[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:46

Ooooh daar wil ik verslagje van :P En foto's! Vind het altijd interessant om te zien hoe een paard zich kan tonen met een andere ruiter.

Hier heb ik vandaag prachtig weer en ik ben blij dat er wat wind staat. Bloedheet is het haha, en dan hangen er nog sluierwolken voor de zon. Zit dan ook gezellig op het terras in strapless kleedje. Beetje vitamine D opdoen {:}
Op de site van de stad heb ik gezien dat je hier in de regio wandeltochten kan doen te paard (zo'n 30km) met dan aansluitend met de paarden zwemmen in de zee of een meer. Lijkt me heerlijk als het hier echt mooi zomerweer is!
Zondag ga ik met vriendje naar een eilandengroep op zo'n 7km van de kust die dienst doen als nationaal natuurpark. Behalve dieren kan je er ook ruïnes bezoeken en dinosaurusafdrukken spotten :D

Over Icaro heb ik geen bericht gehad sinds gisteravond, dus daar zal alles wel weer in orde zijn. 's Middags hadden ze DA er toch weer bijgehaald. Die heeft toen weer een hoop mest kunnen afhalen en terug buscopan gespoten. Tegen de avond was hij stuk alerter, stalbaas heeft 'm laten draven aan de longe en er is een mestbol afgekomen. Vanmorgen kwam de DA nogmaals, en geen nieuws lijkt mij goed nieuws.
Van stalgenootje gehoord dat de stalbaas de namiddag vrij had genomen om zo te kunnen stappen met mijn paard en hem te observeren, en zijn vrouw heeft hetzelfde gedaan in de ochtend en voormiddag. Ben nu aan het bedenken waarmee ik ze kan bedanken, want is de 1e keer dat ik meemaak dat een stalbaas er echt zo intensief mee begaan is! De meeste gaan gewoon af en toe eens een rondje controle doen, heb er nog geen geweten die er effectief uren bij blijven zitten...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:26

Veel volk grote plannen dit weekend zo te zien. Allemaal veel plezier!!

Tja LRV. ik snap niet waarom ze dressuur dan niet gewoon 2u later laten beginnen. Dan is er zelfs voor de laatste van de ring nog veel tijd tussen.

Goed dat Icaro beter is! Hier ook mooi weer, maar geen 30gr natuurlijk.
Ik ga er even van genieten en een ritje doen se. Spiertjes wat loswerken voor morgen.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:28

Ja het water is inderdaad niet zo leuk zondag :) In de panne is het om 11u30 hoogwater en rond 18 uur terug laag water. dus vertrekken we rond 15 uur, rond 16u15 aankomen opzadelen, ... het zal dan al een heel stuk terug getrokken zijn :)

veel succes iedereen :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:26

varekay, dat is gelukkig goed nieuws, en lijkt me heerlijk daar.
misschien online een boeket bloemen bestellen en daar laten bezorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:36

Vind ik wel wat povertjes voor 2 mensen die elk een halve dag vakantie hebben opgeofferd voor mijn monster. Stalgenootje is aan het vissen waar ze graag uit eten gaan. Denk dat ik ze daar dan eens mee naartoe neem, of een goede fles champagne of iets dergelijks.

Moest wel lachen toen stalbazin zo verwonderd was dat hij je echt overal volgt en zowat in je broekzak kruipt als hij zich sip voelt :') Hij is ontzettend mensgericht, maar dat komt wss ook omdat hij sinds de leeftijd van 8 maanden vooral door mijn ex en mij werd opgevoed. Hij heeft wel speelmaatje gehad, maar die was jonger en pas vanaf 3 jaar kwam Tibor erbij en die was toen 4.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 22:17

Hoe was her hier op de cross?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:10

Varekaj hoe is het met Icaro? Klinkt daar wel zeer goed op je snoepreisje :D
Al een idee voor een cadeau gevonden voor je stalbaas?

Mila hoe was het aan zee? Zou ik ook zo graag nog eens doen maar het komt er nooit van...

Katharina: hoe was de cross?

Hanne: hoe ging het rijden van PP met Shuddy, schuim tussen zijn billekes? ~~}>

Evelyn hoe is het met je vriendin? En hoe was het tripje in de veluwe?

