[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:11

streep schreef:
Helemaal happy op de bank. We zijn foutloos door de cross gekomen. Zo trots op mijn merrie ze voelde zo goed, vol vertrouwen en ze deed het gewoon. Op mijn 'angst' hindernis nummer 8 deed ze het super. Ik verloor mijn balans op de afsprong en met een rare bocht na het puntje, en ze deed het. Was zo trots op haar. Nu tevreden en moe op de bank.

Goed gedaan! Helemaal super! Op naar de volgende!

nicootjuh

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:28

cioccolato, had jij toevallig nr 62???

Ik was 63 en bij die hindernis stond er een vosje aan de kant toen ik erover moest, idd een moeilijke hindernis voor de L. Het in uitje daar voor de M keek ik tegenop, maar de L was moeilijker achteraf.

Bij ons helaas een hoop ellende met/ bij de stallen die we gehuurd hadden. Maar volgens mij hebben er meer een baal weekend. jemig wat balen zeg voor iedereen!!! Hoop dat het voor iedereen gauw weer op de rit is!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:38

Streep ik ben mega trots op je! Echte volhouder en een voorbeeld voor mij!

Carola bij ons is het ook op dit moment alles of niets. Echt frustrerend maar we blijven volhouden.

Volgend weekend ga ik met vriendin mee die start bij Varsseveld. M'n paard gaat ook mee dus gezellig weekendje weg met mooie sport tussendoor :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:38

Haha ja.
Nou lastig vond ik m niet zozeer. Zijn wel zwaarder tegen gekomen.
Ik hou het erop dat het gwn even niet wou _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:53

Ook allemaal pech. Ach ja, het kan helaas niet altijd soepel en goed gaan. Vaak zijn een paar stappen terug juist heel goed en nodig om daarna weer verder vooruit te gaan.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:07

Wat een pech allemaal. Hier net weer wat beter na veel pech. Afgelopen maanden echt constant gevallen. Uiteindelijk wilde ze nog geen 20 cm meer springen.
Maandje niet gesprongen, laten behandelen en langzaam opgepakt.
Vandaag weer gestart. Dressuur prima maar niet speciaal 191, springen foutloos. Echt heel fijn. De bel ging en ineens was ze er weer. Had ik de afgelopen maanden echt gemist.
Cross wel wat wisselend ritme maar ze ging overal over. Ook foutloos. Echt zo enorm blij mee.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 20:17

Homiafortuna schreef:
Ponycrosserr, kun jij eens laten zien hoe die fietsendrager op de dissel zit aub?

Afbeelding

Ik vandaag in Arensgenhoit geweest met Vino, 2e keer L en sinds lange tijd (alphen was de laatste) weer mee.
Top dressuur 216p en springen foutloos (voorlopig 1ste), mr helaas was de cross nog te spannend en 1 weigering, moest ook echt een beetje pushen, is met Warempel wel anders :+
Watercombinatie ging goed dus ik ben al helemaal tevreden!

Jammer Susan, hopelijk krijgt hij zijn punten in het L weer snel bij elkaar, beetje jammer dat je weer 10 bij elkaar moet rijden!

Krijg je bij afgroeten geen verliespunten?

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:25

Nee bij tijdig af groeten krijg je geen verliespunten. ben je alleen voor die wedstrijd laatste maar heeft verder geen consequenties...

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:48

Wat een pech voor iedereen!

Mijne deed t gister gelukkig wel heel goed en was 1e in t L. Iets te veel gas en weinig rem maar heel vertrouwt op de hindernissen!

Vandaag nog op Horse event gereden en nu heeft die wel een paar daagjes rust verdiend!

Wel goed om eens te bekijken wanneer je precies verlies krijgt en hoe dat zit want weet ik eerlijk gezegd ook niet....

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:00

Susan, wat enrom vervelend dat Harm weer van voor af aan moet beginnen in de L... toch weer minstens 5x op pad terwijl je het gevoel hebt dat je al lang klaar bent voor de volgende klasse.

Elke, wat enorm balen dat jullie opnieuw weer in de dip zitten met springen :( jullie begonnen weer zo hard te verbeteren! Is er toen iets gebeurd waardoor het vertrouwen weer omlaag is gegaan?

