[SGW] De SGW kalender 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: De SGW kalender 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:28

Ik sta in EL iig op de startlijst.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:36

en mijn coupons voor EL gaan vandaag op de bus

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:42

Eerlijk gezegd vond ik het niet zo vreemd dat de organisaties minder flexibel worden wbt het inschrijven. Lees alleen maar eens dit topic na en kijk hoeveel mensen er belachelijk lang van tevoren op willen geven en dan "tegen die tijd wel kijken of ze kunnen starten". Tegen niemand persoonlijk bedoeld hoor, maar ik snap het wel als een wedstrijd als bv Chaam zegt dat er niet eerder ingeschreven mag worden dan wanneer het vraagprogramma bekend is....

Ik hoop dat mijn coupon in Chaam is aangekomen. Was redelijk op tijd met inschrijven maar je weet nooit natuurlijk. E-L ga ik weer gewoon M starten en ik ga er van uit dat dat niet zo snel vol zit als B en L. Ben trouwens benieuwd hoeveel winstpunten je in het M moet hebben om mee te mogen doen met het NK. De eis kan al niet zo heel ver meer naar beneden (van 4 naar 2 misschien?)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:48

Van een kant snap ik het wel, aan de andere kant is het een probleem dat zichzelf versterkt. Ik had bv voor Chaam wel eerder willen inschrijven, maar had nog geen coupons van de KNHS, en dan houdt het - bij Chaam - wel op. Zeker voor Chaam als eerste wedstrijd is dat echt een probleem voor bv nieuwe combinaties die pas in de loop van januari hun papieren krijgen.
Verder is het onmogelijk om in de lagere klasses bij te schrijven, dus dan neem ik het zekere voor het onzekere en schrijf ik bv Cobalt alvast in, terwijl ik niet zeker weet of hij daar in Chaam al helemaal klaar voor is.

*niet persoonlijjk opgevat, hoor ;) *

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:13

Kan EL dan toch opgestuurd worden? Dan moet ik die ook maar eens op de bus gaan doen.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:14

Klopt, het vraagprogramma staat op de site. Mijn coupon is vandaag ook opgestuurd :)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:35

Lielle schreef:
Van een kant snap ik het wel, aan de andere kant is het een probleem dat zichzelf versterkt. Ik had bv voor Chaam wel eerder willen inschrijven, maar had nog geen coupons van de KNHS, en dan houdt het - bij Chaam - wel op. Zeker voor Chaam als eerste wedstrijd is dat echt een probleem voor bv nieuwe combinaties die pas in de loop van januari hun papieren krijgen.
Verder is het onmogelijk om in de lagere klasses bij te schrijven, dus dan neem ik het zekere voor het onzekere en schrijf ik bv Cobalt alvast in, terwijl ik niet zeker weet of hij daar in Chaam al helemaal klaar voor is.

*niet persoonlijjk opgevat, hoor ;) *

Dit is een deel van het probleem, ook het beperkte aantal startplekken in de lagere klasses zorgt voor dit probleem. Als je lijkt hoeveel ruiters hier in de regio zijn gaan crossen door de trainingen vanuit Ysselsteyn en Helden, tel daarbij de andere regiotrainingen en particulieren intitiatieven zoals Boonzaaijer etc. Er is dus heel veel aanwas maar er komen geen wedstrijden bij. Er gaan dus meer gegadigden blijven dan startplekken en dat zal alleen veranderen als er meer ruimte komt voor de B en L ruiters.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:48

en dat betekent dus ook dat het probleem zich - hopelijk - op termijn uitbreidt naar de hogere klassen omdat de aanwas doorgroeit naar het M/Z.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:50

Even nog als toevoeging op Mir. Ik vind het idd wel een beetje te vroeg om nu al in te gaan schrijven voor wedstrijden in juni, dat is over 5 maanden! Als het VP online is, schrijf ik idd in, niet eerder.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:23

Ben het volledig met je eens hoor Lielle, het probleem houdt zichzelf in stand. :j
Ik zie het voordeel van alleen inschrijvingen accepteren met coupon niet helemaal. Hiervan zijn idd veel nieuwe combinaties de dupe. Pas inschrijvingen accepteren na het publiceren van het vp dan weer wel :j
5 maanden van tevoren inschrijven vind ik organisatietje pesten... :o