Madelene goeie tip voor die extensions! Ik had voor Koko eens gekeken voor een staart-extension, maar €180 vond ik er dan wel wat over...

Bij mij niet zoveel gebeurd dit weekend. Vrijdag had ik terug springles, ben nog steeds enthousiast :D Lesgever ziet alles en is echt wel kritisch op mijn houding en elk klein dingetje dat ik doe (of niet doe :) ) en het doet ons deugd! Zondag 2 uurtjes crosstraining gegeven op de manege, nadien wel moe en beetje hoofdpijn dus was wel voldoende voor 1 dag.
En al helemaal zin om zondag klein crossje te rijden *\o/* Ik ga proberen om het te rijden als een jumping met alle tips van de lesgever en proberen een goed gevoel te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:04

Volgens mij gaat Icaro weer goed :) geen nieuws goed nieuws zeggen ze toch? Ga wss inschrijven voor de 24e dressuur bij F.onck weer. De E7 buiten wedstrijd en de A6. Gewoon voor de lol om de draad op te pikken.

Ik word nog jaloers op jouw lesgever :D heb nog geen bericht gehad van de lrv of ik lid mag worden of niet, vergadering was de 8e dacht ik.

Het is hier super. Vandaag 2e dag stralende zon en dat is direct ook heul warm. Vandaag ga ik de stad zelf even in.

Idd Hanne en PP, hoe is het geweest?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:23

Leuk zo een snoepreisje, gelukkig dat alles weer oke is met icaro :)!

En hoe waren Merksplas, Veluwe en tzé'tje?? Is dat daar leuk wandelen?

Je bent weer helemaal vertrokken :D! Veel succes en veel plezier voor komende zondag! En veel sterkte voor je man hahaha :D

Shuddy deed dat flink :D Draf vond ik er onwennig, maar in galop is hij heel leuk en duidelijk (vind ik) zn sterkste.

Gisteren gaan wandelen, een vriendin op canch en ik heb Isle nog eens opgezadeld :D. Twas alweer 1.5 jaar geleden dat ze gereden was en al 3 jaar geleden dat ze nog gewandeld heeft :P. Ze was super flinkjes en ze had er plezier in :D. Zou het meer moeten doen, ze is eigenlijk nog niet versleten en ze geraakt toch niet vol (ze is zooooo dik, er kan volgens mij gewoon geen veulen meer bij. Wel erg jammer :( Ze is BK geweest, en ideaal bloed voor een nieuwe eventer te fokken, maar helaas :( )

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:02

Hallo allemaal!

Hieronder een uitgebreid verslag van onze cross, voor degenen die veel tijd hebben om te lezen:

