[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:11

Ik heb je valfoto op FB zien passeren, geweldige foto :D

Heb je een filmpje, zodat je nog even kan terugkijken wat er fout liep?
Ik heb gisteren oefenjumping gereden en had met beide paarden balk op de 1e sprong. Ik dacht echt dat ik goed aan het aanrijden was, maar dan op film en dankzij mijn man erachter gekomen dat ik misschien toch iets te 'laks' aanreed omdat het een simpele rechte was.

Ik vind overigens wel dat het lang duurt alvorens de deelnemerslijst van Tongeren verschijnt...

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:18

Ik heb geen filmpje jammer genoeg. Bij de eerste weigering reed ik te laks, maar dan nog, twas rechtje 80 cm, dan mag ze er toch overspringen. Erna zat ik wel dul maarja omdat ik dan duller reed is haar reactie/weigering des ter 'erger' en daar lag ik dan :+.

De deelnemers lijst is er opgekomen maar weer afgehaald...

Bij de oefencross bij brugge kwan het er ook nie op. Kdenk da ze niet meer willen/mogen :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 16:09

Ja springen kunnen ze allebei heel goed :) Waren foutloos in de B op de lrv en bij de KR heb ik de gevlekte ook kunnen starten op de 80cm. 1ste parcours was foutloos, 2de parcours was beter gereden, maar op 1 sprong reed ik mis, dus een balkje

Ja had ook je valfoto gezien op facebook. Succes met de 90!

Jammer van je balkje, maar het is inderdaad handig dat er gefilmd wordt! Hier word er ook altijd gefilmd. Het duurt inderdaad lang voor de deelnemerslijst erop komt..

Daarseffes was de hoefsmid hier. Castor (de bruine) heeft zich weer van zen beste kant laten zien. Heb hem moeten laten verdoven en dan nog hadden we de praam moeten opzetten voor hem in bedwang te houden. Hoop dat het niet altijd zo gaat zijn

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 19:01

Deelnemers lijst staat er nu wel op

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:29

Ik ben in Tongeren nummer 3. Gaat lekker vroeg crossen worden, wel fijn dat dan de bodem nog goed is.

Welk nummer heb jij?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:33

213 en 263.
Zowel op zaterdag als zondag niet vroeg, vind ik heel goed, alleen wel weinig tijd tussen mijn 2 paarden... Net een uur ertussen. Wordt haasten!

Heb er wel helemaal zin in! Ben benieuwd hoe de bodem erbij gaat liggen na alle regen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 22:28

Jaa bij ons zit er ook een uurtje tussen. Maar ik heb zelf maar 1 paard bij dus moet niet klagen.
Thuis ( +/- 20km van tongeren) ligt het op sommige plekken modderig op andere plekken nog goed.
Dus denk dat boven aan de bergen het nog wel goed is, maar de afdalingen vetter zullen zijn.
Maar het gaat in het weekend 20° worden dus dat komt wel goed!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:23

Afgelopen weekend in Tongeren gestart.. prachtige wedstrijd!! was er nog nooit geweest.
En er stonden heeeeeeel veeeeeeel fotograven in het veld...

weet iemand hoe ik er achter kom wie allemaal daar waren?

want dit zijn wel hindernissen waar ik graag foto's van wil hebben.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:31

Wij hadden ook een super weekend!
4e na dressuur met Fiona, 6e met Ilona (de nieuwe). Beiden wel 2 balken in jumping, heb teruggekeken op film, ik zie niet zo direct wat ik fout doe... Ilona is nu niet zo voorzichtig in jumping, maar Fiona maakt normaal gezien weinig fouten. Ik zal eens kijken om de filmpjes hier te posten, misschien hebben jullie tips. Ik stond 16e na jumping met Ilona en 9e met Fiona.
Tijdens de crossverkenning toch wel wat twijfel of het wel goed zou komen, ik had met Ilona nog maar 1 B cross gereden in Waregem, en nu L en Fiona had 2 jaar niet gecrosst door haar blessure, en ik doe ook geen crosstraining met haar om haar benen zo min mogelijk extra te belasten, dus het was toch spannend. In de cross zelf echter een super gevoel van beide merries. Ze liepen als vanzelf door het terrein, zelf de hindernissen opzoeken, terugkomen als ik dat vroeg, echt een zalig gevoel! Ilona net 1 seconde over de ideale tijd, Fiona makkelijk binnen tijd en we zijn 9e (Ilona) en 6e (Fiona) geworden.
Heel heel blij met het resultaat, maar vooral ook met het gevoel dat ze gaven.