Ibonn: Op zich natuurlijk een hele goede ontwikkeling dat er zoveel nieuwe combinaties bijkomen. Jammer idd dat daar niet voldoende startplaatsen voor zijn. Zou zo eerlijk gezegd ook geen oplossing zien... :n

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:29

Heeft iemand hier het emailadres van Markelo SGW voor me? :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:47

Staat in het VP van vorig jaar, op de site van hippisch markelo.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:48

Wij hadden twee jaar geleden voor onze wedstrijd in oktober in maart(!!!!!) de eerste coupon binnen. Onze secretaresse was veel te bang dat ze iets kwijt zou raken dus wij hebben vorig jaar een vroegste inschrijfdatum gezegd. Anders is het voor de organisatie ook niet te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:14

Dat snap ik heel goed sabine, maart is natuurlijk absurd. Mir, volgens mij zijn wij het - weer - eens.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:23

Maar om de knuppel weer in het hok te gooien :d Wat is er erg aan om vroeg in te schrijven?
Als secretariaat hoef je toch alleen maar zo'n coupon op volgorde in een klapper te stoppen en te wachten tot de inschrijvingen beginnen te lopen. Wanneer je een coupon ook ontvangt, het echte werk begint toch pas enkele weken voor de wedstrijd.
Hangt volgens mij ook een beetje af van de instelling van het secretariaat. Voor ons ponyconcours wring ik me in alle mogleijke bochten om iedereen te laten rijden maar dit mis ik soms bij andere secretariaten.

Ik zal dus wél vroeg inschrijven en dan gaat er idd een mailtje naar de organisatie als ik niet kan starten. hoeven zij alleen mijn coupon uit die klapper te vissen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:29

Omdat zo vroeg inschrijven een behoorlijke kans oplevert op afmeldingen etc, en daarmee dus een hele hoop werk voor de organisatie.

Wb de instelling, dat ben ik dus helemaal met je eens. Maar ik weet ook uit ervaring met de trainingen dat je het voor sommigen nooit goed doet.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:47

Bij sommige (drukbezochte) dressuurwedstrijden bij ons kan je je gewoon weg pas 6 á 8 weken vtv inschrijven, vind ik best een goede regel. Nadeel is dat je er dan wel echt snel bij moet zijn omdat het anders ook zo vol zit.
Ik vind het toch jammer dat sommige crossen (zoals nu dan Chaam) dus 2 maanden vtv al volzitten! Volgend jaar ga ik dus denk ik in december al maar opgeven

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:48

Omdat de organisatie dan met enorme lijst inschrijvingen zit waarvan een groot deel ook weer afmeld Ibonn. Mensen die dan wel op een "normaal" tijdstip inschrijven moeten dan eerst te horen krijgen dat ze op een wachtlijst staan en moeten later weer geinformeerd worden dat ze toch kunnen starten. Dat is inderdaad een hoop werk. En niet ieder secretariaat zit op dat extra werk te wachten.

Lielle :))

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:57

nadeel van vroeg inschrijven is dat de ruiters vaak vergeten welke wedstrijden ze al hebben opgegeven. Wij hebben afgelopen jaar meerdere mensen gehad die zich dubbel hebben ingeschreven en er zijn ook mensen geweest die dachten, en dat ook beweerden, dat ze zich al heel lang van tevoren hadden opgegeven, hier hadden wij echter geen coupons van. Wij hadden het vraagprogramma vrij laat gepulbliceerd met een ander secretariaat dan het voorgaande jaar, dus het was bij ons onmogelijk heel erg vroeg in te schrijven. Maar dankrijg je dus alsnog problemen :n

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:05

rayo schreef:
Bij sommige (drukbezochte) dressuurwedstrijden bij ons kan je je gewoon weg pas 6 á 8 weken vtv inschrijven, vind ik best een goede regel. Nadeel is dat je er dan wel echt snel bij moet zijn omdat het anders ook zo vol zit.
Ik vind het toch jammer dat sommige crossen (zoals nu dan Chaam) dus 2 maanden vtv al volzitten! Volgend jaar ga ik dus denk ik in december al maar opgeven

