[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:40

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:42

Goedemorgen!
Het is hier binnen lekker koel, lang leve de airco :D
Mijn paardje heeft deze week een mini vakantie. Heb het zelf even heel druk met het afronden van mijn scriptie en 40u werken per week, dus paardjelief heeft even vrij. Vind ik ook niet zo erg met die hitte, hoewel paardje nooit last heeft van de hitte. Vanavond mag ze nog wel even spetteren in de seawalker, ook geen straf dacht ik zo.

Rosa: Wat een lieve staleigenaar zeg!
Mirthe: Leuke foto's van Chall :)
Vief: haha leuke show voor je huis :+ Lijkt me echt verschrikkelijk zo'n kind
Joki: Ik vind het persoonlijk wat druk, maar opzich kan het wel voor een keer

bvw

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:52

goeiemorgen!
Joki je kent je paard zelf het beste
Rosa wat een hitte zeg
Kris wat is obalia een drukte maker! Ik vind je trouwens wel wat gespannen in je bovenlichaam

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:14

Klopt Bianca, was ook omdat ze zo tegen mijn hand in aan het drammen was. Heb haar nog veel vaker op de rem moeten trekken, omdat ze het bit gewoon vast pakte en er op eigen houtje van tussen ging. Mijn houding is ook nog steeds verre van ideaal, hoop iets relaxter op Pasjha te kunnen gaan zitten!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:25

Zo'n vermoeden had ik ook al Kris. Boven de sprong hou je hem ook nog iets te vast met waarschijnlijk dezelfde reden, best lastig zo'n drukte maker! Wiso en tutje kunnen er ook wat van maar zijn aardig goed in toom te houden

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 10:32

Rosa: Dat is wel super zeg! Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden en wat een warmte zeg :z
Anthea: Je scriptie is dus bijna af? Fijn hoor :)! Succes met de laatste loodjes.
Danielle: Leuke foto zo in het water :D

De tv hoeft inderdaad niet meer aan met zulke achterburen. Het enige groen in hun tuin is trouwens terug te vinden in 3 cementkuipen, elke voorzien van een wietplant.. :7 Verder hebben we gelukkig 'fatsoenlijk' uitzicht ;)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 23-05-12 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:42

Goedemorgen :D

Danielle, leuke foto!
Rosa, super staleigenaar inderdaad!
Mirthe, leuke fotos! lekkerding die Challenge! succes met je examens!
Vief, lekker zo een show voor je deur
Joki, ik denk dat je zelf het beste kan inschatten

Geniet allemaal van het mooie weer!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:47

Ik twijfel zelf ook nog aan mijn planning, het lastige is dat ik ferrose eigenlijk niet mee vlietland durf te nemen als ze niet nog wat crosshout gezien heeft. Zo bevestigt zijn we nog lang niet. Dan maar bedenken of ik naar ede of renswoude ga op de vijfde

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:54

suikermeisje schreef:
Freggle_Edge schreef:
SM, was niet mijn verhaal maar die van Vief. Ik heb zelf zo een zoon die af en toe "storing" heeft en hierdoor belanden wij zelf ook wel eens in een soap. :o We hebben wat mee gemaakt hoor met die knul van ons, echt hele genante situaties maar ook geweldig leuke en lollige situaties. 1 ding staat voorop, we hoeven ons nooit te vervelen met ons aspergertje. ;)

sorry! Verkeerde naam onthouden :o
Mijn broer heeft ook een vorm van autisme alleen is het nooit uitgezocht welke. Heeft wel op speciaal onderwijs gezeten. Maar dat bedoelde ik niet met storing, maar meer die criminelen of zieke mensen zoals Robert M. En die worden niet ook uit zichzelf zo. Maar zijn ook genoeg mensen met vreemde ouders die er wel wat van terecht is gekomen.
Maar denk wel dat je snapt dat dat een andere 'storing' is bij jou kind dan wat daar gebeurde. Dat joch mist respect voor zijn ouders...

