[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:57

Lang niet meer op bokt geweest, iedereen is goed bezig precies :D.
Ik zelf rijd de lrvcrossen mee, zijn er nog die zondag starten in Vollezele?
Ik heb zelf Merksplas meegereden en ging normaal Destelbergen starten zondag maar parcour lag ons iets te nat en paarden zouden er toch niet veel uit leren...
Mijn crossoutfit is donderblauw met rood. Rode clochen, rode tshirt, rood met blauwe caphoes, donkerblauwe rijbroek en onderlegger met rood randje. Is redelijk opvallende, dus misschien ook een ideetje :)

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:58

Afbeelding

Foto van mijn outfit

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 21:45

Leuke outfit! Veel plezier in vollezele. Wij hebben niets gepland.

Over Icarus zijn we het nog niet uit trouwens. Ik twijfel een beetje of het nu wel de geschikte moment is. Ik heb het zo druk met school en kan mss een paar maanden na het buitenland volgend jaar.. Moeilijk moeilijk moeilijk ..

Wat vinden jullie trouwens van de situatie van William? Hij blijft wel lang onder narcose of ligt dat aan mij?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:55

Soms is dat het beste in coma blijven... (voor pijn ofzo)
Ik kende iemand die hartstilstand had. (Nog een crazy verhaal, klasgenoot van mij heeft die gereanimeerd en zijn leven gered, in de week nog les reanimatie gehad in het middelbaar! Dat was echt massas chance hebben. Want ie had het perfect gedaan omdat het nog fris in hoofd zat.) en was een kleine week in coma gedaan. Er was blijkbaar iets fouts aan zijn hart die ze chirurgisch konden verwijderen.

Maarja hoofdtrauma das ook nog iets anders...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:08

Soms is het inderdaad beter om ze in coma te houden.
Ik heb jammer genoeg enkele jaren geleden een vriendin gehad die een auto ongeval had. Ze hebben haar toen ook weken in coma gehouden omdat alle botten aan 1 kant gebroken waren. Jammer genoeg had ze ook een hersen letsel opgelopen en is ze nu niet meer in staat om zelfstandig (mentaal) te zijn.
Maar zij hadden ze ook in coma gehouden om alles netjes te laten herstellen zonder dat ze er veel pijn van voelde.

Ondertussen zijn onze paarden gisteren op controle geweest bij de osteo. alles was ok :) ze zijn dan ook maar nog eens in het zwembad geweest :)
De osteo was zeer tevreden over de hartslag van onze paarden tijdens en na het zwemmen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:34

Kvind het ook :( ik hoop dat hij er niets aan over houdt de william ;( , mijne held ;( Als dat niet goed komt dan staat de eventing wereld stil

Mooie outfit idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:49

Coma is inderdaad vaak ivm pijn. Iemand die erge pijn heeft gebruikt enorm veel energie om die pijn aan te kunnen. Aangezien er dan keuze is ofwel medicatie ofwel coma kiezen ze dan voor coma. De medicatie zou maag, darmen etc belasten en kan verslavend werken. Coma niet.

Door de coma kan het lichaam alles wat het krijgt besteden aan herstel ipv aan pijnbestrijding, verwerken van pijn medicatie etc etc. Dus uiteraard is dit ook voor het comfort van de patiënt in die zin.
Maar voor familie en vrienden is dit een hele zware periode. Je weet immers nooit hoe iemand eruit komt. Als dat al gebeurt.

Mijn papa lag na 2 beroertes ook bewust in kunstmatige coma nadat de kleine hersenen verwijdert waren ivm druk en zwelling in het hoofd. In eerste instantie ging wakker worden relatief goed, het is plots uit zichzelf helemaal omgekeerd en enkele dagen later is hij overleden. Terwijl er wel degelijk hele goede kans was dat hij wakker zou worden na afbouw van de coma medicatie. (Hoe hij zou geweest zijn na ontwaken is een ander paar mouwen).

Dus helaas, meer dan afwachten en duimen voor het beste kunnen we niet doen.

