[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:45

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik hier even een vraagje stel?

Ik was gisteren op concours en heb toen zitten kletsen met een kennis die wist dat ik recent in Elst de oefencross ben gaan rijden.

Nou zei die kennis: Waarom rij je zo ver en ga je niet bij de VLP mee crossen? Dat mag als LRV-ruiter.
Dus ik Duh, ik ga echt niet gelijk een parcours van 90 in! Eerst een beetje opbouwen he.
Volgens haar heeft de VLP ook crossen dat ik (met paard) rond de 50,60,70 mee kan rijden, Niveau ponyreeksen.
Weten jullie daar meer van, en de mitsen en maren? Alvast bedankt natuurlijk voor de info.

En iedereen succes!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:46

Ik heb ook al jury gehad die véél punten gaf, Van Raemdonck, die gaf mij eens 78,...% in een E5-proef. :P

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:47

De OCC's zijn ook 60 en 80cm. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:58

Hanne_SP schreef:
De OCC's zijn ook 60 en 80cm. ;)

Dank je! Moet ik daar iets aparts voor regelen? Bepaald springniveau bij de LRV?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:02

Kan je als LRV lid inschrijven voor de OCC's? Misschien dat eerst eens navragen, want ik heb dat precies nog nooit gezien?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:35

Ahja oei dat weet ik dan niet! ;)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:45

Ik denk dat he als lrv ruiter mag meedoen in occ wedstrijden maar dat het aantal deelnamen beperkt is. Dat je bv maar 3 wedstrijden mag mee rijden omgekeerd is dit ook zo denk ik. Je mag als vlp ruiter maar enkele lrv wedstrijden mee rijden. Maar weet niet precied hoeveel juist.Dit vraag je best even bij je club :-)

Btw er zijn al enkele data bekend voor de crossen van volgend jaar :-)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:47

Jap denk idd zoals Mila zegt!

Ja tielt valt vroeg! en denk dat de week ervoor (met pasen terug) waregem zal zijn.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:52

Amai ga ze serieus terug alle wedstrijden na elkaar doen? De vorige jaren was de kalender ook niet al dat vond ik. Ik heb denk ik twee maand niet gecrost dit jaar omdat er zo een groot gatxzat tussen de wedstrijden en dan moet je in juli augustus september sommige wedstrijden niet meedoen omdat het dan te veel is :-(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:00

Ik vond vooral maart-april stom, dan had je waregem, tielt, arville, gavere in één maand tijd ofzo. Nuja ik denk niet dat ik nog veel ga crossen, zit vr het eerst niet te wachten op de kalender :+.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:06

oooh PP :(:) ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:40

Ik ook niet... 'k Ga t wel missen... Maar kga soms wel komen kijken. :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:44

Nog geen vooruitzichten om te kunnen springen Hanne?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:44

Pp en hanne: :'(
Ik zit wel een beetje te wachten eigenlijk sorry :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:05

Ah dames -O- Zag jullie wel graag aan het werk! Nouja, bij Hanne begrijp ik het wel omdat het medisch nog niet toegelaten is.
PP, ga je tijdelijk stoppen met cross of algemeen? In ieder geval kunnen we van jou ook nog heel wat leren.

Urielle, Giel Vanhouche geeft op 7 november weer een cross stage in Zundert, NL. Geen idee of dat ver van jou af ligt? Daar heb ik de kennismaking met cross bij gemaakt, dus de lagere hindernissen komen zeker aan bod.
Als je een licentie hebt van zowel LRV als VLP mag je gewoon elke cross starten, je gebruikt gewoon de goede licentie bij inschrijving. Ik heb me nu ook aangemeld als lrv-ruiter, vooral voor springen en cross. Dressuur zal ik ook wel op de planning zien verschijnen, maar ik ben wel van plan om nog gewoon dressuur bij VLP ook mee te rijden tussendoor. Kwestie om variatie te behouden met meneer paard, die kent een proef aardig snel vanbuiten en gaat dan lekker zijn eigen ding doen.

