[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:51

Je was al weg, toen de papieren er hingen, dus ik dacht , ik meld het even

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:52

Heb je misschien enig idee hoeveel weigeringen ik had in de cross?
(Vief) ?..

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:54

uuhm sorry nee, daar heb ik niet na gekeken. maar ik denk dat ze wel online komen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:58

okeey denk het ook wel..

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:01

Hmmm....klinkt in ieder geval wel als een spannende en vermoeiende dag
Heeft ie dat wel vaker Vief? Dat je er zo hard aan moet werken? Toch gefeliciteerd! Hoeveel weigeringen had je nou?

Kim: balen dat het misging met losspringen....dan ben je toch wel even goed je vertrouwen kwijt! Dat bit tussen de kiezen en de andere kant op scheuren dat ken ik....Pico heeft dat ook een hele tijd gedaan, vooral als ze dacht dat de waterbak eraan kwam. Volgende keer zou ik gewoon proberen om in een parcoursgalop rond te gaan en 100% controle te eisen. Niet aan de tijd denken maar proberen om weer de baas te worden. Desnoods ga je halthouden als je voelt dat hij weg probeert te komen.. Die snelheid komt dan vanzelf wel weer...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:06

Nou ik heb eigenlijk nog maar één cross met hem gereden (hij is pas 5 en het is al niet echt een held) maar toen was ie dus net zo, maarja, ik hoop dat het steeds beter word en zeker als ik er straks een paar achter elkaar heb gehad, maar dat werken heb ik dus altijd al met hem gehad, is echt zo vermoeiend, heb ook echt ouwe mensen pootjes nu
Maarja we zien wel!!(vief)

Jah Marieke ik probeerde hem ook rustig te houden.. maar hij wou alles behalve dat Ik ging van start en hij wil altijd heel graag en kon m echt niet houden man.. was echt niet leuk.. En toen op het loscross tereintje even geoefent.. steeds even vooruit rijden en weer terug dat ie ging luistere en dan reed ik naar die hindernis en dat deed ie zn kop weer omhoog en weg was ie dus volte rijden enso.. en later deed ie alles wat ik wou maf beest..

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:14

Ja, ik herken het wel...

Rex moet ik ook altijd flink aan rijden en Pico ging er dus gewoon vandoor..

Met de ene moet je veel galoppeertraining doen, desnoods met een ander (snel) paard voorop. Sommige paarden moeten even doorhebben dat ze zich lang moeten maken en hard moeten gaan
En ach, als dit pas de 2e cross was, dan zal dat vast nog wel goed komen!

Met de ander werken aan de controle. het moet natuurlijk wel kunnen, want ik zag dat je er al Z dressuur mee rijdt...misschien een ander bit proberen? Pico is bij mij in dressuur nl ook best braaf, maar zodra ze een hindernis ziet....ik rijd nu met een yankee trens, geen grove inwerking, maar ik heb wel net even wat meer te vertellen!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:16

Hmm... ik zie in je profiel dat je met springen al met een pessoa rijdt....gebruik je die ook in de cross??

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:21

Vief zegt: Opzich was het galopperen nog niet eens echt een probleem op het zandpad ging ie namelijk wel goed en naar de finish ook, maar in de cross zelf, met al die enge hindernissen durft ie het gewoon nog niet..
Het is ook een extreme angsthaas hoor , is gelukkig al wel veel beter geworden maar de eerste paar concoursen durfde hij niet eens de ring in
Is ook pas sinds een paar maanden dat ie een beetje braaf in de ring is en niet voor alles wegspuit
Hoop ook dat hij door het crossen wat meer zelfvertrouwen gaat krijgen en dat het dan met springen ook allemaal wat beter gaat

En Kim zegt : idd Z dressuur.. Ik heb hem gewoon met een springparcours onder controle.. En idd we gaan het met een ander bitje proberen .. hopen dat dat werkt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:23

marieketencate schreef:
Hmm... ik zie in je profiel dat je met springen al met een pessoa rijdt....gebruik je die ook in de cross??

neej geen pessoa met de cross.. ook niet meer in het gewone parcours.. we hebben m altijd wel mee.,, dan kan ik op de wedstrijd als ik aan het springen ben en ik denk Ik heb geen controle over hem.. dan het pessoa bit er nog indoen.. alleen niet met crossen..
maar ik rijd niet meer met pessoa met parcoursen hoor ,,
Maar die ga Ik morgen met oefenen wel ff proeberen.. even een gaatje lager.. en als dat goed gaat weer als gewoon bit ingesteld

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:30

dat bit wat ik gebruik zit tussen een gewoon bit en een pessoa in, Chantal had er toen een plaatje van. Pessoa gaan ze vaak van op de kop lopen om de druk te ontwijken...je moet eigenlijk een beetje expirimenteren wat het beste werkt.

geen pijn gedaan met die val?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:35

Uitslagen staan trouwens op startlijsten!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:40

ehh nou ik weet niet wat er preies gebeurde.. had toen nergens last van.. nu wel.. btje koppijn en mn rug..
Maargoed het scheen er heel eng uit te zien

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:44

marieketencate schreef:
Uitslagen staan trouwens op startlijsten!

nu de foto's nog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:46

Is het trouwens makkelijk te vinden? Weten jullie een adres ofzo?

