[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:01

He wat balen Snoekiej!
Vrouwenpolder is een vrij open terrein en er staan/zijn eigenlijk overal paarden. Zijn het niet de paarden die aan de cross zelf mee doen dan zijn het wel de paarden die in de weilanden staan.
Gewoon gaan, maar ik snap je twijfel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:02

Idd simmie das wel vervelend idd, paarden rennen dan ook wel eens mee als jij net met je hoofd boven de heg uit komt.. en je galopeerd door de landen heen zeg maar.. wel redelijk groot pad :)

Wel balen snoek..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:11

@ kim: toch nette resultaten :j Je gaat lekker met beide paardjes!

@ snoekiej: ik zou juist niet thuis blijven. Veel weg rijden bij anderen paarden, ook op wedstrijd. Vooral dan omdat er dan toch weer meer spanning bij kan komen. Kan me voorstellen dat je het zat gaat worden, ik was het al veel eerder zat geweest ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:12

Maar ik denk dat het voor Vorstin juist positief kan werken als er overal paarden in het zicht zijn, ook al staan ze maar in de wei te staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:14

Ja dat denk ik idd ook :j Als ik je verhaal lees Snoekiej ging je vandaag juist bij de paarden weg. Als je ze onderweg overal hebt staan is het denk juist goed voor Vorstin.

Ik zeg nogmaals; gewoon gaan! Doen, doen, doen is vaak het beste :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 17:19

Bedankt voor de reacties :) Lekker dat er daar veel paarden staan. Als ze in de verte ergens paarden ziet of denkt te zien, gaat ze wel. Vandaag ging ze ook als een speer door de lijntjes als ze een ander had zien vertrekken. Vandaag ben ik na de aanvaring in het bos nog een aantal keer van de rest weggereden, en aan het einde van de les ben ik in mijn eentje nog een rondje langs de randen van het land gaan maken, en toen was er niets meer aan de hand. In een cross als de Vlietlanden weet ik dat het geen probleem is, dan zijn er overal paarden. Aangezien ik nog nooit in Vrouwenpolder geweest ben, wilde ik toch wel ff weten hoe en wat.

Heb trouwens al wat filmpjes:

Waterlijntje. Irritant dat ze zo vreemd het water in springt, ze krijgt echt een klap in dr rug.

Boslijntje (net na het weigeren, vandaar dat ik zo schreeuw)

Lijntje achterin, met het heksenoog + greppel. Hier had ze de vaart er weer in (te veel)
http://www.youtube.com/watch?v=AxNLGUMnRzg

Op-afsprong lijntje:
http://www.youtube.com/watch?v=7k_4NPbfrqU

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:29

hooi!
even een verslag over Badminton..
het was super! het was wel in totaal 9 uur rijden ( 2 pauzes + overtocht met shuttle )
mooi parcours, zeer mooie omgeving, mooi deelnemersveld, mooie winkeltjes , veel publiek :)

Afbeelding
Karin donckers - gazelle de la brasserie op de laatste hindernis
foutloos gecrosst, wel tijdsfouten - 1ste voor dressuur - 3 balken
= 7de plaats

Afbeelding
ben vergeten wie dit is - op een combinatie sprong ( ze moesten zo 2 sprongen nemen met gracht voor , in een gebroken lijn) - voor de hindernis ligt dus een gracht van zo'n dikke 1,5m of breder :D

ik heb 60 foto's genomen , ik zal later een selectie ervan op het forum zetten :9
ik heb btw nog een pull gekocht uit de Badminton collectie 2009 en een dekje van william withaker + bijpassend oornetje

volgend jaar gaan we opnieuw! :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:42

Hey Florence, dat is mooi dat zo leuk was :D !!
Leuke foto's!! Ik heb het gevolgd via internet en die Karin Donckers vond ik echt heel goed rijden!! :j

@Snoekiej: Hmmm... Ik denk dat je ook gewoon moet gaan :j , ze moet toch ergens 'doorheen' en het vertrouwen krijgen dat ze gewoon prima zonder die paarden kan.. Het is dan ook wel gewoon goed dat er paarden te zien zijn daar :j en dat ze de cross toch 'alleen' moet afleggen. (En flinke kreten gooi je eruit := , wel begrijpelijk hoor ;) )

Iemand nog een mooi Hulsebos zadel? ;)
[TK] Zeer mooi Hulsebos dressuurzadel
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 10-05-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 17:43

@ Lotte, ik wil haar er wel 'doorheen' werken, maar liever niet op een cross zelf. Ben je daar een hele dag, wordt je uitgebeld op hindernis 2-3 ofzo, en je mag vervolgens niet verder. Zonde van het end rijden dan.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:57

Dat is ook wel weer zo Snoekiej :j , je bent toch een hele dag kwijt en benzine en startgeld enzo.. Ik snap je.

