[SGW] Oefencross holten 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:10

Hoe kun je het je paard aandoen? Iedereen snapt toch wel, dat je zelfs voor zo'n oefencross toch iets aan training moet doen?

Thanks trouwens, moet nog even informeren of en wat voor prijs ik nou gewonnen heb.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:12

Ik snap niets van de uitslag..... ik heb 9 strafpunten volgens de lijst, dus zou op 91 punten komen en niet op 81??

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:17

Symbeami schreef:
Ik snap niets van de uitslag..... ik heb 9 strafpunten volgens de lijst, dus zou op 91 punten komen en niet op 81??

Ik 'mis' er ook nog 10 ergens?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:20

Ik mis ook (20?) strafpunten volgens mij..
Had de cross foutloos dus daar kan het niet in zitten, of ze hebben het bij de verkeerde gedaan ofzo :)

Ik had de cross foutloos en in 08:18 (3.75 strafpunten), springen 4 strafpunten en een 6.9

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:24

Silkee1997 schreef:
Met een val in de prijzen kan wel. Ik was er een van. Ik was gevallen na de sprong dus dan telt de val niet mee. Als het er voor was was ik inderdaad ook gediskwaliviseerd. Ik heb gewoon net geluk gehad ;)

Bij een officiële cross ben je bij een valpartij, waar die dan ook gebeurd, gewoon gediskwalificeerd. Dan kun je absoluut niet meer in de prijzen vallen en mag je zelfs niet meer doorrijden. Dus ik snap niet dat het mogelijk is dat je in de prijzen kunt vallen als je gevallen bent. Dat je de cross uit mag rijden is tot daar aan toe, maar eigenlijk ook niet verantwoord.

Homiafortuna

Re: Oefencross holten 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:30

Ik zie zojuist dat er in de groep S1 iemand 4 minuten en 1 seconde over de cross heeft gedaan. Wil niet weten hoe die rondgevlogen is, of zou ze gewoon een heleboel hindernissen hebben overgeslagen?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:30

Homiafortuna schreef:
Bij een officiële cross ben je bij een valpartij, waar die dan ook gebeurd, gewoon gediskwalificeerd. Dan kun je absoluut niet meer in de prijzen vallen en mag je zelfs niet meer doorrijden. Dus ik snap niet dat het mogelijk is dat je in de prijzen kunt vallen als je gevallen bent. Dat je de cross uit mag rijden is tot daar aan toe, maar eigenlijk ook niet verantwoord.

Hihi! Dus je kunt wel van je paard in de prijzen vallen? :+

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:32

Homiafortuna schreef:
Ik zie zojuist dat er in de groep S1 iemand 4 minuten en 1 seconde over de cross heeft gedaan. Wil niet weten hoe die rondgevlogen is, of zou ze gewoon een heleboel hindernissen hebben overgeslagen?

Heb ik ook gezien -O-
Zag er ook eentje die er 23 minuten over heeft gedaan... Hoe doe je dat? Er af vallen, paard langzaam vangen en de rest achterwaarts afleggen?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:34

Homiafortuna schreef:

Kán haast niet nee! Das 1:22 sneller dan een officiele cross over deze lengte. Gezien het stuk.in t bos, met al die.bochten.is dat onhaalbaar!
Maar ik.gok dat diegene heeft afgesneden. Daar heb ik.iets.over gehoord toen ik losreed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:38

Kan niet. Als je een hindernis mist geeft het programma automatisch DQ aan.
Bos is overigens prima te galopperen.

yhultink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:41

Ik vind het een bijzondere uitslag. Ik kijk bij S2. Die 1e was geworden had een weigering, (dit staat niet genoteerd als 4 strafpunten). En de 4e persoon die heeft maar 3.50 strafpunten een betere tijd meer stijlpunten en zij is 4e geworden? De tijd van het springen staat er niet bij? Dit werd alleen op stijl en strafpunten gereden?
Ach zal vast wel goed zijn, blijft altijd lastig zulke uitslagen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:42

Sonja schreef:

maar blijkbaar kan het programma niet tellen........ ik snap er echt helemaal niets van, staan meer rare dingen in de uitslag. Kan helaas niet terug zien waar de strafpunten vandaan komen.
Verder vind ik dat niet zo heel belangrijk, ik deed voor de lol mee en lol heb ik zeker gehad.

Bos galopperen? vond ik wel lastig met die bochtjes, die hindernis die ineens na een scherpe bocht kwam vond ik ook wel lastig. Dan galoppeer je toch niet even lekker door.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:44

Sonja schreef:

? nou, niet met een KWPN'er van pakweg 1.65 hoor, dan blijf je volgens mij vanzelf wel ergens achter een boompje haken, knappe ruiter/amazone die door dat bosje is gegaloppeerd! _/-\o_

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:47

Sonja schreef:

Maar niet op crosstempo...

