[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:47

Vief en Kim, vervelend dat het niet zo ging als verwacht. Degene met de zere rug sterkte. Ik weet even niet meer wie het was

PP gefeliciteerd met je winstpunt.

Scum, ik scheer mijn pony altijd. Wat ik nu neerzet is best wel erg, maar ik scheer hem nu die geblesseerd is ook. Ik heb nl zo'n hekel aan poetsen als ie verhaart dat moest ik afgelopen voorjaar doen en is heel slecht bevallen dus ik haal hem in oktober / november uit zijn jas.

Mijn merrie moet ik wsl ook scheren, zij is niet zo braaf, heeft vorig jaar iemand het ziekenhuis in gekopt Bij haar hangt het er dus vanaf of ik hoofd en benen doe. Ze lopen bij mij onder dezelfde dekens als waar ze mee op stal staan. Ik heb wel een buitenbox.
Als het heel koud is krijgen ze er een deken onder. Ik heb ook nog een losse regenhals voor het echte noodweer.

Gomir, succes met Otje.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:49

fijn dat hij weet bijna aan het werk kan gomir

en Scum.. Mijn pony hebben we ook wel eens geschoren.. helemaal ook hoofd en benen.. en die is zo lief.. hoeft geen verdoving ofso
wij hebben altijd gewoon een dikke deken en en dunnere eronder.. en als ik gereden heb en hij heeft gezweten doen we een wollen deken om zn hals/nek.. gewoon een kleed is dat zegmaar maar die is zo groot dat ie van zn nek tot zn kont komt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:50

GvdT schreef:
Vief en Kim, vervelend dat het niet zo ging als verwacht. Degene met de zere rug sterkte. Ik weet even niet meer wie het was

Ik was het met de zere rug..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:53

gaat het al weer wat beter met je rug?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:55

jawel.. asprintje ensa
Ik voel vandaag wel dat Ik heel erg spierpijn heb.. had ik gister geen last van maar nou.. MEN dat is zo vervelend ..
Heb 1 pony gereden.. nou poew dat merk je wel hoor

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:16

Ik ga nu andere pony rijden.. doeii

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:57

Nou ik ben ook weer thuis
Ga vanmiddag wel even kijken hoe het met Sammie is, zo eerst maar eens m'n engelse opstel maken

Ik had trouwens nog niet echt verwacht dat Sam nu een echte crosspony zou zijn ofzo, maar na zo'n hele dag en alles ging goed, incrossen zo uit een goed tempo over de sprong en dan in de cross komt ie zó terug op alle sprongen.. Was vorige keer ook, maarja je hoopt gewoon dat ie het al wat leuker zou vinden enzo..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:59

Ga zo eerst even de video kijken
Ook nog wel wat stills maken denk

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:00

ja vief, lijkt me een goed plan.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:01

staat hindernis 1 er ook op? dat was echt heel grappig om te zien

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:32

balen Kim!! maar dat komt wel goed. moet nog veel leren(is toch ook pas 5?)

toch wel lekker gereden Vief, mooi hoor!! jammer van de tijd. maar ik weet hoe je je voelde, ik had het in de oefencross, was nog niet eens op de helft en ik was helemaal kapot

ik heb eerlijk gezegd niet zo'n goede ervaring met scheren
mijn pony was een drama...
de eerste keer heeft het een halve dag geduurd!!(niet eens de buik en benen) met verdoving(voor een groot kwpn paard), hielp geen drol! hij vocht er gewoon tegen!
jaar er op, direct in het bloed gespoten(voor 2 paarden)en praam maar dat was ook geen succes, buik en benen nu wel! maar hij begon uit angst te trappen, tot dat hij scheermesje kapot trapte

en die vos, was nog 10x erger! eerst op stal...praam om. die begon van voor te slaan(in mijn kruis...oee ging zowat van me stokkie) daarna voor 2 paard aan verdoving gehad...was dus niks...paar dagen later naar de kliniek, rondom vast gezet(met schotten, ook vanwege het slaan) met verdoving voor 2 paarden en praam...naja geen succes dus!! hij maakte zich zo druk dat hij begon te zweten en dat werkte dus niet meer.

dus ik hoop da tik een paard krijg die er wel tegen kan

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:01

Ontario stond altijd gewoon te slapen RT, die kon ik ook alleen doen als het moest. Alleen zijn oren vond hij in het begin niet zo leuk.

