[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:21

pietpiraat schreef:
bathmen? Dieka?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:23

Simmie schreef:
pietpiraat schreef:
bathmen? Dieka?

chantal zegt: feesten in Bathmen, en volgens mij is er een discotheek in Bathmen die is alleen open op zondag :p
of heet dat nou boode?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:26

Dat heet Boode daar Piet! haha

Kom je ook...

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:27

nee, moet morgen eerste uur op school zijn

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:29

Simmie schreef:
Ik heb jou ook niet gezien chantal, maar goed, tis ook wel heel toevallig als je elkaar tegen het lijf loopt.
Wij hebben de hele dag rondgelopen daar (en oh wat had ik een last van mijn teen met lopen, maar ik wilde toch mee!) en steeds van hindernis naar hindernis gewandeld.

Dat Patsmu een weigering had heb ik niet echt meegekregen. Op welke sprong was dat chantal? En wat vond jij van de cross? (
zag je jezelf daar al rijden?)

Patsmu had een weigering op die opsprong in-uit afsprong, net voor de eerste water hindernis.

Ik vond het een mooie cross. Lijkt me echt gaaf om daar is te rijden, maar ik denk niet dat dat er de eerste jaren van gaat komen.. ach ik blijf lekker kijken naar dit soort cross parcoursen! haha

Piet --> Dacht je dat ik kon uitslapen morgen dan.....

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:35

haha, maar stel dat ik wel wou, dan kreeg ik nog niemand mee, de meesten moeten morgen ook vroeg beginnen en zijn gisteravond ook weg geweest en moeten nog bij komen

en mariek die overal voor in is, zit in den haag voor een schoolopdracht.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:37

chantal_cs schreef:
Simmie schreef:
Ik heb jou ook niet gezien chantal, maar goed, tis ook wel heel toevallig als je elkaar tegen het lijf loopt.
Wij hebben de hele dag rondgelopen daar (en oh wat had ik een last van mijn teen met lopen, maar ik wilde toch mee!) en steeds van hindernis naar hindernis gewandeld.

Dat Patsmu een weigering had heb ik niet echt meegekregen. Op welke sprong was dat chantal? En wat vond jij van de cross? (
zag je jezelf daar al rijden?)

Patsmu had een weigering op die opsprong in-uit afsprong, net voor de eerste water hindernis

Ik vond het een mooie cross. Lijkt me echt gaaf om daar is te rijden, maar ik denk niet dat dat er de eerste jaren van gaat komen.. ach ik blijf lekker kijken naar dit soort cross parcoursen! haha

Piet --> Dacht je dat ik kon uitslapen morgen dan.....

Mij lijkt het ook supergaaf om daar te kunnen/mogen rijden, maar ook voor mij geldt: dat zal er denk ik niet in zitten. (en ach, kijken is ook leuk) Over een paar weken is Boekelo ook weer en dan ga ik ook weer kijken.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:38

Hier even een verslagje van Neede:

dressuur ging fijn, wel lekker als je zo de tijd hebt met maar 1 paard. Punten waren echt asociaal hoog: 193! Had er twee negens bijzitten voor twee keer middendraf en de laatste 4 punten ook allemaal achten (en die tellen dubbel)

Springen ging super, heel mooi in het ritme.....tot de eerste dubbel. Het ging allemaal heel snel, maar ik zat in ieder geval niet goed op te letten en we kwamen naast B uit. Pico sprong hem nog uit stilstand maar nam wel een balk mee en was een beetje geschrokken. Heb dus even een rondje gereden en even beloond, nr 6 zat er namelijk best dicht op. Toen weer aangegaloppeerd. Verder sprong ze weer super en dus kwamen we met 1 balk rond (ikke kei blij!!)

De cross was lang en gaaf. Vond ik Gorssel vorige week eigenlijk te licht staan voor het L, hier stond het lekker dik en voorwaarts gebouwd, heel afwisselend en een lastige opsprong met daarna gelijk weer een hindernis. Het was iets van 3600 meter en je was dan ook 7.32 minuten onderweg. Eerste 2 hindernissen gingen nog wat aarzelend, maar daarna pakte ze super aan. Lekker op groot afgaan op de picknicktafel en een hele dikke boom. Mijn moeder had geklokt en dacht dat ik binnen de tijd was of misschien heel ietsje daarbuiten. Toen ik over de finish kwam had ik kippenvel op mijn armen, zo lekker was het gegaan!

