[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:07

Goeieavond!! 8-)

Shanouk, wat leuk dat je bij PB gaat rijden!! Veel plezier :D !!
Mandy, dat zal wel lastig zijn ja, om voor Zoë een leuke baas te vinden die er goed op kan... :\
Heleen, volgende keer gaat het vast en zeker een stuk beter :j !! En balen dat het springen niet lekker gaat, hopelijk heb je wel weer gauw je vertrouwen terug :(:) , de schrik kan er dan goed in zitten..
Benthe, wat vervelend van je hand!! Zit je ook niet mee :(:)
Tientjeh, hou je taai, zal niet makkelijk zijn :(:) , wel fijn dat de kijkers al zo enthousiast zijn.

Wo is vandaag weer door de osteopaat onder handen genomen en die was meer dan tevreden!! Ze vond dat Wo vele malen beter in de spieren zit en Wo is echt een paard is geworden, ze was vooral onder de indruk van de enorme hals van Wo (en ik hoef er niks voor te doen := ) en de lekkere dikke billen van Wo ;) ..
Ze had bij haar lendenen een werveltje en bij haar schoft een en haar atlas zat links ietsjes vast, maar dat was niet noemenswaardig.. Dus Wo haar botten zitten weer op de plaats. Wolin gaat er ook echt voor staan en als ze de osteopaat ziet gaan die oren naar voren en gaat ze staan knuffelen met haar :+: .. waren de eerste paar keren wel even anders weten we allebei nog :o ... wat een gevecht was dat.. pfff.. Wo kan er weer tegen aan, even een paar dagen niet er op en dan hoop ik in januari na mijn nachtdiensten wel weer er op te klimmen :D . Altijd weer fijn als Wo weer nagekeken is, vooral omdat mijn (manueel) osteopaat ook paardenarts is Wo al vanaf haar 3e jaar kent, dus bepaalde dingen vallen haar op :) ..

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:10

Lotte dat komt omdat wo zo graag de "henst" speelt toch :P dan moet je wel een hals kweken :)
Alle-gek-heid-op-een-stokje fijn dat ze zo tevreden was!!

Heleen jammer van je debuut zou ook 4 kleuren in me broek doen hoor! (p)capje af!!
Benthe wat start je met jip? balen van je hand!

Zo ga nu echt :wave:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:10

Fijn dat het zo lekker gaat Mo!
Dat is mooi Tientjeh! Waar in ZH gaat ie heen (er van uit gaand dat ie goedgekeurd wordt)?
Lekker dat Wo weer een check-up heeft gehad Lotte

@ Heleen, dat kan ik ook nog eens proberen. Zou Vorstin denk je nog een behandeling van een osteo nodig hebben?
@ Mo, mijn ene zadel ga ik verkopen, de ander probeer ik in te ruilen. Zou eigenlijk moeten proberen mijn springzadel bij van Rijs terug te geven, maar dat is ook zo'n gedoe. Ik heb hem nog geen jaar, en hij heeft gezegd dat ie past terwijl hij niet pas. Voor het bedrag wat ik ervoor moest betalen kan ik hem nevernooit verkopen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:15

Corien, ik denk dat dat het inderdaad is :))

Dat is echt lastig Snoekiej.. van Rijs is daar inderdaad moeilijk in :\ .... maar je kan het allicht proberen :P . Wat betreft osteo; ook al merk ik geen lichamelijke klachten, ik wil deze wel voor zijn en dus komt de osteo preventief.. dus zeker om de 3 tot 4 maanden wordt ze nagelopen om een werveltje weer op de plaats te zetten of om een ribje weer los te maken.. Of na een slippartij van Wo (zoals paar weken terug). Ik wacht daar nooit mee... Paarden zijn wat dat betreft echt rot gebouwd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:18

WolinLotte schreef:
Corien, ik denk dat dat het inderdaad is :))

Dat is echt lastig Snoekiej.. van Rijs is daar inderdaad moeilijk in :\ .... maar je kan het allicht proberen :P . Wat betreft osteo; ook al merk ik geen lichamelijke klachten, ik wil deze wel voor zijn en dus komt de osteo preventief.. dus zeker om de 3 tot 4 maanden wordt ze nagelopen om een werveltje weer op de plaats te zetten of om een ribje weer los te maken.. Of na een slippartij van Wo (zoals paar weken terug). Ik wacht daar nooit mee... Paarden zijn wat dat betreft echt rot gebouwd.