Cross viel tegen -O-
Dressuur viel al tegen. Proef was saai, heel die proef bestaat uit voltes, paard vond er niks interessants aan een keek liever naar de witte hekjes en voorbijrijdende camions. Waardoor mijn aandacht ook weg begon te gaan en ik op het einde zelf 2 fouten had gereden. Maar ik stond wonder boven wonder nog 3de na de dressuur.
Springparcours ging eigenlijk wel goed. Meneer was wel nog wat te gretig, maar belange niet zo erg als vorig jaar, dus netjes parcours rond kunnen rijden.
Maar dan de cross...
Eerlijk gezegd had ik gewoon niks aan mijn paard te zeggen. Meneer ging ervan door, zo snel al hij kon (mijn horloge heeft een max snelheid gemeten van 40,2 km/uur, terwijl ik hem dus heel de tijd heb proberen tegen te houden), ik heb heel de cross uitgereden met 30 kg aan mijn handen denk ik. Al vanaf het begin moeite met hem terug te nemen voor de sprongen, hij wou er liever zo snel mogelijk over, afstand maakte voor hem niet uit, ik heb werkelijk gevlogen, hij sprong gigantisch hoog en ver, overal. Tot hindernis 7 ofzo. Was een hele hoge afsprong, had er nog nooit zo een hoge genomen. Was 90 gr draaien en dan paar meter en dan die afsprong. Had hem wel netjes in draf gekregen, maar omdat hij die afsprong toch maar vrij laat zag verschoot hij ervan en stopte en ging achteruit. Al zijn reacties waren precies in het kwadraat uitvergroot :n Maar bon, 2de keer ging hij er met enige twijfel toch af. En weer zo snel als hij kon verder naar de volgende. Enkele sprongen later was er een boomstam op een heuveltje. Ook hier verschoot hij weer last minute van de bergaf na de sprong en stonden we weer stil. In achteruit de heuvel af. Maar daarna er toch weer over. Bij de waterbak stond er een sprong voor en na de waterbak, maar ge kon dus wel kiezen of ge in de waterbak in sprong (over een boomstam) of er langs opzij in ging. Ik had me voorgenomen dat als ik foutloos was, ik toch langs opzij ging proberen en anders ging ik proberen rechtdoor te rijden. Maar omwille van zijn erge schrikreactie op die andere 2 sprongen, had ik dus al kunnen voorspellen dat dat allebei niet ging lukken. Hij sprong direct weg toen hij het water zag en had hem dan nog wel naar de zijkant van de waterbak kunnen sturen, maar daar stonden we dan ook weer stil. Beetje staan treuzelen en dan terug gedraaid en nog eens in galop geprobeerd, toen kwamen we wel al dichter in de buurt. Dan kwam een andere ruiter eraan, maar die volgen dat gaat niet, opspattend water is nog 10x enger. Dus dan nog eens terug gedraaid en in galop aangereden en toen ging hij erin! Enkele hindernissen later was de finish gelukkig daar! Ik was kapot, mijn armen gingen er precies afvallen en ik was helemaal in verschoten van mijn paard zijn gedrag.
Mijn brave paard had dus echt mij niet nodig gehad (of dat dacht hij toch) tijdens de cross (buiten om hem de juiste weg te tonen) en vond dat hij het allemaal beter in zijn eentje kon doen. Echt niet van hem gewoon.
Nadien zijn benen willen afspuiten, maar hij stond daar nog helemaal opgefokt. En natuurlijk verschoot hij weer in t kwadraat van het lawaai van de spriet, mijn arm werd er bijna afgerukt en weg was hij, naar de parking. Gelukkig heeft hij daar toch geen ongelukken begaan en liet hij zich nog vrij gemakkelijk vangen. Nadien hem nog eventjes laten kalmeren en toen was het allemaal geen probleem meer.

Gelukkig lees ik bij jullie leukere verhalen van het weekend!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:26

oei katharinaa, dat klinkt toch wel als een serieus probleem...hopelijk krijg je dat goed onder controle, want om op zo'n manier door een cross heen te gaan kan nog wel eens voor lelijke situaties zorgen voor jou en je paard...maar respect dat je vol hebt gehouden!

varekaj gelukkig gaat het goed met icaro..lekker dat je het nog zo warm hebt daar..lange zomer voor jou {:}

Antonius...wat geweldig! heel veel plezier, doe rustig aan, geniet, en neem de tijd om alle tips goed door te voeren.

ik ben afgelopen zondag in Zutendaal geweest, voor het eerst in het L.
Ging super, 2de met de dressuur, foutloos gesprongen, cross super gestart, helaas bij 5 net iets te enthousiast over de bloemenbak gesprongen daardoor niet snel genoeg kunnen draaien om hem recht voor de waterbak te krijgen. Daar viel hij me helemaal stil door het teveel indraaien naar links en liepen we langs het laatste smalletje in het water.
Daarna super verder, maar bij H11 die 2 smalletjes door de hoek ook bij de laatste een langsloper.
Hier een beetje fout van allebei, we hebben dit al zo vaak geoefend, waarbij het super ging, maar hier ook denk ik net alles een beetje "te" ..maar ook hier weer, gewoon indraaien en zelfs vanuit draf gesprongen. Met 2 langslopers toch maar 33sec buiten de tijd, dus tempo zit wel goed.
Ik ben helemaal blij met mijn toppertje...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:43

Wat 'n verslagje Katharinaa! Moest idd echt niet fijn geweest zijn..

En madelene al bij al goed hé? :) Top!

