[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:53

Dat is niet mis PB :\ .. Mijn moeder heeft afgelopen maandag gehapt voor een plaatje... Door de aanrijding door die moter waren tanden en kiezen afgebroken, en moest ze naar de kaakchirurg om de wortels eruit te laten halen.. ze krijgt nu tijdelijk een plaatje en dan mettertijd wil ze implantaten, maar dat is godsgruwelijk duur :=

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 11:55

Goeiemorgen!
Ben er nog steeds niet uit of ik wel of niet vlecht :P Ik zie wel als ik op stal ben. Vlecht namelijk zelf als een kind van 12, en voorpluk kan ik al helemaal niet netjes. Er is zo niemand op stal die me kan helpen.

Balen PB :=
Fijn dat jullie lekker gereden hebben Kim en Benthe!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:58

Het geheim van mooi vlechten Shanouk is lange manen die je niet trekt maar knip en niet te dikke plukken pakken (ook niet te dun) en vooral strak vlechten. en gewoon met elastiekjes. ben je ook in 15min klaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:00

ik heb hele korte manen, (paard dan), en ik trek altijd, maar verder ben ik het helemaal met PB eens. Het is vooral een kwestie van vaak doen, en idd strak vlechten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:01

Ik kan geen geknipte manen vlechten :n Zoë gaat flippen als ik de manen trek, dus die moet ik knippen. Maar vlechten is niet fijn! De uiteinden zijn veel te dik.
Idd gewoon doen en strak vlechten :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:03

Bedankt voor de tips :D Ik ga het gewoon proberen, en als het niet netjes is haal ik het er wel weer uit :)
Vorstin's manen heb ik toevallig maandag getrokken, dus die zijn wel aardig kort. Ik zou het ook meer moeten doen, dan krijg je er vanzelf handigheid in denk ik. En dan wordt Vorstin misschien ook wat minder zenuwachtig :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:03

Ik knip ook de manen, hou wel van een dikke haardos :P , al begint Wo nu een beetje te verwilderen _O- . Ik maakte ook gewoon knotjes met elastiekjes, lekker snel, was met 15 minuten klaar, ideaal sochtends :) . Al vlecht ik net zo graag met naald en draad, vind het wel echt mooi die roosjes, maar dan vooral voor de dressuur of voor een shoot.. Kost je alleen ff tijd en geduld, heb ik meestal niet veel zin in.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:06

Ik zou niet weten hoe je roosjes maakt/met naald en draad vlecht. Roosjes zijn idd wel supermooi!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:07

even zoeken in de wiki

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:09

Ik gebruik ook gewoon elastiekjes. Veel mensen gebruiken er 2 per vlechtje, ik red het met 1 gelukkig.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:19

Ik moet het ook met twee doen... een gebrek in mijn fijne motoriek denk ik := , ze springen altijd kapot, haha!!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:34

Twee elastiekjes én naald en draad :o als het echt mooi moet zijn. Bv met de keuring of met dressuur. Met springen maak ik altijd gewoon knotjes met elastiekjes, maar dan wel van die romgeslagen rolletjes die mooi langs de manenkam liggen.

Gewoon veel vlechten dan gaat het steeds gemakkelijker en steeds sneller.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:40

Ik kan het niet met naald en draad. En als ik het wel zou kunnen zou ik het nog steeds niet doen bij Oro. Die staat zich namelijk zo te misdragen bij het vlechten dat ik alleen mezelf zou invlechten dan :D
Gelukkig staat Kaatje altijd braaf stil.

Ik maak dus altijd knotjes. En ik doe om de anderste keer knippen en dan weer trekken. Dat doe ik overigens nooit vlak voordat ik moet invlechten. Liefst een week ervoor zodat alles weer fijn rustig hangt.
Als het echt superstrak moet kun je ze ook eerst nat maken met water.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:46

Geknipte manen vind ik persoonlijk oerlelijk. Ik trek ze dus ook altijd.
Strak vlechten is idd het geheim. Ik krijg wel altijd enorme kramp in mijn handen van het strakke vlechten. Gelukkig zitten er bij Sim maar 8 of 9 in.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:22

Hey ik zal me ook weer eens melden, lees wel om de dag ;)
Met Bull gaat alles lekker zijn gangetje. Hij werkt 3 max 4 keer per week en de rest lekker dagen in de paddocks. Als ik op hem rijd nog steeds aan de lijn. Op zich lijkt het allemaal braaf in stap en draf, maar in galop gebeurt het te vaak dat je het idee gaat krijgen dat hij onbestuurbaar is en over de bak heen komt ( :D laatst keer ook weer, de stalhouders doken weg achter de rand van schrik en zei...jij bent wel heel koelbloedig) we doen het rustig aan, dankzij de lijn weet ik zeker dat hij nog te remmen is en houd die jongen hem op 1 kant.