Volgend jaar alle bokkers naar Neede, echt een super gave toffe heerlijke relaxte vette cross!!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:43

marieketencate schreef:
Volgend jaar alle bokkers naar Neede, echt een super gave toffe heerlijke relaxte vette cross!!!!

Lekker Marieke! Goed gedaan.

Ik vond Neede vorig jaar wel aardig, maar niets bijzonders. Dat jij nu zo enthousiast bent moet haast wel betekenen dat ze er meer werk van hebben gemaakt.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:49

Eumn scheren..jah daar heb ik goede en slechte ervaringen mee..
Biko was er altijd heel makkelijk mee..
Sinn was altijd heel moeilijk maar afgelopen jaar heb ik der vastgehouden en wel even op een praam gezet en toen ging het goed..Ook der beentjes gedaan..
Andere jaren flink steigeren enzo maar ging dit jaar goed..

Vandaag weer naar de stal van Pandoer geweest samen met een vriendin die daar ook rijd..
Ze hadden daar een crossbosje gemaakt en ik was wel ff heul nieuwschierig
Duss heeft ze mij ff alles laten zien..Zag er heel leuk uit! Allemaal wel lekker laag gewoon puur om het te leren..Ze hadden steiltjes gemaakt..een oxertje zelfs een mini wal! en een greppel echt super mooi gemaakt allemaal! Het bosje moet alleen nog iets meer gekapt worden..
Mensen met een creatief brein die nog weten hoe je makkelijk leuke crosshindernisjes kunt bouwen?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:51

neede was ook een mooie cross.. (helaas heb ik maar 1 hindernis kunnen springen haha )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:07

Ik heb er meestal maar een dikke deken op Scum. Als het echt berekoud is eens een wollen dekentje eronder, maar dan is het echt warm zat.

Ik moet meestal 1 keer opnieuw scheren in januari ofzo, maar als je zelf een apparaat hebt maakt dat niet zoveel uit
Iedere 2-3 weken is echt onzin hoor, dat heb ik nog nooit meegemaakt? Bij mijn trainer op stal hebben de meeste paarden ook aan 2, maximaal 3 keer per jaar scheren. En die staan nog minder warm ingepakt.

4 dekens erop is echt gekkenwerk, dan gaat het ook schuiven en minder goed passen...

Ik heb zin in Lisse volgende week, alleen jammer dat het zo'n korte cross is voor het B

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:07

KLinkt of je een fijne wedstrijd hebt gereden Marieke!
Zat je nog in de prijzen?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:14

Ik ook een dikke deken.. en als het moet een wolle dekentje eronder .. en wij scheren ze niet perse om de zoveel weken.. maar gewoon als het nodig is.. dus het kan best zijn dat het de ene keer sneller is dan de andere keer..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:19

Idd Kimdepim, gewoon naar je paard blijven kijken

Heeft iemand Nynke en Moos nog gezien vandaag?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:23

Laat maar, ze staan ook niet bij de dressuuruitslagen
Weet jij toevallig waarom Patsmu?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:31

Weet ik niet, want ik heb niet meer gewacht....maar ik verwacht van niet, want ik had veel tijdfouten in het springparcours. maar goed, ik vond het belangrijker om haar even rustig te maken, zeker omdat ze zo goed haar best deed.

Chico was trouwens weer eens mee en crosste als enige Z pony foutloos en had ook de eerste prijs

Simmie: ik was nog nooit in Neede geweest, dus ik kan het niet beoordelen, maar ik vond het nu helemaal supers!! Vooral hele lekker brede paden en weilanden om te galopperen en een super bodem. En alles lag op 3 minuten loopafstand, das ook wel handig

Zie net dat ik 9de ben en 14 strafpunten voor tijd in het springparcours...anders 3de....nou ja, geeft niet, mijn tijd komt nog wel

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:33

gomir schreef:
Laat maar, ze staan ook niet bij de dressuuruitslagen
Weet jij toevallig waarom Patsmu?

