[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:20

Het is inderdaad heel afhankelijk van club tot club. Bij ons is het allemaal redelijk soepel, je mag rijden wat je wil, enkel op het jaarlijks eetfestijn en om de vier jaar op tornooi verwachten ze dat je komt helpen. Lessen moet je niet volgen, dat doen wij ook enkel in de winter want dan komt om de 2 weken meestal een heel goeie springlesgever en is het in een binnenpiste. En dan degene die op tornooi gaan, daarvan wordt wel eens gevraagd of ze mee willen in het viertal als er iemand te kort is, maar meestal hebben ze een vaste ploeg die dat ook graag doen. Zijn dit jaar zowel provinciaal als nationaal kampioen geworden met hun viertal *\o/* .

Wij voederen trouwens Equi.first maar enkel aan mijn ouder paard de gewone conditiemix. Andere 2 die intensief gereden worden die krijgen eigenlijk geen krachtvoeder. We hebben het geprobeerd maar ze werden daar te heet van. Staan wel hele dagen op hele goede weide en 's avonds nog wat extra hooi en hun conditie is optimaal en ze staan te blinken dus echt nodig hebben ze het niet ;).

Op vlak van dekens hebben ze allemaal een ongevoerd regendeken op. Die van mijn man moet sowieso geschoren worden want die wordt de teddy. De andere hoop ik zo de winter mee door te komen, maar heb het gevoel dat ze nu al meer haar hebben dan vorig jaar, terwijl ze even snel deken opgekregen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:37

Een staart vlechten kan ik ook, maar het lukt niet altijd even goed. Eens je het kneepje kent hoe het moet ben je er in 1-2-3 mee weg. Als je bij wijze van spreken een kopvlecht kan maken bij iemand of een hengstenvlecht, dan kan je dit ook. Je start met 3 plukjes, je vlecht ze normaal en dan neem je gewoon wat haar erbij van opzij aan de kant van het plukje dat je over het midden moet leggen. In het begin wat prulwerk maar op zich poepsimpel.
En dat zegt dan diegene die absoluut geen mooie dotjes, laat staan roosjes kan maken :+ Dat ziet er bij mij dan weer steeds uit als een mislukte punker met sprieten die alle kanten op pieken.

Ik heb bewust gekeken of de club waar ik bij ga redelijk los is met wat moet en wat niet. Ten eerste wil ik ook graag nog regelmatig VLP starten (toch ander type van jurering volgens mij), veel afwisseling in dressuurproeven (handig voor meedenkend paard) en als ik eenmaal weer aan de slag ben als verpleegkundige, dan wil ik geen gezeur als ik niet meekan op toernooi omdat ik moet werken in dat weekend.

De ploeg van het achttal van de club waar ik bij ga is dit jaar 2e in het L geworden :) Op zich vind ik viertal en achttal rijden heel leuk, reed vroeger ook graag carroussel. Ik wil er alleen niet toe verplicht worden, eveneens om bovenstaande redenen.

Qua wintervacht: ik ben dan toch niet de enige die zich vragen stelde waarom er een paar al zo dik in het haar staan. Kootje (shet) is alweer een fikse bol pluis en Tibor maakt ook een hoop haar aan, al is die nog niet op zijn max. qua teddyvacht.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:54

Vlechten vind ik leuk! :D Manen, staart, ... maantop is zelfs ingevlochten, niet een gewone vlecht. :P En kan zowel met rekkers als met pekdraad vlechten. Staart ook geen probleem! Op stal heb ik 4 paarden staan waarvan de eigenaars vragen of ik hun manen wil toiletteren, heb nog geen klachten gehoord haha. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:07

Ik vind het wel leuk, maar ik kan het gewoon niet :+ Het zijn nooit dotten zoals ik ze wil. De vlechten zelf gaan prima maar dat oprollen en vastzetten nadien: horror! Ze zijn nooit gelijk. De ene is mooi rond, de ander is iets ovaler, de ene ligt plat op de hals en de ander staat kaarsrecht...
Een hengstenvlecht daarentegen kan ik makkelijk en netjes als de manen lang genoeg zijn. Helaas alleen bovenhands, onderhands moet ik (flink) oefenen. Ik weet niet of je een ruin met een hengstenvlecht mag starten en dan zit ik sowieso nog een aardige tijd overbruggen met het tussenstadium bij beide paarden. De ene komt van sportcoupe en de andere heeft de helft afgeschuurd ;( Staart lukt aardig, en maantop ook.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:01

Pfff een reden om geen LRV te rijden: de startlijsten komen altijd zoooo laat!!
Nog steeds geen startlijsten voor zaterdag. Ik zou anders graag weten of ik vrijdag enkele uren vrij moet proberen te maken om te gaan verkennen of niet. Snap niet dat dat zo lang kan duren. :n :n

Ik vind vlechten eigenlijk niet leuk.
En ik vind winterhaar niet leuk.
En facturen maken ook niet.
En wachten op startlijsten ook niet.

|o |o |o

Sorry eventjes gefrustreerd. Ik ga nu weer met een glimlach verder met mijn facturen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:28

Hihi ja idd bij LRV duurt dat eeuwen! bij VLP meestal de dinsdag, en anders zeker de woensdag morgen.

