[SGW] Voorbespreking SGW Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:47

rowo schreef:
@ Sann: persoonlijk zou ik zo kort voor een SGW geen oefencross meer rijden. Maar dat is denk meer persoonlijk :o En misschien ook je gevoel over de cross/het springen.

Hoe bedoel je mijn gevoel over cross/ springen? :) Heb altijd clubles op donderdags, dus spring bijna altijd op donderdag en twijfel nu alleen dus of ik niet naar Biddinghuizen zou gaan. Vind het zelf altijd wel lekkerom de week van te voren nog ff wat met cross te doen.

Hoe lang heb je die cap nou dan? Ik had dat in het begin ook met die van mij, die is nu groter gaan zitten. :j

Je hebt dan wel leuke hindernis bij de punten Sappho! Sta je bij die 2 punten, die grote en kleine of bij die ene losse?
Ben ook benieuwd welke eruit gehaald is.

rowo

Re: Voorbespreking SGW Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:48

Heb j een goed gevoel over de cross en minder over het springen, dan voor het springen kiezen. Andersom kan natuurlijk ook. Daar doelde ik op met het gevoel ;)

Mijn cap heb ik denk nu een maand ofzo.... Mijn vorige is ook veel wijder geworden, maar deze lijkt maar niet wijder te worden. En een 59 zou TWEE maten groter zijn :?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:52

Mijne werd na 2/3 maanden pas goed. Dus ik zou nog ff wachten, komt denk ik wel goed dan. Nog een maat groter was idd niet goed. :n
Heb over alle 2 wel goed gevoel, ga naar springles vanavond. We hebben nieuwe sloot en die wordt uitgeprobeerd vanavond op les. Vind ik leuker als oefencross aangezien ik zondag ook al ga crossen. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:54

Scheelt ook weer een redelijke reistijd zeker ;)

Nieuwe sloten zijn altijd leuk :D Ga je eigenlijk ook meteen over naar het L springen? Wat heeft What eigenlijk hiervoor gelopen?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:58

rowo schreef:
Heb j een goed gevoel over de cross en minder over het springen, dan voor het springen kiezen. Andersom kan natuurlijk ook. Daar doelde ik op met het gevoel ;)

Mijn cap heb ik denk nu een maand ofzo.... Mijn vorige is ook veel wijder geworden, maar deze lijkt maar niet wijder te worden. En een 59 zou TWEE maten groter zijn :?

Kan wel hoor, mijn zusje had heel lang een 55, daarna een nieuwe 57 gekocht maar die zat zelfs nog strakker. Mijn GPA cap heeft ook wel even geduurd voor die niet meer strak zat, nu zit ie zelfs wat te los %)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:58

Die reistijd scheelt idd. Club is 10 min en Biddinghuizen is denk ik 3 kwartier.
Sloot vind ik ook leuk, geen flauw idee of What die al heeft gesprongen. Hij heeft B gesprongen, dus dan zal daar de sloot iig niet in staan. Qua SGW heeft hij 1 keer M gestart. Dressuur niets. Zit een beetje te twijfelen of ik gelijk naar het L springen ga, op les gaan we nu wel meer de hoogte in en dan gaat hij echt springen over zijn rug. Blijft hij ook beter van het hout af. Met B hoogte is ie af en toe laks en tilt hij zijn poten niet op. Maar ik zie het wel hoe het gaat. Heb geen haast. Doe er liever wat langer over en dan goed als heel snel en dat het straks fout gaat. :)
Jij gaat lekker in het L nu of niet? :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:01

Ik baal echt hard van mijn cap, want nu staat ie voor geen meter. Wacht ik te lang dan is ie waarsch niet meer te verkopen. Het vreemde is dat de 58 in de winkel echt heel goed zat, 57 veel te klein en 59 veel te groot :?