Hehe Antonius. :D 't Viel allemaal heel goed mee ze! :P Shuddy was wel erg onwennig zo in het begin. Overgangen blijven soms nog wat een issue bij mij maar kan 't snel herstellen, maar 'k zag Shuddy in de war geraken toen dat PP wou aangaloperen! :+ Alsof hij zo dacht van wat moet ik nou doen??? :+ 'k Vond wel grappig om 'm zo te zien. :P Hij ging wat harder draven. :P Maar 't is wel goed gelukt! :D
't Is een superbrave eigenlijk. :) En ja zijn galop inderdaad die vind ik ook de leukste/sterkste gang. :D Stap reageert ie niet altijd goed op de hulpen, draf is hij nog niet altijd stabiel genoeg (snel, traag, snel,...), maar in de galop kan ik wel erg goed schakelen. :j Al is dat niet altijd zo geweest. :P
Zondag heb 'k nog dressuurles en volgende week wedstrijd de E7 en de A7. :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:23

katharina: klinkt heel gevaarlijk om zo een cross rond te rijden. beetje de winter kriebels al in zijn vel?

madelene: niet slecht toch voor een eerst L cross. je hebt nu terug punten waar je kan aan werken :)

hanne: Altijd wel eens leuk om je paard met iemand anders te zien rijden en ook hoe ze reageren op iemand anders is ook altijd een verrassing.
Die van mij heeft nog nooit iemand anders op haar rug gehad. Behalve een half uurtje mijn dressuur lesgeefster die toch eens wou weten hoe ze liep :)

pp: heb je ook nog een ouder paard staan? Jammer dat ze niet vol geraakt. Wij hebben ook nog een oude draver staan met hoefkanker :( die kon je ook 3 jaar laten staan zadel opgooien en gaan wandelen :( nu dient hij nog als grasmachine :) en geniet hij van zijn oude dag ( gelukkig geen last van zijn voetje).

De zee was super leuk. Flinke pony direct in de zee :) dan leuke stukken gedraafd en een rustig galopje voor furrie. de andere hebben nog een spurtje getrokken op het strand maar wou ze toch nog wat kalm houden na de cross van zondag geweest :) mijn lieve border collie was ook mee. Die overal mee met furrie de zee in :) ze zat echt al met heel haar pootjes in de zee moest bijna zwemmen :D zijn dan maar terug op het strand gegaan. ze heeft goed geslapen op de terug weg :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:13

Katharina: klinkt in mijn oren ook als een vrij gevaarlijke cross voor jou. Heb je altijd dit probleem of is dit voor het eerst? Voor de volgende cross toch maar nog wat trainen en proberen achterhalen waar het probleem zit?

Mila: zeetje klinkt goed :D Ben jaloers!!

Hanne: dat lijkt toch goed gegaan te zijn het rijden met Shuddy! Sowieso de 1e keren met een vreemd paard is toch altijd een beetje aftasten hé. Wat kan jij nu al precies doen qua rijden?

Madelene: jammer van de kleine foutjes, maar je zal er weer veel van geleerd hebben! Wat is je volgende wedstrijd?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:42

ik heb me ingeschreven voor Kasterlee 15 nov, daar wordt alleen A en B gereden, dus daar gewoon in het B...helemaal niet erg, kan ik lekker mijn seizoen afsluiten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:54