Ik ken geen winterwerking in onze regio die hoger gaat dan de L-proef helaas.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:30

Urielle,

je kan gewoon bij de communautaire wedstrijden van VLP (de OCC's dus) ook meerijden bij VLP met je LRV licentie. Dezelfde regels gelden alsof je voor een nationale wedstrijd zou inschrijven, dus:
- je moet inschrijven via het inschrijfformulier voor VLP-wedstrijden op de LRV-website
- inschrijven minimaal 2 weken op voorhand
- via LRV mag je maximaal 3 wedstrijden per jaar op deze manier inschrijven.
- tarief = normale inschrijfgeld + 8 euro administratie

Voor de VLPers onder ons: klopt het dat de licentie voor OCC/communautair helemaal niet zo duur is als de nationale eventinglicentie?
Want dan loont het waarschijnlijk om voor die wedstrijden gewoon een VLP licentie te nemen.

Hier nog meer info:
http://www.vlp.be/eventing/Eventing-Ins ... ocedure/#3

edit: brevetten: normaal heb je een B-brevet nodig, maar als je A/B springt in LRV zal dat ook voldoende zijn. Ik geloof niet dat ze dat nakijken alleszins.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:53

Ja die 100 euro goedkoper ofzo! Scheeft veel iig!

Ik zal hier en daar wel nog een crossje mee pikken, maar dat zal ik wel zien welke en wanneer. Ik zal het vooral missen om zo naar iets toe te werken, heb wel graag een doel, en dat heb nu pecies niet meer :+.

Heb wel al veel troostende woorden mogen horen, in lion oa. Doet wel deugd, maar ben er vet mee met mn kleine '(kr)enge(l)tje'. Moet vooral onthouden dat ik nie zo slecht rij zoals ik denk en dat ik met een ander paard dat iets meewerkender zou zijn, vast ook wel M ofzo zou kunnen rond rijden.

:+ :+ humhum hahaha, tzal in een ander leven zijn

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 18:00

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:22

Hartstikke bedankt!

B brevet heb ik dus dat moet geen probleem zijn. Drie is voor nu ook nog genoeg denk ik, idd ook trainingen aanpakken. Bedankt ook voor de tip van Zundert, dat is een dik kwartier dus hartstikke dichtbij *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:31

Wel retesnel inschrijven! Die plekken zitten echt in no time vol bij Giel. Zoek op FB even op Bost Paardenservice (ofzoiets) en je komt er vanzelf wel op uit.

Hou die pagina goed in de gaten, ze doen regelmatig parcourstraining, cross stages en dat soort dingen en dat kan over het hele land zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:09

Ik heb gelijk even toegevoegd. 7 november ga ik al springen maar ik hou de pagina in de gaten. Top, bedankt!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:34

Snelle *zwaai*, superdruk hier, weinig paardentijd dus geen crossen meer voor ons dit jaar heb ik besloten! Hopelijk wel rap wat kalmer, dan kan de bospony (zo ziet ze dr nu echt uit) geschoren en weer aan t werk...

Hanne tof dat je gelijk zo weer op pad bent, tmag dan geen cross zijn, zo eens buitenkomen geeft toch een doel hé! Voor Varekaj hetzelfde!

Super nog van je geslaagde cross Antonius, denk dat dat een hoop diet aan t gevoel waar je nu de winter mee ingaat! En een leuk jong ding staan voor de toekomst lees ik. Volgend jaar zadelmak maken? Daar heb ik nig wel eens zin in, om zo zelf ene zadelmak te maken... Maar dan moet k harder werken om dat tweede (rij)paard te betalen en heb nu al gene tijd om ene te rijden, dus we zullen dat maar zo laten ;)...

Voelde nog een steekje van jaloezie bij het lezen van een zeerit-verslag :), leuk!

Weet al niet meer of ik Daaphh heb gefeliciteerd met het Lion-gebeuren, ewoon al superknap dat ze daar stonden hé... Las dat je evt naar t buitenland zou gaan, ga je dat kunnen, de paarden achterlaten?