Vorstin is 1,5 maand geleden gedaan, daarna weer ongeveer 1 maand gereden. Dus ik vraag me een beetje af of een maand rijden met een slecht zadel alweer kwaad kan hebben gedaan. Een fysio komt er zowiezo al.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:29

Heb ff geen zin om bij te lezen.
ben namelijk ziek ;(

Zat in de auto te kotsen :(

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:48

Beterschap!

Ik ben net weer terug uit Veendam. Wow wat een lange dag. Ik ben gebroken. En sofie trouwens ook :=.
Vanochtend om 9 uur waren we weer op het concour terrein. Mooi het parcours kunnen lopen, een paar kunnen zien en gaan opzadelen (had nummer 20). Eerste rondje ging weer super fijn :D. Wat een heerlijk dier! In de barrage gingen we ook mooi snel, ze sprong zo mega over hindernis 7 dat ik mijn beugel verloor. Hindernis 8 (laatste hindernis) kwam meteen na een korte wending. Ik was me meer aan het voorbereiden op een mega sprong van Sofie (en wou er niet afvallen :') ) dat ik teveel klemde om te blijven zitten en niet echt druk hield. Hierdoor kwamen we er dicht onder en een balkje. Helaas, maar wat sprong ze weer gaaf.

Ik mocht dus in de Grote finale meerijden. Dit begon om 9 uur 'savonds. We zouden eerst tussendoor naar huis. Maar om haar weer een uur terug naar huis en weer een uur naar concours in de trailer te zetten vonden we ook niet echt wat. Ze stond nu lekker rustig in een stal die je daar kon huren. Ideaal. We hadden een grote kist mee met slot, waar zadel en alles in paste. Dus we hadden alles binnen liggen. Maar het was wel een lange dag. Het concours is bij de evenementenhallen van Van der Valk in Zuidbroek. Dus 'savonds maar even naar Van der Valk geweest te eten :9 . We mochten ook nog eens als 2na laatste in de finale springen (de ruiters die het beste gesprongen hadden over de 3 parcoursen mochten als laatste in de finale).
Er was ook een kleine finale, wat naar mijn idee een stuk lichter stond dan de grote finale. Het stond goed aan de maat en lastige lijnen. En Sofie sprong weer super. Tot hindernis 9, dat was een dubbel stijl-oxer. Ze moest wat rekken op de laatste waarvoor ik haar helemaal vrij gaf (puntje van de teugel had ik nog vast). Op 6 galopsprongen na hindernis 9 kwam hindernis 10. Ook een dubbel maar dan stijl-stijl. Hier kwam ik dus niet goed voor en ik had weinig druk omdat ik nog de teugels aan het zoeken was en dus een stop. Toen was Sofie er klaar mee. Dus einde oefening. Helaas. Maar toch ben ik trots op d'r. Ze heeft in totaal in 2 dagen tijd 7 parcoursen achter de kiezen (met barrages erbij). Dus dat is ook niet niks. En ze sprong verder zo super fijn. Heb 2 dagen super fijn gereden, en nog mooi 2 prijzen meegenomen :D :D. Moet bekennen dat ik ook kapot was aan het einde van het parcours :o. Dus dat heeft ook meegespeeld.

Zal even kijken of ik morgen een filmpje op internet kan zetten :).

