Zoë springt ook altijd veel te hoog, maar omdat ze zo onstuimig is kreeg ik eerder altijd weinig stijlpunten. Nu echter wordt ze wat volwassener en zit ik meestal rond de 48 en laatst dan 53.
En hoog springen zou niet je stijl mogen beïnvloeden, of je moet je paard echt in de weg zitten en het storen.
Snoekiej
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-09 12:13
Goeiemorgen! Naar stijlpunten kijk ik eigenlijk nooit Als ze een goed rondje loopt is dat voor mij genoeg Maarja, ik rijd ook zowat nooit springwedstrijden, dus als ik ze rijdt is dat gewoon om mijn winstpunten, niet om prijzen
Ik groet altijd wel, al is dat soms met Loempia lastig, omdat die het liefst meteen aan zijn rondje begint . Maar Sofie staat keurig stil, heeft een mooi ritme tussen de hindernissen. Is in alles gewoon beter dan Loempia, maar met Loempia had ik meer stijlpunten . Naja pech, volgende keer beter . Zaterdag mag ze mee naar Marum. Ben benieuwd hoe ze het daar doet .
CoriienRN
Geplaatst: 12-05-09 14:19
Ik kom gewoon netjes binnen galoperen stop voor de neus van de jury en groet
En dan stap ik weg en kijk om me heen en dan galopeer ik aan richting mijn lijn
Ik ben eigenlijk ook nooit tevreden met minder dan 48 stijlpunten. maar moet zeggen had Sillian en Stuart eigenlijk nooit on der 52 en heb met beide een keer 62 gehad Hetje zat vaak wel wat lager, maar die was vaak veel te gretig.
@Rowo: Ja mijn hoefsmid is van de kliniek, echt een topper , tis alleen zo vervelen dat je steeds met de trailer wegmoet..
Nou we zijn vanmorgen niet verder gekomen als de stal ... Wo wilde niet de trailer op. Ze is twee keer heel braaf erop geweest, maar stond met enorm grote ogen erin.. en knalde toen weer heel hard achteruit.. We hebben alle rust bewaard en zijn blij dat ze er in ieder geval weer even erop heeft gestaan.. Al baalde ik enorm, ik weet dat het onze schuld is, we hebben niet kunnen oefenen tussendoor; onze Land Rover is kapot en moeten steeds een auto regelen die een trailer kan trekken en dat is vorige week niet gelukt.. Tja... en dan moet je opeens weer , al hebben we er wel gewoon een training van gemaakt.. Morgen gaan we direct weer aan de slag, moet weer even doorbroken worden. Morgen doet een andere smid Wolin, ik heb echt een 'smedenfobie' en baal dan ook enorm dat ik niet naar mijn eigen smid kon. Maar ik denk dat deze jongen ook erg goed is , hij vertelde precies hoe hij het ging doen en dat was hetzelfde als mijn smid op de kliniek.
Ook had Wo liever richting land gegaan, die stond haar stal overhoop te halen omdat ze om half 10 nog niet buiten stond. Toen op de poetsplaats was ze helemaal pissed off, ze stond gewoon te steigeren en te stampen omdat ze moest wachten . Ik boos; "Vind je dat nou normaal, klein kind!!", zij een boze bries en toen stond ze stil . Miep ongeduld. Toen ik haar ook meenam van de poetsplaats af, nam ze een enorme sprong naar voren, alsof ze 7 jaar heeft vast gestaan .
Vanmiddag nog maar even een buitenrit gemaakt, ging lekker. Wootje gaat steeds meer voorop lopen op nieuwe routes. Overal reden trekkers, dus Wo heeft er weer genoeg te zien gekregen. Met het galopperen had ik weer een jaguar onder m'n kont , paard kan galopperen , echt zo super!!
Kwam Shanouk nog tegen met Vorstin , heb een heel stuk met haar meegefietst, met Vorstin naast me in draf. Lief koppie .
Balen nog van de trailer Lotte! Welke hoefsmid komt er nu? Ik heb Ben, die is heel fijn Blijft rustig (vind ik erg belangrijk) en zet ze er netjes op! Vorstin's voeten zijn echt verbeterd sinds hij Vorstin doet! En bedankt nog voor het meefietsen Vorstin was heel braaf Ook op de terugweg was ze lekker rustig, heb met een lang teugeltje kunnen rijden! Fijn dat je een lekker lesje hebt gereden Kim!