Tip: Wees vooral ook niet zuinig met belonen zodra ze het doet, let op je timing ;) . Als je het dan enthousiast benadert en ook duidelijk aanwezig bent met begeleiden, zodat ze met haar volledige aandacht bij jou is.

Ik krijg Wolin nergens niet langs als ik boos wordt en stevig aanpak :n .. Ook al weet ik dat het gewoon even een muts-moment is. Als ik zeg "Kom op!! Gewoon doen meid!!" gaan de oren erop en dan loopt ze er langs of doorheen.
Wolin is kampioen grote mond hebben, die stond regelmatig recht overeind en die ging ook wel springend met vier benen door de bak := .
Zodra ik haar strafte en heel kwaad werd, kapte ze ermee. Zodra ik het positief benaderde en direct beloonde als ze de gewenste reactie liet zien, was ze weer zeer coöperatief :) .
Ik weet dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn ;) , maar ik heb onderhand redelijk wat ervaring op gedaan met Wolin :o ....

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:21

Snoekiej: balen zeg! Ik hoop dat het snel goed komt voor je :(:) .
Corien: helemaal super joh! Jij zal vast een topdag hebben gehad :D .

Ik heb ook echt een super dag gehad :D . Heb crosstraining gehad in Wieringerwerf. Alles klopte en Merel was super bij de les. Vooral de sprongen bij het water pakte ze super aan. We gingen met een groepje door het bos eerst alle hindernissen springen en dan vindt ze het wel moeilijk om geduld te hebben. Ze wordt dan super heet en komt omhoog. Dametje is het dan hoor :Y) . Daarentegen deed ze wel super haar best en geen enige twijfel :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:31

grooms koelen paarden af met liters water & een zweetmes voor de keuring :)

Afbeelding

(lijkt me wel vreemd , want er zat veel wind, zo krijgen de paarden tog een longontsteking/verkoudheid/...? ) want na de keuring gingen ze met de paarden naar hun box , zonder deken, met nat paard , in de wind

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:30

Ja heb een top weekend eigenlijk.. heb maar 1 parcour gesprongen met gelijk barage er achter aan dus heb vandaag 2 puntjes en gister met dressuur :D dus ja nog niet slecht _O-

Mooie foto's :D

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:49

Zag nog hele fijne resultaten! :D
En Snoekiej, echt balen, snap je ook wel, ik roep ook vaak hoor. ;)
Ik snap ook wel dat je twijfelt over Vrouwenpolder, ik zit ook met twijfels, ze wilt gewoon het water echt niet doen. :+

Heb trouwens vandaag wedstrijd gehad, ging niet echt fijn.
Springen met Excell ging opzich wel fijn, tot ik rotafstand bij 4 kreeg en hem te vroeg wou wegduwen, maar toen weigerde ie en vloog ik er in een salto af! :o
Bij Ramona ging het fijn ze redde me netjes alleen bij de 5 duwde ik haar weer niet door dus weigering.
Dressuur met Excell was gewoontjes, was 7de van de 8 met 169. }>
Met Ramona ging ie wel fijn, had 172 en was 6de van de 25 ofzoo.
Met achttal waar ik voorop rijd waren we 1st. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:02

Balen Shanouk :(:) .
Corien, jij ook al zo aso bezig :P .
Gefeliciteerd Marieke!
Mooie foto's Florence!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:39

Goedenavond mensen van het goede leven ;) ,

Iedereen een leuke moederdag gehad? Wij wel in ieder geval :j .
Ik heb voor mijn moeder een keukenschort laten maken met deze foto..
Afbeelding
Met de tekst : Iemand nog een lekker toetje..? Fijne moederdag!! Liefs Lotte

Ze vond hem helemaal geweldig _O- . Ook heb ik haar het bruine hoofdstel en martingaal kado gedaan voor de Tinker ;) .. Enne... het stond haar onwijs gaaf!! Ze kon ook wel een nieuw hoofdstel gebruiken, dus het kwam erg goed uit.

