[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:30

Ik weet niet hoe streng de KNHS daar in is. Ik doe iig nooit iets tegen de regeltjes in. Heb geen zin in boze brieven met boetes haha.
Hattem is toch 2 weken voor Bathem? Dan komt dat voor jou toch goed uit?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:36

Kris schreef:
Ik weet niet hoe streng de KNHS daar in is. Ik doe iig nooit iets tegen de regeltjes in. Heb geen zin in boze brieven met boetes haha.
Hattem is toch 2 weken voor Bathem? Dan komt dat voor jou toch goed uit?

Klopt. Maar dan zou je ook niet in het Z mogen starten. Aangezien de datum om z start gerechtigd te zijn ook 12 dagen voor Leidschendam lag!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:47

Nee joh. Leidschendam was alleen het kampioenschap voor het L. Dat staat helemaal los van dit kampioenschap.
Tenzij jij al NK in het L gereden hebt in Renswoude. Dan mag je geen NK meer in het M starten.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:54

Kris schreef:
Nee joh. Leidschendam was alleen het kampioenschap voor het L. Dat staat helemaal los van dit kampioenschap.
Tenzij jij al NK in het L gereden hebt in Renswoude. Dan mag je geen NK meer in het M starten.

Eerst zou het M toch ook in Leidschendam zijn gehouden? Of niet?
Maar nee geen kampioenschap gereden in het L.
Ik kijk wel wat het secretariaat zegt. Dan zien we wel weer verder.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:00

Nee, Leidschendam had alleen L volgens de KNHS en equipe. Maar dan nog heb ik geen kampioenschap gestart dit jaar en twijfel dus nog steeds heel erg over M of Z. Bathmen is mestal al aan de zware kant. NK erover heen en dan zal het wel mega pittig zijn. Misschien niet fair om daar over te stappen naar het Z. Beter om dat dan volgend jaar in Castenray te doen ofzo. Mits de schimmel dan nog steeds zo fit is!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 20:31

Kris schreef:
Nee, Leidschendam had alleen L volgens de KNHS en equipe. Maar dan nog heb ik geen kampioenschap gestart dit jaar en twijfel dus nog steeds heel erg over M of Z. Bathmen is mestal al aan de zware kant. NK erover heen en dan zal het wel mega pittig zijn. Misschien niet fair om daar over te stappen naar het Z. Beter om dat dan volgend jaar in Castenray te doen ofzo. Mits de schimmel dan nog steeds zo fit is!

Dat is niet waar, ik had mij ingeschreven voor het NK Klasse M in Leidschendam.
Leidschendam was voor alles klasse NK.

Renswoude was alleen klasse L en equipe, ipv Leidschendam en klasse M en Z is Bathmen geworden.
Maar orgineel was alles Leidschendam

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:44

Volgens de kalender op de KNHS site was dat alleen L. Ze zullen hem wel aangepast hebben dan aan wat er nu verreden gaat worden. Tja, dan zou ik officieel ook geen M mogen starten. Ik had voor LD wel 4 wp, maar pas in de week ervoor. Lastig al die reglementen :list:

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:50

Als ik iets terug heb van de organisatie zal ik het ook hier laten weten! Benieuwd hoe ze er mee om gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:02

Is ook moeilijk te snappen allemaal soms.

Mijn man heeft vanavond heerlijk gecrost. Inhaalles van de cursus. Lijntjes die de young riders hebben gesprongen ter voorbereiding op het EK. Moeiteloos. Vertrouwen is er dus nog volop na zaterdag. Fijn om te weten! Morgen wordt Chap lekker gemasseerd en heeft hij op wat stappen aan de hand na een dagje vrij.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:09

Fijn om te lezen @susan dat het vanavond super ging.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:30

ik ben even verward, NK M bathmen is toch gewoon opnieuw inschrijven? ik had ook geen 4 wp voor Leidschendam. Nu wel, ik heb me gewoon ingeschreven. Niks over gehoord verder, dus ik neem aan dat het in orde is?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:41

Wanneer je de regelementen erbij pakt, dan staat daarin dat je de punten moet hebben, 12 dagen vóór het eerste uitgeschreven nk. Dat zou dus LD zijn. Ik had ze toen ook nog niet. Mail verzonden, maar nog geen reactie gehad. Ik geef anders ook gewoon M op hoor!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:05

laat me weten als het anders zou zijn, dan hoef ik niet voor niks zo'n eind te gaan karren. :o

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:14

Dat staat inderdaad in de reglementen Kris. Ik heb ook gemaild met de vraag. Maar ik denk dat het rustige kampioenschappen worden als dat werkelijk gebruikt wordt.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:35

Mail gekregen. Punten gereden tot 12 dagen vóór Bathmen tellen mee. Ze zijn niet op de hoogte van de regelementen dus. Voor het Z heb je namelijk geen punten nodig. Ik geef gewoon M op!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:59

Ik heb ook mail terug. Hier geeft ze aan dat die 12 dagen nu tellen voor Bathmen omdat er zo veel tijd tussen LD en Bathmen zit. Ik blijf op de lijst in de L en als ik na Hattem 4 winst heb mag ik me omschrijven naar de M.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:07

Mag ik mij hier ook melden?