Afgelopen 2 dagen liep er steeds een man achter mij en mijn ouders aan of ik Sofie niet wou verkopen. Hele tijd terug in de B nog had hij er ook al om gevraagd. Nou helaas meneer. Sofie gaat voorlopig nog niet weg :D.
Zelfs na mijn finale parcours wat dus niet zo goed meer ging kwam nog een man op mijn vader af..
Ik hang geloof ik maar een bordje op Sofie d'r voorhoofd : Niet te koop!

Ik duik nu mijn bed in. Ik ben kapot :=

Edit: bijlezen doe ik morgen wel :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:28

Goeiemorgen :wave:

@ kim: super gereden hoor! En voor zo'n paard is het niet niks hoor zoveel parcoursen. Dat heeft in de finale vast en zeker mee gespreeld. Gewoon weer op naar de volgende keer :D
En wat het verkopen betreft; ze gaat ook niet weg als er woest veel geld werd geboden?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:37

rowo schreef:
Goeiemorgen :wave:

En wat het verkopen betreft; ze gaat ook niet weg als er woest veel geld werd geboden?

Hier een stille meelezer ;)

Dat vraag ik me nou ook wel eens af. Aan mij en mijn ouders wordt op concours ook vaak gevraagd of mijn paard te koop is. Altijd zeggen we nee, maar wat als er nou eens écht véél geld geboden wordt? Daar kun je dan ook weer iets anders (heel leuks) voor kopen... :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:38

T is natuurlijk wel de vraag wat je 'veel geld' vind. Maar ik weet wel dat wij over veel geld niet lang na denken :n Moet er wel bij zeggen dat Zetje ook niet zomaar weg gaat.... Moeten ze wel erg veel geld voor haar over hebben :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:42

Ja, inderdaad wat is veel geld.. Is natuurlijk relatief!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:23

Geld is zeker relatief, maar ook heel fijn :P
Heb een paard waar destijds 'woest' veel geld voor is geboden en uit emotionele overwegingen heb ik het niet gedaan (en we vonden het pas net genoeg) en achteraf wel veel spijt.
Heb me voorgenomen het voortaan altijd te doen (en toch laatst geld voor Amati afgeslagen :P )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:25

Als je echt een band hebt met je paard is geld wel heel relatief jah. Maar als er echt veel geld geboden wordt (zoals bij jou PB met Stuart toch?) daar ging Zetje echt wel voor weg. Geen seconde hoef ik daar over te denken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:27

Ja, daarom heb ik ook spijt gekregen :P
En mn pony ooit. Daar reed ik toen mee in het Z en we kregen van Denen een bod van 45.000 gulden destijds. Alleen toen vond ik dat we het moesten doen en mn moeder niet. Ook spijt van gekregen overigens :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:29

Onze C (!!) pony werd toen idd ook al 35.000gulden voor geboden. Echt absurd dat we dat niet gedaan hebben. Maar hij is er nog steeds en ben ik eigenlijk ook wel blij van :j helemaal omdat ie een mega slecht straalbeen blijkt te hebben nu en anderen hem misschien wel hadden laten afmaken?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:32

Jemig dat is ook veel. Nee die van mij raakte een jaar later gebleseerd op een buitenrit. Is wel goed gekomen en alsnog verkocht, maar nu met 16 jaar is de koek op en kan ze niet meer crossen. Zo zonde. Pony is met een ruiter na mij in 6 wedstrijden van L naar Z gegaan :P HAd nog een hoop kinderen wat kunnen leren.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:32

Goedemorgeb!

voel me niet meer ziek dus ik ga gewoon weer aan het werk :D
Kim Super gereden! :D

Wij hadden ook een pony(logisch) en daar werd 25.000 op geboden!hebben we niet gedaan,vlak daarna heeft zij haar schoft gebroken.
dus hadden het wel moeten doen :))
daarna hadden we haar verkocht toen hrt weer beter was voor maar 2.000 ofzo

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:33

Rocky wordt nog gereden zo'n 2x per week door een lesklantje van mij. Pony vind het geweldig. Concoursen op hoog niveau mag ie alleen niet meer....