Ik kan een staart invlechten mr dan moeten ze de perfecte staart hebben. Ik doet dat wel niet vaak, want ik zie liever zonder vlecht.

Dotjes kan ik op allerlei manieren, gelukkig, kzou maar anders triestige groom zijn :D.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:16

Maantop invlechten kan ik helaas ook niet :+ gewoon dotten kan ik dan wel weer goed, ook met naald en draad. Toiletteren vind ik ook leuk om te doen.

Hier klein vreugdedansje *\o/* mijn man is akkoord dat ik volgende week op artevelde crossje 80 mee rij. Voor mij ergens toch belangrijk om weer die drempel van vaste hindernissen over te gaan voor de winter en een simpel rondje te rijden. Zal mij zeker weer wat vertrouwen geven.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:27

'k Moest enkel nog de losse haartjes beetje bijknippen. :P
Afbeelding

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:31

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:33

das mooi!!
ik kan ook wel lekker vlechten, mijn paard heeft bijna geen manentopharen, en die had ik vorig jaar een extension van zijn gewone manenhaar gemaakt...zag er goed uit, ging prima, en bleef zelfs s 'nachts zitten.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:33

En de rekkers bleven een dag zitten, 'k had ze dag op voorhand gedaan. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:07

Dankje! En handig extensions! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 21:05

Vlechten... pff ik vind het verschrikkelijk hahaha. Als het niet moet vlecht ik niet :P
Voor morgen de training moet er ook gevlochten worden. Doe ik morgen wel :P 5 mintjes en das klaar haha

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:16

Mooie foto's K! En 6e, das ni slecht hé, proficiat! (En ik deel uw facturenleed... Einde kwartaal-stress, pffff)

Mooie vlechtjes passeren hier, het extension idee vind ik prachtig :D, hoe doe je dat praktisch? Mijne heeft ook een ietwat triestige voorpluk... Los ziet dat er best ok uit en lijkt t wel wat, maar fat vlechtje dat er dan van komt, stelt niet veel voor...

Morgen naar de veluwe! Mijn compagnie is opgenomen in ziekenhuis met hersenvliesontsteking :(, was behoorlijk schrikken! Alles gaat wel goed gelukkig, maar zij kan dus niet mee dit weekend. Zoooo jammer! Uiteindelijk gaat er een andere vriendin mee, maar wat een geregel was me dat zeg... Gelukkig komt t nu wel in orde en dan moeten we nog maar keertje gaan om t goed te maken met die vriendin die nu niet meekan ;). Nog 1,5 dagje werken...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:30

Ik had van een flinke pluk uitgetrokken langere manen een vlechtje gemaakt, aan 2 kanten een elastiekje.

dan in de manentop een scheiding in het midden gemaakt,

extension vlechtje erin gelegd,

losse manen eroverheen gelegd en met een elastiekje alles bijmekaar vastgemaakt, net zo dat het elastiekje van de extension er ook bij zit,

vlechtje losgemaakt, en alles bijmekaar gevoegd en toen de hele manentop gevlochten.

en daar dan een knotje van gemaakt.
je kunt dus niet plat op het hoofd vlechten zoals bij de foto van hanne, maar het ziet er in ieder geval beter uit :j :D

en ik kon het zelfs de dag ervoor maken, bleef het nog zitten...ik heb de extension het hele seizoen gebruikt :D gewoon iedere keer voorzichtig losmaken, en weer een vlechtje van de extension maken, en wegleggen voor de volgende wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:23

Idd mooi gevlochten Hanne :) ik doe de maantop zoals je een staart vlecht, paar slagen van opzij bijpassen en dan doorvechten en vlechtje omslaan.

Helaas heb ik minder vrolijk nieuws. Telefoon gehad van stalbaas, Icaro zit met een stro obstructie. Hij heeft buscopan gehad en olie opgegoten. Loopt nu op de piste, hij mag niks eten en zo zien ze of hij mest. Stalbaas gaat vanmiddag nog paar keer checken. Ze weten dat hij naar Merelbeke mag voor operatie indien nodig en DA komt morgenvroeg terug.
Ben er voorlopig nog gerust in dat het goed komt, kan toch niks doen vanuit Kroatië. Komt het toch tot operatie dan zit ik wel op de 1e vlucht naar huis.

Bah bah bah.

