[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:15

Goedemorgen!

peanutbutter schreef:
Ach Noor tegenwoordig mag je tot de Grand-Prix met trens :P

:= Euh ja...

Als het een leuk stuk is, zal ik het inscannen ;)
Vreselijk verhaal van Milly Boele inderdaad.. een politieagent nog wel. Echt bizar.
@ Evie: mooi dat de contragalop goed ging!

mistid schreef:
mo_van_dijk schreef:
Nu ik zo in dit topic meeklets, vind ik wel dat ik zo'n logo 'verdien' :o Zijn die nog ergens te bestellen?

Ik moet er ook nog een keer achteraan, zou er wel graag 2/3 willen hebben :j

Het SGWay of Life-logo? Moet je dan niet eerst door een keuringscie? ;)

Doen alle tv's het weer?

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:15

Ik heb ooit weleens een compleet schema uitgewerkt voor m;n pony. Maar ik denk niet dat die echt geschikt is voor jullie. :D Pony liep toen al Z en had op dat moment zo'n conditie dat ze 1.30min binnen de tijd liep in et Z en direct na de cross een hartslag had van 48.
Gebruik het zelf ook niet meer, denk dat halverwege m'n paarden nu vermoeid neerrvallen :P

Ga nu lekker rijden. Moet om half 11 bij de kapper zijn dus kan er mooi 1 of 2 nog doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:19

Noor, bij wie dan O:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:25

Geen idee. Bij de doorgewinterde HK-SGWers? :P
twas een beetje een flauw grapje sorry

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:30

Goeiemorgen!
@Noor: Jammer dat Jer nog niet helemaal fijn wil lopen op S&T, maar gelukkig dat hij op het trensje wel weer lekker ging!
@Mistid: Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden met Meno en dat hij weer helemaal opgeknapt is!
@Kim: Weer lekker kunnen springen met Sofie dus?
@PB: Veel plezier met rijden!
@Evie: Fijn dat ook de contragalop zo lekker ging!
@Anthea: Fijn dat je zo lekker gereden hebt!
@WL: Altijd fijn een positieve beoordeling! Is altijd goed voor de motivatie ;)
@Snoekiej: Ik vind dat echt knap dat je het hardlopen nog steeds volhoud :o Ik heb daar de discipline niet voor geloof ik :o
@Caroline: Fijn dat je een lekker rondje hebt kunnen springen, wel balen van de organisatie... En een paar dagen naar Zandvoort klinkt ook niet vervelend natuurlijk ;)

Van Millie Boele vind ik inderdaad ook echt een horrorverhaal |( Kan er ook nooit goed bij wat mensen bezield om een ander iets dergelijks aan te doen....
Ik heb ook geen echte trainingsopbouw schema's. Nika had altijd al een super basis conditie en Jipje eigenlijk ook wel.
Gisteravond voor het eerst alleen afgesloten op het werk. Na de ombouw van super de boer naar jumbo is er behoorlijk wat veranderd en dat was dus ook wel even flink wennen. Maar het zal vast allemaal goedkomen ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:33

Echt vreselijk van Milly Boele inderdaad.. We zijn er hier ook helemaal stil van.. Het is notabene een agent, wat die man zei op het nieuws; "Als er wat is, ga maar naar je buurman, die is agent, daar ben je veilig"... Nou.. de wereld op z'n kop dit.

Ben gisteravond weer ziek naar huis gegaan :\ .. Ben nog lang niet uitgeziekt, net naar de huisarts geweest, fijn darmvirus.. begin je niks tegen. Heb nu medicatie mee, want mijn galblaas blijkt ook geïrriteerd te zijn.. uitzieken dus maar.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:39

Mogge,

Horror van Millie. Bij dat soort gebeurtenissen denk ik altijd weer even aan Suzanne Wisman. Zieke mensen.

@ evie: ik vind de groep te groot en had gehoop op niveau te worden ingedeeld. Helaas zit ik in een groep waar een groot aantal nog weinig tot geen ervaring hebben. Ook het terrein vind ik niet bijzonder. Ik was even vergeten hoe dat vorig jaar was. Ga nu denk ik naar Bussloo voor westerbork als het weer zo goed blijft.
@ WL balen zeg. Maar goed uitzieken en niet te snel weer beginnen.

