[SGW] SGW Chaam, de 12e gaat niet door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Re: SGW Chaam, de 12e gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:36

Keurig gedaan schoentje, dat moet de baas toch ook een reden geven om meer te crossen?

Ik moet nog aan de nieuwe dressuurpunten wennen MissJ, op het eerste gezicht klonk het niet slecht, 167 punten. Wel super dat je zo'n fijne cross gereden hebt, en gelijk 8e worden in het begin is toch prima? Geeft weer moed voor de rest van het seizoen!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:50

schoentje schreef:
het weer was idd super vandaag!
Ik was 4e met Rocco en 6e met Otijgertje in het L. Niet zo slecht voor de eerste keer sgw, vind ik zelf

Ik doe het ervoor morgen
(ga zo de auto inpakken, voeren en slapen Half zes op morgen )

Gefeliciteerd! Gave foto's had je!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:08

ja en ik maar denken...goh wat een hoge punten
wel lekker dat je foutloos was hoor MJ!!! ik vind het knap!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 01:29

Gefeliciteerd Schoentje!

MJ: ik dacht eerst ook van goh, die punten zijn toch niet verkeerd? Maar 180 is nu toch 1 winstpunt? Maar met een 8e plek mag je zeker niet ontevreden zijn!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:08

jammer dat ik vandaag niet meer start.. mjah niks aan te doen
beetje laat maar suc6 vandaag..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:50

Ook maar even een verslagje van mij.
Dressuur ging niet echt lekker, 169 pt dacht ik.

Springen foutloos en cross 1 weigering op een smalletje.
Op het alternatief had ik bijna een kleuter tussen de voorbenen omdat ze niet opzij ging, maar gewoon achter de hindernis bleef staan

Mijn paard was erg kijkerig onderweg, mensen zonlicht, vlekken en natuurlijk waren de posters ook erg eng.
Na hindernis 1 schoot ze al het verkeerde pad in
Ik had bijna een minuut tijdsoverschrijding,maar dat vind ik niet het ergst.

Zondag crosstraining en dan vol goede moed naar Etten - leur.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:53

hee, ik wist niet dat je een verkeerd pad in was geschoten!

Op zich is het nu wel lekker dat je al over 2 weken etten-leur hebt, want dan komt Rabette er misschien ook in, zo snel achter elkaar. Nu hadden de paarden natuurlijk al 5 maanden niks "gezien", dat zal je toch wel merken met die heethoofdjes

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:14

Ik was ook heel rap weer omgedraaid en ik was gister nog zo pissig om dat kind

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:43

Canter schreef:
Keurig gedaan schoentje, dat moet de baas toch ook een reden geven om meer te crossen?

Ik moet nog aan de nieuwe dressuurpunten wennen MissJ, op het eerste gezicht klonk het niet slecht, 167 punten. Wel super dat je zo'n fijne cross gereden hebt, en gelijk 8e worden in het begin is toch prima? Geeft weer moed voor de rest van het seizoen!

Ik had hetzelfde Canter

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:34

wat goed van je schoentje

GvdT: das echt balen van zo'n kind.

Ik was eerst ook in de war met die nieuwe dressuurpunten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:39

k zie net dat margo 1e was in de L!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:48

Leuk dat het zo goed is gegaan schoentje.

Mijn dressuur ging wat rommelig vond ik zelf, maar dat was toch nog goed genoeg voor een 4e plaats met 187 punten.
Springen ging deze keer foutloos! Hij bleef beter op tempo en heeft voor zover ik weet maar een hindernis getoucheerd en die bleef liggen

In de cross had ik me voorbereid op problemen bij de Passage du Route, maar die sprong hij heel simpel.
Misschien dat ik daardoor wat teveel in halleluja stemming kwam, want bij hindernis 6 had ik een langsloper. Niet vanwege de hindernis, maar meneer zag de vijver (in de verte) en zat niet op te letten.
Kleine volte gedraaid en even toegesproken en toen ging hij prima!
Hij had steeds een fijn tempo en pakte heerlijk aan, dus ik had me voorgenomen op het puntje op 18 rechtdoor te proberen.
Risico van een langsloper ingecalculeerd en dat werd het dan ook
Terug gereden en alternatiefje genomen ( en wat mensen de bosjes ingejaagd, want ze liepen behoorlijk in de weg).