Ik heb vanavond Wolin weer vrolijk hinnikend in galop binnen gehaald :)) , ik vind dat zo'n mooi gezicht, wordt er helemaal blij van!! Toen even gespeeld in het land; ik wegrennen, zij bokkend en springend achter me aan, oren erop en racen!! Ik stoppen en heel hard de andere kant op rennen, Wo helemaal mee doen 8-) .. Mooi gezicht :) ..
Heb daarna nog even zonder zadel en met halster gereden.. Teugels helemaal los in draf en ik ging een soort voltige-zitles-achtige oefeningen doen, armen bewegen etc.. Zij lekker in de rondte draven met haar neus over de vloer..
Pfff ze ging ook vet hard := . Was leuk, lieve gekke Wo :+: ...

Ik ga denk ik morgen even naar Divoza voor dat Schockemöhle hoofdstel :D , kwijl kwijl :~ , uiteraard in het bruin... :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:41

bijlezen doe ik morgen wel maar ik heb dit weekend in elk geval op de thuiswedstrijd en selectie voor de kampioenschappen mijn 1e wp gehaald in het Lspringen en ik heb in het team met de kleine & de grote pony's het equipe-springen gewonnen *\o/* dus 2 X een oranje strik met het "kleine" en het "grote" team :+ daarna keihard de ereronde waarin mijn instructrice vroeg heb je nog een rem en ik doodleuk antwoorde 'nee'! :oo in totaal 3 1/2 rondje ereronde

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:57

Floor, dat is Harald Fiegl of zo, ik zag hem later eraf vallen bij Huntsman's Close. Die hexagon hedges waren echt supergaaf, heb er de laatste ruiters gezien.

en nog wat filmpjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lielle op 10-05-09 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 22:57

Bedankt voor je tip Lotte. Ik zal het eens proberen. Al is Vorstin niet zo makkelijk over te halen met lief doen. Belonen probeer ik ook altijd op het goede moment te doen. Ik heb haar toen ze eenmaal ging ook echt iedere keer uitgebreid beloont, was zo blij! Misschien moet ik alleen een andere stem aannemen dan, lijkt misschien te veel op elkaar.

Fijn dat Merel zo lekker ging Claire!
Jammer dat het niet zo lekker ging Mariek!
Gave filmpjes Lielle :D Ik heb het nog een stuk op internet zitten kijken, echt mooi!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:44

Goede morgen

Vriendlief had zich verslapen :+ dus is nu met de train richting vleuten _O-

Ik ga straks lekker richting stal :) paardje verwennen. en dan lekker al een beetje me koffer in pakken :)

Gave filmpjes lielle :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:14

Gave filmpjes Liëlle!! 8-) Op die laatste zie je zo die camera voorbij schieten. Het paard van Rodney Powell geloof ik schrok ervan, na de eerste Hexagon Hedges stopte hij ermee... Later is er niet meer met hem gesproken met hem door een verslaggeven/geefster, best jammer.. Ik zag hem richting de camera schreeuwen toen hij voorbij kwam galopperen.

Wat een heerlijk weer zeg vandaag!! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:18

Goeiemorgen :wave:

K ga die filmpjes vnvd ff thus bekijken Lielle. Badminton lijkt me onwijs gaaf om eens te zien :j

@ snoekiej; Nogmaals vind ik het knap hoe lang jij het 'lief' doen volhoud tegenover Vorstin. Ik ben daar denk wat radicaler in :o Ik pak ze direct aan, dat ene uurtje per dag moeten ze gewoon luisteren!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:35

Goeiemorgen!

Ik heb alweer ff gereden :) Verder heb ik een lekker weekendje gehad. Straks weer op naar school...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:46

Morgen :wave:

Was eigenlijk de bedoeling om vanochtend lekker bij te komen van mijn weekend, maar dat zat er helaas niet in.. :+ Ben alweer braaf vanaf half 9 aan het werk :z College maar even skippen vanmiddag, want moet deze week een onderzoek afronden waarvoor ik nog voor woensdag wat proefpersonen moet strikken en moet nog 45 enquetes op straat gaan afnemen :\
Lekker druk weekje..

Zal tussendoor als het rustig is wat bijlezen ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:52

Moggel!!!

Leuke filmpjes Shanouk, je rijdt haar netjes. Jammer dat ze dan afhaakt.

Gaaf Lielle!!!! Misschien volgend jaar ook maar eens naar toe.

Misschien kunnen wij helpen Vief??