[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:46

Ik heb ook naar het schaatsen gekeken!
Maar ik heb net een heel leuk telefoontje van Kimdepim gehad

@ Sjaan, leuk dat Muriel zo netjes gereden heeft. Jij ook nette puten
@ Biem, succes met je wedstrijd.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:47

BT --> ja ik wil haar verkopen, ik lijk wel GEK!! Maar ik blijf toch maar even doorzetten...

Het schaatsen volg ik ook een beetje! Toch wel leuk! Lange afstanden duurt me altijd alleen een beetje te lang...

Ow allemaal ff hier kijken... :
viewtopic.php?f=10&t=537971

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:10

Ik ben Fries kampioen geworden in de Z1

de proef ging lekker na het groeten bij binnekomen gallopeerde die aan.. en met achterwaarts stond die half in rust en ging meteen achter uit (slordig dus) en met de uitgestrekte draf knalde die echt heel erg aleen een mispas (1 pas half gallop) dat was eigelijk het enige wat niet helemaal goed ging ..
Ik was de enige met een wp.. (van de 10 ofzo) werd streng gejureerd

Ik had het echt net verwacht.. er zaten een paar goeie concurenten tussen.. ik had 185 en 188
strakjes komen wat mensen feesten
haha..

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:19

gefeliciteerd KIMDEPIM!!! had het al vernomen van vief
ik hoorde dat er in NH niemand door mag in de Z1...die kwamen niet aan de 60% ofzo?!

Canter

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:20

Super Kim, gefeliciteerd! Kun je mooi de bokkers vertegenwoordigen tijdens de indoor kampioenschappen!

Mooie foto's Chantal, zijn zeker voor de verkoop gemaakt?

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:32

Hoi hoi

Gefeliciteerd Kimdepim!
En mooie foto’s Sjaan!

Ik= zenuwachtig voor morgen !!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:17

Kim, super zeg!!
Gefeliciteerd!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:18

Tsjaa weet iemand hier een site voor oefencross in Overijssel.. ?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:30

Super Kim!!
gefeliciteerd!!
wanneer zijn de Nederlandse Kampioenschappen?

(de rest heb ik nog niet bijgelezen )
wij zijn net terug van caroussel kijken, was heel leuk!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:00

Whow Kim wat supergoed zeg!!! Gefeliciteerd!!! Leuk feestje?

BT, ik hoorde vanmiddag idd ook van Herman dat er nu meer door mochten naar de regio in het L springen. Als dat waar is, dan mag je ook meedoen, Leuk man!!

vief, ook netjes gesprongen toch?!!!!

sjaan, leuke foto's, jammer dat je haar gaat verkopen.

Ben net terug van dressuurwedstrijd. Er waren plotseling zomaar eenaantal uitvallers, zodat we toch nog heel snel moesten. Gelukkig was Keessie lief en kregen we 165 punten van de jury.
De dressuurbaan was omheind met mooie witte hekjes van ca 50 cm hoog. Nadat ik klaar was met de proef was de verleiding te groot en kon ik het gewoon niet laten om in een mooi handgalopje op het hekje toe te rijden en uit de baan te springen

Vanmiddag met de Indoctro nog springclinic gehad van Hans van Kalsbeek. Met een paar kleine aanwijzingkjes spring je dan gewoon boven je zelf uit. Heb dus erg fijn gereden.
Sorry Gomir, ben vergeten jouw groeten over te brengen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:23

Fijn dat je dressuurwedstrijd en de clinic zo goed gingen RK!
(en dan doe ik hem zelf wel weer een keer de groetjes hoor Maakt niet uit )

Kim: Gefeliciteerd! Super joh!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:02

Rk: dat vind ik echt een super strakke actie. Gewoon de ring uitspringen (en fijn dat je weer een winstpunt gereden hebt )

Kim: Kei goed man! Gister een flink feestje gevierd?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:42

Gefeliciteerd met de punten van jou en je zus Sjaan

En Kim; super dat je kampioen bent!Afbeelding

En dan nieuws over Hare Majesteit. De DA is van de week geweest, en je hoorde haar onregelmatig lopen op het harde. Maar het was te donker buiten om goed te kunnen zien welk been ze nou ontlast. De voetzool was gevoelig, maar dat komt ws omdat de smid haar erg kort bekapt heeft. En er werd ook gedacht aan een oude schouderblessure die ze als 2 jarige heeft opgelopen toen ze nog op de renbaan liep.

