[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:38

Dankje, maar toch
het is niet de angst om er af te vallen maar de angst dat biem stopt. En tja dan stopt biem ook he..

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:44

Biem: Kop op! Springen is gaaf! Overtuigend rijden en niet denken 'oh straks stopt ze'.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:50

Overbluffen zeiden ze tegen mij altijd als ik weer met 1 of andere manege knol aant rijden was. En altijd sprongen ze.. Dus voor jouw geld ook: Overbluffen!! En RIJDEN (Gvd zou iemand die ik ken erachter zegggen )

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:50

Succes morgen Simmie.

Bitwise heeft Ienie vanavond even allle hoeken van de stal laten zien. Ik ging voor haar door om de deken vast te maken, en toen beet ze me vol in mijn schouder! Bitwise stond er toch al voor bij dus..............

En een paar dagen geleden stapte ik met haar aan de hand in de wei, stond ze zomaar opeens rechtop met haar voorbenen naar me te maaien. Toen heb ik haar ook maar even alle hoeken van de wei laten zien.

Het kreng!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:58

mmm... Stoute Ienie... Heeft ze een 2e puber tijd?

Bento1988

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:09

GvdT schreef:
MJ heb je al wat van Pleun gehoord mbt de groepsindeling? Ben een beetje nieuwsgierig

IK begreep van Karin dat we om 10:45 uur moeten trainen en dat we met zijn zessen in de "klas" zitten. Wie zou er nog meer inzitten dan?
Ik kom op:
Karin
Bento
GvdT
Miss Jumpy

Hebben jullie nog aanvullingen?

@Simmie en BT: ik zal voor jullie duimen

@Jitske: sterkte voor jou

@Sjaan: gave foto's van jou en Lucky, jullie zijn een leuke combinatie zo

@BT: Miel had ook een scheur in de voorkant van de voorhoef. We zijn toen overgestapt op ijzers met lippen (?) aan de zijkant, zodat de hoef mooi bij elkaar gehouden wordt.
Er is nu nog maar een minuscuul haarscheurtje te zien.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:40

bento: dankje, nog ff wachten, maar het zal wel goed zijn!
muis heeft het achter, het ziet er niet uit als een scheur, maar als een banketstaaf deuklijntje... onderaan brokkelt het wel snel volgens mij, daar valt ook ergens de lip, dus dat scheelt dan wel!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:43

Sterkte Simmie!

Muisje, auw.

Scum, misschien moet je Hare Majesteit uitleggen dat lijfstraffen niet meer zijn toegestaan, ondanks dat het haar onderdanen zijn.

MissJumpy, dat zat ik me ook al een tijdje te bedenken, maar ik hou ook mijn mond!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:44

CarpeDiem schreef:
Gomir: je bent toch niet met je paard naar de IKEA geweest?? Of koni k nu erg blont over?
Nee, dat moesten we maar niet doen Al zou Otje dat volgens mij best grappig vinden
Ik heb een stokpaard gekocht vanmiddag Vandaar dat 100% betrouwbaar

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:45

GvdT schreef:
Gomir weet jij of er een startlijst op internet komt van de RK?

Geen idee Meestal niet. Als er donderdag niets online staat dan bel ik Marco wel even hoe laat alles begint (of ik bel elly, maar haar nummer weet ik niet uit mijn hoofd )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:47

Biem schreef:
Dankje, maar toch
het is niet de angst om er af te vallen maar de angst dat biem stopt. En tja dan stopt biem ook he..

En wat dan nog? Daar leren jullie alleen maar van
Of moet je soms voor iedere weigering op gebak trakteren

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:47

ik heb ook nog wel een nummer(het is toch in Blokker?)

ja Muis zal flink voor banketstaaf lopen, want die wond is rood...dus dat kleurt mooi bij haar hoofd

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:50

Balen van muis haar hoofd BT. Maar het groeit vanzelf weer dicht

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:51

Het is het nummer van mevrouw Ooms. Heb ik ook wel, staat wsl wel ergens in mijn telefoon, maar Marco staat onder een sneltoets en die weet het ongetwijfeld ook wel
(verder ben ik niet lui hoor... )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:53

haha nee valt best mee
ja het groeit dicht maar aan het begin had ze het ook en dan is een donkere plek geworden...en dat valt op dus nu zal ze wel door hetleven moeten gaan met een diagonaal op haar hoofd

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:57

Normaal komen er bij wonden witte haren terug, is dat bij schimmels anders?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 02:01

Canter schreef:
Normaal komen er bij wonden witte haren terug, is dat bij schimmels anders?

misschien heb ik een uitzondering op stal?
misschien wordt het wel wit hoor, maar die plek die ze had, is donker geworden(grijs wittig) en daarom heen was ze al wat witter

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 07:40

Sim, sterkte vandaag

Foto's worden op zijn vroegst vanavond, veel te druk met de audit.