Toch ben ik wel voorzichtiger geworden om met mijn mening klaar te staan. Komt wel door Joey. Als ik vreemde situaties aantref denk ik altijd als eerste: niets is wat het lijkt! Natuurlijk heb je een mening wanneer je ziet dat ouders heel vreemd reageren. Dan denk je vaak toch, dat kan ook anders. Maar toen Joey kleiner was en een stuk "autistischer" in zijn gedrag, had iedereen ook enorme vooroordelen over mijn vriend en mij. Iedereen roept van alles en als je hulp vraag is er (bijna) niemand meer omdat ze het zelf ook niet weten. Je staat met zo een mannetje vaak echt wel met je rug tegen de muur. Nu gelukkig nog maar zelden hoor! Ik besef me ook heel goed dat dit de type kinderen heel goed begeleid moeten worden, omdat ze eerder terecht komen in criminaliteit, depressies, verslavingen enz enz. Dus iets wat je nu een "beperking" noemt kan zonder goede begeleiding wel degelijk uitmonden in een ernstige "storing". Klinkt hard aangezien we zelf ook een bijzondere zoon hebben, maar daarom zitten we er ook bovenop op hem goed op te voeden, zelfstandigheid zo groot mogelijk te krijgen en gelukkig te maken/houden.
Wanneer ik iets hoor of lees over ellende zoals bv Tristan bij ons in Alphen heeft aangericht, dan gaat mijn gevoel vaak ook als eerste uit naar de ouders, vind dat zo erg voor die mensen.Die zijn dubbel slachtoffer. zoon kwijt en de ellende meedragen die hij heeft aangericht, vreselijk zoiets.
Neemt niet weg dat als ik zoals Vief zo een soap aantref wel eens denk zou een schop onder zeen kont niet helpen?! :o

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:57

Ja, echt heel erg fijn. Hij is zo begaan met de paarden, hij meet zelfs m'n lijnzaadolie af terwijl ik er als ik zelf voer altijd gewoon een scheut doorheen smijt. :+

Joki: het lijkt mij ook wat druk. Bij mij zou de vraag ook zijn of ik dat zelf wel trek/leuk blijf vinden.
Vief: haha, wat een buren!! Mijn onderbuurman is ook zo'n aparte, maar wel heel aardig richting ons. Nooit gezeur over feestjes o.i.d., maar er worden altijd zulke rare pakketjes bij hem bezorgd die later weer opgehaald worden door poolse mannen haha.
Anthea: succes met je scriptie. Niet verkeerd, je paard in de seawalker!!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:02

Anthea: heel veel succes met je scriptie! wanneer is je deadline?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:05

@ Rosa zo dat is een fijne eigenaar zeg.
@ Kris gewoon lekkker gaan trainen. Ik zou precies hetzelfde doen! Tis trouwens de Sony Experia geworden. Echt een gaaf ding!
@ Mirthe gave foto's van Chall!
@ Vief soort van tokkie's naast je??
@ Anthea succes!!

Strand was heerlijk. Ik wilde Max dus niet laten gaan maar vriendin die erbij was kon haar paard niet houden. Ja Max de macho blijft daar niet achter... Laatste x dat ik het haar ben geweest. Ben niet bang maar wel weer bang voor een blessure.

Ik had vanacht mijn hart in mijn keel. Ik hoorde ineens een klap. Ik dacht ze trappen mijn voordeur in. Loek was er gelukkig ook dus sprong op en rende naar de deur. Stond mijn voordeur open.... Geen schade niks. Buurman beneden was thuisgekomen en daardoor is denk ik door de lucht mijn voordeur open gegaan. Ik denk dat hij niet goed in het slot zat ofzo. Voor hetzelfde stond er ineens een naast m'n bed midden in de nacht.

Loek flink op z'n kl*ten gegeven want die was als laatste binnen gekomen. Ik draai namelijk altijd het nachtslot erop s'nachts.
Brrrr echt een uur lang wakker gelegen met het hard in m'n keel. Mag wel agent zijn maar ook ik schrik als ik slaap :=

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:10

Mister T schreef:
Anthea: heel veel succes met je scriptie! wanneer is je deadline?

