[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:37

Ik ben nu zelf B dressuur, springen en SGW met winst.
Als ik Pasjha nu al B start (voor ik L1 met winst ben) mag ik dan wel die klasse uitrijden, of moet ik meteen over zodra ik L1 met winst ben? Pasjha is M2+9 dressuur.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:39

kris dan mag je gewoon in de B blijven rijden

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:40

Snel maar keer uitbrengen dan. Mag ik wel kiezen, stal dat B te makkelijk is voor ons dat ik eerder promoveer?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:41

:D dan is Pasjha er nog goed aan :+ Het heeft me met Pasjha zo'n 3 jaar gekost om redelijk constant proeven te kunnen rijden zonder een bok, steiger of wegdraai actie :+ We moesten nog 1 wp in de M2... dan hadden we Z1 kunnen starten, maar dat is er dus niet meer van gekomen. Als jij L1 gestart hebt moet je dus L1 starten met hem. SGW geldt dat niet voor.

En Kris, ik waarschuw je alvast: ik heb hem in de zomer als t heel heet was op stal met rijden vaker wel eens na 10 min. weer afgezadeld :+ Dan had meneer gewoon écht geen zin _-:( Hij wist trouwens wel best goed dat ie wel goed was, hij werd best n beetje arrogant naarmate we hoger crossten :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:41

Het gaat om jullie 'gemeenschappelijke' klasse, Kris. Dus dat is nu inderdaad L1. Volgens mij mag je nog niet versneld promoveren.
Laatst bijgewerkt door _Noor op 24-05-12 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:42

Gave bok hoor LAU en als ik zo die foto uit Lelystad zie dan heb ik er wel heeeeeeeel veel zin om dat terrein idd weer eens te zien zeg, ben er het laatst geweest vorig jaar juli.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:42

Kris schreef:
Snel maar keer uitbrengen dan. Mag ik wel kiezen, stal dat B te makkelijk is voor ons dat ik eerder promoveer?

Dat mag alleen als jij 2x L1 met winst bent geweest

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:47

Bedankt voor de info Suzanne :oo Laat ik maar vast proeven gaan oefenen :D
En dus al uitbrengen voor ik L1 met winst ben, dan kunnen we op ons gemakje door de B heen tuffen mocht meneer het te warm krijgen :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:48

Wat een eigenwijze drol is pasjha!

Kris je mag nu idd nog B dressuur starten en bij minimaal 10 wp mag je naar de L1, heb je voordat je met pasjha op dressuurwedstrijd bent geweest al met je andere L1 gestart moet je ook met pasjha in de L1

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 16:52

Joki: het gaat om een stage-plaats, banen zijn nog niet helemaal aan de orde, maar wie weet wat er uit voortkomt :D
Rosa: Gave foto van jullie! Mooie hindernis ook :)
Eventinggek: Wel handig dat jij zo via bokt een gebruiksaanwijzing kunt geven :))

Mail is verstuurd en binnen 10 seconden een reactie terug dat ze zich erover ging buigen en ik van haar zou horen.. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:22

Je mag wel versneld promoveren hoor Kris! Als je met de ander l1 bent en bijvoorbeeld 3 wp in de b hebt met pashja mag je versneld promoveren naar de l. Maar hoeft niet!
Leuk paard lau! Hoe haat het trouwens met het? Hoor er zo weinig over de laatste tijd!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:03

Het heeft een hoefzweer gehad. Gelukkig nu weer goed, maar die zat nogal hoog. En ik ben nu zo druk met mn scriptie dat ik blij ben als ik 1 paard rijd op een dag en er staan er 4...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:06

Ah dat laatste ken ik! Fijn dat het weer goed gaat! Vind hem zo stoer :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:17

@ TG jeetje jij krijgt ook aardig wat voor je kiezen met je paarden. Sterkte met tg.
@ EG ik heb volgens mij wel eens topics met jou en Pashja gezien. Erg gaaf paard en welkom..
@ Kris gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Hier verder weinig te melden. Morgen kijken hoe schimmel is want die heeft eergisteren vastgelegen in de stal. Iig dat denken we. Kwam met krassen uit de stal. Scheelt weer dat het zo warm is en de paarden toch geen zin hebben om iets te doen.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:27

Caro: wat naar van de schimmel! Hopelijk valt het wat mee.
Vief: super zo'n snelle reactie :)
Bianca: lelystad is heel erg vernieuwd! Allemaal nieuwe uitdagende hindernissen erbij, erg leuk hoe die man ermee bezig is.

Ik heb weekend! En ben onderweg naar de BBQ. Misschien heb ik dus iets over het hoofd gezien voor deze bijleespost, maar doe het vanaf telefoon haha.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:01

Echt een gaaf beest Lau!
Marijke, bij ons staan de merries heel de dag buiten maar ze kunnen in de schaduw gaan staan als ze het te warm hebben.

