[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:49

Wow 3 uur enkele reis :wow:

Oh dat is goed idee Jook! Wie weet doe ik dat!

Kris welke rob is dat?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:50

Rob Janssen in Hernen. Heerlijke terrein en een fijne instructeur!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:52

Ohja dat is voor mij weer veel te ver hihi

Ga je volgend seizoen dan z starten? Gaaf!

Ik hoop volgend seizoen weer helemaal mee te kunnen doen! :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:54

Waarschijnlijk start ik in Barchem al Z met de schimmel! Volgend jaar doet hij het hopelijk ook nog even en jonkie gaat volgend jaar de B in. Nu al zin in de "opgeef-stress" voor de klasse B :n

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:56

Ja dat is echt verschrikkelijk.. Maar bij mij was het altijd wel gelukt als je meteen inschrijft. F5 is wat versleten

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:49

FCSA is ga daar altijd gewoon springen. Staat altijd een concours op donderdag.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:50

Ja Kris, heerlijk om bij rob om de hoek te zitten. Voor mij is dat ook nog 2 uur, en dat vind ik net max. Dat kan ik nog in mijn eentje, alhoewel ik liever altijd met zijn 2en ga.
Volgens mij heb ik afgelopen maandag ook een paar Z lijntjes te behapstukken gekregen... := maar ook aan persoonlijke issues gewerkt ~~}>

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:40

Persoonlijke issues _O- Fijn dat alles zo lekker gegaan is! Geen beeldmateriaal zeker?
Jij zit wel echt ver weg van alles dan hè, als zelfs Rob al 2 uur rijden is!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:09

Rob is echt fijn. Heb hem keer in Ermelo gehad. Il zit meer bij Michiel Mulder in de buurt. Maar dat os voor heel wat van jullie veeelste laag haha.

Zo maar eena alles klaar maken voor zondag. Lekker weer crossen en wij mogen zondag voor het eerst met een helmcamera rijden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:02

Ik heb geen helmcamera maar zou het vanavond wel willen filmen, jullie een tip?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:05

Enige wat ik kan bedenken is iemand naast de kant zetten doe filmt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:35

Laten filmen heb je veel meer aan als je het voor de training verder wil gebruiken. Ik film mijn man ook geregeld tijdens de training. Dan zorg ik dat ik dicht bij de instructrice blijf zodat haar commentaar er ook op staat. Tijdens de wedstrijd probeer ik iig het springen te filmen. Dat is makkelijk te organiseren en goed in beeld te krijgen. En je ziet altijd heel duidelijk terug waarom het goed of juist fout gaat. Wij hebben een speciale (kleine) camera hiervoor aangeschaft.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:43

Op een helm camera zie je inderdaad niet heel goed wat er evt goed of fout gaat. Wat ik wel altijd terug zie is of ik m'n bedachte lijnen wel echt heb gereden.
Anders kun je echt beter vanaf de zijkant filmen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:52

Ik heb vanavond alleen niemand die met me meegaat haha :') is gewoon oefencross dus vandaar.

Lopen jullie dan altijd parcours?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:04

Je moet altijd parcours lopen :j en ook met een oefencross is iemand meenemen wel fijn en handig. Stel je voor dat je valt (hoop het niet, maar het kan) dan kan een ander je nog terug naar huis rijden mocht het nodig zijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:38

Ja dat zat ik me later ook te bedenken :') ik denk nooit zo ver vooruit haha! Ondertussen ben ik parcours lopen, moet lukken! :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:55

He did it great :D de 80/100 was samen, dus het parcourtje eerst stond al wel flink en de bak was wat klein 20x30 ofzo dus dat was aardig sturen, op de laatste een balk omdat ik de bocht te ruim had :')

En een best parcours en gewoon foutloos! Zijn eerste echte cross en zo braaf. Het water was wel heul eng (je ging ook zo'n eind naar beneden denk wel 1,5 a 2 meter dus daar twijfelde die maar ging toch. Ik dacht doe nog een rondje om wat meer rust te creeen bij het water maar dat bleef wel spannend maar goed afgesloten :j

2e rondje werd ie wat moe maar hij blijft er gewoon aantrekken en springen :D .D <3

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:07

wow jester, kan me voorstellen dat je blij bent! proficiat.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:54

