[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 08:13

Mooi weer maar wel koud muts is geen iverbodige luxe!
Klopt v PP! Straks beginnen met 6y om 11u. Sa.rah en half 3 D.irk spannend!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:11

Shuddy was zooooo gelukkig vandaag! :D Zalig genoten op het gemakje! 'k Heb niet zo veel gegalopeerd, 1 keer wat harder gegaan maar hem niet overdaan. En in groep galoperen was erggg lastig met hem haha. :D Hij was zo blij! :D Veel in het water gestapt, aquatraining goed voor zijn rug hehe. :P

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:49

Super Evelyn, dat je weekendje zo leuk was. Veluwe is ook mooi he! Wandelpaden goed aangeduid?

Klinkt heerlijk Hanne!

Mijn cross vandaag ging heel goed! 2de plaats! *\o/*
Ik ben in draf over de 1 gegaan. Daarna in trage galop 2 en 3 genomen. Al eventjes getest of een klein beetje rapper ook ging en dan na de 4 even geprobeerd of we sneller konden. En ja hoor, Io Vivat deed het super!! Ik heb echt heel de tijd tegen hem zitten praten. Hij dacht mee, kwam terug voor de sprongen, ... Het was fantastisch! We Konden dus wel een gewoon normaal tempo rijden en uiteindelijk 2 sec te traag door de trage start. Ik had ook geen klok aan, dus had er geen idee van. Springen ging goed. Dressuur was nog altijd dezelfde saaie proef natuurlijk. Maar toch mooi 2de!!
Weer superblij met mijn paardje!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:04

Suuuuuper! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:08

Vandaag een ongelofelijk zalige les gehad! 't Was na een dik half jaar eindelijk weer een dressuurles. En complimenten van mijn instructrice (zij is van niveau GP), dat Shuddy beter loopt dan ooit tevoren. Bespiering van de nek ook perfect, enkel monnikskapspier nog wat beter ontwikkelen. De wandeling heeft hem duidelijk deugd gedaan! Veel gestapt in het water, goed voor de rug! :)
Lekker soepel langs beide kanten, we hebben vooral gewerkt aan de oprichting (vnl in de overgangen), 't is alweer een stapje vooruit. :P En Shuddy had een heerlijk schuimmondje. Altijd fijn om te zien! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 02:34

Ik ben eindelijk thuis! Lange rit maat wat een super leuke toffe ervaring/ week

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:59

hanne: ze kunnen zo genieten van de zee en bloeien helemaal open vind ik :)

Antonius: hoe was jou eerste cross terug?

katharina: proficiat! top gedaan. goed dat je in een rustig tempo kunnen beginnen hebt.

daaph: kan ik geloven dat het een super leuke ervaring was. ben er een beetje jaloers op :) mss volgend jaar toch eens overwegen om te gaan kijken :)

verder staan onze paarden even op rust ( wandelen :)) zijn vorige week behandeld geweest bij de osteo, deze week controle en een zwempartij :) dan vliegen we er terug in. Heb wat werk punten voor deze winter. we zullen ons dus niet vervelen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:42

Wat goed Katharina van je cross! Vertrouwen dan toch weer groot stuk teruggewonnen! Proficiat!

Daaphh ik ben heel benieuwd naar je verhaal!! Een stiekeme droom om ooit zelf mee te kunnen doen met een zelfgefokte, hoewel het sowieso wel bij de 6-jarigen zal blijven, de 7-jarigen doe ik in mijn broek ;) Heb VM zijn cross met zijn hengst gezien, brrrr waren echt dikke sprongen bij vond ik!!
Was D tevreden van zijn wedstrijd? Vanaf nu neem jij de teugels over??

PP: hoe ging jouw ruiter?

Hanne: zeetje klinkt leeeeeuuuuk! En je les ging blijkbaar ook heel goed, weer een positieve ervaring op zak!

Mila: rusten is ook belangrijk hé, evenzeer van belang als goeie training!

Mijn crossje gisteren ging goed, voor wie me niet op FB heeft :D Op zich heel simpel ritje in de 80, maar de 1e sprongen was ik toch wat, ja hoe zeg je dat... Niet echt bang, maar toch wel wat onzeker. Heb de 1e sprongen nog teveel ingehouden en slechte afstanden door niet 'normaal' te durven rijden, maar eens op de wei was de ondergrond goed, en daar heb ik gewoon gegaloppeerd en de sprongen uit hetzelfde tempo genomen. Reed zonder chrono, want wou gewoon ritje voor het vertrouwen, maar het gevoel voor ritme ben ik precies nog niet verleerd, we zijn binnengekomen op 5 sec van de ideale tijd en een 4e plaats *\o/* Superchique onderlegger met sponsoring van L.annoo erop gewonnen ,daar doen we het voor hé :+ Nee, zonder zever, ik was blij dat we ons ritme gevonden hebben doorheen de cross en dat ik stilaan wat kon ontspannen. Heel blij dat ik dit nog voor de winter heb kunnen doen, anders zou ik wel bang geworden zijn. Merk het ook in de springles dat ik heel ontspannen rij tot +/- 1m maar als het hoger gaat, begin ik te twijfelen. Dus dat worden nog veel kilometers maken. Maar nogmaals, alle lof voor mijn lesgever, ben er zo blij mee!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:50

SUUUUPER Antonius! je loopt wss nog te glunderen van oor tot oor :D???