Jammer van de tegenvallende resultaten YvonneSA en Cioccolato. Vol goede moed weer aan de volgende cross denken!

En leuk om je hier ook weer tegen te komen Kris! Jullie gaan als een speer! Maar ik kom er achteraan hoor ;) misschien kunnen we in Ysselsteyn nog een keer samen de M rijden! Daarna zal je wel richting de Z gaan denken toch?

Klinkt top Streep! fijn he, als ze even tegen je zeggen: kom maar baas,hier draai ik mijn hoefje niet voor om!

En ook ellentje0, fijn dat jullie er weer bovenop zijn! Nu dit heerlijke gevoel vasthouden!

CalcinenGino, jammer dat het na zo een mooie start het iets anders gaat dan gehoopt. Maar 1 weigering is zo slecht toch niet?

Gefeliciteerd AnoukvW! Mooie prestatie!

Zelf kon ik helaas dit weekend niet crossen :( ondanks 3 mooie wedstrijden in het land. Maar een bruiloft is ook een mooie dag hihi. Hier zijn we uit onze springdip aan het komen en kunnen we zeggen dat de les 'simpel' afsluiten tegenwoordig een 1.20 parcours is. Mijn instructeur verklaarde me dan ook voor gek dat ik nog geen M ging rijden terwijl ik daar maar 1.05 hoef te springen. Dus de stoute schoenen aangetrokken en alle inschrijvingen na Neede (Gelderse) omgezet naar het M. Spannend wel maar aan de andere kant werd de L een beetje saai...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:14

Anouk gefeliciteerd met je 1e prijs!

ellentje: fijn dat je foutloos hebt kunnen finishen.

CalvinenGino: ook netjes, dat ritme komt vast wel goed!

Wij gaan uit van die 5 keer hoor :j vanaf het moment dat hij winst ging rijden in het L is hij standaard met 2 wp's thuis gekomen. Maar begreep ook wel dat de overstap van het L naar het M heel pittig kan zijn als je nog weinig cross ervaring hebt. En dit is pas het 3e complete seizoen voor Harm en Chap. Mijn man heeft ook weinig springervaring opgedaan voor we Chaplin kochten. Met ons vorige paard konden we alleen dressuur rijden (artrose en ks) en daarvoor reed hij alleen dressuurwedstrijden. Dus hij moest ook alles vanaf 0 leren. Dan is een stapje terug misschien niet eens zo slecht om alles nog even extra te bevestigen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:25

Oh jee, maak het niet te spannend! Ik heb ook maar 3 seizoenen ervaring net als mijn bolletje!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:29

Maar misschien heb jij wel meer springervaring met een ander paard of pony? Eerste keer M ging ook goed bij Harm hoor. Hij heeft nu gewoon 2 keer pech gehad. Val was gewoon stom, bleek wel dat thuiswedstrijd geen voordeel is. En terugkijkend op zaterdag had hij gewoon na de 2e stop af moeten groeten. Maar dat is wijsheid achteraf.

Probleem bij Chaplin is dat hij klein galopperen gewoon nog heel moeilijk vindt. En dat is net wat je moet kunnen in heel veel lijntjes bij het M. Daar kunnen ze nu mooi aan werken.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:41

Ik heb wel met 1 paard eerder gesprongen, dat wel (al deed ik daar niet meer mee dan naar de hindernis sturen). Maar we zijn al wel ver in de controle en de lijntjes zou prima moeten lukken. We gaan er gewoon met volle moed tegenaan!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:36

Wat stoer Mariska! Precies, vol goede moed gewoon gaan!

