[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:52

@ caro: elke merrie is anders..., en idd op zo weinig fokken is een birthalarm ook niet echt rendabel, dan helpen alleen slapeloze nachten :P

(zit me even machtig te irriteren aan een pony-ouder die mij deze week al met stuk of 5 niet zo vriendelijke mailtjes heeft geïrriteerd over zaken die niks voorstellen.... grmbl.....)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:56

Het laatste veulen lag 's morgen om 9 uur in de stal. Zag ons en kwam zo op ons af. Brutaal en voor niks en niemand bang. Kurkdroog en stabiel op de benen. Merrie had weer geen tekenen gegeven en vaders had gewoon rustig doorgeslapen.

@ TG officieel is die van mij 3 april uitgerekend.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:26

Spannend hoor, al die te verwachten veulentjes! Hopelijk gaat alles goed bij zowel merrie als veulen.

Weule: de ouders die het meest zeuren zijn meestal ook de ouders die het minste doen voor de vereniging. En uit eigen ervaring weet ik hoe irritant dat is.
Annetje: ik vind de catwoman wel goed gelukt. Het schilderij van de cursus vind ik minder en dan met name het gezicht.
Rowo: we hebben ook in het vorige topic afgesproken dat als bijlezen niet lukt je je niet hoeft te verontschuldigen daarvoor. Dus kom gewoon af en toe even binnen vallen om mee te kletsen. Dat is toch ook goed!?
JN: :(:)
TG: hoe moet ik me dat rubberding voor rond je duim voorstellen? Dan kan ik dat misschien ook vragen aan de HA. Als ik me dan stoot doet het niet zo'n pijn lijkt me.
Shanouk: drukke dag vandaag. Veel plezier alvast bij Vorstin!
Evelien: dat werd tijd dat je kerstcadeaus binnen kwamen!
ITsme: fijn dat Bay lekker ging.
Laura: gaaf shirt hoor! Wel handig dat je hem ook voor de dressuur aan kan (met name als het dicht op elkaar zit de dressuur en het springen/cross)
Margriet: fijn gereden dus
Mootje: sterkte!

Mama had net les met Weltsieger. En het ging goed *\o/* Mama voelde zich altijd erg onzeker op W en durfde dan niet echt eraan te rijden. Meneer wist dat en deed dus helemaal niets meer als rondjes sjokken. Vandaag heeft ze het vertrouwen gevonden en durfde er echt aan te rijden. Resultaat was dat hij fijn liep. Ik ben dus helemaal trots!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:33

Annetje, je hebt talent!
Sussie, fijn dat het zo goed ging met mams en W!
Bij ons op stal hebben de merries een singel om en 24 uur pd camera bewaking.

Was het al maar vanavond :o

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:38

@ sussie: zit nu 4 jaar in't bestuur...., je went eraan, maar het werkt niet bepaald motiverend.... (understatement).... maargoed, we gaan vrolijk door en vanavond bij de les maar eens kijken of hij ook de mond lostrekt met 10 anderen erbij. en top dat je moeder fijn heeft gereden op jullie paard!
Mootje: wil je slapen/moe? of zie je je kerel weer?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:43

Weule: kerel :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:46

Weule, ik zit nu 6 jaar in het bestuur van de ponyclub en ik weet het commentaar en gezeur nu wel naast me neer te leggen. Maar het blijft irritant en demotiverend. Wat je ook organiseert er valt altijd wat te zeuren door een van de ouders. Ik ben benieuwd of deze ouder er vanavond wat over zegt. Ik heb meegemaakt dat ik de huid vol gescholden werd door een ouder terwijl ik les stond te geven en het daar niet eens over ging. Die ouder heeft toen wel een officiele waarschuwing gekregen (en ondertussen heeft ze er ook 1 vd KNHS omdat ze tekeer ging tegen een jury). Na dat incident hebben ze wel even op mij in moeten praten om ermee door te gaan hoor. Ik had echt zoiets van zoek het lekker uit!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:51

dus niet slapen mootje ;) hahaha :P

@ sussie: ik kan het steeds beter van me af zetten ook, maar het is soms wel tamelijk oneerlijk.., vaak doen ze weinig tot niets, zijn afwachtend en komen achteraf met een boel kritiek alsof het enige wat er belangrijk is hun ideeen (en ze vergeten dat besturen om de grote lijnen gaat, niet alleen over een ponykamp of een keer oefenspringen). Daarnaast zijn er steeds meer met privé-les naast de club, sommige hebben privé springen en privé dressuurles en clubles. en dan krijg je dat kinderen van 10/11 jaar het niet meer snappen als ze van 3 mensen les krijgen... (Maar mijn springinstructie zegt....., maar mijn dressuurinstructie vind..... bla bla bla)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:59