Ah Kim maar vroeg naar bed dan

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:59

neej niet vroeg op bed ..
heb een pilletje gehad --> en nu een beetje drank .. ik overleef het wel

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:05

ik ben er ook weer,
van een dag verhuizen wordt je best moe!
Andrea; gefeliciteerd, super zeg!
kim: balen zeg, maar het komt vast wel goed als hij wat meer ervaring heeft
vief: super van je dressuur en springen, wel balen dat hij niet zo'n zin had in de cross.. maar, komt ook vast goed
chantal, als ik bij divoza ga kom ik ook altijd met meer terug als waar ik voor ging

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 23:43

Dit bitje bedoel je denk ik hè Marieke?:
Afbeelding

Erg fijn bitje! Pessoa is vaak te scherp voor paarden, maar dit zit tussen watertrens en pessoa in!

Kim --> Ja drank wil meestal wel helpen ja....

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:02

Ik zie net dat Patsmu er goed voor staat in Varsseveld! 5e na de dressuur en het springen!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:25

chantal_cs schreef:
Dit bitje bedoel je denk ik hè Marieke?:
Afbeelding

Erg fijn bitje! Pessoa is vaak te scherp voor paarden, maar dit zit tussen watertrens en pessoa in!

Kim --> Ja drank wil meestal wel helpen ja....

Ja, zo'n bitje heb ik nu al zo'n 5 jaar van rob "geleend" . Zullen we ook maar eens een keertje terug gaan geven

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:35

jammer kim en vief maar jullie verhalen ken ik wel mijn pony was in het begin ook zo en ineens had ze het door en vanaf toen ging het goed

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:03

Gisteren heb ik weer op Pandoer gereden..Dat was de 2e keer voor ons allebei en dit keer ben ik er zelf maar meteen opgegaan..En aangezien ik van mezelf wel heel rustig ben ging dit heel goed..Hij liep eerst flink opgefokt en wat een geweldige draf heeft dat beest! Later begon die lekker te ontspannen ondanks het publiek (stuk of 5/6 mensen van die stall..Allemaal nieuwschierig )
Later kwam er een ander paard bij in de bak rijden en begon die wel wat te etteren..Af en toe stoppen en iets omhoog komen en zich dan willen omdraaien..Dit deed ie alleen in de stap, want dan is ie wat moeilijker voorwaarts te houden..Draf ging goed..Hoe zouden jullie dit oplossen in de stap?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:58

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:44

Citaat:
Zelf heb ik nog nooit een paard geschoren, maar misschien dat ik het dit jaar wel bij die ene wil doen.

Is doodsimpel, kan iedereen met beetje gezond verstand
Otje hangt van zijn haren af, vorig jaar hoefde het niet
Citaat:
Moet je de benen en het hoofd ook meescheren? En moeten de paarden daarvoor verdoofd worden?

Ik doe de benen en het hoofd altijd wel, vind het geen gezicht om het haar daar te laten staan
Alleen bij de pony van mijn zusje liet ik de benen en het hoofd erin zitten. Dat ging echt niet, zelfs niet met verdoving

Verdoven doe ik alleen als het echt nodig is. Otje vindt het allemaal wel gezellig en mijn vorige paard maakte ook nooit problemen. Soms is een praam wel handig voor de benen en het hoofd. En iemand die even kan helpen met vasthouden of een been optillen/vasthouden met het scheren van de benen.

Citaat:
En hoe zit dat daarna met dekens? Ik heb alleen dikke winterdekens en daarmee is de nek niet bedekt. Heb ook geen zin in geklooi met 4 dekens ofzo . Moeten ze dan buiten meer dekens op dan binnen?

Ik heb ze altijd binnen en buiten met een 400grams staan, gaat prima. Ik houd er wel rekening mee dat als het echt koud is of bijv veel sneeuw dat ik ze niet de hele dag laat lopen(als de benen ook gedaan zijn).
Pony van mijn zusje stond zelfs onder 150 grams, anders zweette ze er net zo hard weer uit...
Dekens met hals zijn mij slecht bevallen, die heb ik dus ook niet meer
Die van mij staan op een buitenstal dus binnen en buiten hebben ze dezelfde dekens op. Moet in principe met een binnenstal ook kunnen, ze blijven buiten toch wel in beweging, maar dat merk je snel genoeg aan je paard Anders een dun wollen dekentje onder de winterdeken erbij voor buiten oid.

Citaat:
En, waar kun je ergens zo'n scheerapparaat kopen (het liefst eentje die je op haarlengte kunt instellen. Ohja, wat kost zo'n ding?
Ruitersportzaak, vaak kun je ze ook wel huren, maar dat vind ik een ellende(botte messen, apparaat slecht etc).
Wat die van mij kostte weet ik niet meer, was wel een dure. OP www.agradi.nl staan vast wel scheerapparaten, kun je even kijken

Ik bedenk me ineens dat ik mijn messen moet laten slijpen, van de week ook maar eens achteraan. Kan ik meteen zijn benen even opscheren daarna, dat vind ik zoveel werk met de tondeuse

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:45

Otje is niet zo lief meer, ik ga er vanavond mooi opzitten. HIj blijft wel netjes naast me, maar is helemaal geflipt. Hij sprong nu een paar keer zo hoog dat het touwtje beetje te kort was
Been ziet er super uit dus nog even en hij kan weer aan het werk