Ik ga zo naar de paarden. De zon schijnt. Ga de ruin even schoonmaken en daarna mag hij mee naar fysio. Ga ook de ramen maar even schoonmaken want dan kan de merrie weer goed naar buiten kijken. Vanmiddag nog iemand lesgeven aan de longe. Ben benieuwd.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:52

caroline78 schreef:
@ mistid Bert heeft de BB gewoon gesloten en de trage dames moesten maar 2x B starten. Kostte wel extra geld maar die hadden toch geld zat :D . Beetje arrogant reageren dat ze maar moeten wachten. Ze zijn al heel coulant daar maar je moet het niet overdrijven. Ga volgende week maar eens een rondje L rijden. Tot Westerbork zijn er weinig springwedstrijden.
Leuk een buitenrit. Moet dat voor Westerbork ook maar eens doen anders zijn alle donkere plekken eng en alle boompjes :o

Jammer dat je hebt afgemeld, je weekend klinkt leuk! Ik had ook wel even in Ermelo willen kijken maar volgens mij kan dat ook via de pc. Kan niet zo lang op een tribune stilzitten :+ .
Hoezo kostte dat voor hun dan extra geld? BB moeten ze toch ook gewoon betalen, of is dat goedkoper? Bert heeft wel gelijk, ergens moet je toch wel een keer zeggen dit is genoeg.

Fijn dat je lekker hebt gereden Evie!
Ik vind het ook erg van dat meisje, een politieagent... Komop zeg, zo iemand hoort mensen te beschermen, niet te vermoorden.
Ik heb ook niet echt een schema, Meno moet wel een goede conditie krijgen dus die moet nu 1/2x per week mee naar buiten. Yoeri en Kino hebben een hele goede conditie.
Ik zou dan echt de kriebels hebben als ik alleen af zou moeten sluiten Benthe

Ik zit op school, heb een tussenuurtje.
Nog even een presentatie afmaken.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:53

Goedemorgen!
Idd heel erg van dat meisje. Snap echt niet hoe mensen dat kunnen doen :n

kimdepim schreef:
Anthea: Rij je meerdere paardjes? Ik dacht dat je 1 reedt :o . Heb geloof ik wat gemist.

Ja, we hebben ook nog een vosje :) Die is nu 5. We hebben hem al vanaf veulentje maar hij moet verkocht worden, hij is te klein voor mij (1.62 ong) en ook niet echt helemaal mijn type paard zeg maar. Volgens mij heb ik hem hier ook nog niet echt zo vaak genoemd.... Ik ga hem trouwens 15 april voor het eerst starten :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:03

@ mirthe BB is goedkoper dan B. Scheelt 1 of 2 euro. We gaan niet de hele dag naar Ermelo. Alleen naar het M geloof ik. Hij wordt wat strenger haha

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:13

Anthea: Oke wat leuk :D! Zelf aangereden dus? Heb je ook foto's ;) ?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 13:19

Snoekiej: werkse!
Lotte: eh balen zeg, beterschap :(:)
Carolien: lekker actief dagje :D
Mirthe: succes met je presentatie

Vanmorgen was ik mooi voor de wekker aan wakker, gelijk maar naar stal gegaan, even uitgemest. Daarna kwam de hoefsmid, dus ze heeft weer nieuwe schoenen :D Direct maar rondom gedaan met stootgaten.
Nu even eten en dan naar het werk toe. Ga vanavond op oefenparcours :D

Ja echt erg dat verhaal over dat meisje.... geen 1 is meer te vertrouwen tegenwoordig!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:08