Succes met de cross antonius!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:23

Super antonius! Dat zal idd een flinke stap zijn voor je zelf en zeker je man :D!

Waw zotjes, ik wil ook extenions voor de maantop van mn paard :P. Maar je kan het dan wel niet zo helemaal invlechten dan wil je zeggen?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:16

oei varekay...das niet fijn...succes

jawel gewoon invlechten, alleen niet zo als je een staart invlecht, het is gewoon een knotje.

weet iemand of de starttijden van zutendaal al bekend zijn? ik ben nu een beetje onzeker of ik er overheen kijk... :o

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:57

Super Antonius! Vooral ook super dat je er echt veel zin in lijkt te hebben! Dat gaat zeker en vast goed gaan!

Amai Evelyn, dat moet verschieten geweest zijn! Gelukkig is je vriendin aan de beterhand en heb je vervanging gevonden. Inderdaad een goed excuus om binnenkort nog eens te gaan!

Mooie dotjes zie k hier voorbij kopen. Ik vind die met naald en draad wel het mooist. Dat zou ik eigenlijk ook wel eens willen leren.
Amai klinkt best ingewikkeld, zo'n extensions. Hier alleen paarden met te dikke manen.

Varekaj, Dat zal wel goed komen! Blijkbaar wordt hij wel goed in het oog gehouden. Komt de dierenarts straks ook nog eens controleren?

Nog altijd geen startlijst voor overmorgen! Grrrr.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:26

Awel die extension-techniek ga ik onthouden :D, denk met een beetje handigheid dat invlechten wel moet lukken... Ga ik eens mee experimenteren volgende x, ik houd jullie op de hoogte!

Vervelend varekaj, zeker omdat je dr zelf niet bent, maar zou nu niet gelijk ik paniek slaan. Verder alles naar wens in kroatie?

Ah en antonius alvast veel plezier met de cross :D, mooi dat je man het ermee eens is! Fi zal ook denken, 80, was dat ier ;)... Stoer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:31

DA komt sowieso morgenvroeg weer langs tenzij stalbaas het nodig acht dat ze vroeger komt controleren. Ze hebben al toestemming van mij tot vervoer naar kliniek en operatie mocht het nodig zijn, maar zo ernstig was het vanmorgen volgens de DA zeker niet. Hij had pijn maar geen koorts en liep na de buscopan alweer relatief vrolijk door de piste. Hij had ook geen neiging om te gaan liggen of rollen, keek alleen naar de flank.
Dat was helemaal anders met mijn merrie in 2012 met een dubbel gedraaide darm. Zelfs met zwaarste pijnstillers flipte die nog. Die heb ik op de operatietafel moeten laten inslapen.

Mijn stalbaas ging deze middag nog kijken, haar man wss vanavond ook, dan is er nog een stalgenoot die halfpension staat en dus langskomen en mss mijn lesgeefster ook nog. Je kan er geen 24/7 bij bivakkeren, ze waren er snel bij en ik heb er een goed gevoel over dat ze gepast handelen.

Ik zit dus nog lekker rustig in Kroatië ja :) bevalt hier best goed! Warm maar wolken en regen af en toe. Immens agressieve muggen met gigantische muggenbeten. Heel lekker en goedkoop eten, mooie omgeving, modern appartement. Ideaal om aan thesis te werken, te lezen en tussendoor een uitstapje :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:47

Voila, zoals ik al zei, komt wel in orde. We duimen mee hoor!

Eindelijk zijn de startlijsten er. Om 9u24 Dress en 15u44 springen, 15u59 crossen. Meer dan 6u ertussen, wordt een lange dag!

Ik heb altijd moeite met een laag springparcours op de crossen. Vorig jaar liep die maar gewoon overal over, kwam niks terug en ik had er weinig aan te zeggen. Meneer was dan gelukkig wel altijd zo lief om geen balken te pakken. Nu ondertussen springen we zelfs al een aardig stukje hoger (vanmorgen 1m40 gesprongen), dus ik ben eens benieuwd wat dat springparcours gaat geven. Sowieso luistert hij tegenwoordig wel beter (hoop ik toch). Iemand tips? Moet ik echt naar de sprongen toe rijden alsof het 1m20 staat? Of mag ik hem een beetje meer zelf laten kiezen?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:22

Oehh dat is idd wel lang wachten!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:34

ja bij de lrv kan je inderdaad wel echt slechte uren hebben :( veel succes in elk geval.

wij gaan zondag nog eens naar de zee :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:36

Ik ging normaal ook naar zee, maar 't is op slecht uur hoogwater. :+ Rond 13u ofzo en voormiddag lukte niet voor stalbaas.
Maar zondag gaat PP eens komen rijden met Shuddy. :P 't Is echt al superlang geleden dat er nog iemand anders ermee heeft gereden. 'k Ben benieuwd! :D