31 mei

Henny: Logisch dat je zo geschrokken bent! Gelukkig bleek het niets te zijn

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:12

Henny groot gelijk dat je Loek flink op z'n kl*ten hebt gegeven!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:16

Anthea, ok echt de laatste loodjes! succes ! +:)+
Pff dat is echt schrikken Henny!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:16

Leliaardje schreef:
billy1 schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt zulke onzin! Hoe wil je dat dan doen als je op een meerdaagse wedstrijd gaat?.....

Die kennen in ieder geval de ruiter al wat langer dan vandaag.
Maar je mag het best onzin vinden hoor. Ik vind het wel wat hebben om een paard aan een nieuwe omgeving te laten wennen. Was Woll ook niet zo van slag na haar verhuizing?

Nou moet ik me hier toch echt maar eens even melden :+ Ik ben dus Pasjha z'n vorige ruiter en kan jullie vertellen dat Kris zich hooguit ernstig moet voorbereiden op vrijdag omdat Pasjha 99,99% bijna zeker weten zoooooooooooooooooooooo blij gaat zijn dat hij eindelijk weer eens mag crossen dat hij wel eens n beetje te vrolijk zou kunnen worden :j :D
Ik heb hem ruim 5 jaar gereden en heb nogal wat km's met hem gemaakt en heel Nederland en België met hem afgesjouwd. Ik heb hem 3x in de CIC* gestart en daarnaast heeft hij ook nog diverse Belgische meerdaagse wedstrijden gelopen, dus over n andere stal maakt hij zich niet zo druk hoor ;)
Hij vond crossen altijd zo leuk dat t niet te vergelijken was met thuis rijden, denk dat dat nu ook geldt. Ik heb hem febr-mrt 2010 t laatst gereden en daarna is hij maar weinig gereden en waarschijnlijk zelfs geen enkel crosshindernis.

Ik ben heel erg blij dat hij eindelijk een goed tehuis gevonden heeft :j Hopelijk kan Kris nog wat van hem leren en heeft hij nog een paar fijne rustige jaren.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:32

_Noor schreef:
Gefeliciteerd Kris! Dat is dan toch Suzanne van de eventingshop? :)
(wat een doodenge sprong overigens op die onderste foto).

Yep :) Die foto is van onze eerste Z start in Chaam in 2008. Pasjha en ik hebben alles samen geleerd in de SGW <3 1 jaar B, 1 jaar L, 1 jaar M en daarna 1 jaar in de Z en CIC* met als mooie afsluiting een 6e prijs in de CIC* in Varsseveld :Y) De 2e en 4e prijs in de VievelaVie/KNHS eventing cup in 2006 en 2008 waren ook een mooie prestatie, naast de vele andere prijzen die we gewonnen hebben. Ben bang dat dat nog moeilijk wordt om ooit te evenaren met n ander paard. Pfffff heimwee naar de betere tijden met Pasjha.....

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:35

EG: Voor jou ontzettend leuk dat je oude topper zo goed terecht gekomen is! Jullie hebben hele mooie prestaties geleverd samen

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:40

Ja echt wel :j Heb zelf helaas geen stal over, moet ook gewoon huren en heb helaas weinig tijd over naast de shop en Ungaro rijden. Anders had ik Pasjha allang zelf gekocht.... Ik hoop dat Kris er nog veel plezier van heeft! In de B en denk ook nog wel de L kan hij echt nog wel n tijdje mee lijkt me. Pfff had t verhaal afgesloten, maar als ik zo over nadenk krijg ik toch echt wel weer n brok in mn keel....

Vooral over n einde.... We zaten in de selectie voor t EK landelijke ruiters in Hongerije... Pfff dat was mooi geweest.....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:18

Kris schreef:
Jij hebt echt een superstaleigenaar Rosa!!!

http://www.facebook.com/photo.php?v=424743194227179&notif_t=like

(Thanx Margreet ;) )

Gaaf filmpje! Hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen?