Ik heb zonet de kalender met winterwerking springen en dressuur gehad van de club + mogelijke data van crossen volgend voorjaar. Vanavond is het welkomst vergadering. Ga eens overleggen met de commandant van dienst en wie weet kan ik in 2016 van start :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:59

Geen update gisteren van fox pitt :(. Morgen is het al een week :s. Ben erniet gerust in :(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:50

Mmm jaa inderdaad...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:10

Ik heb update gezien!
William remains stable and under continued observation, however there are no further changes to report.

The hospital will make no further statements until the beginning of next week.

This update follows the news on Saturday (17th October) that William Fox-Pitt and his horse Reinstated fell during the cross country phase of the 2015 World Championships for Young Horses in Le Lion d’Angers (France).

We ask that the privacy of the family is respected at this time; his family and support team are very grateful for all the concern expressed.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 15:29

Ik had het ook gelezen... This al een week nu;...

Ik ben naar Pau aan het kijken. Op de blog va, l.ips staat een livestream.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:25

Vandaag op wedstrijd geweest! :) De E7 gereden, 't ging lijk echt wel goe naar m'n gevoel en zéker na een tijd eruit geweest te zijn!
Ma die jury hé. _-:( Je moet maar op m'n tijdlijn kijken, daar is filmpje van de proef. 'k Heb een 5 voor impuls en een 5 voor gehoorzaamheid? :?
En protocol kunnen ze niet gemist hebben, want de (zeer)karige commentaar was gewoon soms te diep... En die is zeker terecht!
Ik had 61,...%. Maar 'k zag andere proeven waarvan paard wegsprong, tegen de teugel, buitenstelling, ... en die heeft dan 68,...% 8)7
'k Heb echt genoten maar 't is gewoon zo stom da klassement... Weinig punten da is ni erg voor mij, ma het moet wel éérlijk blijven hé voor iedereen. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:01

Er mocht meer impuls zijn en je handen mss iets hoger, maar verder idd een nette proef. Heb je de jury nog kunnen vragen vanwaar de lage punten komen? Voor een onderlinge is er dan toch streng gejureerd.

Ik zag dat Giel weer een cross stage doet op 7 november in Zundert. Ik ga niet, heb veel te lang niet gesprongen met Icaro en die heeft weer tikje opbouw nodig eerst.

Mijn proeven vielen wel mee. Vond het mild gejureerd, volgende keer beter werk van maken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:21

Mijn lesgeefster die zelf GP is, zei zelfs dat de jury echt overdreef met m'n proef. :P Nuja ik trek dr mij niet al te veel van aan en hopelijk volgende keer niet weer die jury!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:42

Ik had jou proef gezien hanne. En eerlijk vond ik het vrij vlot(zelf mss een beetje gehaast) mss is de impuls niet zo goed te zien op de video. impuls een 5 kan erbij mij niet in. Ik heb er inderdaad ook gezien zoals je zegt in buitenstelling, dan naar binnen vallen totaal niet aan teugel lopen, wegspringen,... en die had inderdaad 68% dat was totaal niet terecht. Het was toevallig iemand die ik ken en heb het haar dan ook gezegd dat het niet correct gejureerd was! dat ze eigenlijk vanachter hoorde ipv van vooraan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:16

Twas idd helemaal nie correct gejureerd van u hanne (en van die fries). Dat is wel niet echt motiverend! Zeker als er op de protocol dan nog niets zinnigs staat...

Ik verwacht vandaag terug een update van wiliam... Mr wat ik 'hoor' is het wle echt niet goed :/. Blijkbaar hebben ze hem terplekke moeten reanimeren, daarom ook dat zo lang duurde tegen dat hij weg was...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:26

Even paar dagen heel druk gehad, wel bijgelezen maar niet gepost.
Ik heb nog mooie foto's van setjes zien passeren! Weet nog steeds niet wat te kiezen :P

Hanne: heb op FB gereageerd dat ik het een goede proef vind!! Heb de rest niet gezien natuurlijk, maar in een E proef ben ik ervan overtuigd dat dit 1 van de betere moet geweest zijn. Nu valt me wel op dat in grote ringen (+20 deelnemers) dat er vaker onlogisch gepunt wordt, omdat de jury niet meer onthoudt wat hij al gezien heeft. Jammer van je resultaat, maar je weet dat je proef goed was en dat je goed bezig bent, dus op lange termijn win jij veel meer dan zij die nu eens van voor gestaan hebben.