Ja ik baal er ook erg van maarja het is ff niet anders. Vorige week springles privé ging alweer best fijn. We gaan nu proberen om er steeds een positieve ervaring van te maken.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:49

Komt goed Elke

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:14

Was er hier nu iemand die een lijst had gemaakt, met wat allemaal mee moest met de cross?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:29

Ik heb wel ooit z'n lijstje gemaakt. Ga ik ff opzoeken :) Gevonden :D

Voor het paard om te rijden
• Zadels
• Dekjes
• Singels
• Bontjes
• Borsttuig
• Hoofdstellen
• Oornetje
• Beenbescherming
• Kentucky kousen tegen wondjes onder de bescherming
• Springschoenen
• Kalkoenen set
• Ducktape voor evt de beschermers

Voor de ruiter om te rijden
• Caps + evt camera
• Showshirt + plastron voor dressuur
• Handschoenen
• Dressuur jasje
• Cross shirt
• Cross horloge
• Witte rijbroek en evt andere rijbroek voor cross
• Laarzen
• Sporen en zweep
• Bodyprotector + rugnummer houder
Paard verzorging
• Voer + hooi
• Extra halster
• Borstels
• Emmers ( 1 voor voer, 1 voor waterdrinken en 1 voor afsponzen)
• Sponzen
• Grote jerrycans (ik heb van 20 L x2) gevuld met water
• Zweetmes
• Appels
• Dekens voor als het koud is
• Klei voor de pezen + bakje om het in te maken
• Handdoeken
• Wond + betadine (ehbo paad)
• Vliegenspray voor als het warm is
• Paspoort
• Houten bokje voor handig opzadelen

Ruiter verzorging
• Droge set kleren
• Portemonnee
• Fruit ( ik neem altijd banaan voor de spanning)
• Limonade of ander drinken
• Dropjes 
• Lunch
• Proevenboekje
• Deodorant
• Ehbo mens
En natuurlijk je paard!!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:35

Top dankje!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:29

Carola wat jammer! Lijkt me erg vervelend. Een paard dat zich tijdens de cross ineens zo voor je afsluit.

Streep heerlijk hè, zo'n roze wolk. Ik word daar ook altijd erg happy van.

Ellen zit op dezelfde wolk. Fijn!

CalvinenGino ook al zo'n lekker weekend gehad.

Gefeliciteerd Anouk, mooie prestatie.

Hé Mariska! Ik wilde aan het einde van het seizoen naar het Z en het liefst tijdens Bathmen. Alleen is daar dan het NK en aangezien het niet open is, moet je al 4 wp hebben. Ik blijf dus Varsseveld, Ysselsteyn, Barchem en Bathmen nog M. Hopen dat die ouwe volgend jaar nog een rondje mee kan en dan naar het Z!

Susan, jouw man is na 5 wedstrijden weer +10 joh!

Ik heb mijn jonkie vandaag voor het eerst meegenomen naar het bos. Meteen maar alleen gegaan. TOP braaf. Zit dus ook weer even op die bekende wolk!
Zit trouwens nog steeds op de startlijst van Varsseveld te wachten. Het M moet op vrijdag de proef rijden, maar er is totaal nog niks van tijd bekend. Moet ik dan maar de hele dag personeel op de zaak gaan regelen ofzo? Vind het 4 dagen van te voren wel fijn om te weten waar ik aan toe ben, dan kan ik ook een planning maken.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:50

Kris schreef:
Carola wat jammer! Lijkt me erg vervelend. Een paard dat zich tijdens de cross ineens zo voor je afsluit.

Streep heerlijk hè, zo'n roze wolk. Ik word daar ook altijd erg happy van.

Ellen zit op dezelfde wolk. Fijn!

CalvinenGino ook al zo'n lekker weekend gehad.

Gefeliciteerd Anouk, mooie prestatie.

Hé Mariska! Ik wilde aan het einde van het seizoen naar het Z en het liefst tijdens Bathmen. Alleen is daar dan het NK en aangezien het niet open is, moet je al 4 wp hebben. Ik blijf dus Varsseveld, Ysselsteyn, Barchem en Bathmen nog M. Hopen dat die ouwe volgend jaar nog een rondje mee kan en dan naar het Z!

Susan, jouw man is na 5 wedstrijden weer +10 joh!