@ Sann: bedoel je mij? :o De laatste tijd ging het helemaal niet goed :n Gister eindelijk weer lekker gereden....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:02

Bedoelde idd jou. :j
Dacht dat het juist wel lekker ging, meende ik ergens gelezen te hebben. Maar zal ik dan wel weer door de war hebben gehaald. Balen zeg, enig idee waarom? Gelukkig ging het gister wel fijn!! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:06

Ze is gewoon nog niet goed genoeg aan de hulpen in het parcours. Sluit niet snel genoeg en vertrekt niet snel genoeg voor het been. Nu de martigaal eraf gehaald en dat helpt iig voor haar uitspattingen :+ Daardoor vaak een aantal slechte afstanden en palen aan de broek.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:40

mandy volgens mij heb ik dezelfde cap maar dan in maat 59. Had geloof ik altijd 56 of 57 maar deze is heel dik gevoerd en heb nu dus een 59. Maar bij mij past hij de ene dag beter dan de andere. Mijn moeder zegt vaak genoeg die cap is veel te groot! Na een beetje een gekke sprong zakt hij naar beneden. Maar aan de andere kant zit hij soms zo strak dat ik er hoofdpijn van krijg!
Volgens mij komt het "probleem" bij mij bij de dikke vulling weg. Als ik zweet (en dat die ik altijd heel erg) dan wordt mijn cap "groter" doordat de voering krimpt. Als de voering namelijk heel droog is zit hij te strak ;(

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:50

Gave foto's Mandy! Misschien ga ik zaterdagavond/zondag naar mn ouders en dan wil ik op de terugweg nog wel even kijken in Markelo.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:38

Ik zag je zusje gister nog in H'begen :D Maar ze zei dat ze niet meer start in Markelo?

@ Bianca.... Hmmm dat klinkt ook niet echt hoopvol voor mij. De 59 in de winkel was mij iig daar al veel te groot.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:49

Ja ze had lekker gereden zei ze. Nee ze had zich afgemeld, ze heeft niet echt kunnen trainen dus vond ze niet eerlijk voor Zoe. Maar als we er toch langs komen ben ik wel benieuwd naar de cross.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:49

Weet je ook hoe ze in het M gesprongen heeft dan?

Ik ben ook benieuwd naar de cross ;) En idd kom jij er toch langs. Dan zou ik er ook ff gaan kijken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:53

Uhm ja 2 balkjes.
Ga denk zaterdagmiddag in Ede trainen, misschien rijden we dan wel gelijk door naar Twente. Zet ik de paarden wel in Markelo bij Erve Meenderinkboer op stal. Anders blijven we heen en weer rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:31

Netjes gereden dan van haar :j

Hmm nee das ook zo'n op en neer gerij. En Markelo kijken is natuurlijk wel heel erg leuk :j Met welke ga je trainen dan? Gaat schimpie ook mee?

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:59

@rowo, deed jij ook mee in goor? afgelopen weekend?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:37

:j

Je liep nog een aantal keer langs mij ;) Ik reed wel met het andere paard overigens.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:21

Mandy, de cap vind ik inderdaad zo niet zo mooi staan. ´Uitlopen´van een cap gebeurd wel, maar dat duurde bij mij wel een jaar, voordat hij te groot werd. Dat was ook niet handig. Misschien is het model van de cap niet zo mooi bij de vorm van je hoofd?

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:50

haha @rowo, had je nog foto's gevonden dan op mijn website? :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:14

tientjeh schreef:
Mandy, de cap vind ik inderdaad zo niet zo mooi staan. ´Uitlopen´van een cap gebeurd wel, maar dat duurde bij mij wel een jaar, voordat hij te groot werd. Dat was ook niet handig. Misschien is het model van de cap niet zo mooi bij de vorm van je hoofd?

Mijn vorige cap was exact het zelfde model :Y) :+

@ Linda: ja gevind :D Ze waren leuk!~

En nu weer ontopic :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:29

Ik kwam vanochtend langs Snorrewind (snelweg) en toen leken de hindernissen echt mini :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:32

vanaf een afstand lijken hindernissen toch altijd mini!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:32

ben benieuwd hahah

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:34

Het paard was wel heel cool. Die stond ook direct naast de snelweg.