[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:05

Kim: SUPER!!! Gefeliciteerd.
Sjaan: Leuke foto's!

Ik ging gisteren op pad voor een Myler bit. Ik ga voor duurdere aankopen altijd naar dezelfde zaak. Ik had braaf mijn oude bit meegenomen.
Ik vroeg om de Myler en ze vroeg meteen waar ik nu mee reed en wat het probleem was. Na e.e.a. besproken te hebben zei ze dat de Myler veels te scherp zou inwerken voor Laros. Ze denkt dat mijn huidige bit gewoon iets te dik is. Dus zelfde bit maar halve cm dunner gekocht. En toen hadden ze ook nog rijbroeken uitverkoop }> En heb ik een hele mooie kentuckybroek gescoord met 50% korting

Net Laros even in de natte sneeuw gereden. Hij vond het bit inderdaad prettiger en liep erg fijn. Die rare vind het heerlijk als het rotweer is
Uniek heeft maar even in de bak gerend want na het rijden van Laros was ik bevroren.

kimdepim

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:08

Canter schreef:
Super Kim, gefeliciteerd! Kun je mooi de bokkers vertegenwoordigen tijdens de indoor kampioenschappen!

Ik doe mijn best haha..

gister avond lekker gefeest.. eerst thuis het hele huis vol.. nah en om 12 uut ben ik m gepeerd.. haha toen ging ik lekker naar pruim..
was nie zoveel aan.. ik was moe tsjah zware dag hea

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:17

KIm en iedereen else gefeliciteerd met kampioenschappen, winstpunten, complimenten van de jury, fijne proefjes e.d.!

Ben vanmiddag met de trailer en Tal naar het strand geweest, gokte op dat het minder hard ging regenen, npu dat klopte dat werd sneeuw! En nu zit ik lekker binnen en is het weer droog grrrrr. Tal vindt dat mulle zand echt 3x niks, vooral stap, dan kan ze de lange benen van de rest niet bijhouden. In draf en galop is ze iedereen voor, dat kan kennelijk ook hard met korte beentjes!. Maar wat een k** weer, en uitgerekend nu had ze besloten weer te gaan testen of ze echt wel die trailer in moest, sta ik daar in een sneeuwbui!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:59

ben ik ook weer eens, iedereen die heeft gereden: lekker!!! zag allemaal leuke punten enz.

kim: ja volgens mij was er in de M ook niemand met 60%, ik zou zeggen laat die mensen lekker door... wat zou het!! ik vind het gewoon zielig dat die kinderen niet doormogen... het is toch gewoon een eer dat ze mee mogen doen...

JJ: netjes dat ze zo goed konden vertellen over dat mylerbit enz. heb er ook over zitten denken, maar houd dit bitje nog even, benieuwd wat ze er met springen mee doet.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:01

JJ: Dat is nog eens een eerlijk advies van de ruitersportzaak zeg! Super joh. Hopelijk gaat het fijn met dit bitje

GvdT: naar sommige mensen moet je niet luisteren Jammer dat je zoveel spanning kreeg door dat bord, maar ze heeft er vast weer wat van geleerd

Kan iemand me hier mee helpen?
viewtopic.php?f=22&t=538465&p=13020767#13020767

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:08

interessant Gomir. ik vraag me zelf namelijk af of ik bij Muis bij het kwpn kan laten inschrijven, volgens mij is ze dat niet...moeder is wel kwpn, maar papa is volgens mij een niet goedgekeurde hengst uit Calato
!?!?! maarik heb daar echt geen verstand van

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:26

Dan krijg je ook register B-papier dat weet ik iig zeker! En moet je DNA laten doen.
Met register B-papier mag je ook niet naar keuringen ed
(kun je beter naar het NRPS, daar mag je met sportregister-papier tenminste nog meedoen aan de jaarlijkse kampioenschappen enzo)

Wat voor papier zit er nu bij?

Biem

Re:

gomir schreef:
Nette punten voor de eerste keer Biem! In maart nog een keer en dan texelweekend?