Rocky is overigns 17... dus had nog heel wat jaartjes meegekund.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:13

In principe is er bij ons geen enkel paard te koop. Tenzij er echt een idioot bedrag geboden wordt. Ik bedoel, voor een ton gaat er echt wel een strikje om hoor :j (al zullen er daarna wel wat traantjes vloeien).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:46

Voor minder dan een ton bij ons ook wel... Geld maakt niet gelukkig, maar is wel verrekte makkelijk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:46

Emmers vol tranen ja...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:50

Ik moet zeggen dat ik bij zowel Wodan, Calypso als Pino er niet om gehuild heb. Ik was met ze 'uitgereden' en ik wist dat ze super terecht kwamen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:09

Moeilijk onderwerp!

Wanneer ben je uitgereden? Als je zoals tientjeh een nieuwe uitdaging zoekt in een nieuw paard?

Sommige mensen vinden het opleiden van een jong paard helemaal leuk. Ik ben er nog niet over uit of ik het wel leuk vind. Ik vind het wel leuk dat je van hele kleine dingetjes (bijv. een appeltje uit de hand eten) blij word!

Ik heb mijzelf de doelen M1 startgerechtigd, M springen startgerechtigd en M SGW gesteld. Of ik het paard verkoop als ik dit gehaald heb, weet ik niet. Volgens mij is het grotendeels ook een gevoel. Na 13jaar Luke gereden te hebben was ik er echt klaar mee. Nu heb ik echt weer plezier in het rijden. Maar ik vond het niet eerlijk om hem te verkopen ivm leeftijd en karakter. Misschien is dat het punt dat ik besluit met dat paard te stoppen, als het gevoel van plezier weg is.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:57

Jammer van de stop Kim, wel goed gedaan hoor!

Snoekiej, na een behandeling is zo'n rug altijd nog een wat wankel evenwicht. 1x rijden met een niet passend zadel kan de rug alweer gelijk vast hebben gezet.

Olivier gaat voor geen geld bij me weg. De andere paarden trouwens ook niet. Voor Olivier is in het verleden echt veel geld geboden, maar gaan haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Veel mensen begrepen dat niet, voor zoveel geld kon ik wel een heel goed jong paard weer kopen. Maar die had ik al ;)
Ook toen het bedrijf van mijn man over de kop ging, hebben we heel lang ons huis te koop gehad en tot over onze oren in de schulden gezeten, maar de paarden weg? Absoluut niet. Dan eet ik zelf wel een boterham minder.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:41

Nog steeds geen echte tijd gevonden om helemaal bij te lezen. Denk dat ik het bij het volgende laat: Las dat Kim super gereden had :D En dat mistid ook met een prijs naar huis ging :) Wolin is weer door de APK, Shanouk had lekker op de fokmerrie gereden en was met Vorstin gaan schaatsen.. Eng zeg, kan me voorstellen dat je je kapot schrikt :(:) Benthe had een zeer handje en voor 10tje ga ik duimen dat Uk goed door de keuring komt :)

Gister Woll weer opgepakt na de kerst en lekker met mijn vader 2 uur het bos in geweest. Allebei een stuk te Woll en een stuk op de mountainbike. Daarna Woll in de trailer (haar trailerkuren lijken trouwens helemaal over :) ) en naar de kliniek gereden omdat ze nog geënt moest worden. Had ze vandaag alleen erg last van. Stond maar zielig in haar stal met een dikke en zeer pijnlijke plek waar ze het spuitje gehad had. Maar even 20 minuten aan een lange teugel gestapt en ze heeft wat pijnstillers met een beetje ontstekingsremmer gekregen. Arme Wolles dus :(:)

Ga nu gauw mijn tas pakken en dan naar Diepenveen om even wat pakketjes te bewonderen en dan door te gaan naar een vriendin in Amersfoort. Gaan vanavond naar Utrecht naar de musical Joseph :)