Heb nog niet alles bij gelezen, doe ik vanavond.

Hier ook een heel fijne week gehad! BB (het paard waar voor ik mee was) is een super flinken, zalig om zo enen mee te hebben (die van S is nie zo flink ze haha). Dressuur was heel erg ondergewardeerd, cross op zijn duimpjes springen was dan wel weer minder. Maar dat gaat een paard zijn voor het grotere werk.

Domper was wel foxpit die zware val heeft gemaakt :7. Die heeft zowat zelfde als u antonius, ook bloedklonter in zn hoofd, ze houden hem in komma. Twee klaplongen ook (en een hoop gebroken ribben wss). Hij kon wel alles bewegen. cross heft een 1.5 half stil gelegen, er was nog één iemand onderweg die heeft mega lang moeten wachten, ik zou nie meer verder kunnen rijden ze :s.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:22

Haha, ik vond Lion al het hogere werk ;) Wat zijn de verdere plannen ermee? Houden ze hem of zal hij verkocht worden? Weet niet of jij J.oris zijn dress gezien hebt? Was een van de weinige die ik gezien heb, maar die vond ik dan wel zwaar overgewaardeerd...

Heb het ook gelezen van Foxpit, hetzelfde soort val als mij? Het gebeurt dus zelfs bij de allerbesten, zal ik me daar maar aan optrekken zeker... Tja, het blijft een risicovolle sport hé, maar het is zo een kick...
Wat betreft het verder rijden als iemand gevallen is, wist diegene wat er gebeurd was? Want bij mijn val werd alle communicatie stilgelegd en mijn vriendin die net na mij in de cross zat, werd dus ook tegengehouden, maar aangezien niemand iets wist, wist zijn dus ook niet dat ik zo zwaar gevallen was. Er is alleen een vriend van ons beiden tegen haar gaan zeggen dat de sprong kapot was en dat het daardoor zo lang duurde... Om te vermijden dat zij idd ook schrik zou hebben anders.
Ik weet nu niet die echte profs, of zij daardoor schrik zouden krijgen. Denk dat zij wel genoeg beseffen dat het altijd fout kan gaan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:20

Ja heb die dressuur geen zien, ben geen grote fan van het paard.
Paard is voor te houden. Denk volgend jaar verder korte en lange twee sterren, en dan jaar erop drie ster. Lion is al het groetere werk, das waar :D.

Ik denk wel dat ze het wist, cross lag 1.5 u stil, je weet niet hoelag, je kan wss niet meer deftig inspringen en, wie weet sta je net stil voor een combinatie en moet je daar terug op vertrekken. Twas bijna 6u30 als ze verder kon. Ik weet niet hoe ze dat gefixed hebben. Ik heb alleen van horen zeggen, jsi gevalen bij die uil. Was vrij op het einde va het parcours, in het bos berg af e één van de dikste sprongen. Paard sprong niet door en foxpit duwde toch nog door en paard gevalen. Zou heet paard niet op hem gehad heben mr moet dus wel een serieuze smak geweest zijn. Paard was helemaal verzuurd. Ze kwamen ermee nr stal en deden zadel af en in éénklaps verzuurd. Kon geen stap meer zetten, ze er vreselijk zielig uit. Ze hebben het paard dan weggebracht naar andere blok stallen voor hem te laten bekomen. Het was gelukkig al snel weer beter.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:40

super Antonius ! dit is een grote stap in het verwerkingsproces van uw val! top!

amai pp klinkt heftig allemaal die val van foxpit. ik had het ook gelezen maar wist niet hoe het kwam en hoe ernstig hij zich bezeerd had.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:16

Lijkt me erg leuk, zo'n weekend in Lion!
Inderdaad heel erg van Fox-Pitt. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop! Denk ook dat dat wel nogal griezelig is, als de cross zo vlak voor je wordt stilgelegd. Dan heb je alle tijd van de wereld om er aan te denken wat er allemaal wel niet kan mis gaan.

Super Antonius!! Normaal dat je in het begin nogal gespannen was he. Ben blij voor jou dat het zo goed ging! Hoe ging het met je man, had hij niet te veel schrik?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:15

Afbeelding

Kijk ik heb heel de cross zitten lachen! :o

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:33

Leuke foto Katharina, het straalt er idd vanaf dat het een fijn ritje was :D (sjieke en mooi matchende set heb je ook!). Proficiat met de prestaties in Lion Daph en PP, weliswaar niet zelf. Maar dat zijn toch ook prestaties, wat een niveau! Die val van Foxpit was inderdaad wel nasty. Vind het altijd verontrustend dat zo een goede ruiters toch ook nog zo een lelijke valpartijen maken. Een misrekening zit in een klein hoekje… Ook fijn dat je terug een vertrouwensritje kunnen maken hebt Antonius. En dat tijdsgevoel zit ook nog goed. Was ook wel fijn weer om te starten, lekker droog. Altijd goed voor het vertrouwen. Ik vind je wel héél stoer dat je al zo snel terug crosst, krijgt je man geen halve hartaanvallen nu? Ik zou in zijn plaats niet meer durven kijken denk ik :Y)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:52

Mooie foto Katharinaa!

