[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:34

De vorige keer was het logisch dat ik zou zakken. Het bochtje achteruit ging toen gewoon nog niet. Ik had toen nog geen inzicht in welke kant ik op welk moment moest sturen. Ondertussen heb ik zelf zoveel geoefend dat dat vanzelf gaat. Vorige keer ging het rijden verder gewoon goed, dus ik zou het nu moeten kunnen halen. Als ik tenminste van de zenuwen geen domme dingen ga doen. Maar gelukkig ben ik niet de enige die last heeft van die stomme zenuwen! :Y)

Karen: logisch dat je slecht geslapen hebt. Dat soort dingen blijven zich altijd in je hoofd herhalen 's nachts. Hopelijk kan de kliniek je het goede nieuws geven dat het beter gaat.

daNiielle_

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:37

Sussie veel succes!!
Jantine, heb zelf alles afgezegt deze maand. Ook omdat de stalhouder het niet op prijs zou stellen.
Karen wat een naar bericht! Gelukkig dat hij weer helemaal hersteld :(:)

Nadat ik vannacht zelfs gedroomd heb dat ik spinnenwebben uit de rijbaan weg ging halen, is dat nu echt het eerste wat ik ga doen vandaag!! :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:50

Sussie succes
TG wat een naar verhaal. Gelukkig komt het weer goed met de Vos
San filmpje ziet er goed uit
Margreet had sjans

Ik heb Ferrose gisteren gelongeerd maar dat had ik weer te lang niet gedaan. Ferrose kan normaal longeren als ik het regelmatig doe en als ik het niet regelmatig doe dan is er vooral paniek. Dan blijft ze boven op me staan en als je haar toch 'wegstuurt' dan gaat het heel hard met veel pogingen tot omkeren en staat ze als ze de kans krijgt weer bovenop je. Op de een of andere manier blijft er niet in haar hoofd hangen dat ze niet bang hoeft te zijn van longeren

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:50

Ze belden mij al, het was allemaal nog heel erg pijnlijk en hij wou hem voorlopig (deze week) nog wel graag daar houden om hem goed in de gaten te kunnen houden. Het leek iets beter als gisterochtend en ook geen koorts gekregen dus dat is wel positief.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:52

Gatsie, Ka :(:) Zolang hij er maar niets aan over houdt!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:53

Sann ook leuk filmpje! Vooral leuk om te zien hoe vrolijk jij steeds kijkt! :D Het ziet er ook lekker simpel uit.
Songfestival voorrondes kijk ik niet, het echte songfestival vind ik vaak wel grappig
Margreet, sterkte voor de buurman! Toch wel echt ernstig dus...
Jeetje Teegee dat klinkt niet goed met de Vos. :oo Hopelijk komt het allemaal snel weer goed.
Joki is door Ferrose aan het werk gezet

Haha ik krijg net een herinnering in mijn telefoon: Andere jaren deed ik vandaag de eczeemdeken al op! Nou dit jaar nog even niet hoor, ik heb nog geen kriebelbeest gezien. Verder gaan de geruchten dat een stal in de buurt rhino verdenkt, ben benieuwd of het enkel bij roddels blijft of dat het waar is...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:53

heftig Ka, dat is wel grondig mis gegaan dan. Kan me voorstellen dat je nog steeds van slag bent.
Ook al k*e nieuws over de buurman van Margreet ;(
Sussie, succes!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:55

Even een update over buurman: gezien de situatie alleen informatie via Pb met het verzoek dit voor jullie te houden totdat er duidelijkheid is.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:18

Hoi allemaal. Is het goed als ik hier (weer) mee ga kletsen? Sommige van jullie kennen mij al ;). Voor de rest; Ik ben Vivian, 31 jaar oud en woon in het Brabantse Helvoirt. Vroeger met de ponies veel SGW gereden, later met Legato bij de paarden begonnen. Nu hoop ik dit voorjaar mijn SGW debuut te gaan maken met Bo (v. Negro). Ik hoop dat ik het tempo van dit topic een beetje bij kan houden ;)

TG; Wat ontzettend kl*te. Ik kan me niets vervelenders voorstellen dan je paard de avond na de training niet op stal hebben.... ik hoop voor je dat het helemaal goed komt.

Annetje; Welke regio woon je? Ik hoorde ook al dat het inmiddels bij ons "in de buurt" (onder de rivieren iig) zou zijn maar het is zo lastig om er achter te komen wat roddels zijn en wat niet. Ik krijg er wel helemaal de kriebels van. Ik snap ook niet dat de KNHS een negatief reisadvies geeft maar wel de Brabantse kampioenschappen door laat gaan en daarbij deelnmers uit de regio Cuijk toelaat met het verzoek om nog wel even te controleren of de paarden geen koortsverschijnselen hebben.