Met de Fries gaat het super, we zijn alweer M1 met winst, daar gaat alles dus lekker mee en de FINE TUNING tussen ons tweeen word steeds beter.
Ik ga morgen met beide paarden naar Lammert Haanstra voor les, dus daar heb ik wel zin in. Zijn natuurlijk twee compleet andere paarden en beiden hebben andere punten om aan te werken. Voor Bul wil ik vooral proberen om aan de grond het acceptatie op het bit en het sturen beter te krijgen, dan ga ik er niet op en zijn balans rechtergalop moet veel beter.
Met de Fries moet de rug meer omhoog gaan komen en wil meer lengte buiging op de rechterkant gaan krijgen, die blijft nu wat achter, ook de linkergalop moet meer sprong krijgen.
Al met al een paar fijne doelen om aan te werken.

Ik zal nog een foto topic maken van Hiltsje, die zijn echt geweldig mooi geworden na een wedstrijd in Maarsbergen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:11

Fijn dat Bull en de fries goed gaan :)).

Ik ga vanavond met mijn vader mee. Hij moet de Z1 en Z2 paarden jureren, en ik ga mee te schrijven :).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:42

Ik vlecht ook altijd met elastiekjes. Bol ze wel mooi op :j Heb het 1 keer met naald en draad gedaan, maar das me net wat te veel gedoe :o

Kim: Gezellig :D Waar moet je schrijven?
Bianca: Super dat het zo goed gaat met beide paardjes :)
PB: Vervelend :(:) Ik was ook blij toen ik er niet meer heen hoefde.

Heb net mijn nieuwe telefoon opgehaald :D
Nokia 6500 slide is het geworden. Geen touchscreen en een Nokia dus hij voldoet aan mijn eisen. Blij dat ik een nieuwe heb. Andere deed al een poosje vervelend en toen er ook nog een toets afbrak was ik er wel klaar mee ;)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:43

Ik knip de manen hoor, dat getrek daar houden ze niet van! Zien ze er wel uit als springpaarden maar dat vind ik niet erg :P
Vlechten is een kwartiertje per paard, plukken pak ik zo breed als het manenkammetje, elastiekje onderin, 2 keer dubbel en dan nog 2 om het knotje et voila.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:54

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:56

Moet bekennen dat ik dat ook doe :o
Vind trekken ook wat te veel werk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:59

Manen trekken is best wel even werk ja, en idd niet zo prettig voor je paard, zeker als ze er gevoelig voor zijn. Daarom doe ik het altijd meteen na het rijden, dan laten de haren makkelijker los. En ik houd het goed bij zodat het maar een beetje werk is.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:01

Dat scheelt inderdaad :j
Bij de pony deden we het dan ook vaak..

Weet iemand hier (na alle ei-dieeten ;)) of je een ei dat 20 minuten (was hem wat vergeten :o) gekookt heeft nog eetbaar is?

Bianca: Wat een stoere fries!! Mooie foto's ook :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:13

Ha ha, dat ei zal wel flink groen zijn Vief!
Zou het niet meer eten....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:29

Dank! Vertrouwde het inderdaad al niet helemaal :+
Heb maar een nieuwe in het pannetje gedaan.. Toch maar eens op zoek naar een werkend wekkertje!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:30

Ik vlecht ook altijd in 15/20 min. Roosjes kan ik ook, maar dat heb ik eigenlijk bij Voodoo nog nooit gedaan (en duurt natuurlijk ook wel wat langer). Als ik ga springen lijkt dat ook een beetje raar, van die sjieke roosjes. Meestal gewoon vlechtjes zoals SGWuppie het ook doet. Als ik een keer weer naar een dressuurwedstrijd ga, zal ik wel weer eens roosjes maken :P