PP, hopelijk kan je genieten van t rijden met een ander doel ook :(, de lat op jumping nog wat opschroeven? En anders, gewoon genieten van t trainen, nem!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:20

Hier zowat hetzelfde Evelyntje - vriend geen tijd om te rijden (als in totaal niet), en hier twee weken op vakantie geweest. Heeft mijn 16j springmerrie geen goed gedaan eigenlijk. Ze stond net een maand terug in het werk en begon terug fit te komen, maar nu is ze terug lui en dik... :+

Aangezien vriend geen tijd heeft deze winter ga ik de 16j toch maar terug wisselen voor ons 6j'ke... iets logischer om daarmee aan de slag te gaan! De 5j merrie (a'do*rado) gaat tegen eind november naar een springruiter die wel wat met bloedpaarden overweg kan. Normaal gingen we zelf terug werken aan vertrouwen etc deze winter maar met vriend die geen tijd heeft en ik die al 2j niet meer gesprongen heb, leek het me een beter plan even te investeren in een goede ruiter voor haar... Ben benieuwd of ze weer snel de oude zal zijn!

Ik hoop aan de voorjaarscrossen van LRV mee te doen in aspiranten! (spannend - heb nu al stress!)

Jammer van je beslissing PP, maar misschien wel begrijpelijk. Ik vind ook (van de foto's - filmpjes te zien toch) dat je super netjes rijdt! Misschien kan je wat meer tijd investeren in dat andere paard dat je nog reed? Er zullen zich ongetwijfeld nog wel kansen voordoen om met een paard cross te rijden!

En ik snap je goed hoor, heb ook altijd een "doel" nodig om te rijden. Daarom dat het met m'n 16j nu toch niet zo tof aanvoelt, voelt alsof ik nog een heel lange weg heb eer ik ze fijn aan het lopen heb, heb weinig uitzicht op goede (spring)lessen daar waar ik nu sta en heb het gevoel dat ik maar zowat aan het aanmodderen ben. Met de 6j reed ik tenminste nog LRV mee en dressuur ging best goed, dus nu daar dan maar op focussen en 60cm jumpings beginnen meedoen ;).

Hanne: stom van het jureren! Ik kan soms ook de jurering niet volgen (ik volgde hier de discussie ivm lrv jury, daar vind ik het toch vaak nog meevallen hoor - kan het meestal wel volgen, maar ik rijd wel in de lage proeven).

Oja, nog een nieuwtje dat ik was vergeten te melden: het achttal van de 6j is nationaal kampioen geworden in ZB :) ! De 6j deed wel niet mee want we waren op vakantie hahahaha, maar toch, die doet dat meestal zo braaf dat ik er vanuitga dat hij wel voor hetzelfde resultaat had gezorgd. Voor de rest heeft hij toch veel meegereden, o.a. op het provinciaal dus ik ben ook wel trots :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:35

Mooi resultaat van jullie achttal!

Ik kreeg gisteren een mail van onze club: "voorlopig worden er geen lessen meer gegeven of ingepland". -O- Dan sluit je je aan bij een club om wat lessen mee te kunnen pikken (en wedstrijden), dan valt dat in het water omdat er geen binnenpiste is op dit moment. Dat zijn ze nog aan het regelen.
Springlessen zijn sowieso pas vanaf nieuwjaar. Gelukkig heb ik zelf nog 3x/week les ingepland staan (2x met Icaro en 1x met Tibor), maar ik vraag me dan wel af hoe ik Icaro goed kan voorbereiden op de crossen van het voorjaar. Want die had ik eigenlijk wel graag geprobeerd...

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:39

hey, ik kom me hier ook even aanmelden :) hoewel ik geen wedstrijd rij in eventing mede door dat ik geen trailer tot mijn bezit heb voel ik me wel zeer aan gesproken tot deze tak van de paarden sport, zo heb ik wel 4 jaar terug 7 maanden als groom gewerkt bij Karin donckers wat een zeer leuke en leerzame tijd was, veel les gehad van haar en mee op cross training mogen gaan met mijn eigen paard en een maand met haar mee als groom na portugal voor wedstrijden, veel gezien en veel geleerd.

Mijn paardje heeft ook een tijdje ergens in genk gestaan waar veel cross hindernissen in het bos waren waar ik dan ook graag gebruik van maakte ,nu staat ze ergens anders maar niet zo ver van zutendaal en ik weet dat daar ook jaarlijks een cross word gehouden nu vroeg ik me af staan de hindernissen daar vast of enkel voor de wedstrijd en moesten ze er vast staan mag je er dan gewoon vrij op om te oefenen?