Citaat:
Zeer recent is in de omgeving van Groesbeek (gld) een uitbraak van Rhinopneumonie vastgesteld. Inmiddels vertonen in de noordelijke helft van KNHS kring Cuijk ook meerdere paarden verschijnselen van Rhinopneumonie, hoewel het daar niet officieel is vastgesteld. Het Regiobestuur van Noord Brabant doet een dringend beroep op deelnemers aan de regiokampioenschappen op 25 en 26 februari a.s. uit dat gebied om goed te controleren of hun paarden ziekteverschijnselen vertonen dan wel in contact zijn geweest met paarden uit dit gebied. Indien dit het geval is verzoekt de regio deze deelnemers niet aan de start te verschijnen om zo hun eigen paarden te behoeden voor de ziekte en verdere verspreiding ervan te voorkomen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:20

Dat klinkt ook niet best margreet..

Door het draad gegaan Ka?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:25

:wave: Altos.
Arm Vossie :(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:26

welkom vivian :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 11:29

klinkt niet best margreet
jantine ik zou eens even mailen of er nog wel plek is. (al denk ik vaak wel met springen)
ik heb eigenlijk zondag ook training staan bij rob maar denk ook niet dat dit door zou gaan. heb rob al wel gemaild en hij zei dat hij het even wilde aankijken of er nog meer bekend word.

paardjes al weer buiten, hier in huis met stofzuiger rond geweest. nu even alle foto's van ene laptop naar de andere overzetten. en de rest van de bestanden dat ik op deze laptop moet hebben.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:48

Was er ook een foto topic van de oefencross in Putten van vorig jaar?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:57

moguh!!

@ margreet: wat een naar nieuws van je buurman..., sterkte
@ vivian: welkom
@ rhino: geruchten maken het soms erger dan het is, anderzijds moet er wel voorzichtig worden gedaan.
@ jantine: was je bij Snorrewind op wedstrijd??
@ TG: wat schrikken zeg van het 'ongeluk' met vossie!! hopelijk knapt ze snel en voorspoedig weer op!

Gister Dienke en Blingh weer L2 gereden 188 en 179 :P zelfde als bij d'r debuut. hij was 2de proef beetje moe/duf geweest.., had ook enorm gezweet, blingh heeft altijd beetje moeite als het weer opeens stuk warmer wordt.

Ik was ook beetje duf, gistermiddag lekker 2 uur liggen pitten, daarna was de brakheid over! hahaha

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:59

Weule, balen is dat hè? Bolletje heeft dat nu ook... Met mijn recreatieve dressuur valt het nog wel mee, maar in de springles was ze helemaal uit haar hum. Wintervacht heeft ook helemaal geen zin om los te laten -O-

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:05

Blingh is zelfs nog geschoren..., maar dienke moest om 14.53 en 15.07 rijden, en om ongeveer 17.30 was hij op z'n hoofd en rondom de oren nog steeds nat...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:06

Bolletje heeft na de springles eerst 30 minuten gestapt en toen nog een uur onder het solarium met ventilatoren en toen was ze nog niet helemaal droog...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:07

Welkom Vivian!
Jammer van de 2e proef Jeroen.

Mijn paard is ook heel snel bezweet nu, maar die heeft ook weer een hele dikke vacht ondanks dat ze geschoren is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:09

Bolletje is trouwens niet geschoren en heeft geen deken op. Met normaal rijden pas ik het rijden aan, zodat ze niet te nat wordt, maar als je een uur springles hebt met z'n tweeën is dat geen optie!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:11

Dakar zweet nu ook erg snel, denk idd doordat het weer snel veranderd is.

sussie, succes!

bij me op school zei iemand dat het in april misschien wel 30 graden kan worden...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:11

Welkom vivian.

Sterkte met de vos TG, echt erg om zo thuis te komen na een training.

Net paar uur thuis zittenw erken, lekker opgeschoten. Nu de weg op, (is meer mijn ding) Tot vanavond!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:30

Was trouwens iemand op zoek toch naar een Epony, weet wel een 16-jarige voor 1250.
leuk paardje, meisje die haar verzocht is er alleen erg negatief over, omdat ik zelf over haar eigen rijkunsten twijfel. Op mijn Epony ging het ook niet goed, beest was helemaal over de zeik, donderde er bijna vanaf omdat hij dus omdraaide bij het hek en gek ging doen.
Maar beestje heeft al heel wat wedstrijden gelopen en M springen, dressuur weet ik niet
weet niet of de leeftijd een probleem zal zijn?
Weet ook nog paarden te koop, niet al te duur en wel aardige afstammingen.

http://link.marktplaats.nl/532549106

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:31

foto's in advertentie zijn wel erg slecht, kan eventueel per PB andere foto's sturen waar iemand erop rijdt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:31

Ik heb TG vorig weekend laten scheren door mn zusje, echt super blij mee. Hij voelt zich ook helemaal het mannetje haha.

Woont er toevallig iemand dichtbij de Lingehoeve? De vos staat namelijk onder zn wollen deken want ik had zn winterdeken niet bij me.

Lau, hij is onder andere door het draad gegaan.
Margreet, sterkte met de buurman! :(:)