Ik heb mijn jonkie vandaag voor het eerst meegenomen naar het bos. Meteen maar alleen gegaan. TOP braaf. Zit dus ook weer even op die bekende wolk!
Zit trouwens nog steeds op de startlijst van Varsseveld te wachten. Het M moet op vrijdag de proef rijden, maar er is totaal nog niks van tijd bekend. Moet ik dan maar de hele dag personeel op de zaak gaan regelen ofzo? Vind het 4 dagen van te voren wel fijn om te weten waar ik aan toe ben, dan kan ik ook een planning maken.

Oh ai, daar had ik niet bij nagedacht. Ik dacht dat ze ook open M hadden...hmm...dus wil ik in Bathmen mee kunnen doen moet ik foutloos zijn in Ysselsteyn en Hattem... Even kijken hoe ik dat aan de organisatie door ga geven...en of ik liever eerder stop met het seizoen of dat ik anders L ga rijden...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:53

Ik heb al een mail gestuurd met de vraag of er ook een open rubriek is. Dan ga ik namelijk Z starten.
Zo niet, dan het hele seizoen maar in het M uit rijden.
L is open, dus jij kan sowieso M opgeven en desnoods terug naar de L, mocht je geen 4 wp hebben tegen die tijd. Maar jij rijdt de volgende 2 vast wel foutloos uit!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:56

Kris schreef:
Ik heb al een mail gestuurd met de vraag of er ook een open rubriek is. Dan ga ik namelijk Z starten.
Zo niet, dan het hele seizoen maar in het M uit rijden.
L is open, dus jij kan sowieso M opgeven en desnoods terug naar de L, mocht je geen 4 wp hebben tegen die tijd. Maar jij rijdt de volgende 2 vast wel foutloos uit!

Ja maar de L zit dan vol...dus dan zou ik ook op die lijst moeten blijven staan. Ik kijk even wat het secretariaat zegt over mijn mail. Maar ik zou toch verwachten dat we gewoon de punten hebben...maarja, je weet maar nooit!
En ben benieuwd of ze ook nog wen stukje open rubriek doen. Al dacht ik altijd dat je met Z alleen start gerechtigd hoefde te zijn. En M 4 winst.
Maar ik zie je dus sowieso in Ysselsteyn!! Gezellig:) zal ik tegen die van mij zeggen dat die het voorbeeld aan jou moet nemen! Dan komt het sowieso goed!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:03

Nou, dat voorbeeld is ook niet altijd juist hoor! In de cross wel, maar met de dressuur en het springen moet je toch echt naar iemand anders kijken ;-) Maar altijd gezellig, met jou op wedstrijd!
Ik zal ook nog eens in de reglementen duiken over het kampioenschap in het Z. Heb de FEI proeven al doorgenomen, maar dat is dus echt abracadabra. Doe mij maar gewoon een landelijke Z proef ipv een internationale!

Edit; ben er direct ingedoken. Je hebt gelijk voor het kampioenschap in de L en het M moet je 4 wp hebben. Klasse Z staat daar niks over vermeld. Hmmmz.... Denk dat ik dan toch maar Z opgeef!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:25

Kris schreef:
Nou, dat voorbeeld is ook niet altijd juist hoor! In de cross wel, maar met de dressuur en het springen moet je toch echt naar iemand anders kijken ;-) Maar altijd gezellig, met jou op wedstrijd!
Ik zal ook nog eens in de reglementen duiken over het kampioenschap in het Z. Heb de FEI proeven al doorgenomen, maar dat is dus echt abracadabra. Doe mij maar gewoon een landelijke Z proef ipv een internationale!

Edit; ben er direct ingedoken. Je hebt gelijk voor het kampioenschap in de L en het M moet je 4 wp hebben. Klasse Z staat daar niks over vermeld. Hmmmz.... Denk dat ik dan toch maar Z opgeef!

Precies! Maar nu ik er toch ook ingedoken ben.... Er staat dat 12 dagen voor het kampioenschap die klassering/selectie al behaald moet zijn... Maar dat als die verschuift, dan die datum niet mee verschuift. Dan zou iedereen voor Leidenschendam al de klassering gehad moeten hebben...
En mijn idee is dan. Als ze zich daar al niet aan gaan houden...dan kan net zo goed iedereen die zou willen starten. Toch? We houden ons dan toch al niet meer aan de regeltjes!