Wat een leuk paard Lautje!! Mijn bollie staat van 8 tot 4 buiten nu volgens mij. Maar het is op het land bij ons ook heerlijk, daar waait het áltijd en ze hebben ook schaduw en altijd vers water dus dan kan het prima. Denk dat als 1 het minder trekt dit gelijk wel opgemerkt wordt en deze binnengehaald wordt, maar zoals gister was het nog een heel werk om alles weer op stal te krijgen haha. Ze vonden het heerlijk in het land. (Kudde van 6 paarden en 1 pony).
Eef_Bam
Geplaatst: 24-05-12 14:07
Goedemiddag. Annetje: Succes op je eerste werkdag. Margreet en Noor: . Vief: Dat ze jou bellen is al een mooi teken denk ik zo! Lau: Mooi dier! Bvw: leuk verslag!
Ik heb net een mailtje gekregen dat ik aanstaande dinsdag mag komen hospiteren voor een kamer op de Uithof, ben benieuwd want het wordt mijn eerste keer hospiteren, en de kamer zou echt ideaal zijn want dan kan ik zo mijn bed uit en de collegezaal in rollen . En een datum afgesproken voor mijn rij-examen, 5 juli mag ik afrijden!
Leuk beest Laura! Eef wat fijn voor je! Paardjes van mij zijn sinds gister naar een andere wei gegaan waar het gras echt tot aan de buik komt, ik heb ze dus heel bewust vandaag alleen van 13 tot 17 buiten. Ze moesten toch alledrie eerst nog hard werken vanmorgen.
Pasjha solliciteerde gister even naar de functie van draak. Hij was niet zo lief met rijden. Op been kreeg ik een bok en op een ophouding kreeg ik een noodrem gevolgd door een steigerpartij. Hij wilde ook nergens langs in de bak. Stug volgehouden en na een half uurtje ging het al stukken beter. Was een minder toffe kennismaking laten we maar zeggen Vandaag was het het braafste paard van de hele wereld en hij bewoog vandaag nog beter dan gister!
AntheaV
Geplaatst: 24-05-12 14:38
Ik heb net in de pauze even heerlijk een uurtje op het dakterras gezeten
Evie: Leuk hoor, succes alvast! Kris: Gelukkig was Pashja maar 1 dag een draak
mistid
Geplaatst: 24-05-12 14:45
bvw schreef:
mirthe dat moet je volgens mij gewoon via mijn-knhs kunnen doen, ik heb de startpassen voor dit jaar ook via mijn knhs doorgegeven.
oliebol. Kan wel startpassen afmelden, maar voor de rijvereniging niet aanmelden. Voor de ponyclub wel.
Ik heb zojuist (echt in 2 tellen) een startpas voor Pasjha aangevraagd gewoon online bij de KNHS.
viefdepief
Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-12 14:49
Laura: Wat een plaatje zeg! Waarschijnlijk is het de vestiging in Amsterdam, maar zeker weten doe ik het nog niet helemaal.. Eerst hun belletje maar eens afwachten E_B: Wat leuk dat je mag komen hospiteren, succes alvast Kris: Kan me voorstellen dat je dat niet helemaal verwacht had Fijn dat het vandaag beter ging! Marijke: Woll staat van 9 tot 3 buiten nu, maar vandaag was er een rondje hoefsmid en daarom is ze op stal gebleven. Heb nog wel even gereden en daarna maar lekker gewassen, wat een hitte...
Nu eerst zelf ook maar even onder de douche en dan eens een sollicitatie brief tikken
bianca1980
Geplaatst: 24-05-12 14:49
Kris schreef:
Ik heb zojuist (echt in 2 tellen) een startpas voor Pasjha aangevraagd gewoon online bij de KNHS.
zo ging dat bij mij ook idd.... daardoor kon ik ook ineens zo snel starten in Westerbork. lang leven de digitale dingen is al heel wat anders dan tig jaren terug met al je kopieen versturen ed.
De maat maakt ook de prijs wat vriendelijker Anders was deze jongen nu nog niet verkocht en een jaar doorgereden en dan voor heel veel centjes te koop aangeboden. Echt zo onmetelijk veel balans ook in galop. Was 3e keer dat hij onder het zadel galoppeerde en zit er 3x per week op en hij is 3 of 4 weken onder het zadel.
Kris: Lekker kennis gemaakt met Pasja dus Vief: Leuk hoor. Hoor altijd goede verhalen over PwC (op werktijden van de acountants na dan )
Leliaardje
Geplaatst: 24-05-12 15:27
MM: onze pony's staan dag en nacht buiten (sommigen in een wei met gras en anderen in soort concentratiekamp ). Giga en Pebbles staan meeste tijd binnen, uurtje in de wei en als het lukt een tijdje in de bak. Afgelopen weekend hebben zij wat vaker in de wei gelopen en Giga is echt al soortement ontploft. Het is gewoon vreselijk hoe dik dat monster wordt.
Krijgt Geert naast alle ontstekingsremmers dan geen antibiotica? Ik snap dat ze de reactie tegen de platen/wonden willen minimaliseren, maar je moet toch ook op een manier dan de bacteriën weghouden?