Ik vond de cross wel véél moeilijker dan in het verleden. Blijkbaar was hij vorig jaar ook al op deze manier gebouwd, maar toen heb ik niet gereden wegens zwangerschap, maar 2 jaar terug reed ik hier M en ik vond de L nu quasi even moeilijk als toen M. Zeker ook in vergelijking met andere crossen, er zaten hier 5 trakheners/coffins in, er zijn zelfs veel andere L crossen waar geen enkele in staat. Voor mij een goeie zaak natuurlijk want ben nog heel wat plaatsjes kunnen stijgen :D
Terrein lag overigens echt super, goeie verende bodem, nergens hard of nat.

Madelene: welke reeks heb je gestart? En wat was het resultaat?
stalvaneyck.be heeft foto's gemaakt, en daar staat een verwijzing op naar Simon die ook foto's heeft.
Ik heb de vraag ook op FB gesteld wie er nog meer was, als ik nog wat hoor of zie, zal ik het hier zetten. Ik denk dat Prietpraat haar vriend er ook was? Zal dan op nifin.be komen veronderstel ik.

Daaphn: hoe ging het bij jou? Heb even vlug gekeken, je was uitgesloten, kan dat?? Maar het was zo druk aan de uitslagen dat ik niet grondig gekeken heb.

Wat worden de volgende wedstrijden? Voor mij Diepenbeek met de 2 merries. Nog zolang wachten ;(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:39

Ja mn vriend was er ook heel de zondag :)! Foto's komen op www.nifin.be.

Proficiat Antonius! Kan het zijn dat je met je paarden ook in de gang stond aar SvW stond ;)? Ikzag het pas zondag omdat ik iemand in een geel tenuetje bij en wit paard zag staan en ik doet dat jij het was, maar kwas dus niet zeker :+. En daphne ook gezien! Khad ze niet meteen herkent haha :+ Zo zonder jullie crosstenues zou ik jullie niet herkennen :+.

We zijn weer goed zacht na weekend. Beide paarden van S hadden nette dressuur gelopen maar alle twee 3 balken in de jumping. weer weer goed in de cross. De andere (de ancien) was wat te overmoedig in dressuur dus wat foutjes door paar keer aan te springen in galop. In de jumping wel correct en cross ook, en nog 8ste geworden in de Lb.

Tis idd een zware cross he, kzie mij daar in de verste verte rond rijden in de B. Kzou niet ver geraken :+.

Volgende voor mij mee te gaan zal wss Arville zijn :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 16:20

Hahaha ja ik was uitgesloten...
Dressuur was het inrijden wel cva. In de piste trok hem te fel naar de andere paarden.
In het springen was ik foutloos, wel een foutje gereden maar hij had me gereden.
In de cross zijn we geraakt tot 10m voorbij de hindernis... Je had daar die draad waar ze het parcours mee inleiden. Daar wou hij naar links. Dus ik open recht en hij springt door de teugel uit . Gaat dan omhoog staan en zo hoog dat hij op zen kont gaat zitten en ik dus ook. Einde verhaal daar dus..

Heb je zien voorbij komen op de cross! Liep lekker!

Ik ga dit weekend nog naar nederland voor te groomen en daarna is het arville ook voor te groomen en dan is het Diepenbeek voor zelf te starten.