Varekaj waar ben jij op wedstrijd gegaan? Zelfde van Hanne? Welke proeven heb je gereden?

Wij hebben gisteren bij mijn buur onze 2,5 jarige eens laten vrijspringen, eerste keer, dus niet spectaculair maar wel cool, niet echt onder de indruk, direct erover gaan... Hij vond ze wel een mooi model hebben en een sterk achterbeen, als je dit hoort van zo een grote fokker, dan slaat mijn hartje toch een beetje over <3 Ik vind ze zelf prachtig, maar ja, eigen kind schoon kind hé :D

Over William wil ik bewust niet teveel nadenken, zit nog iets te vers bij mij denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:04

Ik heb bij Fonck gereden, die winterwerking is ook weer gestart. Begin meer en meer te merken dat ook de goede ruiters daarheen komen met hun jonge paarden om de E proefjes te rijden. Leuk voor hen, iets harder werken voor ons om nog mee te kunnen :P

Ik heb de E7 en de A6 gereden. In die laatste 2x fout gereden. Kon de voorlezer absoluut niet verstaan door een bende die de trap van de kantine af denderde en eigen concentratie foetsie. Bijgevolg ook dik laatste. Icaro heeft het echter wel goed gedaan :) complimentjes gehad dat hij er prima uit ziet.

Ik ga deze proeven blijven rijden. Is iets meer uitdaging dan die eeuwige E5 en E7...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:43

Wreed motiverend hé! :') Mercikes voor de foto's M_F! :)

Antonius, ik was 26e van de denk ik 47 deelnemers in de E7. En voordat ik vertrok met Shuddy naar stal om hem af te zetten (was toch niet ver), had de helft al gereden ofzo en stond ik voorlopig 8e. Dusja je punt met te veel deelnemers in een ring kan wel kloppen...

En idd die protocol ik ben daar dan niets mee hé. D'r sta 5 bij gehoorzaamheid en een 5 voor impuls maar NIETS van commentaar... Ja wat was er dan mis aan, dat ik die punten kan begrijpen. :P

Maar ah de volgende is al 11 november en dan rij ik de E7 en de A7 mee! :) Thuis in de training heb ik het gevoel dat ik Shuddy beter voor elkaar heb dan vorig jaar voor de A-proef. Hopelijk niet de dezelfde jury! Maar sowieso is het E7 en A7 verschillende jury, dus 2x kans op eerlijkere punten. :')

'k Had zaterdag nog wat gereden met Shuddy en hij was echt irritant, 'k heb dan gestopt op goed moment. Maar gisteren was ie zooo flink! <3 Hij was echt content dat hij weer weg ging, die vloog op de vanne op stal voordat we vertrokken! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:33

wie was de jury als ik mag vragen?

Zou graag ook 1 of 2 keer dressuurwedstrijdje doen deze winter, maar zowel in Harelbeke als Oudenaarde waar ik normaal gezien ga, is het zo laat 's avonds als ik eens de M wil proberen, pas rond 19u ofzo. Tegen dat ik dan thuis ben... Niet zoveel zin hiervoor.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:40

W.alter D.auwe (Als ik dat kan ontcijferen uit het geschrift, die Wa.lter is zeker juist, maar achternaam ben ik niet zeker)
Is idd erg laat de M! De A vind ik ook al laat als je als laatste moet rijden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:41

Het was voor mij een onbekende jury en ik ga al enkele jaren naar de wedstrijden in harelbeke. Ene walter maar weet zijn achternaam niet. In de e5 was het wel een bekende een zeer eerlijke jury waar je zeker zo heen resultaten van zult hebben. Het was michelle vangerwen :-)
Idd ik heb vorige jaar enkele keren de L gestart en het is dan onmiddellijk zo laat als je thuis bent en de maandag dan terug moet gaan werken. Er werd vorig jaar gezegt om eventueel de hoge proeven op zaterdag avond te rijden. Maar daar is nog niks van in huis gekomen :-)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:42

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:43

Ik heb da ook gehoord MF! Maar dat het dan wel raar is voor degene die A en L zouden willen starten. :)