Ferrose moet eerst werken maar die loopt vanaf iets van half elf of elf uur tot en uur of half zeven in de wei. Wel is er zo wen drinkbak als ze ook op stal hebben en schaduw dus die houdt het wel prima uit. Lau leuk paard zeg Vief leuk daar ze je mogelijk een baan aanbieden Kruis had één dag last van een stoute schimmel
Ik heb vanmorgen echt lekker gereden. Wel heel warm in de binnenbak, maar ja buitenbak was verzopen
Bij ons staan de paarden nu tussen (ongeveer) 9 en 12 in de paddock en daarna tot een uur of 4 op het land. Als de boel straks wat kaler gevreten is, gaan ze de hele dag (en dan tot 's avonds laat) op land op. Jer heeft ook vetjes
_Noor
Geplaatst: 24-05-12 15:41
Joki schreef:
Kruis had één dag last van een stoute schimmel
Nooit leuk een stoute schimmel bij je kruis.
Eef_Bam
Geplaatst: 24-05-12 15:46
Rosa_
Geplaatst: 24-05-12 15:50
Dames ik ga naar huis! Ondertussen is het hier weer 37.2 graden en is m'n stagebegeleider er zelfs vandoor gegaan. Kijk een hele mooie foto van Winch en mij vorige keer Lelystad:
Laatst bijgewerkt door Rosa_ op 24-05-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt
muts_marijke
Geplaatst: 24-05-12 15:50
Bij ons is er niet veel schaduw, wel wat wind. En ze hebben allemaal veel vers water.
@ Joki fijn dat je zo lekker hebt gereden!! @ Leli is ontstekingsremmer dan niet ongeveer hetzelfde als antibiotica? Ik weet wel dat hij 2-3 dagen aan een antibiotica infuus heeft gelegen in het ziekenhuis. Wat is dan het grote verschil tussen antibiotica en onstekingsremmer? @ Kris oeps een draakje dus gisteren? Vandaag gelukkig al beter.
Zeker mooie foto, Rosa! Die hindernis was toen ik er de laatste keer was helaas nog niet af, maar ziet er weer top uit!
Kris
Geplaatst: 24-05-12 15:59
_Noor schreef:
Joki schreef:
Kruis had één dag last van een stoute schimmel
Nooit leuk een stoute schimmel bij je kruis.
Idd, nooit leuk zoiets Mooie foto Rosa.
AntheaV
Geplaatst: 24-05-12 16:02
Rosa: Jeetje wat is het warm zeg bij jou! Hier is het een aangename 20/21 graden
Mijn paarden staan van 7 tot 7 in de wei. Daarna in de paddock tot een uurtje of 10. Bij goed weer mogen ze ook 's nachts in de paddock blijven. Het waait bij ons op het land meestal wel, maar de laatste dagen haal ik ze er toch bezweet uit. Ik had gisteren toen ik naar Hollandscheveld reed nog een wolkbreuk over me heen, niet normaal. Kom ik daar aan in mijn driekwart broek en t shirt, hartstikke koud. Toen ik wegging was het 30 graden en toen ik daar aan kwam nog maar 19. Op de terugweg ook veel regen gehad, tot Assen. Bij ons is helemaal niets gevallen! Had de paardjes vannacht wel binnen gehouden maar dat was dus niet nodig.
Even een vraagje dames. Als ik nog twee winstpunten haal met Davinci, dan mag ik L1 starten. Als ik L1 met winst ben en ik wil Pasjha dressuurstarten, mag ik hem dan B starten, of moet ik L1 starten? Als ik met Obi naar L SGW ga, maar daarvoor Pasjha al een keer B heb gestart, dan hoef ik Pasjha toch niet direct naar de L te promoveren?
AntheaV
Geplaatst: 24-05-12 16:29
Pasjha is al hoger met dressuur of niet? In dat geval moet je dan L1 starten W.b. sgw mag je met Pasjha B blijven
Leuke hindernis in Lelystad! Ben benieuwd hoe het terrein veranderd is. Ga het zaterdag zien. Kris, voor de dressuur moet je iig de hoogst gezamenlijke klasse starten. Dus als jij L1 bent met Davinci en je gaat Pasjha starten moet je L1 starten want die is in het M uitgebracht toch zo even uit mijn hoofd. Voor de SGW geldt dat niet. Mag je kiezen tussen B en L starten dus met Pasjha mag je gewoon B blijven rijden, maar dat zul je niet lang doen denk ik zo.
bvw
Geplaatst: 24-05-12 16:32
Lau dat ziet er wel uit als een komend dressuur talent! Is al erg mooi in de houding, nu alleen nog wat meer bespiering MM hier staan de paarden dag en nacht buiten maar die van ons zijn dat gewend en willen niet binnen. EB succes met het hospiteren, zou wel leuk zijn zo dicht bij de collegezaal! En 5 juli afrijden, leuk Kris wat een stout paard! Even testen of je wel bij de les bent. Oh en pas op voor schimmel in je kruis Mirthe ik heb even gekeken of ik dat wel kan. Ik krijg deze melding: Nieuwe startpas aanvragen is nu voor u niet mogelijk Neem contact op met KNHS Servicedesk 0577 - 408 300 Rosa mooie foto!