[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:20

Ik heb ook wel interesse PB, mits er de goede maat bij zit.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:44

Ik heb ook zeker interesse PB, uiteraard als de juiste maat erbij zit (205).

Vief: wat een prachtig paard heb je toch! Tips om je Pessoa goed te bevestigen heb je al gehad. Persoonlijk vind ik het altijd een beetje 'eng' om zo'n ding tussen de voorbenen vast te maken, weet niet waarom (touwtjes doe ik namelijk wel gewoon tussen de voorbenen vastmaken).

De lente is echt begonnen hoor! Gisteren heb ik het veulentje van Nudine voor het eerst zien bewegen, er zit dus echt wat in (goddank) en net zag ik de eerste lammetjes in de wei huppelen. Ik heb de hele week al grote moeite om mijn tijd vol te maken op mijn werk :o . Gelukkig heb ik nog wat extra uren staan :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:45

Noor, leuk hè die lammetjes! Wij hebben ook al weer veulens en lammetjes op stal, iedereen wandelt en rijd weer buiten met hun paard, heerlijk!

Wat voor werk doe je dat je niet genoeg werkt hebt om je uren vol te maken?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:54

Die lammetjes zijn idd een koddig gezicht. Ze springen en rennen, vallen, staan weer op om vervolgens door te gaan met net zo gek springen en rennen als voorheen. Heerlijk om te zien!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:59

mo_van_dijk schreef:
Wat voor werk doe je dat je niet genoeg werkt hebt om je uren vol te maken?

Ik heb juist teveel werk liggen :o Maar met dat mooie weer wil ik alleen maar naar buiten en lekker paardrijden. Maar vandaag blijf ik echt tot 5 uur!! Ben trouwens wel een paar dagen eerder begonnen dus de schade valt mee. Dat is het voordeel van het werken voor de overheid (ben jurist bij een gemeente), lekker flexibel. Als je aan het eind van de rit je uren maar hebt gemaakt. Ik mag bijvoorbeeld ook van half 8 tot 4 werken, of van 9 tot half 6 iod. En elke minuut die je overwerkt, kun je weer opnemen :)

@ Simmie: inderdaad zo schattig!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:01

Dan had ik het verkeerd gelezen! Wel lekker dat ze zo flexibel zijn. Ik mag in principe tussen 7 en 10 beginnen. Bij ons worden alle overuren uitbetaald..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:03

Ik heb geen verstand van pessoa's, heb er geen. Longeer niet zo vaak, en als ik het doe doe ik ze aan de bijzet of elastiek, of gewoon simpel zonder iets.

De lammetjes zijn idd leuk :D . Lekker weer ook, mijn school heeft studiemiddag voor de docenten, dus zijn we al om half 11 vrij, iedereen 3 uur. Mijn derde uur valt uit, maar ik ben zelf onderdeel van de studiemiddag voor de docenten, dus ben ik pas om 3 uur klaar :+ . Beetje jammer, maar ik krijg al vaak genoeg vrij van school. Ik moet met anderen met een topsportstatus debatteren over welke ondersteuning we vanuit school nodig hebben ofzo :) . Dus kan ik niet zo van het lekkere weer genieten :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:09

mo_van_dijk schreef:
Dan had ik het verkeerd gelezen! Wel lekker dat ze zo flexibel zijn. Ik mag in principe tussen 7 en 10 beginnen. Bij ons worden alle overuren uitbetaald..

Daar hebben ze hier ook wel een systeem voor geloof ik, maar weet niet precies hoe dat werkt. Maar dit jaar kan ik die extra uren wel gebruiken ivm vakantie, veulen en (misschien) een eigen huis ;)!