Ik heb een goede dag gehad in ysselsteyn met haperingen.
2de met de dressuur! foutloos springen!
goed van start in de cross, maar toen H6 a en b :oo
ik heb helemaal geen problemen met een arrowhead, maar deze stonden zo moeilijk opgezet dat het eigenlijk niet zo leuk meer was.
maar goed, met gerald gepraat, met rob gepraat met mijn eigen vriendin/groom erover gepraat...
gewoon doen, of op zijn minst proberen je rijdt toch M blabla...
Dus ik denk oke, dan ga ik ervoor...maar helaas vanuit de bomengrens dermate terugkomen en indraaien dat boxser het niet meer geregeld kreeg, dus weigering...snel naar het alternatief en toen naar de 2de arrowead, maar toen was hij zo van de waps dat hij die ook niet meer wilde doen, dus weeeer snel terug naar de andere kant van het alternatief en toen door al vloekend en tierend, daar ging mijn LK titel. :oo
Geen idee of ik wat verkeerd deed.?? het gaat zo snel dat ik het niet meer weet...
Maar goed, verder super doorgereden, voor de 3de wedstrijd achter mekaar nu het tempo onder controle, hoog tempo en toch kunnen sturen!! daar ben ik nu zo blij mee!! *\%/*
Bij het water de bult op en dan is het een hele indruk daar de berg af met de tent, water, fontein en publiek...hij ging bijna stappen, ik zat al in afspronghouding achterover en toen kreeg ik hem niet meer doorgeduwd >;) bluuuuuhhh...motortje sloeg af.
dus 3de weigering, en toen heb ik afgegroet...wilde geen 2 verliespunten riskeren anders kan ik niet meer naar bathmen.
Maar ik weet van mezelf dat dit een ruiterfout was, want water is geen probleem, afsprong naar water is geen probleem...hier had ik vrede mee.

Wel geschrokken van het paard van kris. :oo nogmaals veel beterschap en snel herstel gewenst.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:06

Dank je wel Maddy! Je hebt toch bijna alle moeilijke combinaties gesprongen en je mag dus trots op jezelf zijn!
Ik zag op tegen de arrowheads, maar de schimmel maakt nooit fouten onderweg en red zich altijd. Hij lipe op hindernis 1 tot en met 5 ook echt top. Wat er precies mis ging weet ik nog steeds niet, hij is gewoon te vroeg geland en kreeg de punt vol in zijn borst.
Heeft gelukkig vandaag al genoten van zijn ontbijt en de wond ziet er redelijk oké uit. Ik heb een slapeloze nacht gehad, maar dat komt ook wel weer goed. Moeten het nu een plekje gaan geven!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:47

Hier een lekkere cross gereden in Vasse. 193 punten in de dressuur foutloos springparcours en foutloze cross nog 20 sec te langzaam als je kijkt na de optimale tijd. Maar ik ben tevreden

Kris ik las je verhaal. Wat schrikken zeg. Hoe is het nu verder met jou? En is er nog mogelijkheid dat schimmel er weer helemaal boven op komt? Of is dat echt niet mogelijk?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:54

Dat is zeker wel mogelijk. Echter gezien zijn leeftijd (20 jaar) zal hij volgend seizoen geen M of Z crossen meer lopen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:01

Ik snap het. Bah wat rot. En hoe is het lichamelijk met jou?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:03

Knap gedaan madelene! Foutjes kunnen altijd gebeuren maar goed dat je het zo oppakt :j

He gadver kris! Hoe zit de wond eruit? Hopelijk komt hij er goed bovenop!

Super majo!!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:28

Klinkt heerlijk Jester! Gefeliciteerd!
Balen Madelene dat het resultaat niet past bij het gevoel. Maar komt vast weer in orde!
Kris, ik had eigenlijk niet verwacht dat jij zou opzien tegen die arrowheads...ik zag ze al helemaal niet zitten maar dacht...dat komt vast doordat ik de eerste keer van start zou gaan.
En Maj0 wat fijn dat je zo bent rond gekomen! Top!

Hier een korte samenvatting van wat ook al in het Ysselsteyn topic staat: ik ben dolblij met mn bolletje, eerste keer M, flinke cross, we verdienden gister niet de schoonheidsprijs maar springen foutloos en cross foutloos! Jullie kunnen denk ik begrijpen dat ik op een roze wolk zit :D