AL met al ben ik super tevreden met mijn Mieltje en heb ik erg fijn gereden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:53

Anthea, met haar andere paard was Margo 7-de en dat was ook nog net een prijs. Ik weet dat goed omdat ik 8ste was en net geen prijs had.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:54

Bento, ik vond het bij die punt ook al druk met mensen! Je had ze toch nog niet goed genoeg weggejaagd dus

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:10

Ik reed bijna 2 mensen van de ehbo overhoop, ghehe

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:12

Bento1988 schreef:
Ik reed bijna 2 mensen van de ehbo overhoop, ghehe

haha, dan kunnen ze in ieder geval heel snel elkaar helpen!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:13

Bento1988 schreef:

Mijn dressuur ging wat rommelig vond ik zelf, maar dat was toch nog goed genoeg voor een 4e plaats met 187 punten.

Dat komt er van als je je beste voorlezer helemaal voor niets naar het dressuurterrein laat komen........... }>

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:18

Simmie: Ik kon het inderdaad niet zo goed verstaan...

MJ: niet als je strike hebt...

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:28

ik had ook best een lekker dagje zaterdag! mn dressuur ging best aardig, maar de jury vond van niet dus ik belande op de tweenalaatste plaats met 180 punten. Gelukkig bleef het springen foutloos en had ik in de cross maar 0,8 tijdfout omdat ik iets te snel was. En het belangrijkste was natuurlijk dat ik wel superfijn gecrosst heb!! Uiteindelijk werd ik nog tweede. heb denk ik de grootste sprong van de dag gemaakt in het klassement haha. maar het was weer supergaaf om te crossen, heb nu al weer izn in EL!! Iedereen met prijzen: gefeliciteerd en voor de anderen, volgende keer beter!!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:56

Mijn verslagje van vandaag;
We waren tussen half 9 en kwart voor 9 op het terrein. Toen eerst even bij Brittje gekeken, en daarna ging mamma even naar secretariaat en ik en Berdien (mn zusje) gingen vast het springparcours lopen, toen Bitwise en Scum even gedag gezegd,
daarna zijn we de cross gaan lopen, vervolgens nog even wat gedronken en toen op gaan zadelen voor dressuur.
Met losrijden van dressuur gomir nog even gedag gezegd.
Dressuur was echt prut, het ging echt niet
Ze was weer eens niet rustig, en dan is een L1proefje rijden met dr echt geen pretje (dan zou ik veeeel liever een M2 proefje rijden)
169 punten en 2nalaatste ofzo
Na de dressuur de cross nog een keer gelopen en daarna heel rustig op gaan zadelen voor het springen.
Losspringen was echt een ramp
Zo slecht heeft ze volgens mij nog nooit gesprongen
Als ik gewoon op een hindernis aanreed begon ze ineens heel stuk van tevoren bit vast te pakken en te rennen,
waardoor ze 9 vd 10 keer niet uitkwam waardoor ze weigerde of zelfs een paar keer midden in de hindernis stond, waardoor ik er een paar keer bijna naast lag..
Parcours ging alweer een heel stuk beter, foutloos , maar wel met minder controle als normaal
Vervolgens even naar DA geweest, hartslag was 78, hoezo, Britt maakt dr druk
En toen gaan losrijden voor de cross, XlidewijX nog gemeet, die moest voor mij starten.
Losspringen voor de cross ging wel weer heel fijn, en ging voor het eerst een keer met horloge rijden (ik ben meestal te snel..)
Hindernis 1 ging heel makkelijk, 2 en 3 leverden ook geen probleem op, toen naar hindernis 4, de zaag, afstand was niet helemaal mooi, beetje een noodsprong, maar zonder twijfel, daarna naar hindernis 5, passage de route, nam de bocht een beetje scherp, maar makkelijk er overheen, toen naar 6, die V-sprong omhoog, die had ik zelf eigenlijk moeilijker ingeschat, maar ging heel simpel, toen kwam hindernis 7, eerst stukje heuvel af en dan bocht en vrij snel 7, houtstapel, kwam te hard door de bocht, afstand klopte niet, waardoor ik een weigering kreeg, die dus grotendeels mn eigen schuld was ,
toen door naar de bank, makkelijk eroverheen, gevolgd door 1 hindernis van de coffin, leverde ook geen problemen op, daarna de gaffel, ik had besloten gewoon de gaffel te nemen, en niet het alternatief, ze dreigde een beetje naar rechts te gaan voor de gaffel, maar ze sprong er toch netjes doorheen, toen naar de waterbak, ze sprong er heel makkelijk in!
De waaier en het ooievaarsnest gingen erg simpel.
De bosuitsprong had ik zelf ook moeilijker verwacht, maar ze liep er heel fijn doorheen, totaal geen probleem,
ook bosinsprong ging goed.
Daarna de picknicktafel, ook goed. Toen bedacht ik me dat ik met horloge reed en best wel weer eens te snel kon zijn, en niet al te ver voor de 1nalaatste hindernis zag ik dat ik nog 47 seconden had..
Dus ben toen maar een stuk rustig gaan draven, heel even stukje galop voor hindernisje en meteen daarna weer gaan draven,
toen ik nog 27 seconden had maar weer aangegaloppeerd en simpel over de laatste heengegaan
Uiteindelijk 10 seconden te vroeg binnen, geen strafpunten voor tijd dus.