En zaaaalig zeg Antonius! Pff en springen ligt nog zo veraf voor mij! 'k Ben gisteren gaan kijken naar een jumping, en 't begon toch al te kriebelen! :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 18:50

Effe een verslagje.

Dus dinsdag vertrokken rond een uur of 6s'morgens. Ik gok dat we tegen 4/5uur daar waren. 2.5u file gehad door kermismannen.
Woensdag wast keuring, ik had de belgische vlaggen al aan de stal gehangen :p hihi.
Dressuur op donderdag, ik vond het wel een mooie proef, hij was misschien wel wat gespannen en daardoor knabbelde hij op zen bit, amar niet echt grote fouten. ( voor die wat willen stuur ik het wel in pb).
cross stond goed op. Jammer op de 6 een langsloper. D.irk zei dat hij iets attenter moest zijn en dan was het niet gebeurd. Jammer dus.. Maar wel top dat ze zijn rond gekomen.
Springen, stond mooi op. Opzich reed hij wel een mooi parcours, maar 4 balken afgetikt... heel stom ook nog dat in de 3 sprong zijn stijgbeugel riem brak en dus nog even zonder beugel moest rijden.

zal straks op iedereen reageren. Zooo vermoeiend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:49

Hier ook even bijgelegen tussendoor. Maak lange dagen, werk in Kortrijk op een beurs deze week en amper voor 21u30 thuis.

Top dat het in Heusden zo goed ging! De ene met een smile van oor tot oor en de ander met nieuw zelfvertrouwen :) Altijd erg fijn om te lezen :)

Hoe veilig je het soms ook wil houden, een ongeval kan altijd. Je paard hoeft zich eigenlijk maar te misstappen in een put of lang(er) gras, je valt en dat kan ook je einde zijn. Het zit soms in een klein hoekje. De sport en sprongen zijn al zo geëvolueerd de voorbije jaren... bij een gewone jumping kan je evengoed slecht vallen als je paard een balk aantikt en die komt tussen de benen terecht. Veiligheid is zeer belangrijk, maar dames, blijf bovenal genieten. Wie weet stap je anders nooit meer op een paard. En bedenk, af en toe wat angst kan geen kwaad. Het mag geen bovenhand nemen, maar het zorgt wel dat er geen onnodige of idiote risico's genomen worden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:47

Ben je tevreden Daaphh over Lion? Of toch wat teleurgesteld? Ik wil trouwens graag je filmpje zien, en je mag altijd foto's posten :D Altijd tof om te zien!

Wat een toffe foto Katharina!! En een heel mooi kleur qua set!!

Mijn man had trouwens een klein beetje stress om mij te zien rijden, maar dat heeft hij altijd een beetje zei hij, dus niet meer dan anders. Was natuurlijk maar 80 en hij zag dat ik heel rustig aan het rondrijden was, vlot jumpingtempo, dus is op zich niet te vergelijken met een M cross waar je om de tijd te halen sowieso wat meer risico moet nemen.

Ik ben trouwens aan het twijfelen om een ander kleurtje van set te kiezen. Ik had geel en grijs, maar nu een zwarte BP en vind het geel nogal hard bij dat zwart... Iemand een idee wat mooi zou zijn? Moet mooi zijn op mijn witte, maar als alles goed gaat, heb ik over 2 jaar ook mijn zwartbruine merrie erbij.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 11:18

Tevreden, zeker en vast. Tuurlijk was het nog leuker geweest om een zeer goed resultaat te hebben.
Maar opzich tussen al die profs deden wij wel mee. D.irk zijn werk ligt in Brussel dus hij moet iedere dag op en af rijden. Als we met ons materiaal moesten komen, moesten we met de trailer komen, en ik denk niet dat er iemand daar was met ne trailer ( behalve achter de camion dan :p )

zeker en vast tevreden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:30

Die 1e foto staan ze alletwee echt zo chill te kijken :D Dressuurfoto's zien er mooi uit!
Een schitterende ervaring hé, dat sowieso! En nu, wat rust of neem jij gelijk over?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:45

Blijft toch echt een heel knap paard Daph :D hij stond er inderdaad toch maar tussen alle professionals!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:27

Bordeaux Antonius! ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:29

Klinkt sowieso als een mega leerrijke ervaring! :j En ik ben ook benieuwd naar filmpje van de dressuur! Foto's zien er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:24

Antonius, iets met lichtgrijs en donkergrijs? Al kan dat saai overkomen als geheel. Ik zou in oranje en bruin willen starten en mijn BP is ook zwart.

Of iets met beige en donkerbruin? Zwart op donkerbruin is ook zachter dan op dat geel. Donker shirt met BP, bleke of beige broek (of lichtbruin) met zwarte laarzen en cap.