Gefeliciteerd met je plaatsen! Ik vond het ook een hele mooie cross. Vond de B best moeilijk staan in vergelijking met de andere reeksen. M vond ik dan weer makkelijk (voor M te zijn ) en L vond ik wel nog cva. Alleen heel jammer dat de parking zo ver was. Eerste dag hadden we geen fiesten mee. Toen ben ik snel even tussen 2 proeven naar huis gereden voor fietsen te halen.

Hebben jullie dat ook gehoord van dat meisje en haar paard in het wegparcours?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:26

Ja, erg hé :s :o! Komt dat tegen zeg :s :s. Ken je dat meisje mss?

Hoe verliep het wegparcours? Wilde hij dan weg van de andere paarden en allee op pad?

Ja twas echt wel ver dit jaar, kheb heel wat kilometers gedaan :+.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 16:33

Nee was net op de terugweg van mijn cross toen ik het paard en het meisje zag.
Ja daar wou hij wel weg van de paarden! De rotaap! Hij was wel de hele tijd aan het hinniken en zich op aan het blazen en zo aan het stuiteren maar niet omhoog gegaan

Ohja voor fotografen: Viktor Krijt en er zijn er nog maar ik kom nu niet direct op de naam. Als ik ze voorbij zie komen zal ik een linkje plaatsen

*** http://www.fransvanbauwel.be/ Hem moet je een mailtje sturen en dan krijg je ze normaal wel
**** Op de fb pagina van de cross zelf komen vaak ook nog foto's

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:15

super Antonius dat je paarden zich zo netjes gedragen in de cross!!
Prietpraat ben benieuwd naar de foto's! en super van je resultaat.
daaph wat jammer dat dat gebeurde zeg, wees maar blij dat het niet erger was..blauwe billen kunnen we mee leven!

ik heb de Bb reeks gereden, maar voor mij was het een luister en controle rondje omdat mijn paard de laatste 2 malen totaal de leiding over had genomen en ik totaal geen stuur of rem meer had.
dat was zo vreselijk dat ik alleen maar kon draven met hem, zodra ik ging galopperen ging hij er regelrecht met me aan de haal!!
Dus afgelopen 2 weken heeft hij straftraining gehad, en afgelopen weekend was een test om te kijken of hij nu wel deed luisteren, en dat ging goed!!
wel nog 2 twijfelachtige weigeringen (eentje door mijn fout toen ik teveel terug wilde komen bij de eerste afsprong op 4, en bij het water op 8 heeft hij uit stilstand gesprongen) en 1 echte weigering bij de put, dat wilde hij vanuit de verte al niet.
Maar verder goed gereden, alleen als voorlaatste geëindigd...maar dat maakte me dit keer helemaal niks uit. Ik was super blij dat mijn werk geloond heeft.

en dat meisje stond naast ons, ik was aan het zadelen toen zij volledig in tranen terug kwam.
wij zijn toen naar haar toegegaan, om te vragen of we konden helpen, maar ze kon alleen maar snikkend uitbrengen dat haar paard een ongeluk had gehad..vreselijk!
wij stonden allemaal in tranen daar........ ;( -O-
maar ik dacht dat het in de cross was gebeurd...het was dus in het wegparcours gebeurd....
hoe kon dat dat gebeuren? was hij gevallen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 17:35

Gelijk ik het gehoord heb.
Was ze op het wegparcours waar de koeien stonden.Daar was een gracht. Haar paard verschrok en is in de gracht gesprongen/gevallen. Toen hij deruit kwam, mankte hij dus en heeft waarschijnlijk in zijn hoef een beentje gebroken.
Eerst zeiden ze nog dat ze hem naar de kliniek zouden brengen, maar of ze dit ook gedaan hebben weet ik niet. Ik hoorde de papa vertellen aan de telefoon dat ze hem zouden inslapen. Hij is wel nog met de trailer weggevoerd

Nog een fotograaf: https://www.facebook.com/DuplaFotografie?fref=photo

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:25

jeetje mina...echt erg...
buurmeisje van de parkeerplaats zondag als je dit toevallig zou lezen...heel veel sterkte!!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:31

Zo had ik het ook gehoord, moet echt verschrikkelijk zijn :s

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 19:32

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:02

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 21:19

Zitten echt leuke tussen!
Heb al zitten taggen op fb

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:44

Prietpraat: was ik inderdaad :D
Zijn de foto's van je vriend te betalen als je ze zonder copyright wil?