Gaat nú aan het werk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:39

Zo heb net lekker 3 paarden gereden. Zat om kwart over 7 op de eerste :+

De dekens hebben we geloof ik varierend van 185 tot 215. Zal morgen mooie foto's maken. Moet zo naar Utrecht en ben pas laat thuis.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:54

Morningggg!! :D

Wat een zaaaaalig weer, zo maar richting Wolin, lekker rijden!! :)

@Vief: Wat een heerlijke foto's! :D Ik vond Portugal ook een erg mooi land, zou er best nog eens terug willen komen :j . En Wolles ziet er best uit!! ;)
@Noor: Wat een leuke foto ook zeg :D !! Ben benieuwd naar de foto van de fotograaf :j ..
@Benthe: Fijn dat ze braaf waren!! ;)

Ik heb geen verstand van Pessoa's, ik longeer nooit met bijzet, heb voorheen met dubbele longe gelongeerd, vind dat wel een fijne manier van longeren, maar het is niet voor Wolin en mij weg gelegd :D ..

Ik voel me gelukkig wel weer wat beter.. met name als ik niks eet, voel ik me top ;) . Ik let heel erg op wat ik eet nu. Zo weer even Yakult halen :9 . Omdat mijn galblaas geïrriteerd is, kan ik even geen vet verdragen, dat merk ik echt direct..

Zo lekker met Wo een eindje hobbelen, hopelijk zijn de bermen in orde, dan kunnen Wo en ik even een sprintje trekken ;) .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:55

hier ook wel interesse PB :j

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:47

peanutbutter schreef:
Zo heb net lekker 3 paarden gereden. Zat om kwart over 7 op de eerste :+

PPFFFF....toen lag ik... :z wat een tijd....ik heb wellicht ook wel interresse in een deken alhoewel ik eigenlijk op zoek ben naar MET hals, heb inmiddels al aardig veel liggen zonder hals.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:52

Goedemorgen!
Hier in Groningen schijnt de zon ook 8-)
Ik moet vandaag tot half 3 naar school, eigenlijk tot half 5 maar ga vanavond op cc dus dan skip ik die laatste les maar even.

Lotte: Fijn dat je je alweer wat beter voelt :)
Vief: Woll ziet er goed uit!
PB: Lekker actief ochtendje dus voor jou!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:53

Is juist lekker hoor om kwart over 7 :P Alles is nog stil, alleen hoop vogels, zonnetje komt langzaam op... Paardjes vinden het ook heerlijk en er staat er nu alweer een lekker buiten te spelen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:59

Lekker hoor PB, vroeger ging ik wel eens met mijn moeder, stonden we 6 uur op, zaten we om 7 uur op het paard, gingen we de Vlietlanden in, zaaaaaaaaaaaaaaalig :)) ... En de paarden vinden het inderdaad ook erg lekker :j en je hebt nog een hele dag voor je ;) ..

Ik ga naar Wolin :wave: .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:21

peanutbutter schreef:
Is juist lekker hoor om kwart over 7 :P Alles is nog stil, alleen hoop vogels, zonnetje komt langzaam op... Paardjes vinden het ook heerlijk en er staat er nu alweer een lekker buiten te spelen.

Inderdaad heerlijk!
Als we een weekje naar de Veluwe gingen, deed ik dat ook altijd een x: om 6 uur te paard en dan wildspotten! :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:45

Goeiemorgen!
Heb wel vluchtig bijgelezen, maar heb weinig onthouden :o
Vroeg te paard vind ik ook heerlijk, maar ik doe het eigenlijk nooit. Ik heb net 3 uur achter elkaar SPSS gedaan. Slopend! Moest nog 2 weken inhalen van toen ik in Afrika was. Mijn broertje wordt/is vandaag geopereerd aan zijn amandelen. Ga zo even bellen of alles goed verlopen is! Hij moest helemaal onder narcose enzo.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:24

pb wel lekker vroeg klaar met je paarden.
Snoek hoeist met je broertje? Als ik nog een keer last krijg gaat het bij mij ook gebeuren :(

Tis echt heerlijk weer!
Me tante heeft 2 lammetjes om bij te voeren pino en purk _O- echt schattig

Zo me pauze zit er op ga weer aan het werk.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:42

Hij ligt nu op de uitslaapkamer geloof ik. De operatie is goed verlopen :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:27

@ Snoek: gelukkig is het goed verlopen bij je broertje. Vriendin van mij heeft er echt weken en weken last van gehad!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:35

Wat een heerlijke dag vandaag. Lekkere temperatuur en veel zon. Nu alleen even niet meer.
Lekker beide paarden gereden en ze beginnen ook eindelijk uit te haren. De merrie stond te genieten van haar poetsbeurt. Vanmiddag in de tuin bezig geweest en ik ben bezig om een nieuwe hindernis te maken. Heb nl de oude border uit mijn tuin gehaald en daar ga ik een hek van 2.70m van maken. Moet alleen nog vastspijkeren maar dat doe ik bij mijn ouders anders past het niet in mijn auto.