Rosa super van je staleigenaar!
Joki mij lijkt het teveel, maar wie weet werkt dat wel voor Ferrose, dat kunnen wij natuurlijk niet zeggen
Henny dat is schrikken! Eng idee dat het snachts ook eigenlijk gewoon open was.
Eventinggek, waar/waarom/waardoor ging het mis dan? Ik heb het idee dat ik een deel van het verhaal mis. Wel ontzettend jammer voor jou dat het er niet meer inzat met jullie twee.
Kris, als hij vrolijk wordt sta ik in elk geval klaar met de camera! :))

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:30

Suzanne, hij staat bijna om de hoek, dus je bent altijd welkom om hem te komen bezoeken hoor! Overigens is hij vorige jaar nog wel een paar keer in het B springen gestart door een stagaire.
En een blij paard is altijd nog beter dan een nukkig paard ;)

Anne, Windows life movie maker. Zet er meestal nog een muziekje onder, maar daar had ik dit keer geen zin in :D

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:34

Lang verhaal, korte samenvatting: eigenwijze ouderwetse paardenmensen en sportpaarden gaan maar tot op een bepaald niveau samen... |( Hij kreeg toen pijn aan z'n hoeven, waarschlk hoefbevangen; samenloop van te veel voeren (zonder dat ik daar vanaf wist) doordat hij na de winter altijd moeilijk op gang kwam en slechte hoefsmid die te eng besloeg (kreeg ik de eigenaar niet aan z'n verstand gebracht).
Daarna rest vh jaar de wei op waarbij hij zich een schieffel heeft opgelopen op een vervelende plek, toen ik hem jan/febr daarna weer wilde oppakken heeft hij zich aan die schieffel gestoten en was hij gelijk kreupel. Gezien ik CIC* met hem had gestart en dus minimaal Z zou moeten starten vond ik het risico te hoog om met hem verder te gaan. Daar gaat heel veel tijd en geld in zitten en als de kans er dan best inzit dat ie zich aan z'n schieffel raakt en dan gelijk weer kreupel is, denk je daar toch echt eerst even goed over na.

In die laatste winter heb ik z'n halfbroer gekocht waarmee ik toen al SGW M startte. Vooral om te voorkomen dat t weer zo verkeerd zou lopen... Die had ik toen zelf op rust gezet, en toen ik hem weer wilde oppakken had hij een peesblessure ;( En zo ben je dan weer 1,5 jaar verder voordat je kunt crossen...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:37

Kris schreef:
Suzanne, hij staat bijna om de hoek, dus je bent altijd welkom om hem te komen bezoeken hoor! Overigens is hij vorige jaar nog wel een paar keer in het B springen gestart door een stagaire.
En een blij paard is altijd nog beter dan een nukkig paard ;)

Anne, Windows life movie maker. Zet er meestal nog een muziekje onder, maar daar had ik dit keer geen zin in :D

Ah okay, dat wist ik niet. Kom niet zoveel op gewone wedstrijden :+

Ja, echt fijne gedachte dat hij een fijn nieuw thuis heeft :j Waar hij stond was ie echt niet op z'n plek. Daar was hij meer last dan dat ze hem waardeerden... Als ik eens in de buurt ben kom ik wel een keer aan!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:40

Gezellig Suzanne! En als alles goed gaat, dan zie je ons sowieso aan de start in Panningen verschijnen!

Jeuh, mijn helmcamera is zojuist binnengekomen. handig ding met een laser, zodat je precies ziet wat je filmt!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:51

Suzanne wat een pech door de samenloop van omstandigheden. Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje heimwee hebt! Het paard die je nu rijdt is dat dan de halfbroer?

Kris leuk zeg zo'n camera en handig dat je er een hebt met laser! Is dit ook zo'n onmogelijk groot ding? Ik zie heel vaak op foto's ruiters met een enorme toeter op het hoofd, dat wil ik echt niet!