Ben pas net terug van stal. Heb Vorstin helemaal gewassen, daarna onder een dekentje gezet en het tuig gepoetst. Morgen komt er iemand van Bokt voor een fotoshoot! Ben er alleen nog niet uit wat ik mijzelf en Vorstin aantrek, en of ik Vorstin vlecht of niet. Voor standfoto's en hoofdfoto's vind ik het mooier, maar met losgooien en rijden weer niet. Mijn frontriem komt wel veel mooier uit met een gevlochten voorpluk, maar alleen de voorpluk vlechten vind ik ook niet echt mooi
WolinLotte
Geplaatst: 12-05-09 22:37
Hahahah lastige keuze Snoekiej . Leuk dat je weer een shoot laat doen .
Jah Wolin haar voeten zijn echt zó enorm vooruit gegaan dankzij Ton van Soest, hij komt jammergenoeg niet aan huis... Ik hoop dat die jongen niet haar voeten verkloot, daar ben ik echt zó ontzettend bang voor. Al heeft hij wel dezelfde gedachtegang als Ton, dus we gaan het afwachten. Ik ben ook echt een groot voorstander van rustige smeden , Ton is ook heel lief voor Wolin, door hem is Wolin zo braaf geworden bij de smid .
En wat betreft dat laden; komt ook wel weer goed . Oorzaak weet ik, dus daar gaan we aan werken . Ik kan de hele middag balen en mezelf voor me kop slaan ('piekerkonigin' ) en dan zie ik het nu weer lekker positief in , hahaha!
Enne altijd goed, dat meefietsen , lekker hoor dat ze zo braaf was!! Super!
Snoek wie komt er Wel lekker dat het goed ging buiten
Lotte jij baalt lekker zo te lezen.. spook-paard wel lekker dat je dan wel kan trainen.
Ik ga op bed.. Morgen paardje scheren.. van een jaar of 26 komt niet door het haar heen..
jipje_niekje
Geplaatst: 13-05-09 07:04
Goeiemorgen! @Snoekiej: Fijn dat Vorstin braaf was buiten. En ik zou vlechtjes maken voor de shoot @Lotte: Balen dat Wolin niet de trailer op wou, gelukkig weet je waar het aan ligt. En hopelijk gaat alles goed bij de smid vandaag. @Kim: Fijn dat de paarden zo lekker liepen.
Gisteren heel onverwacht toch nog dressuurles gehad thuis, was helemaal blij dat ze toch nog kon komen. En uiteindelijk liep Jipje weer erg lekker. Vanmorgen een sollicitatiegesprek voor een stageplek. Wij moeten helaas altijd bij 2 bedrijven solliciteren, want ik wil eigenlijk helemaal niet hierheen, maar naar de politie academie. Daar moet ik dinsdag solliciteren Dus ga me zo maar eens in mijn pak steken. Wat betrefd stijlpunten ben ik met Jipje niet tevreden als ik minder als 48 punten heb Nika wisselt heel erg, maar kan soms zelfs Jipje eraf lopen.
@ JN: fijn dat je lekker hebt gelest! En idd ben ik met Zetje minder snel tevreden met mijn punten dan met Zoë. Moet ook zeggen dat ik met Zetje vaak aan de rond de 50 zit en Zoë ong. 46.
jipje_niekje
Geplaatst: 13-05-09 09:01
@Scum: Ja, ook dat kan een manier zijn @Rowo: Verschilt inderdaad erg per paard waar je tevreden mee bent.
Ik heb net beide paardjes lekker gereden, heerlijk weertje ! Loempia sprong heel fijn, en Sofie mocht even een buitenritje. Ze waren druk in de weilanden bezig, maar Sofie vond het allemaal wel prima .
Ben vrij vandaag van school, dus moet maar even goed met de opdrachten aan de gang .
WolinLotte
Geplaatst: 13-05-09 11:03
Goeiemorgen!!
Wat een superweer zeg !!
Mandy, ben erg benieuwd naar de foto's !!
Ik ga vanmiddag maar weer even lekker hobbelen met Wootje , en vanmiddag ga ik ook kijken voor een nieuwe stal voor mijn andere twee paarden. Het is van dezelfde eigenaresse van de stal waar ik sta, maar dan bij haar huis, erg lekker stekkie, ik ga 's even kijken daar .