Gisteren was de DA weer terug. Buigproef was eigenlijk wel goed, maar op het harde was ze iets onregelmatig. Dat bleek achteraf te komen omdat de oprit waarover we draafden onregelmatig beton heeft.
Dus naar de andere oprit gegaan. Daar over het harde gedraafd, maar het was niet echt duidelijk.
Toen in de wei gelongeerd. Toen ontplofte madam, want ze had al een halve week binnen moeten staan. Ze ging helemaal opgeblazen draven met heel veel zweef erin. Na 20 min. ging het hoofdje omlaag en toen zag ik dat de spanning er langzaam uit ging.

De oude borstspier-blessure is het niet. Ze is daar gevoelig omdat de deken drukplekken achterlaat. Verder is ze op 1 hoef niet helemaal recht bekapt waardoor ze eerst de buitenkant neerzet en dan pas de rest. Dus de smid moet even terugkomen.
Het is niet helemaal duidelijk wat het nu is. Kan zijn dat er een blessure heeft gezeten en dat die nu weg is, want ze was verder wel goed gistreren.

Ze kan wel heel erg debiel doen in de wei (bijv. rollen en dan vanuit het liggen op de rug een piep geven en wegsprinten, om vervolgens 2 m. verder doodstil te staan met 1 voorbeentje nog stil in de lucht hangend). De DA heeft gezegd dat we haar nu gewoon voorzichtig moeten doorrijden, en voor de zekerheid geen zware bodems doen.
Ook moet ze voor de zekerheid binnen blijven. Er kan nog een restje van een blessure zitten, en als ze dan buiten gek zou gaan doen.....

Ik ben normaal er voorstander van om een paard altijd buiten te doen. Ze kunnen zich dan uitleven en zijn ook fijner te rijden. Als ze altijd binnen staan en dan 1x naar buiten mogen gaan ze zeker gek doen.
Maar we hebben in het afgelopen jaar Ienie al zo vaak kreupel uit de wei gehaald dat ik haar nu maar even binnen laat.
Zal wel leuk worden met rijden dan; zo'n hete bom onder je kont.

Gisterenavond heeft Bitwise haar even dressuurmatig gereden en dat viel zeker niet tegen. Ze was toen al een dik half uur flink gelongeerd, en daardoor was de spanning er al flink af. Alleen in de galop gingen de oortjes in de nek en toen wilde ze vertrekken als op de renbaan

BT; maar goed dat ik nog even gewacht heb met het bestellen van een logo. Als de sluitingsdatum van Chaam verstreken is en ze staat nog steeds ingeschreven, dan bestel ik er ook een voor Ienie.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:47

Sjaan echt echt echt waar..Ik snap niet dat je lucky wegdoet..Ik zou m zo kopen! alleen zit het nu even niet mee met mn nek..(ik ga deze week er weer op trouwens niets doet nog zeer ) En ik denk dat jouwn prijs ietsje te hoog licht Maar echt zonde dus!

Verder knettersgoed gereden kim! echt gefeliciteerd!!

Reeskees: knettersmooie actie:D al denk ik dat er genoeg paardenmiepjes zijn waarvan of het paard niet durft..of de ruiter niet

Scum: dat wat je verteld met rollen, een piep geven en wegsprinten kende ik ook van biko..dan leek het net alsof ie pijn had terwijl het gewoon speelsheid was..
Je kan haar beter dan ook binnen houden..Want buiten weet je nooit wat ze doen en of ze zich verstappen of een verkeerde beweging maken..

Verder ga ik zo even naar stal..Eigenaresse belde of ik alweer ging rijden..maar dat doe ik aankomende week pas..dus zij gaat even rijden..miss. tegelijk met dat ik er ben, ben wel benieuwd heb haar nog nooit echt zien rijden!
Ik ga even een vriendin helpen met springen met die e-pony uit nm profiel;) is altijd leuk want die kan knettersgoed weigeren en streken uithalen

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:42

haha jah lekker gefeest gister
eerst kwamen allemaal mensen bij mij thuis en om 12 uur ben ik naar pruim gegaan..
de kampioenschappen pony's zijn op 11 maart..
en dat er in NH niemand door is kan wel.. hier in friesland is er geen D/E pony'z M1 door... en er is bij mij in de Z1 oook geen reserve omdat de nr 2 ook geen 60 % had..
In de M2 waren zelfs mensen gestopt met de proef

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:10

Super Kim!! Gefeliciteerd!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:24

Chantal : Nette punten En dat voor 5 min losrijden

Kim : gefeliciteeerd!! vet goed man! op naar de nederlandse..