Ondertussen rij ik al 14 jaar paard, fanatiek dressuur en iets minder springen.
Maar sinds kort heb ik een liefde voor crossen, wat is dat gaaaf en leuk om te doen zeg! Ik heb een dressuurpaard maar hij kan een aardige sprong maken en huppelt overal zo overheen, echt heerlijk! Ik heb nu ook als doel een cross rijden, maarja hoe doe je dat he :+ heb nu een aantal crosslessen gedaan en zondag de tripalon op bussloo!

Ik hoop wat dingetjes van jullie mee te lezen over de do's en dont's voor je eerste sgw etc :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:56

Welkom! Leuk dat je bet crossen zo leuk vind.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:04

jaaa het is zo leuk!!
en dan meteen de eerste vraag: je moet b met winst zijn in het springen. Moet dat met het huidige paard of gewoon ooit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:06

Welkom jester
Je moeten ooit B springen zijn geweest

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:10

Die pakt fijn aan Jester!

Ik heb zin in SGW Ysselsteijn. Hoop dan eindelijk weer op een dagje dat alles lekker loopt. Vind het zelf eigenlijk ook wel fijn dat mijn man dan L start, hij heeft daar al 2 keer eerder L gestart en dat ging heel goed. En dan fingers crossed dat het weer 5 november nog goed genoeg is voor SGW Rekken. Daar is de opgave ook voor gelukt. Voor wie nog wil starten dan, er was nog plek zat. Het is wel alleen B en L.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:17

SusanH schreef:
Die pakt fijn aan Jester!

Ik heb zin in SGW Ysselsteijn. Hoop dan eindelijk weer op een dagje dat alles lekker loopt. Vind het zelf eigenlijk ook wel fijn dat mijn man dan L start, hij heeft daar al 2 keer eerder L gestart en dat ging heel goed. En dan fingers crossed dat het weer 5 november nog goed genoeg is voor SGW Rekken. Daar is de opgave ook voor gelukt. Voor wie nog wil starten dan, er was nog plek zat. Het is wel alleen B en L.

Vorig jaar was Rekken zelfs pas op 14 november en hadden we die dag prachtig weer! Leuke wedstrijd en goed georganiseerd.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:24

Sorry dat ik even wat post in jullie topic, maar las de discussie over het wel of niet mogen starten op het kampioenschap in de klasse M en Z in Bathmen, ivm de benodigde 4 winstpunten en voor wanneer die gehaald moeten zijn. Ik zat met hetzelfde probleem en vraag en heb twee weken geleden de KNHS hierover gebeld. Zij waren heel stellig, de punten moeten voor de oorspronkelijke datum in juni behaald zijn, als dat niet zo is mag je absoluut niet meedoen. Ik vind het vreemd dat het secretariaat nu anders aangeeft. Ik heb de organisatie nu ook maar weer gemaild, want als het wel mag wil ik ook graag meedoen!
Het secretariaat gaf mij overigens wel aan dat er ook een open wedstrijd verreden wordt, in ieder geval in de klasse M, voor het Z weet ik het niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:24

Vindt het zo apart dat alle andere wedstrijden al bommetje vol zitten, terwijl daar nog heel veel plek is op de lijst. Inschrijving is toch al een tijdje open. Misschien dat veel mensen toch al eerder stoppen. Wij wilden eerst ook niet zo laat in het seizoen nog op wedstrijd. Maar nu toch wel goed voor het ritme, en weer punten sparen :j . Met een beetje geluk kan hij dan als L+4 de wintermaanden in.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:28

SusanH schreef:
Vindt het zo apart dat alle andere wedstrijden al bommetje vol zitten, terwijl daar nog heel veel plek is op de lijst. Inschrijving is toch al een tijdje open. Misschien dat veel mensen toch al eerder stoppen. Wij wilden eerst ook niet zo laat in het seizoen nog op wedstrijd. Maar nu toch wel goed voor het ritme, en weer punten sparen :j . Met een beetje geluk kan hij dan als L+4 de wintermaanden in.

Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat deze wedstrijd pas voor de tweede keer georganiseerd wordt. Duurt altijd wat langer voor nieuwe crossen gelijk vol zitten. Plus dat je in het najaar elk weekend wel een cross kan rijden en bv Bathmen en Barchem heel populaire crossen zijn.