Otje vind het allemaal wel prima, die kan ik gewoon los in de stal opscheren en bij de veearts was hij met dat been vrijdag ook heel braaf

Je moet ze gewoon erop uitzoeken

Ik weet precies wat je bedoelt Vief! Otje had dat ook heel erg. Had het opgegeven na 1,5 jaar trainen en wedstrijd rijden en nu leek hij het in Wieringerwerf ineens te begrijpen Gewoon volhouden dus

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:36

ja ik had een scheerapparaat mee moet nemen toen ik ging kijken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:16

reddytobias schreef:
balen Kim!! maar dat komt wel goed. moet nog veel leren(is toch ook pas 5?)

neej hij is 8..
Die van vief is 5

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:26

ja jullie moeten ook geen verslagen op elkaars namen doen ik haal ook alles door elkaar!!

maar oke, zoals Gomir zegt, haar paard gaat nu ook goed, dus alles kan
en die van mij was ook schijterd 1e klas...maar die liep uiteindelijk ook M!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:40

haha okeey rt we zullen het niet meer doen

Ik heb vandaag even geoefent.. (we hebben crosshindernissen bij de ponyclubbak.. --> water met op en afsprong.. en allemaal hindernisjes.. (greppel, heggetje, hek enso)
Ik dacht ik ga hier mooi even oefenen.. dit kent hij allemaal al.. even dat hij weer vertrouwen krijgt..
Eerst wat dressuur gedaan.. ging lekker.. toen wat sprongetjes ging ook goed.. ( ik had trouwens het pessoa bitje ingedaan dat ik even wat meer te zeggen had) enne toen gaan crossen.. nou greppel heggetje egt alles deed ie het maakte hem niet uit.. en toen 1 hindernis.. was helemaal niet hoog.. maar het was bijna dezelfde hindernis als gister met het loscrossen (waar het dus fout ging ) en daar durfde die niet over 3x wou het niet.. en de 4e en 5e keer gelukkig wel .. nou en later nog een hogere gesprongen --> een punt... en dat maakte hem allemaal niks uit.. het was echt alleen die ene waar ie eerst niet over wou (die leek op die van gister ) had wel een btje medelijde met hem..

Maar ik was dus wel blij dat hij toch nog wel wou crossen..
Binnekort gaan we ergens op een terreintje oefenen.. naar Patrick kuipers in zweelo ofzo.. kijken hoe dat gaat

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:42

Tnx voor je uitgebreide antwoord Gomir. Je hebt dus maar gewoon 1 deken op? Had het er gisteren nog even met de springinstructeur over. Die had er 4 op liggen. Dan hoefde ie de hele winter maar 1 of hooguit 2x te scheren.
Met maar 1 deken moest je elke 2-3 weken opnieuw scheren?

Maar, jij zit aan zee, daar is het 's winters net iets warmer als bij ons. Mss dat het daar aan ligt.

Hoe doe je dat met over de ogen scheren? Doet dat pijn bij een paard (ja, ben erg blonT op dit gebied )

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:43

fijn dat het goed ging vandaag kim.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:50

uhu..
had jij mij ook zien vallen ?..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:51

nee, dat hoorde ik van vief.
Ik zag je wel bij hindernis 2.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:56

.. haha was beetje boos toen.. kon hem echt niet meer sturen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:58

Zo, ben ook weer terug uit Varsseveld. Het was best koud vanmorgen, maar wel met een strak blauwe hemel dus dat beloofde wel mooi weer. En dat werd het dus ook en we hebben lekker in ons t-shirtje gelopen de hele dag.

Het terrein in V'veld is heel mooi en de cross was best dik gebouwd maar wel erg eerlijk voor de paarden. Goede, duidelijke grondlijnen (houd ik zelf altijd erg van ).

Het niveau van de ruiters was nogal verschillend; er zaten wel wat kamikaze piloten tussen hoor! Maar ook zeker combinaties die echt keurig reden.

Ik heb Patsmu en haar zus ook allebei zien rijden. Na hindernis 24 moedigde ik Patsmu nog even flink aan door heel hard "RIJDEN PATSMU" te roepen. Ze keek echt zo opzij van "wie is die mafkees, ken ik die?"
Sorry hoor Patsmu, werd even enthousiast toen ik een bokker voorbij zag komen.
Weet niet hoe je uiteindelijk geeindigd bent, dus ik ben benieuwd naar je verslag!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:16

Hé ik heb je helemaal niet gezien Simmie!!!

Ik was iig ook in Varsseveld, was hartstikke leuk!
Patsmu --> Jammer van die weigering, hoe kwam dat zo daar boven op die opsprong?
Ik heb je gezien bij de coffin, ophaalbrug en 2e water. Dat zag er iig oke uit.

Nu ga ik zometeen maar is even richting Bathmen... lekker feesten!!!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:20

bathmen? Dieka?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:21

Ik heb jou ook niet gezien chantal, maar goed, tis ook wel heel toevallig als je elkaar tegen het lijf loopt.
Wij hebben de hele dag rondgelopen daar (en oh wat had ik een last van mijn teen met lopen, maar ik wilde toch mee!) en steeds van hindernis naar hindernis gewandeld.

Dat Patsmu een weigering had heb ik niet echt meegekregen. Op welke sprong was dat chantal? En wat vond jij van de cross? (zag je jezelf daar al rijden?)