderen te passen in de jaarlingen groep. maar vanaf volgende week ga ik hem weer volledig oppakken. En ook weer volop lessen nemen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:38

LaPluche schreef:
Ik heb een bodyprotector gevonden. Ik ga straks een kijkje nemen.
Qua beenbescherming is het nogal weinig. Ik heb gewone peeskappen, die zullen in eerste instantie wel voldoen.
Mijn paard is op dit moment een luiwammes, hij staat op de kinderen te passen in de jaarlingen groep. maar vanaf volgende week ga ik hem weer volledig oppakken. En ook weer volop lessen nemen.

Opbouwen, niet ineens na weken vrij volop gaan trainen.
Qua voer hoef je inderdaad eerst weinig te veranderen. Na een zware training misschien extra zouten (elektrolyten) geven.

Ik heb mijn galop trainingen rustig opgebouwd. Eerst 1,5 minuut handgalop, 3 minuten stap etc dat in blokjes van 4 keer. Dit met minimaal 3 dagen er tussen met dressuur les of goed stappen op harde bodem. Met hartslagmeter kun je ook trainen. Je kunt het dan uitbouwen met bv langer galopperen, korte stap, harder galopperen etc

Ik heb gisteren heerlijk rond gesprongen in parcours. Helemaal zin en ik denk klaar voor sgw Hattem

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:59

Ik snap dat ik hem eerst moet opbouwen.
Ik moet zelf ook weer even volop aan de conditie training. :')
Fijn dat je de tijden aangeeft, dit kan ik dan idd wel gaan aanhouden tzt.
We hebben een eb en vloed bodem, dus die is altijd redelijk hard en ik kan langs de weg uitstappen als het moet.

Lekker, fijn gevoel is dat he, dat alles dan klopt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:44

Een hartslagmeter, is dat duur? En makkelijk in gebruik? Die van mij is onvermoeibaar oogt ie, maar ben dan wel is benieuwd.

Wij hebben afgelopen vorig jaar de ride and run gewonnen, 20 km in 53 minuten. Das best wel heel snel en alles in galop dus eigenlijk. Dit ook wel getraind maar hij voelde daar gewoon erg goed. Ook erna was ie nog fit, niet extreem bezweet en geen absurt snelle ademhaling (was natuurlijk niet volop sprint). Maar ben daarom wel is benieuwd naar zijn hartslag, of die dan ook nog goed is als ie zo oogt.