Goedemiddag :wave:
@ Snoekiej: Als er een clinic komt laat het dan maar weten, lijkt me erg intressant.
@ Pb: Dat schema zou wel wat voor mij zijn, komen we een keer binnen de tijd over de finish :+ .
@ JN: Zal inderdaad wel raar zijn als de winkel ineens is omgebouwd.
@ WL: :(:)
@ Caroline: Dat is inderdaad vervelend zo'n groep, ik heb zondag de eerste training gehad en was juist erg blij met het gelijke niveau in mijn groep :).
@ Mistid: Tussenuren zijn ideaalom even te bokken :D .
@ Anthea: Ik ben wel nieuwschierig waarom het, naast de hoogte, niet helemal jou type paard is?
@ LZ: succes vanavond!
Dat van die Millie vindt ik maar eng, het zou je overkomen zeg :n

Ik heb vanochtend priveles Latijn gehad :+
we zijn meestal maar met z'n tween en mijn klasgenootje was ziek, normaal gesproken zitten er ook nog een aantal vierdeklassers bij, maar die hadden vrij.
Gelukkig wel veel gemaakt dus mcht het 2de uur lekker vrij nemen :D .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:26

Goeiemiddag!
Vorstin liep lekker :D. Ze heeft een tijdje lekker mogen stofzuigen en we hebben haar ook gewoon opgepakt. Ze deed het heel braaf en zelfs de man van mijn instructrice (die weinig verstand van paarden heeft) zag verschil met een poos geleden!
Na het rijden heb ik Vorstin nog even in het buitenbakje gegooid. De veulens die er overdag altijd instonden zijn verhuisd naar de andere stal, waar ze 24/7 buitenstaan. Dus nu is er buiten ook weer ruimte. Vorstin vond het eerst wel leuk buiten, maar toen de andere paarden naar binnen gingen was ze alleen maar aan het rennen. Ze was gelijk weer zeiknat :=

Ik heb de laatste dagen geen nieuws gevolgd, dus ik had nog niet echt het hele verhaal gehoord over dat meisje. Ga het nu maar eens even lezen. Zou nu college hebben, maar toen ik aankwam zat de deur op slot. Ben dus maar weer naar huis gegaan en zit nu te niksen :+

PB, dat is wel zwaar dan :P Veel plezier bij de kapper zo
Beterschap Lotte :(:)
Alvast veel plezier vanavond Ilse!
Wat een kleine klassen heb jij dan Evie :P Dat je altijd maar met zijn tweeën zit. Wij zaten altijd min. met 25 man.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:55

Evie: Dat schema is niet echt geschikt voor paarden die nog weinig conditie hebben om op te bouwen. Daarnaast is het denk ik sowieso erg belastend voor paarden. Pony's rijdt je toch minder kapot en zeker die pony. Toen ze 10 was en 3dubbel Z was kreeg ze op foto's alleen 1tjes.

Ben net voor het eerst in 5 jaar weer naar de kapper geweest. Ze hebben er 20cm afgehaald. Haar komt nu nog tot halverwege m'n rug. Kapper waarschuwde wel, als ik het niet zou knippen groeit het door tot m'n voeten Hebben uitgerekend dat mijn haar 25/30cm per jaar groeit.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:57

PB @ geef mij een ienie pienie van de snelgroei van jou haar dan !!!! Ik wil het graag langer en dikker... :P , maar het lijkt wel een eeuw te gaan duren, 2 cm per jaar of zo.... :(
Mijn zusje knipt het zo vaak maar bij haar groeit het in 3 maanden ook weer zo mega lang....bij mij dus niet.... |(

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:59

Mijn haar groeit ook heel hard. Ik ben eind van de zomer voor het laatst bij de kapper geweest en er zit nu wel weer 10/15 cm bij aan denk ik.

Kim: Ja, zelf aangereden :) Ik zal binnenkort eens foto's laten maken, die heb ik eigenlijk nog niet eens... :o Ja alleen van dat ie veulentje is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:01