Parking was inderdaad heel ver van wedstrijdterrein, was blij dat ik een fiets mee had!

Wat erg voor dat meisje van wie haar paard een ongeluk had!! Ik had er niets over gehoord. Was dat iemand uit Ba of Bb?
Nu vind ik het sowieso wel gevaarlijk om zo lange stukken over straat te moeten gaan met vijzen/kalkoenen in. En het is ook nog eens heel slecht voor de pezen. Ik vond het vroegere wegparcours heel nuttig, ze zijn losgereden en je bent niet met 20 tegelijk aan het inspringen, maar nu zag ik er geen meerwaarde van in. Je moest je dan nog haasten ook, want er zat niet veel tijd tussen WP en cross.

Er is nog iemand gevallen met of van zijn paard toen wij aan het verkennen waren rond 11u15, ambulance kwam erbij. Hopelijk daar geen zware accidenten?

Daaphn: heb een foto gezien op FB van je als je op je kont zit, niet leuk om zelfs niet te kunnen starten! En zo wint hij natuurlijk ook weer, want je moet uit het parcours... Kan je niet enkele OCC's rijden om toch verder te mogen proberen? Denk ook wel dat hij eens goed zal moeten aangepakt worden.
In vergelijking met andere crossen vond ik B inderdaad zeer zwaar, en M dan weer wat 'makkelijk'.

Ik heb al wat foto's gevonden, ik hoop dat ik nog een foto tegenkom van het 1e water, daar zaten ook fotograven maar daar heb ik nog niets van gevonden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:04

Ja idd te betalen voor zonder copyright, tarieven staan normaal op de site :).

twas iemand van de Ba (nr 6 dacht ik).

Rond 11u15 was het iemand van de pony's licht, een nederlands meisje. Kheb ze nog in de ambulance zien liggen met halskraag, maar voor derest weet ik niet hoe het ermee is. Kdenk dat wel mee viel want de ambulance is niet weggereden dacht ik. In de namidag dan wel iemand die zn been gebroken zou hebben.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:52

even gespiekt op FB, paard van dat meisje werd inderdaad ingeslapen... -O-

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 16:28

Ohh zo jammer! -O-
Wat ik met castor ga doen weet ik nog niet. Moet nu eerst mjin examens maken. Denk dat ik in de tussentijd mijn trainer er wat mee ga laten rijden.
Ik heb niets gehoord van die val.. Vrijdag en zaterdag ga ik met de organisator (2 ervan ) op wedstrijd zal eens kijken of ze er nog iets van zeggen.

Volgens mij heb ik jullie zien fietsen naar de tent toe op zaterdag, rond een uur of 9. Maar ben niet 100% zeker of jullie het waren, dus dacht ik roep maar niets.

Bij het water zat die frans die ik zei, alle, toch toen ik hem zag

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:08

http://www.youtube.com/watch?v=830A490UTeQ jumping ilona

http://www.youtube.com/watch?v=0mCicnlB2As jumping Fiona

Ik post het om graag wat input van jullie te krijgen of ik deze balken had kunnen vermijden. Dus geef maar gerust alle kritiek die in je opkomt.
Enige vervelende is dat doordat Fiona 2 jaar terug een peesblessure had, ik zo weinig mogelijk met haar wil springen, dus veel trainen zit er niet in.

Daaphh, denk je dat je ons hebt zien fietsen? Wij zijn niet naar de tent gegaan zaterdag, enkel vrijdag een uurtje