Net even 3 lrv clubs aangeschreven met de vraag wat zij verwachtten van hun leden, heb van 1 nu al antwoord. Ik vraag me oprecht af als je alles moet doen wat ze vragen, wanneer je zelf nog eens kan rijden?? Ik begrijp wel dat je door de lage kostprijs wat moet terugdoen, maar dit is in mijn ogen absurd. Ga even stukje mail kopiëren:
van de clubleden wordt verwacht dat ze meehelpen op de activiteiten van de club : BBQ meestal op een zaterdag in mei , maar nu de vrijdag voor het tornooi te (even weggelaten)
Bij LRV is er een verplichting om elke 4 jaar een tornooi in te richten en daar zijn veel helpende handen voor nodig van vrijwilligers.
Dus zowieso moeten de leden zich dan de week ervoor , de dag zelf en de dagen erna wat kunnen vrijmaken.
Verder wordt gevraagd om ook familie, vrienden aan te spreken om op die dag mee te helpen.
En uiteraard moeten de leden daarvoor de nodige sponsors zoeken!
Volgend jaar organiseren we ook voor de eerste keer een tussenwedstrijd springen te ... van juni, daar zullen ook wel wat helpende handen nodig zijn .
Verder organiseerde het gewest vorig jaar een eventing te ... en ook daar werd beroep gedaan op de leden om hindernisjury , .. te zijn.
Ook moeten we in het zomerseizoen zo’n drietal keer gaan dressuur jureren : dis is voor de mensen die daarvoor bekwaam zijn, meer er moet telkens ook iemand bijzijn om de punten op te tellen ( en dat kan iedereen hé ).
Dus LRV lid worden betekent wel zich engageren voor een aantal zaken.
Verder wordt bij ons gevraagd om zoveel mogelijk tornooien te rijden en aan de groepsdressuur deel te nemen , als dit gevraagd wordt.

Ligt het aan mij of is dit erover? Sowieso zelfs al zou ik willen, dit is gewoon niet haalbaar, ik wil nog heel klein beetje gezinsleven hebben naast paard ook...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:03

Daarvoor zou ik niet in de LRV willen. :+ Ik wil gerust helpen op evenementen als ik tijd en zin heb! :P Volgend jaar ga 'k wss wel wat helpen op VLP eventings maar dat nog niet zeker, mr ze zoeken al zo vaak achter hindernisrechters, 'k ga da wel nekeer doen! :)
Bij de VLP kan je gewoon zelf lekker kiezen. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:53

Hoe bedoel je Antonius? Wat ik voorlopig kan met m'n enkel, of wat dat Shuddy allemaal kan? :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:06

Die is dus de slechte enkel. Kan er niets aan doen maar erger me dood dat het niet gaat om m'n hiel uit te drukken! :+
Afbeelding

Morgen zal ik er nog paar op fb zwieren. ;)
amai ook veel werkpunten aan de houding te zien aan de foto's. := tja half jaar geen les gehad :') gelukkig zondag terug!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 06:09

Niet meer kunnen bijleren maar wij zijn onderweg! Whoehoe heb er zin in!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:41

ik denk dat het echt van club tot club afhangt. ik ben lid van lrv en daar vragen ze rond wie kan helpen maar je wordt niet beoordeeld als je niet kan helpen. Heb me nu 1 jaar ingeschreven maar ga er nu terug uit. ik kan naar mijn eigen mening onvoldoende tornooien en wedstrijden mee rijden omdat deze meestal samen vallen met eventing wedstrijden en deze nog steeds op de eerste plaats komen.
Heb ook ondervonden dat de terreinen waar je op moet rijden vaak echt slecht zijn en ja daar start ik dan niet. Ook de kalender van deze winter wil ik maar 1 wedstrijd mee rijden omdat de andere wedstrijden voor de winter te ver zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:35

Ik bedoelde Hanne wat jij nu al kan mbt je enkel als je rijdt, of je nu al terug kan rijden zoals voordien of dat je nog ergens last van hebt tijdens het rijden. Kan je je hiel trouwens in het doorzitten niet lager houden? Want op de foto ben je aan het lichtrijden, mijn houding in lichtrijden is ook wel minder dan bij doorzitten.

Mila: in de zomer zou ik geen tornooien rijden, inderdaad omdat ik ook voorrang geef aan de eventings en als we +/- 10 eventings rijden vind ik dat al zwaar genoeg. Maar in de winter is er op een half uurtje van bij ons wel een mooie locatie en dan zou ik daar wel jumping willen rijden. Maar als ik sponsors moet zoeken, 3 dagen jureren, hindernisrechter op cross, helpen op tornooi, helpen op BBQ... ja hallo, ben kik geen gratis werkkracht hé ;) Ik versta dat je iets moet doen, maar voor een niet-prof ruiter is er nog een leven naast wedstrijden en helpen hé.
Maar goed, heb nu gelezen op FB dat de jumpings in de r.anch toch doorgaan, dus voor mij nog zoveel te beter, heb ik lrv niet nodig ;)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:36