Heel fijn gereden dus, ze pakte echt fijn aan in de cross, en dat was vandaag even het belangrijkst! (dat springen komt wel weer, heb al een tijd geen springles gehad, over 2 weken ga ik mn springlessen weer oppakken)

Daarna gingen we nog even bij het springen kijken, gomir nog zien springen, en vervolgens hebben we de cross nog een keer gelopen, waarbij ik gomir bij de zaag zag, en margo bij de waterbak met niverma.

Trouwens ook nog even met CarpeDiem en Julia staan te praten

Toen vonden we het wel tijd om maar eens naar huis te gaan

Ik heb ook nog foto's, die komen nog wel!

sfranken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:09

Joepi, een heerlijke start van het SGW seizoen gehad. Met Jupiter voor het eerst Z gestart. Twee balken met springen en 1 weigering in de cross, maar super tevreden. Overal rechtdoor gegaan (behalve na mn weigering) In het begin moest hij er nog een beetje inkomen maar na hindernis 7 ging hij verder super. Met Tenda had ik het L gewonnen. Vierde na de dressuur en daarna geen fouten erbij. Lekker gegaan dus. Groetjes Sabine

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:15

_Jitske_ schreef:
Daarna gingen we nog even bij het springen kijken, gomir nog zien springen, en vervolgens hebben we de cross nog een keer gelopen, waarbij ik gomir bij de zaag zag, en margo bij de waterbak met niverma.
Zulke sprongen kreeg ik dus de hele cross, hij bleef overal maar onder kruipen
Heb die 'dikke' boom(3) trouwens uit stilstand gesprongen hij durfde de weg niet over en ik vond dat het uit stap ook wel kon, moet hij maar niet zo lopen piepen

Uitgebreid verslag van mij volgt nog, ik ga slapen en daarna ga ik zorgen dat ik springles krijg 14 strafpunten in een 80 cm-parcours is toch wel heel ernstig als je je Z-debuut aan het plannen bent

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:20

Gomir toch! Wel goed van je foutloze cross!!
Weet iemand waarom bitwise niet is gestart met Online? (zie hem niet bij de uitslagen staan)

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:21

Simmie schreef:
Gomir toch! Wel goed van je foutloze cross!!
Weet iemand waarom bitwise niet is gestart met Online? (zie hem niet bij de uitslagen staan)

Online was kreupel van de trailer gekomen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:38

Jiska, Jitske en Sfranken, goed gedaan allemaal!

Gomir, was je wel tevreden over je cross..??

Wat vervelend van Online voor Scum en Bitwise