_Noor schreef:
Joki schreef:
Kruis had één dag last van een stoute schimmel

:D
Nooit leuk een stoute schimmel bij je kruis.

_O- :D

Mooie hindernis en mooie foto! Jammer dat Lelystad zo'n eind weg is...

Vanochtend 3 paarden gereden, eigenlijk was het veel te warm om te rijden! Daarna lekker met vriendlief geluncht en even gezwommen en in de zon gelegen. :)
Morgen gaan we Wendel naar de kraamafdeling brengen. :P Mama zag het niet zitten aangezien papa en ik allebei niet thuis zijn als ze uitgerekend is. We brengen haar naar de stal waar ze ook geïnsemineerd is en dan kunnen ze haar goed in de gaten houden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:05

Eef ik had al een te mooie foto op fb gezien van het zwembad!

Ik ga nu frits nog even rijden. Wiso net gedaan maar na het rijden was ik beetje licht in mijn hoofd dus nu maar even veel drinken mee!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:20

Rosa: veel plezier! :)
bvw: ik was na het rijden ook wel blij dat ik er maar 1tje heb (en dan hebben wij nog een geïsoleerde binnenbak waar het toch wel wat koeler is dan buiten) Veel drinken helpt vast :j

Ik ga nu mijn bloemkool-ovenschotel maar eens opeten, wist ik zaterdag veel dat het zulk tropisch weer zou worden :')

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:42

bvw schreef:
Anne handig dat de juf even kwam helpen, weet je nu wel waat het aan lag?

Een combinatie van. Ik teveel aan het werken met mijn handen en Vies nét niet voorwaarts en gebogen genoeg. Dan gaat hij gewoon teugelkreupel lopen. Rechtsom vinden we allebei moeilijker, maar dat gaat juist daarom op de een of andere manier fijner en minder geforceerd.

Noor de meeting moet ik nog even goed kijken of ik meek kan. Sowieso of ik de datum kan, maar ook of ik er wel kan komen wbt vervoer

Kris fijn dat hij uiteindelijk wel steeds liever werd met het rijden. Oh en ik hoop dat je een zonnebril op doet morgen. Ik trek mijn korte broek aan :P Kunnen mijn melkflessen een beetje proberen bij te bruinen.

Vief aangenomen dus ja :) Vandaag eerste dag gewerkt, meteen 8 uur meegedraaid en ging wel lekker. Nu 'net' thuis en zo snel door om Vies te doen. Zal wel weer zweten worden in de binnenbak :+

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:45

Even heel snel want ik moet eigenlijk nu weg en ik moet nog pony's binnen halen...........

MM: ontstekingsremmers zijn om te zorgen dat Geerts lichaam niet te heftig gaat reageren op alle toestanden die ze met hem uitgespookt hebben. Dus: pijn verminderen, zwelling verminderen, roodheid en warmte verminderen. Maar die dingen doen dus niets tegen bacterien.
Antibiotica zorgen dat bacterien dood gaan.

Nu zijn de ontstekingsremmers die hij krijgt zo te zien geen middelen die zijn eigen weerstand (witte bloedcellen en zo) verminderen, dus die kunnen wel nog aan de slag tegen stoute indringers.
En als hij wel al een flink infuus met antibiotica gehad heeft, gaan we er vanuit dat er geen bacterien meer in de wond zitten.

En nu ben ik echt heel snel foetsie: moet veulentje gaan bakken!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:55

An, niet te dicht bij de waterbak gaan staan dan. Anders wordt ik verblind :D Maar ze zijn vast niet witter dan de benen van Pasjha ;)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:05

@ Kris stouterd! Ben benieuwd naar morgen!
@ Rosa gave foto!
@ Eef heerlijk zeg zwemmen met dit weer!

Ik heb Max maar in de molen gehad en pony en veulen hele dag in de wei! Hijzweette echt zo sneu! Nog dik baby haar!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:11

Kris even uittesten :D Veel plezier morgen!
Marijke, mijn paarden hebben water en schaduw. Ze staan van 11 tot 5. Had ze het liefst de hele dag, maar dat kan niet omdat Tessa dan koliek krijgt.

Wij wilden ijs halen maar het bleek dat de eigenaresse van het huis de sleutel meegenomen had, en de poort op slot had gedaan.
We konden dus wel weg, maar er niet meer in. We vonden een ladder op zolder, konden we de terugweg dus over de poort :+
Wat een missie... Hoop niet dat de buren het zagen :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:46

Knap paard heh :D
Afbeelding
(spuuglelijk stalhalster)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:47

Hahaha zag je actie foto op FB!

Uhh sorry nieuwe tel! Geen idee hoe ik die foto draai!