Veel succes Daph! En vooral niet vergeten genieten hé :D ik heb in alle stilte een beetje mee gelezen. LRV clubs heb ik geen ervaring mee, maar van de paar eventings die ik er gereden heb had ik wel het idee dat het qua kwaliteit van de evenementen een groot verschil is met VLP. Ok het prijsverschil is ook groot, maar dat heb ik dan wel weer ervoor over :Y) (start toch ook niet zo veel). Fijn dat je Shuddy toch al weer best lekker aan het lopen hebt Hanne! Mijn eigen ponybeest ligt terug half en half in de lappenmand, met de plotse overgang naar koud en nat herfstweer speelt zijn artrose (spat) terug op… Deurle liep hij nog super maar zwijnaarde was hij plots heel hupserig en kijkerig. Hij deed het allemaal nog wel, maar niet meer met volle goesting. Hem dus onmiddellijk erna laten nakijken en idd, op de harde volte (na uitverdoven van 1 achterbeen) zie je toch terug dat hij niet 100% correct loopt. Wist dat dit er zat aan te komen, maar is toch echt wel einde seizoen. Eind deze week wordt hij behandeld. Drie dagen boxrust en kleine staprondjes en dan mag hij na een vijftal dagen al terug dressuur rijden en dan rustig weer opbouwen naar het springen, aangezien we er op tijd bij waren. Zou in principe nog wel mogen starten in okt/nov maar ga het gewoon rustig terug opbouwen met wat springwedstrijdjes. Klinkt ms wat tegenstrijdig, maar is in goed overleg met twee verschillende, gespecialiseerde dierenartsen (denk dat ik S.tijn en J.eroen wel gespecialiseerd mag noemen, niet waar Evelyn? :P )

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:16

Ja ik voelde me inderdaad niet zo veilig. Nog nooit gehad nee. Geen idee waardoor het kwam. Misschien gewoon stress bij hem?
Ik heb zondag alweer cross. In deze cross is het meer in het bos, dus dan moet hij wel rustiger zijn, toch? Ik zou graag deze week wel nog een keertje ergens gaan crosstrainen, maar ik durf nu niet goed in mijn eentje. Ik weet niet goed wat ik ga doen. Mss gewoon de cross zondag in draf rondrijden ofzo.

Die club die je gemaild hebt Antonius, komt wel zo wat overeen met onze club hoor. Wij hebben jaarlijks onze vrije jumping en Dressuurdag om te organiseren en we staan ieder jaar op de gemeentelijke braderij/avondmarkt. We doen ook een kerstrozenverkoop, maar dan verkoopt iedereen gewoon bij vrienden, familie en kennissen wat hij kan. Bij al deze evenementen doet iedereen wat hij kan en wil he. Het zijn natuurlijk altijd dezelfde mensen die het hardst werken en er het meeste moeite in steken. Maar het komt toch altijd goed :o . Tornooi organiseren is inderdaad iedere 4 jaar, daar steekt wel.wat tijd in, maar natuurlijk ook weer meestal voor dezelfde mensen, maar dat is vaak wel een gezellige boel. Jureren is een paar keer per seizoen, maar er wordt natuurlijk wel afgewisseld en er zijn mensen met meer tijd en zin daarin, dus ik denk dat ik hoogstens 1x per jaar moet gaan. En bij ons wordt er ook wel verwacht dat je tornooien meerijdt, maar denk dat als je zou aangeven dat je enkel voor eventings bij LRV wil komen, dat ze er helemaal niet moeilijk over doen. Qua gezinsleven.. LRV ís gewoon gezinsleven. Vroeger gingen wij met allemaal (ik heb 2 zussen en een broer) op tornooi en op training. Nu blijven alleen nog mijn zus en papa over die bijna altijd meegaan op wedstrijd, maar mijn LRV-vrienden ziij ook een beetje mijn familie geworden := . Denk dat al ik ooit kinderen zou hebben, dat ik die gewoon meezeul naar tornooi hoor.

Jammer Iene , dat je paard last heeft van spat. Hopelijk is hij na de injectie weer veel beter! Inderdaad, te lang stilstaan doet meer kwaad dan goed.