Ik heb vandaag voor het eerst BB gesprongen en was twee keer foutloos Ze keek nergens na en was superfijn te rijden, dus nog paar keer BB en dan voor het echte werk

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:34

RK : Hahaha.. lekkere actie. Ik heb het zelf nog nooit in overweging genomen, maar het is het proberen waard denk ik

Nu ga ik even bezig voor wiskunde PO.. *Snik*

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:34

heb mijn wetstrijd gereden !
Het ging echt heel goed, maar ik had 150 en 152 punten.. Maar dat was bij nog iemand zo.. en dat hadden we echt nooit gedacht..
maargoed volgende keer beter met de punten maar ik heb wel lekker gereden En het was mijn eerste wetstrijd dus ik ben tevreden !

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:26

Wat een rust hier!
Goed Biem. Vooral fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden. Dat had ik op mn 1e wedstrijd met kim ok. toen had ik ook iets van 144 punten ofzo. maar wel lekker gereden.

Ik ga dalijk weer lessen, en ga van de week. als het droog blijft, en de bak een beetje christelijk, ga ik sprongetjes oefenen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:48

Ben ik ook weer eens Heb alles wel gelezen maar niet zoveel meer onthouden

Kim: gefeliciteerd !!!

Vief: jammer van de dubbelsprong maar verder goed!

Ik heb gisteren gesprongen met Madine en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dat toch maar weer vaker moet doen, ze werd gigantisch heet toen ik begon. Dus net zolang gedraafd totdat ze ontspannen ging springen. Maar toen het wat hoger werd kwam het hoofd er weer op, ze was nogal overenthousiast Opzich niet erg maar het kan wel eens lastig zijn
Daarna heb ik het maisland maar even gepakt, heeeeerlijk zeg. Lekker galopperen en de tranen over je wangen laten lopen van de wind. Dat was lang geleden.

Ik heb nu besloten dat ik nu 1x in de week ga springen en ga galopperen, moet nu zo langzamerhand de conditie toch wat gaan opbouwen naar Westerbork toe.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:52

Nette punten voor de eerste keer Biem! In maart nog een keer en dan texelweekend?

Ik heb net lekker in de regen met de merrie gewandeld en daarna galoptraining gedaan met Otje. Otje was alleen van mening dat hij wel alleen kon gaan vandaag. Wat was dat beest fris zeg...
Gelukkig was hij op de terugweg wel weer braaf

GvdT: hoe heb je gereden in Haarlem?

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:13

gomir schreef:
GvdT: hoe heb je gereden in Haarlem?

Merrie liep het eerste parcours foutloos alleen stond ze 2 keer stil voor een bord langs de kant => 2 weigeringen gekregen.
Wel een hoop spanning na het gemuts bij dat bord. Die hoort ook onder de hindernis en niet tegen de bakrand te staan
Spanning was wel balen omdat ik der tot aan dat bord heel ontspannen kon rijden.

2de parcours had ze het tempo van de cross te pakken en aangezien je bij haar niet zomaar een flinke ophouding kan maken, komt ze omhoog, kreeg ik 1 balk.
Het stond niet echt hoog en geen rare dingen eronder dus dan heeft ze niks om af te remmen en steeplen we vrolijk verder

De jury, BT der grootste vriend, J.B.te V had flink commentaar. Deels terecht en deels onterecht.
Ik bleef er het eerste rondje te veel aan hangen. Als zij der onderhals der op zet en begint te stressen krijg ik het niet snel genoeg opgelost.

Ik was wel tevreden over mijn paard, ze is tenslotte 2 maanden niet mee geweest.

Je had lekker weer om te galoperen of (natte) sneeuwt het niet bij jullie?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:15

KIM gefeliciteerd, super gereden.

Chantal gefeliciteerd met je punten, geld ook voor muriel.
Gave foto's ook.

Biem geen slecht debuut hoor.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:40

Ik ben net terug van een heerlijke buitenrit. Hier sneeuwt het niet.