Ik heb Rob gisteren gesproken, mail zou vandaag komen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:15

Iemand die vroeger lid was van onze vereniging handelt in paarden en is nu op zoek naar een specifiek paard. Misschien weet iemand nog een leuk paard wat aan deze eisen voldoet? Dan graag een pb!

Voor een klant uit de VS (thans springruiter) ben ik op zoek naar een eventing paard. Aangezien wij meestal dress.paarden soms een enkel spr.paard bemiddelen heb ik nu een probleem!

Je weet 't maar nóóit: wellicht wordt er binnen Kon. Emma een passend paard te koop aangeboden. Onderstaand de wensen van de klant:

merrie
162 - 172 cm
9-13 jr.
chique type
Z-dress. en B-spr. evt. hoger
enige eventing ervaring is zeker een pré
paard moet snel aan 't been zijn
interessante afstamming (klant wil er later mee gaan fokken)
prijsindicatie tussen de € 15.000 en 17.500,==

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:44

sim, sterkte vandaag!

Lielle, veel succes met jullie audit !

MJ, Ik hooop dat het mee blijft vallen met de vogel pest. tot dusver blijf ik eerst maar gewoon struisvogelen Wat dat paard betreft, schiet me er niet zo snel eentje binnen. Het zijn nogal wat eisen. Ik ken er wel eentje, maar dat is een ruin...

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:46

Thanks allemaal. Over 5 min ga ik weg. Z'huis is hier 5 min. vandaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:00

Sterkte Simmie. Laat je ons wel weten of de uitslag goed is?

Vanavond even geen paarden (en dus ook geen kreng Ienie). We gaan uit eten. Ik hoop dat het niet te druk is ivm dat Valentijnsgedoe.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:46

Daar ben ik alweer.
Uitslag was nog niet echt positief.

Even kort dan waar het om gaat.
Ben vanaf mijn jeugd al hypertensie-patiënt (dat betekend dat mijn bloeddruk standaard veel te hoog is). Zonder medicijnen is mijn bloeddruk zo rond de 150/220 met de uitschieter van 180/240.
Jaren geleden voor in het ziekenhuis opgenomen geweest om te onderzoeken of ze daarvoor een oorzaak konden vinden (kijkoperatie nieren en diverse andere onderzoeken). Daar was verder niets uitgekomen, behalve dat ik een hartklepje heb wat niet helemaal voldoende sluit.

Zaak was dus de bloeddruk omlaag te krijgen wat met medicijnen aardig lukt. Deze slik ik dus al járen en sta regelmatig onder controle.
Bij de laatste controle bleek dus dat mijn bloeddruk, ondanks de medicijnen weer veel te hoog is, dus kreeg ik 1,5 week geleden extra medicijnen om de bloeddruk te laten dalen.
Omdat ook het Kaliumgehalte in het bloed daardoor kan dalen moest ik afgelopen vrijdag dus bloed laten prikken.

Omdat ik, sinds ik die nieuwe medicijnen er bij heb, bij elke kleine lichamelijke inspanning erg moe wordt was ik bang dat mijn kalium niet goed zou zijn. Heb ik een jaar of 6 geleden ook eens gehad (en toen had ik niet eens extra medicijnen) en uiteindelijk kon ik toen vrijwel niets meer dan alleen maar liggen en slapen en moest ik weer opgenomen worden.

Maar goed, om toch een lang verhaal kort te houden. De waarden van het bloed waren toch netjes, maar mijn bloeddruk is nóg te hoog dus moet ik die extra medicijnen voorlopig even blijven slikken.
Die moeheid is dus geen gevolg van de nieuwe medicijnen, maar ik moet het nog even een weekje aanzien en anders weer terugkomen voor nader onderzoek.

Gelukkig dus geen opname voorlopig, maar prettig voel ik me niet. Paardrijden is ook een uitputtingsslag en daar baal ik van nu het cross-seizoen voor de deur staat.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:57

Naar nieuws Sim Wel fijn dat je Ka gehalte goed is, maar ik zou er niet blij mee zijn dat ze in feite niets kunnen vinden Hoelijk knap je snel op, een cross rijden als je niet fit bent, is geen goed idee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:59

Bedankt voor de uitleg Sim. Nou, helemaal negatief is het ook niet, maar ik kan me voorstellen dat je je hier nog niet helemaal happy bij voelt.
Mijn moeder slikt ook al jaren medicijnen voor veel te hoge bloeddruk.

Het schijnt overerfelijk te zijn, maar gelukkig heb ik het van mijn vader geerfd, die veel te lage bloeddruk heeft. Kan erg lastig zijn, maar niet zo gevaarlijk als hoge bloeddruk.

Kan het ook zijn dat er nog iets anders mankeert waardoor je zo moe bent (Pfeiffer?)