Hanne, ik kan het fysiek wel, maar mijn enkels uitduwen is ook niet mijn sterkste kant hoor. Voel je dat je paard anders loopt, zo met een andere beenligging links en rechts? Denkt de kiné dat het nog gaat beteren?
Ik had na de cross pijn aan mijn achillespezen. Heb ook soms last van mijn knieën. Rijdt er iemand hier met stijgbeugels met vering?

Madelene, leuk dat je een goed gevoel had in Zutendaal, voor de eerst keer L is toch een grote stap denk ik. Jammer van de foutjes. Het kan toch zo rap mis gaan he!
Ik ben ook van plan om naar Kasterlee te gaan. Misschien zien we mekaar daar dan wel.

Mila, klinkt weer heerlijk, je zee-uitstapje! Einde november gaan we weekendje naar de zee, voor een familiefeest, denk dat ik mijn paardje ook maar meeneem.

Daphne, heel veel succes en plezier ginder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:37

Ik ben toegelaten in de lrv waarvoor ik me aangemeld had *\o/* Heb de infobrochure ontvangen, maar die open ik maar even niet. Er is hier beperkt internet, en dan vliegen al de megabytes er direct doorheen. Vrijdag ben ik thuis, kan dat dan doen. De meeste info heb ik wel al via onze stalbaas gehad. Die kan het prima combineren met voltijdse job, bijberoep stalhouder en een zoontje van 1,5 jaar geloof ik.

Daarom vind ik deze club ook interessant: als je je voor al die dingen niet kan engageren, dan betaal je gewoon een hoger lidgeld. Wanneer ik dat omreken, ben ik nog altijd immens goedkoper uit qua lessen en VLP. En ik ben niet altijd alleen op de baan + genoeg winterwerking in de regio om naartoe te gaan. Jureren wil ik doen, maar dan pas nadat ik een jurycursus heb gevolgd. En qua wedstrijden kan je kiezen of je je daarvoor wil aanmelden of alleen als sympathisant/wandelruiter.

De R.anch wil ik deze winter echter ook wel eens proberen! Vond het daar vorig jaar toch prima meevallen.

Hanne, ik heb tussendoor veel rek-oefeningen gedaan voor mijn lies en rug en af en toe ook krachttraining. Dat heeft geholpen, maar je moet het nadien wel blijven doen. Dat heb ik niet gedaan en ik merk toch dat soepelheid weer even ver te zoeken is :o Op zo'n momenten ben ik (veel) slechter in doorzitten en mijn rechterbeen stabiel en stil houden.
Het grote voordeel: na mijn ongeluk ben ik bewust véél meer op mijn houding gaan letten, ook omdat ik vanaf 0 moest herbeginnen met die spieren. We zijn nu 6 jaar verder en mijn houding is er véél op vooruit gegaan. Dus constant als je aan het rijden ben: "hielen laag, been stil, soepel zitten". Eerst in stap, en dan daarna draf en galop wat voor jou makkelijkste is. Als ze in draf onregelmatig zijn qua tempo, beetje krachttraining doen. Hier hangt dat vaak samen met moeite om de achterhand actief te houden.
Maar ik zou dan eerlijk gezegd ook iets meer les gaan volgen, zo vaak je kan per week. Gewoon zodat iemand vanaf de grond je constant op je foutjes kan wijzen voor een bepaalde tijd. Nadien kan je dan weer les afbouwen en met huiswerk aan de slag. Daar heb ik ontzettend veel aan gehad.

Katharinaa: Kan het ook geen enthousiasme zijn? Er zijn zat paarden die weten wat eraan komt als ze de startbox zien. Daar op gaan oefenen? Dat hij MAG gaan, maar alleen wanneer en op de manier die jij aangeeft? (Dit is een probleem waar ik ook nog wel eens mee in confrontatie zou kunnen komen, dus ik volg!)

En nu ga ik weer even aan de slag voor school :P Gisteren was prachtig weer (in mouwloos kleedje kunnen rondlopen {:} ) maar vandaag helaas grijs bewolkt, frisser en motregen.