Jep en dat zijn meestal ook de mensen die er voor zorgen dat vergaderingen zo lang duren. Overal kritiek op en als je ze dan vraagt met betere ideeën te komen en die uit voeren gebeurd er dus niets. Volgens hen moet er vanalles, maar ze moeten er vooral zelf niets voor hoeven doen. Tsjah zo werkt het niet in een vereniging die draait op vrijwilligers.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:00

ik hoor het al,... overal hetzelfde ;) en buiten alles, zitten wij als bestuurders er ook als vrijwilliger..., dus vrijwillig het pispaaltje zijn :P maarja....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:02

eigenlijk zijn we hardstikke gek! Maar ik doe het ook voor de kinderen en niet voor de ouders. Helaas krijg je die er gratis en voor niets bij.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:03

Bij ons is het juist zo dat de klagers nooit op de vergaderingen komen. Bestuur doet nooit wat goed maar zitting nemen in het bestuur doen ze niet. Mijn moeder is voorzitter van de RV en wat ben ik blij dat zij per 1-4 ermee stopt na al die jaren. Het is echt een rotbaan!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:08

@ Sussie: klopt dat is ook afgesproken. Maar voel me dan zo banketstaaf omdat ik steeds wel bijlees, maar niet reageer en wel mijn eigen verhaal vertel. Dus dan hou ik me wat meer op de achtergrond :)
Fijn dat je moeder goed ging met W. Hou je het nog vol met je vinger?

Ik zit gelukkig niet in het bestuur. Heb er ook echt geen tijd voor moet ik zeggen. Zit wel in de kascommissie en commissie van de concoursorganisatie. Bij sommige mensen kun je het nooit goed doen, dat houdt je toch. Gelukkig hebben wij een niet zo'n grote vereniging.

@ Caro: dat je het niet eng vind dat je steeds niet bij de bevallingen bent geweest. Vorig jaar was ons eerste veulen bij Zetje en 1 voetje van Frits zat wel wat terug. Maar goed dus dat pa er bij was op dat moment....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:08

Ze komen bij ons wel, maar standaard te laat. En in het bestuur wil je ze niet hebben, want daar heb je alleen maar dol mee. Hebben wij namelijk meegemaakt. In het bestuur gaan zitten als bestuurslid, vanalles zeggen te doen en niets uitvoeren. En daarnaast nog eens overal kritiek op geven. Gelukkig hebben we die er na een jaar weer uit weten te werken.

De RV gaat bij ons trouwens heel anders. Is eigenlijk een papierenvereniging op 1 wedstrijd na samen met KWPN. Er wordt haast nooit vergaderd niet door het bestuur (als er iets is wordt er gemaild en gebeld) en ook niet met de leden. En als er wel een ledenvergadering is, is er bijna niemand. Overigens zijn er ook haast geen problemen doordat de vereniging geen activiteiten heeft en je niet verplicht wordt te helpen bij de wedstrijd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:11

over de ouders: een collega-springjurylid zegt wel eens "ik vind alle kinderen lief, maar ze zouden wees moeten zijn" en dat wordt dan vaak gevolgd door een diepe zucht......

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:13

@ rowo tuurlijk wil ik er graag bij zijn maar een bed bij de stal neerzetten gaat toch niet werken en dan slaap ik buiten. Dat is helemaal niks.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:20

Bedankt voor de reacties op mijn schilderijen :) Sussie: Het hoofd vond ik zelf ook niet mooi, maar de rest juist weer wel. Ik vind gezichten altijd heel erg moeilijk en tijdens de schildercursus doen we ongeveer een kwartier over 1 pose en dan heb je geen tijd om heel veel aandacht te besteden aan het gezicht. Ik doe de cursus zelf vooral om wat te oefenen met andere technieken, andere manieren van schilderen en om de anatomie van het lichaam wat meer onder de knie te krijgen. Jammer genoeg schiet het hoofd er bij mij elke keer bij in :o De andere poppetjes die ik geschilderd heb tijdens de cursus hebben geen gezicht of een nog lelijker gezicht. *oeps* Misschien toch maar wat meer op oefneen. Haha

Fijn dat de les van je moeder goed ging!

Mootje is echt dikke mik met je vent of niet? :) Leuk joh!