Ik sprak haar in Neede waar ze met een jong paard meedeed in het L....haar "Varsseveld" paard pakte al een tijdje niet zo lekker aan. Ze dacht dat hij door het EK en alles erop heen nog een beetje moe was en wilde het zekere voor het onzekere nemen...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:35

Simmie schreef:
marieketencate schreef:

Lekker Marieke! Goed gedaan.

Ik vond Neede vorig jaar wel aardig, maar niets bijzonders. Dat jij nu zo enthousiast bent moet haast wel betekenen dat ze er meer werk van hebben gemaakt.

Jah, het was heel anders dan de vorige keer, waren veel nieuwe hindernissen en je reed hem zegmaar achterste voren
Ook stonden de trailers niet meer in het waterwingebied, dus geen paniekerige mensen als je paard plotseling een keutel liet gaan
Was nog wel stiltegebied, dus geen omroep in de cross zelf, gelukkig wel bij de start/finish..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:39

marieke, klinkt alsof je heerlijk hebt gereden en gefeliciteerd met je winstpunten! en ook leuk dat chico het weer super heeft gedaan!
vorig jaar ben ik ook naar Neede geweest, vond ik toen wel een leuke cross, maar niet super, maar zo te horen was het dit jaar dan toch nog mooier en beter georganiseerd!
ik had vandaag clubwedstrijd
had besloten om maar eens te proberen proefje uit mn hoofd te rijden (M1), ging wel lekker, uiteindelijk 156, maar de kleine ponytjes hadden nogal asociaal hoge punten gekregen en de B ruiters waren ook heeeeeeel soepel gejureerd!
springen moest ik ook gewoon M, 1m dus, was wel benieuwd hoe het zou gaan, ik had al een tijdje niet gesprongen
maar het ging echt lekker! toen de barrage, 1,10m dus, ging nog lekkerder! foutloos en ze was ook super wendbaar enzo!
uiteindelijk 1e geworden met springen!
en het was weer eens super gezellig zoals altijd bij onze club!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:41

fijn dat het goed ging BrittJl0ver

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:41

Knap dat je je proefje uit je hoofd hebt gedaan
Zou ik echt niet kunnen, ben zo geconcentreerd dat ik de voorlezer soms al nauwelijks hoor

Super van je springen hoor! Gefeliciteerd ook

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:44

viefdepief schreef:
Jah, het was heel anders dan de vorige keer, waren veel nieuwe hindernissen en je reed hem zegmaar achterste voren
Ook stonden de trailers niet meer in het waterwingebied, dus geen paniekerige mensen als je paard plotseling een keutel liet gaan
Was nog wel stiltegebied, dus geen omroep in de cross zelf, gelukkig wel bij de start/finish..

vorig jaar vond ik het wel fijn dat ze niet omriepen in de cross
was nl mn allereerste cross en ik had 5 weigeringen ofzo in totaal, maar steeds maar 1 of 2 op 1 hindernis, dus die hindernisjury's wisten niet hoeveel weigeringen je al had dus kon ik mooi de cross uitrijden! (wat natuurlijk wel heel leerzaam was voor mijn en mn pony dr eerste cross)
@vief, ik hoefde pas om half 1 te rijden dus heb ik eerst groot deel van de morgen medeclubleden geholpen en mn proef aantal x tegen ander lid aan lopen praten maar toen kende ik de proef wel!
wilde het liever een x proberen met een clubwedstrijd, dat telt toch niet mee..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:48

Super Pietpiraat

Maakt ook niet uit marieke, als je maar fijn gereden hebt

Mijn zusje heeft de merrie gelongeerd vandaag en wat foto's gemaakt
viewtopic.php?t=469160&start=0

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:49

he eindelijk...bokt deed het even niet bij mij. Marieke zo te horen heb je fijn gereden!! lekker hoor

Brittjlover: gefeliciteerd met je prijs!! super hoor!