@ snoek fijn dat hij goed uit de operatie is gekomen.

Ik heb ook een pessoa tuig maar heb het idee dat hij niet goed zit. Momenteel ligt hij in de kast. Binnenkort maar weer eens gaan puzzelen..
Hopelijk morgen in Zandvoort ook mooi weer :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:19

:wave:

@Snoekiej: Fijn dat het met je broertje goed gaat en dat de operatie goed is gegaan, nu lekker aan de waterijsjes!! ;)

Heb eerst met Wo gewandelt, toen kon ze de paddock in, en heeft ze daar heerlijk gespeeld en getut met haar vriendin, na 1,5 uur in de paddock gestaan te hebben, zijn we lekker op buitenrit geweest... en ze was me een partij heet!! :oo Pfffff, was blij dat ik handschoenen aanhad := . Nog een heel eind heerlijk gegaloppeerd met haar, ben nog steeds gek op haar galop :o .. Wo genoot ervan, ik ook. Morgen ben ik nog vrij, dus dan nemen we het er ook maar van denk ik :) . Lekker van 12 tot 16 uur buiten geweest en als het goed is, staat ze nu weer lekker buiten met haar vriendin :D .

Straks even haar zomerdeken op doen voor de nacht, overdag staat ze zonder. Was 15 graden op stal, stonden er nog allemaal paarden met dikke dekens op := , pfffff.... Wolin is allang niet meer aan het ruien, die heeft al haar zomervacht.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:31

Zo, ik had vandaag wel een redelijk lang dagje op school. Had een aantal tussenuren, maar ben toen druk bezig geweest met project. Verder heb ik 2 lessen extra gevolgd die ik eigenlijk morgen ochtend heb. Doordat ik ze nu gevolgd heb ben ik morgen lekker vrij :D.

Zal zo even een hapje eten en daarna beide paardjes rijden :).

Fijn dat het goed is gegaan met je broertje Shanouk.

Hier lammetjes genoeg rond lopen :=. Straks gaan ze lekker allemaal naar buiten. Dan zijn ze leuker ;). Nu zitten ze in de schuur en maken ze herrie als mijn vader 's ochtends in de schuur komt om te voeren :\.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:33

Bij ons op stal ook lammetjes genoeg, ze blaten de oren van je hoofd, nogal een drukke bedoening.. Wo vind ze ook reuuuuuuze interessant :+: .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:20

Zohe, die Vorstin was gek vandaag 8-)
Ik had haar gelongeerd en daarna in het buitenbakje losgegooid. Daar bleef ze maar rennen, ook toen er een ander paard naast aan het rijden was. Echt voor het hek heen en weer rennen van: "Ik wil eruit!!". Na een uur gaf ik het op en wilde haar eruit halen. En toen was ze ineens rustig >;) Dus ik ben er op een bankje naast gaan zitten, en toen heeft ze lekker gerold en takken gegeten en gegraven vlak naast me. Als haar broertje (die was aan het rijden) dan langskwam, deed ze echt haar oren plat in haar nek en draaide zich om om te bokken. Echt zo van: "Da's mijn baas, blijf bij haar uit de buurt!!" -:(-
Echt grappig, zo'n 'moederskindje' :D

Mijn broertje voelt zich trouwens best aardig. Het doet wel pijn, maar hij krijgt wel gewoon yoghurt naar binnen.

Fijn dat je lekker gereden hebt Caroline. Maar ga je dan echt over 2,70 springen :=
Heerlijk dat je zo lekker gereden hebt Lotte! Vorstin had het ook warm onder haar deken, dus die gaat als het zo warm is overdag ook zonder deken.
Slim dat je alles nu al gedaan hebt Kim! Lekker morgen vrij dus :)