Chaam kon je per 1 januari inschrijven. Omdat het de eerste wedstrijd van het seizoen is wil iedereen daar starten. Daarom zit het gewoon snel vol, dat is algemeen bekend en iedereen schrijft dan ook gelijk de eerste week in. Gevolg = snel vol. Er zijn meer populaire wedstrijden die heel snel vol zitten. Ik schrijf ook altijd gelijk in als het vraagprogramma online is en ik zeker weet dat ik die wedstrijd wil/kan rijden. Ik maak ook altijd een wedstrijdplanning zodat ik alles mooi kan doseren. Uitzonderingen zoals blessures van het paard kunnen gebeuren waardoor je wel eens af moet zeggen, maar dat is dan overmacht.

Zelf ben ik altijd heel precies met het opgeven van wedstrijden. Ik houd in Excell exact bij welke wedstrijd ik heb opgegeven, op welke manier (mail, post of via startlijsten) en wanneer ik mijn coupons heb verstuurd. Zo heb ik nooit dubbele wedstrijden op 1 datum.
Ik schrijf ook niet eerder in dan dat de inschrijving voor een bepaalde wedstrijd geopend is. Idd, lastig voor het secretariaat en de kans is (lijkt mij) groter dat je coupons kwijt raken.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:23

Simmie schreef:
rayo schreef:

Chaam kon je per 1 januari inschrijven. Omdat het de eerste wedstrijd van het seizoen is wil iedereen daar starten. Daarom zit het gewoon snel vol, dat is algemeen bekend en iedereen schrijft dan ook gelijk de eerste week in. Gevolg = snel vol. Er zijn meer populaire wedstrijden die heel snel vol zitten. Ik schrijf ook altijd gelijk in als het vraagprogramma online is en ik zeker weet dat ik die wedstrijd wil/kan rijden. Ik maak ook altijd een wedstrijdplanning zodat ik alles mooi kan doseren. Uitzonderingen zoals blessures van het paard kunnen gebeuren waardoor je wel eens af moet zeggen, maar dat is dan overmacht.
.

Ik zie dit ook als een wijze les voor volgend jaar!
Wel slim om een excel-bestand te maken. Ik heb wel altijd een excelbestand met welke wedstrijden we rijden en of het opgegeven is, maar idd de datum erbij te zetten en hoe je ingeschreven hebt is ook verstandig!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:25

dat heb ik dus ook, inclusief een datum wanneer - en vooral hoe - ik me heb afgemeld. En dat doe ik dus per email om discussies te voorkomen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:40

Zo georganiseerd ben ik dus nog niet helaas... :o Ik houd het wel zo goed mogelijk bij in mijn agenda en dat werkt tot op heden ook prima.

Rayo, volgens mij is het bij Chaam wel zo dat ze coupons die ze ontvangen voor het vraagprogramma is gepubliceerd gewoon terug sturen. Zo was het in het verleden wel weet ik uit ervaring (niet van mezelf gelukkig)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:53

Ik vind het niet fair om te suggereren dat de instelling van een secretariaat niet goed is als ze geen (belachelijk) vroege inschrijving accepteren. Het is toch de verantwoordelijkheid van de ruiter om op tijd de coupon op te sturen en als je dat op tijd doet,(meteen na verschijnen van vraagprogramma) dan zit je nooit fout. Ik geef me altijd op nadat het vraagprogramma er is en ben altijd op tijd geweest. 1 x niet toen ik op het laatste moment besloot nog in MB te gaan starten maar dat kon ik dus alleen mezelf kwalijk nemen. Ik vind het een beetje makkelijk van ruiters om er maar van uit te gaan dat het secretariaat alles bewaart, uitzoekt en oplost. Het is toch je eigen sport en dan ben je zelf toch verantwoordelijk voor het op tijd zijn (en niet te vroeg) met inschrijven.
Ik snap dat het in Chaam extra moeilijk is omdat ze de eerste wedstrijd zijn waar iedereen graag wil starten maar snap dan juist deste beter dat ze enkele regels moeten maken....

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:14

Ik ga mijn coupon voor Markelo vandaag ook op de bus doen :)