Katharina: paarden zijn mijn hobby, niet per sé die van mijn man... Ik bedoel, de paarden staan nu thuis en dat vindt hij super, omdat hij graag in het groen en de rust woont en hij ziet de paarden graag en geeft met plezier eten of mest de stal uit, en hij gaat ook wel graag eens mee op eventing, maar hij rijdt zelf niet (meer) en heeft dus ook geen behoefte om elke week mee op wedstrijd te gaan, waar ik uiteraard ook begrip voor heb. Maar ik heb wel een dochter van 2 die dus wel mee kan gaan, maar dan moet mijn man mee. En ik vind ook, dat kind kiest er nu niet voor om alle weken een ganse dag (eventings zijn dan al weekends) mee te 'tjollen' dus dat vind ik niet eerlijk tov mijn gezin. Mocht de dochter binnen enkele jaren ook paardrijden, zou dat alweer een andere situatie zijn, maar ik vind niet dat ik nu kan 'eisen' thuis dat iedereen maar bij wijze van spreken zich elk weekend naar mij voegt.
En aangezien ik nu maar 1 wedstrijdpaard heb, kan het simpelweg niet om eventing te combineren met de 8 tornooien die 'verplicht' zijn, dan is mijn paard opgebrandt halverwege het seizoen.
Mij aansluiten maar dan toch anderen het werk laten doen, dat komt dan in conflict met mijn rechtvaardigheidsgevoel

Ik wacht nog wel even het antwoord van die andere clubs af, 1 van die andere is een vrijetijdsvereniging, geen wedstrijdclub, dus mss zit daar ook een verschil?
Wbt je cross, ik wil je geen schrik aanjagen, maar een vriendin van mij had hetzelfde voor, en haar paard is tegen een boom gelopen in de cross, simpelweg niet meer te controleren... Zij is overgeschakeld op een ander bit en heeft veel geoefend op die controle, op wandeling een lange galop en dan veel schakelen en paard leren terugkomen. Ze is er 2 jaar mee bezig geweest en nu gaat het prima. Op crosstraining had ze trouwens geen probleem, omdat je dan maar enkele hindernissen na elkaar doet en meestal aan 'trainingstempo', zij had pas problemen als ze over een langere afstand crosstempo moest lopen.
Varekaj: zo een hoger lidgeld als je niet (veel) kan helpen vind ik bv een heel goede oplossing. Dan profiteer je niet van een ander zijn werk, maar ben je toch lid... En we hadden hier enkele pagina's terug nog de 'discussie' over het jureren, in de club waar ik geïnformeerd heb, kan in principe dus iedereen jureren als je kundig genoeg bent, maar ja, tussen rijden, jureren en lesgeven zit allemaal een groot verschil hé.
Vandaar ook dat ik het wedstrijdniveau op LRV lager inschat dan VLP, er is imo gewoon te weinig kennis/opleiding om dit goed te doen. En dan blijf ik erbij, ik betaal liever meer voor kwaliteit dan minder voor kwantiteit.
Wel lief trouwens dat je met je beperkte megabytes toch onze berichtjes leest en beantwoordt