19 Maart Indoor Dressuur

02 April Indoor Dressuur

22/23 April Texelweekend

gomir

Re:

Kun je als het meezit op Texelweekend al springen Biem

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:35

moet ik ff nakijken...ik heb een paspoort(net als iedereen) maar staat toch iets anders...geen KWPN ofzo
en een paspoort, volgens mij van het AES of NES(denk NES)
het is allemaal beetje vaag! ik kan ook niks over die hengst vinden

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:43

Biertabje schreef:
moet ik ff nakijken...ik heb een paspoort(net als iedereen) maar staat toch iets anders...geen KWPN ofzo
en een paspoort, volgens mij van het AES of NES(denk NES)
het is allemaal beetje vaag! ik kan ook niks over die hengst vinden

NES is echt raar! Wij hebben een schitterende Nes merrie maar nergens iets van stamboek te vinden en de vader is helemaal onvindbaar! Vind haar daardoor voor de fok niet echt geschikt.

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:45

springen.. Uhm ik zal ffff kijken
En we hebben in maart een Team wetstrijd haha echt leuk dan kan je springen 9naar je eigen niveau) haha heb me al opgegeven

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:46

Volgens mij is die hengst ook nergens goedgekeurd? Of misschien AES of ES ofzo.
Heb je geen stamboekpapier erbij? Afstamming staat wel in het paspoort toch? Dan is dat iig uitgegeven via een stamboek en niet rechtstreeks bij de KNHS.

Jippie! (geen idee wie dat zijn trouwens )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:48

GOUD voor Wust en ZILVER voor Groenewold!! echt super voor zon meisje van 19!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:55

HELP! Mijn noodkroon is net losgegaan
Gelukkig moet ik morgen naar de tandarts!

Knap van de dames!

De NES merrie (is van mijn nichtje) is een Rembrand en die is weer van Ico Sun. Vind het raar dat dat NES nergens bekend is!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:05

Haha, er zijn niet veel mensen die kunnen zeggen dat ze blij zijn om morgen naar de tandarts te mogen

Ik ben binnenkort de pineut, en ik kijk er niet echt naar uit!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:12

ik heb een paspoort van het NES
de papa staat in dat paspoort aangeschreven als NES

maar in het paspoort vAN de KNHS staat onder ras/stamboek ONBEKEND,terwijl bij papa Holsteiner staat

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:48

Bt idd.. beetje vage regeling.. om 60% te moeten hebben in de Z1 is er dus ook geen reserve..

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:59

Ze gaan ervanuit dat mensen die op de regiokampioenschappen de 60% niet halen niets te zoeken hebben op het NK
En over het algemeen klopt dat ook wel als je naar voorgaande jaren kijkt...Mensen die op de regiokamp. niet boven de 150 punten uitkwamen(dat heb ik toen even aangehouden voor het gemak) die stonden op het NK ook allemaal ver onderin.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:06

ja dat is waar, maar daar gaat het toch niet echt om!! het is gewoon een eer als je heen mag en voor die kinders alleen maar een mooie ervaring. dat een provincie zo niemand laten deelnemen lijkt me minder leuk dan iemand die uit de provincie wel mag deelnemen en die ergens onderaan eindigt. het zijn immers maar momentopname...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:12

Ben ik met je eens hoor.
Maar ze hielden de kampioenschapsrubrieken liever korter met gelijkwaardige deelnemers geloof ik.

heb me er niet zo in verdiept hoor (rij toch geen dressuur )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:17

nee ik wilde al gaan zeggen...zullen we ophouden over dressuur?
maar waarom moet ik dan DNA laten doen?! ze zien toch dat wat voor iets het is
maar ik kan ook naar het NRPS? maar daar heb ik toch niks mee?! (ik=blondT)

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:19

Zo ik heb mezelf getrakteerd op een bankhang avondje! Paarden allemaal beetje extra kuil gegeven zodat ik alles alvast kon afvoeren!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:24

Afbeelding

Ik zat wat te google en vond toen deze helm, ziet er wel stoer uit
Zal de prijs ook wel naar zijn denk ik zo

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:25

Doe je goed JJ
Ik moet vanavond nog een keer heen

Volgens mij moet je voor B-register altijd DNA doen, maar misschien voor oudere paarden niet (als je ergens de afstamming hebt staan hoeft dat misschien niet)
NRPS kun je haar op laten nemen in het sportregister/hulpboek.