Ik had een kwpner van 164 en het kán wel... Maar echt op een laag tempo, anders vlieg je.echt uit de.bocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:48

Neem van mij aan dat het kan. Ook (juist?) in een cross moet je ook kunnen schakelen. Verzamelen, rit-me-hou-den en knnen changeren. That's all. En ik heb echt he simple recreatiepaarden nder de bips.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-12 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:48

Als je bij de uitslag van S1 kijkt bij degene die 28 is geworden.... volgens mij had die eerste moeten zijn..... tenminste als ik die cijfers goed interpreteer. Hoe is het mogelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:49

Waarom niet gewoon ff morgen met de organisatie bellen ipv hier speculeren?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:52

Ik had in het bos prima kunnen galloperen, zag er alleen het nut niet van in omdat de tijd al zo ruim stond. Je kon alleen niet hard galloperen, dan was de kans vrij groot dat je achter een boom bleef hangen. De mijne tikt de 1.70 wel aan maar daarom kan ie nog wel gewoon gehoorzaam om boompjes heen kronkelen.

Wat was die man aan het doen trouwens voor die greppel? Die stond me daar te zwaaien.... Volgens mij was ie bang dat ik mijn paard niet onder controle had ofzo.... Dat was het enige stukje dat ik hem even de benen heb laten strekken. De rest heb ik gewoon lekker een handgalopje gegallopeerd. In een springparcours was dit tempo niet voldoende geweest voor een rondje zonder tijdfouten.

Ik las net dat hun camera gejat is? Da's zwaar kloten zeg.... Ik hoop dat ie nog weer terecht komt....

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:57

Anne_GTI schreef:
Ik las net dat hun camera gejat is? Da's zwaar kloten zeg.... Ik hoop dat ie nog weer terecht komt....

Toen ik wegging stond er een camera (volgens mij Canon) op het een houten tafeltje bij de stal vlakbij het paadje naar de parkeerplaats. Dacht al dat iemand die vergeten was.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:59

Hoe is het eigenlijk met dat meisje wat eraf gevallen is? Die zat onder de krassen....

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:02

Symbeami schreef:
Als je bij de uitslag van S1 kijkt bij degene die 28 is geworden.... volgens mij had die eerste moeten zijn..... tenminste als ik die cijfers goed interpreteer. Hoe is het mogelijk?

Begrijp er ook weinig van... Volgens mij missen wij het blad met de strafpunten per hindernis, dat zou de rare scores verklaren. Je kunt nu niet zien of een ruiter alle hindernissen foutloos heeft genomen. Bij de uitslag van zaterdag zitten er nog kolommen achter.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:03

Symbeami schreef:

Dat lijkt er inderdaad wel op ja?

Ik snap inderdaad ook niet precies waar die uiteindelijke uitslag nou vandaan komt, wat missen we hier? Kan niet iemand dat hier uitleggen? Hoeven we het niet allemaal na te vragen ;)

Dat van die hindernissen in de uitslag van zaterdag was mij ook al opgevallen, is dat de "missing link" dan?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:04

Homiafortuna schreef:
Anne_GTI schreef:

Toen ik wegging stond er een camera (volgens mij Canon) op het een houten tafeltje bij de stal vlakbij het paadje naar de parkeerplaats. Dacht al dat iemand die vergeten was.

Heb ik ook gezien! Toen zei ik nog voor de grap tegen mijn groom dat dat een leuke prijs was :=

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:24

Sonja schreef:
Neem van mij aan dat het kan. Ook (juist?) in een cross moet je ook kunnen schakelen. Verzamelen, rit-me-hou-den en knnen changeren. That's all. En ik heb echt he simple recreatiepaarden nder de bips.

Maar dat strookt niet met de gedachte dat de crosstijd aangepast is aan het crossniveau van de deelnemers Sonja ;) Als je niet op crosstempo kunt rijden, verwacht ik ook niet dat je in een verzamelde galop die bocht van 180 graden kunt rijden. De meesten zijn denk ik nog niet zo ver dat ze wekelijks de volte 5 meter in galop meenemen in de les...

De uitslagen missen inderdaad de fouten in de cross. Maar dat kun je heel duidelijk zien aan de punten. Per 20 punten 1 weigering in de cross. Overigens zijn de nummer 16/17/18 verkeerd om op de lijst geplaatst. Ze zijn geplaatst met degene met het 'slechtste' stijlcijfer bovenaan, terwijl mi juist degene met het beste cijfer bovenaan moet staan. Zo is de verdeling tussen 11 en 12 iig wel gemaakt.

Verder zie ik wel meer gevallen mensen die niet gedisqualificeerd zijn. Vraag me af waar de rest van de deelnemers dan op uitgesloten is...

Anne_GTI schreef:
De rest heb ik gewoon lekker een handgalopje gegallopeerd. In een springparcours was dit tempo niet voldoende geweest voor een rondje zonder tijdfouten.

:= En was je de dubbel ook niet zonder kleerscheuren door gekomen ;)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:32

Daar kwam ik anders ook niet zonder kleerscheuren doorheen en ging zeker niet hard :P
Inderdaad beetje vreemde uitslagen.. Maarja, als het maar leuk was toch? Ik ben blij dat ze dit elk jaar weer organiseren!