@ Snoekiej: Fijn dat ze zo lekker aan het lopen ging en dat ze lekker nog even buiten kon staan, dat van dat stofzuigen en vervolgens oppakken herken ik heel goed, had ik gister precies zo.
Mijn school bestaat nog niet zo lang, ik zit nu in de 5de en wij zijn de hoogste klas, en onze 5vwo klas bestaat uit maar liefst 10 mensen :+.
@ Bianca: Hoe vaker je het knipt hoe sneller het groeit en hoe dikker het wordt ;) , dooie punten vertragen je haargroei namelijk. Bij paarden werkt het ook zo, ik heb het bij Bam toegepast, en ik knip er bijna elke week een ienieminie stukje af, en het is echt veel voller geworden :j .
@ Pb: Die opmerking van mij was niet serieus bedoelt hoor :P .
Maar Bandido heeft al een aardig goede conditie, maar:
Ik vergeet serieus om adem te halen tijdens de cross :+
daardoor wordt ik heel licht in mijn hoofd en gaat alles heel snel aan me voorbij, en wil ik Bandido dan inhouden, terwijl die nog barstensvol energie zit.
Hier ben ik achter gekomen met springen, dan doe ik het vaak ook, en ga dan aan het eind van een parcours slechter rijden en daardoor balken eraf gooien, alleen een springparcours duurt natuurlijk veel minder lang waardoor ik er minder last van heb.
In het bos gallopeeerde hij vaak een rondje van 5 km rond in 12 minuten, maar dan moesten we heel vaak tussendoor eventjes stappen om een weg over te steken, en dan kan ik rustig ademhalen.

Helaas sta ik nu op een andere stal en moet ik eerst 20 minuten over de weg voor een bos dat geen echte ruiterpaden heeft, en dus in de lente/herfst niet goed te galopperen valt :( , maar gelukkig is er een heel comité bezig om daar ruiterpaden te krijgen :D !

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:07

Zooo. Ik ben klaar voor vandaag :D . Mijn hele programma afgewerkt en net nog even een half uurtje in de tuin gewerkt.

Mijn ruin is weer door de APK geweest en zijn gedrag was weer verklaarbaar. Hij had toch last van zijn val van een paar weken geleden. Hij is weer zgan. Morgen er maar weer eens op want heb sinds vrijdag niet meer gereden op hem maar hem gelongeerd. Was zijn gedrag een beetje zat maar dat is hem weer vergeven. Over 3 weken de woensdag voor Westerbork mag de merrie naar de apk :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:10

Daar heb ik ook last van Evie! Alleen houd ik alleen mijn adem in op de sprong. Kom meestal ook moeier over de finish dan Vorstin. Ik heb nog niet echt een goeie oplossing gevonden. Ben ook tijdens een parcours/cross veel te druk bezig met Vorstin om aan mezelf te denken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:40

Ik kan mij nou echt niet druk maken in de cross. Vroeger had ik het wel, maar tegenwoordig nooit meer. MOet ook zeggen dat ik veel praat met m'n paarden, dan blijf je ook wel ademen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:46

@Caroline: Fijn dat je ruin weer door de APK is!
@Anthea: ben benieuwd naar foto's!
@Snoekiej: Fijn dat Vorstin zo lekker ging!
@Lotte: Hopelijk ben je toch snel weer wat fitter, de hele tijd kwakkelen met je gezondheid is niks. Kun je beter 1 keer even goed ziek zijn, dan de hele tijd maar aanmodderen....

Tijdens de cross heb ik ook altijd hele verhalen met de paarden, vanwege het feit dat ik dan wel moet blijven ademen ;)
Tijdens het springparcours gebruik ik het ook vaak, zodat ik maar blijf ademen.

Inmiddels vind ik het weer mooi geweest hier op stage en ga ik maar richting huis.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:31

De gouden tip om te blijven ademen in de cross is al gegeven. Gewoon met je paard gaan praten! Het werkt echt super!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:32

Anthea: Wat leuk dat je nog een jonkie hebt :D
Bianca: Ik heb hetzelfde.. Mijn haar groeit ook verschrikkelijk langzaam :\
Snoek: Wat fijn dat Vorstin zo goed ging!
Caroline: Fijn dat hij het nu weer helemaal moet doen :D

Ik heb nog wat spam voor jullie :D

Afbeelding
Ons uitzichtje (aan de overkant Lissabon en de Vasco da Gama brug, ruim 17 kilometer lang)

Afbeelding
Barocca d'Alva (in-uit)

Afbeelding
Nog eentje van het mooie uitzicht

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:44

Wauw Vief. Kan me wel voorstellen dat je het daar naar je zin gehad hebt :D.