Ik ben wel lid van een rijvereniging voor mijn startkaart, maar verders niet. Ik zou niet eens weten waar en wanneer er les is van de club uit. Geen idee dus of er klagende mensen zijn. Moeilijke ouders hebben we soms wel op de manege, maar gelukkig bij mijn les nog weinig problemen mee gehad. Ik vind het zelf vooral lastig wanneer ouders vinden dat hun kind op een te kleine/te makkelijke/lelijke pony moeten rijden en ze dus van de ouders op een andere pony moeten, terwijl het net klinkt met die ander. Dan krijg je vaak hele onzekere kinderen en een combinatie die niet helemaal goed gaat.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:26

zo ook alles weer gelezen.

Dat met bestuur lijkt me ook echt geen leuk baantje (al is het vrijwillig) maar hier gaat het ook net zo als ik hier boven lees. Ouders vinden het maar al te vaak niet goed en klagen. Ook vaak achteraf. Ze zouden dan gewoon met die persoon moeten gaan praten hoe en wat maar het gebeurt dan juist niet.
Zit zelf niet in het bestuur maar ga wel als leiding mee op ponykamp. En dan ben ik al blij dat je naar 4dgn naar huis mag en de kinderen maar roepen kan het niet langer.uhm nee.

vanmorgen hoefsmid geweest duurde wel weer ff. ruim 2u in de kou gestaan buiten. Daarna meteen nog een uur lesgeven. en nu eerst lekker warm worden binnen voordat ik weer na buiten ga.

Vanavond misschien nog even met bay naar oefenparcours voor de 1e keer.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 14:30

Het is een wonder, de springwedstrijd van zaterdag gaat door! :wow:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:31

Irritant is dat he die zeurende ouders pfft. Ze vroegen of ik in het bestuur wou van o.a. ponyclub, heb vriendelijk bedankt. Ga dit jaar al secretariaat doen van ons grote concours hippique in juli, is al zat werk. Help ook altijd actief mee met concoursen etc, laat anderen maar eens wat doen. Het zijn (helaas) altijd dezelfde.
Wat top dat het goed ging met je moeder vandaag Sussie! Hoe gaat ie met jou?
Caro wat voor een ding heb je voor de staldeur gehangen dan? Ik ben namelijk aan het kijken, maar vind alleen die stalen. Dat vind ik niets, daarbij moet hij ook verplaatsbaar zijn want het is ook de uitgang naar buiten voor hem.
JN :(:)
Heb je dat zelf geschilderd Annetje? Knap!
Top dat ie door gaat Noor!

Ben ook weer thuis, even aan de bak voor studie en dan paarden doen. :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:35

@ sann.. welk concours doen jullie altijd dan. Wij hebben ook altijd groot concours in juli :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:49

In Putten, is 3 daags concours. Meestal maandags B springen, dinsdags L springen en woensdags overdag M, Z en ZZ. Woensdag vanaf 17.00 begint dan het avondprogramma met alle finale's van de klasses en verschillende tuigpaardenrubrieken. Vorig jaar hebben we ook jack russel race gehad. :D
Doe je ook secretariaat?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:56

@sann Nee doe niet het secretariaat. Wil het van de pony's wel doen maar niet van de paarden.
Wij hebben van zondag t/m zondag

Zondag alle klassen dressuur/springen paarden (weet niet of ze dit jaar ook weer nationaal doen van 1.40-1.50)
Maandag verenigingswedstrijd + veteranen springen BB-B-L
Dinsdag BB-B springen paarden en B/M dresssuur paarden
Woensdag Groentjes dressuur/springen paard/pony
Donderdag L en Z dressuur paarden en BL springen
Vrijdag: Clubkampioenschappen en M-Z-ZZ springen paarden (voorgaande jaren ook subli kampioensachappen en welkoop cup springen maar of dat nu is geen idee)
start: 17.00 uur
Zondags Ponys dressuur/springen alle klassen, Haflingerwedstrijd en aangepaste sport

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:03

Sann: secretariaat is ook altijd veel werk. Ik doe altijd de springindoor van onze ponyclub. De dressuur en dit jaar de outdoor mag iemand anders doen. Al draai ik dan wel het secretariaat op de wedstrijddagen zelf.
Itsmexx: dat is ook een drukke wedstrijd!

Met mijn duim gaat het vandaag goed. Pijn is draaglijk. Vanavond weer verbandswissel. Ben benieuwd.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:05

Oh die van jullie is veel groter dan Itsme. Vind het wel altijd leuk zulke dingen doen, vraag het me halverwege juli nog maar eens.
Gelukkig dat het beter gaat met je duim Sussie, sterkte vanavond!