[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:07

ik snap ook dat mensen/joki wil starten, maar aangezien ferrose zo flauw doet lijkt het mij fijner om pas te gaan als het springen lekker gaat.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:08

Ben het wel met Mama Marijke eens :j ik denk dat je dan ook met een veel beter gevoel een cross doorkomt :j

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:10

Roxxiejj schreef:
Ben het wel met Mama Marijke eens :j ik denk dat je dan ook met een veel beter gevoel een cross doorkomt :j

hihi gek woord :D
thanx voor je post

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:16

muts_marijke schreef:
ik snap ook dat mensen/joki wil starten, maar aangezien ferrose zo flauw doet lijkt het mij fijner om pas te gaan als het springen lekker gaat.

Snap beide punten wel. Zou het zelf ook niet doen (eerste crossen zijn voor mij op de gok). Op trainingen doet hij het prima en springt makkelijk. (makkelijker dan in het springen). Weigeren doet hij verder niet echt. Enkel als ik slaap en niet genoeg begrens aan 1 kant. Hij is wat slimmer dan de pony in dat opzicht :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:18

Hier ook een paard dat het crossen veel leuker vindt en dan ook veel makkelijker loopt in het springparcours. Springwedstrijden zijn drama het laatste jaar (binnen en buiten, en ja daar wordt wel aangewerkt) ergens in het parcours gaat de knop om en doet ze het niet meer. En dan de springparcoursen bij de cross, allemaal foutloos rond en geen enkel probleem.
Soms zijn paarden raar en kan het dus best dat het springen niet goed gaat en het crossen wel.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:20

Maar dat is met Ferrose nog nooit voorspelbaar geweest. even als voorbeeld: 1 september ben ik uitgebeld in het b springen en twee weken later wordt ze vijfde in gorssel met de cross. En tot nu toe geldt hoe meer springparcoursen ze loopt hoe kijkeriger ze wordt. Dus ik doe er nu alles aan om het te verbeteren maar ik ga me wel gewoon richten op het crossen want tot nu toe is dat het enige wat er voor helpt dat ze minder kijkerig in parcours is

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:23

Heb je al eens geprobeerd om geen springwedstrijden te starten, maar alleen op cross? En dan wel springtrainingen volgen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:33

De vorige keer dat ik enkel op cross startte, ging het een tijd redelijk. Maar toen had ik geen les meer, omdat het bij mijn vorige instructrice fout liep en ik toen Ferrose zelf weer op de rit heb gezet. Sinds oktober toen het weer dramatisch misging heb ik een instructeur gevonden die met Ferrose haar buien goed kan omgaan en springt ze naar mijn mening veel beter, al blijft ze extreem kijkerig en hij gaat daar mee om en denkt dat het kan verbeteren, en het is al wat verbeterd, maar helemaal over zal het nooit gaan. Maar dit wordt mijn tweede cross seizoen en zoals het er nu naar uitziet het eerste waarbij ik dus ook ondersteuning in het springen heb en ik zie wel waar het schip strandt, of liever niet natuurlijk :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:44

Knap van je dat je volhoudt Joki! Weet nog wel een ander leuk dier te koop (5 jaar, half broer van de mijne) :P
Maar succes! Je hebt geen tekort aan doorzettingsvermogen zeg :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:04

misschien kom ik verkeerd over, geen enkel paard is te voorspellen, maar ik ben zelf denk ik een te onzekere ruiter en als ik naar een cross zou gaan en in mn achterhoofd al weet dat het springen niet wil dan wordt ik nog onzekerder :)
het kan ook zo dat zeus in de meern bijvoorbeeld niet wil, elk paard heeft weleens een off-day maar het moet niet standaard niet willen en soms toevallig een gelukje zijn als je wel rond komt :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:18

Heel heel mischien start ik dit jaar wel Norg, Heino en Nijeberkoop. Het is afwachten hoe paard het gaat doen aangezien zij net zadelmak is :D . Ik weet alleen niet hoe Heino is voor jonge grote paarden..hopen mag altijd.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:30

Heino is een boscross caro! Ik ga er niet weer heen met mijm grote paard, omdat ik dan continu aan de rem moet hangen. Smalle paadjes en paar scherpe bochten. Maar aan de andere kant, alle hindernissen zijn redelijk ingesloten door het bos dus minder kans op langslopers met een jong dier.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:04

Ik zie Nijeberkoop staan, die gaat dus weer een officiële organiseren? :):)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:16

Oh dan laat ik Heino lekker voor wat het is.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:17

Heino doe ik om die reden ook niet.

Het wordt mijn eerste cross seizoen dus we gaan voor save en niet teveel poespas :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:39

Nijberkoop alleen de B

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:03

Dat geeft niet, ben hobby sgw-er :+

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:42

Vrouwenpolder gaat dit jaar niet door.. sta op die stal, dus ik baal als een stekker, kan er wel van huilen. Ze kregen niet de data die ze wilden hebben. (pinsterweekend) dus besloten ze het maar helemaal mee te stoppen. :'(

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:02

Ik vind Heino juist wel leuk door het bos, maar ik heb dan ook een compact en zeer wendbaar paard.
Jammer dat Nijeberkoop alleen B heeft. Hoop tegen die tijd eigenlijk wel een L cross te starten. Nouja we zien wel :)
Kalender ziet er leuk uit. Heb er 13 staan, maar daar vallen er ongetwijfeld nog wel wat van af. Heb de hoop er circa 10 te gaan rijden dit jaar

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:46

Ik hoop dat OK verzet wordt, zit anders een beetje te twijfelen wat ik ga doen. Heb wel e.e.a. in mijn hoofd, maar dan wil ik eerst de definitieve kalender zien.
Vind het gat tussen Chaam en begin juni wel erg groot en vraag me af of Chaam L hc starten wel zin heeft als ik pas 2 maanden later weer M kan gaan starten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:56

Markelo geen optie voor jou dan roos? Weet dat je liever niet in EL start....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:05

Voor een rondje L hc vind ik dat wel erg ver (geloof 150 - 200 km enkele reis) en ik ben een beetje huiverig voor de zware bodem op de bulten. Na Markelo stond ze met een dik been en daarna 3 jaar niet tot nauwelijks gereden en gecrosst. Maar dan nog vind ik het wel een enorm gat van 7 weken tot de eerste wedstrijd in juni. Als OK nu naar 1e of 2e week mei gaat, dan wordt het een ander verhaal.

Wil vanaf OK graag M gaan starten en als ik dan Chaam 9 weken van te voor L hc start, zie ik daar het nut ook niet zo van in :o . Ga haar denk ik gewoon trainen voor het M en dan meteen het M in. W'werf en Texel liep ze ook heel simpel rond en daar had ik ivm veulen niet echt voor getraind.
Ok is voor ons natuurlijk bekend terrein ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:23

Zware bodem op de bulten? Je bedoelt dat de bodem te hard is?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:47

Ik bedoel te mul, ook in de bochten naar beneden, was 1 haakse bocht waar mijn paard als laatste starter van het weekend tot dik over de kogels in wegzakte . Met de bulten bedoel ik het stuk over de motocross baan en de 3 keer dat ik er gereden heb (1 keer met enorm veel water, spring en dressuurterrein waren onbegaanbaar) vond ik de zandbodem daar erg zwaar.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:22

Ik sprak net het secretariaat van Castenray, zij gaf aan dat ze in 2013 juist alleen een gewone cross organiseren en geen CIC. De knhs heeft het verkeerd op de kalender gezet.