[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:33

De dieetiste zegt van niet. Tenzij je elke avond om 0.00 uur naar bed gaat. Ik ga rond 22.00 slapen, dan werkt je stofwisseling langzamer, dus neemt het lichaam meer van de voeding op. Dus als ik vlak voor het slapen gaan nog ga zitten snaaien of eten, dan is dat voor mij een dikmaker.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:36

Ow onze dietiste zegt dat het een fabeltje is :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:41

Lau, jullie kunnen ook veels te lekker koken :9
Ik wil eigenlijk de estafetteloop van de marathon v. Rdam meelopen, maar dat is 10km. Dat wordt echt trainen volgens het schema!

_Noor

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:42

's avonds niet eten scheelt bij mij ook een heleboel vet! :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:48

Als ik 2 paarden heb gereden na het eten dan heb ik tegen 22 uur echt wel weer trek en dan moet ik ook echt wat eten :+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:49

Sportief hoor Mo! Volgens mij krijg ik het al zwaar met 2 minuten lopen. :o

Ik heb gister als ontbijt en lunch een zak chips op, ook heel gezond. Wilde een lekker vers broodje halen maar bij het tankstation hadden ze alleen van die vieze voorverpakte dingen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:52

Dus toen uit frustratie maar een zak chips genomen?
Ik ben ook altijd heel teleurgesteld als ze alleen maar die voorverpakte hebben :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:57

Nou, ik viel echt om van de honger. Het was 13.00 en had de hele dag nog niets op en een crossles achter de rug. :o

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:02

Je mag best nog wel wat eten in de avond. Je valt juist sneller af als je om de twee uur iets eet. Je stofwisseling komt alleen maar stil te liggen als er niets te eten binnen komt, dus het maakt niet uit of dat overdag of in de avond is.
Te weinig eten is dus ook niet goed, beter is om 6 keer per dag iets te eten!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:15

Ik zit hier met zak pepernoten :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:18

Lekker!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:28

Haha die nieuwe hindernis van Rob. :D Die hadden ze bij ons ook, maar dan bestond de buik uit plankjes zodat hij lager kon. Hij staat hier jaarlijks in de cross en dan om een hoekje, paarden zijn er zo van overdondert dat ze zich pas na de sprong realiseren dat het eng was...
Ben benieuwd wie van jullie het aandurft om erover te gaan!!

Lau ik dacht al wat is dat nou voor mislukte foto.... Leuk paard!

Eetpatronen, oei ik hou mijn mond!! :x
Gezond eten is totaal niet voor mij weggelegt!

Ben al klaar voor vandaag *\o/*
Paarden gereden, altijd leuk..... Als nieuweling gaan rijden terwijl iedereen in de kantine zit.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:32

Daan, daarom ben ik zo blij dat ik niet op een pensionstal of manege sta. := Bevalt de stal wel?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:37

Dat vond ik eerst ook op mijn vorige stal, maar daar was ik altijd alleen en dat vond ik helemaal niks.
Dus een beetje gezelligheid vind ik wel leuk! Alleen dat je als nieuweling zo bekeken wordt is wel een beetje irritant. :')
Het bevalt wel goed, ze gaan echt leuk met mijn paarden om, ze staan er op en top verzorgt bij. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:17

Mooi zo! Ik wil echt nooit meer op een manege staan.... Al dat geklets, betweterij en gezuip aan de bar!
Doe mij maar een pensionstal zonder kantine :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:18

@ Jantine: dat hoor ik ook van dat late eten, maar helaas kan het vaak niet anders. Anders moet ik na mijn werk eerst naar E'de om te eten, dan weer terug naár H'bergen en dan weer naar huis in E'de. Of ik moet altijd bij mijn ouders eten, maar dat wil ik niet.

@ Daan: wel ideaal dus zo dichtbij die nieuwe stal?

@ Lau: stoer beest... longeer je um daar zelf?

2 uur studie zit erop. Nu ff met de paarden aan de klooi en pony en Avi omwisselen.

Ik ben blij dat de paarden bij mijn ouders staan. Ben altijd heerlijk alleen!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:19

Bij mij op stal zijn er 4 pensionklanten, mijzelf meegeteld. Heerlijk! Rij 9 van de 10 keer alleen en geen geklets en gedoe. Scheelt wel dat het geen echte pensionstal is, meer een privestal met een paar pensionklanten. Meer dan dit komt er ook niet bij. Wil ook echt niet terug naar een pensionstal. :)
Wat ook heel fijn is dat je je spullen gewoon kan laten liggen zonder dat het de volgende dag weg is, kasten zijn ook gewoon altijd open. Net zo makkelijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:21

Zo, Sims haar is er af! Wat een pak kwam er al weer vanaf. In september (de week voor Neede) had ik haar al voor de eerste keer geschoren omdat ze al lang in het haar zat. Omdat ze nog een paar crossen moest lopen en het vrij warm was (is) voor de tijd van het jaar heb ik Sim al vroeg geschoren. Normaliter gaat ze half oktober voor de 1e keer en half december voor de 2e keer. Nu dus een stuk vroeger.

Die koe is geweldig! Ben benieuwd welke bokker 'm als eerste springt (maar ik heb al wel een idee :D )

* edit * wat de hoogte betreft valt het wel mee. Het toont alleen een stuk hoger omdat ie smal is en gek van vorm.
De hoogste crosshindernis die ik ooit gesprongen heb was een houten bak met haag er op van 1,60 in Renswoude (en Sim had toen nog niet door dat je hagen kunt vegen.)

Nu even rest bijlezen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:28

Haha ja vooral betweterij is erg.:') Grotendeels is gelukkig hobbyruiter huisvrouw.
Mijn paarden staan in een andere schuur, daar is het een stuk rustiger.
Daar bij de rijbak kant met stallen moet ik ook niet komen, wat een gekakel!!

Nouja ik kom toch op tijdstippen dat er niet al teveel mensen zijn, ik rij en ben weer weg.
Het is voor mij vooral fijn dat ze zo dichtbij staan. (Op normaal tempo fietsen 5 minuten)
Ben ook niet graag alleen dus in dat opzicht zit ik hier goed!

Manege lijkt mij ook niks!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:31

De laatste stal was ong. 60 in pension en ik reed nagenoeg altijd alleen. Was er rond 5 uur 's middags.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:34

EvelienH schreef:
Bij mij op stal zijn er 4 pensionklanten, mijzelf meegeteld. Heerlijk! Rij 9 van de 10 keer alleen en geen geklets en gedoe. Scheelt wel dat het geen echte pensionstal is, meer een privestal met een paar pensionklanten. Meer dan dit komt er ook niet bij. Wil ook echt niet terug naar een pensionstal. :)
Wat ook heel fijn is dat je je spullen gewoon kan laten liggen zonder dat het de volgende dag weg is, kasten zijn ook gewoon altijd open. Net zo makkelijk.

Op zo'n stal sta ik ook :j . Heerlijk!

Sims kan er weer mee door dus ;)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:35

Goedemiddag, hebben jullie allemaal een vrije dag en niks te doen, of hebben jullie last van S- of WOG?

Zo ik heb even geshopt in 1.5 uur incl. een rondje door de wasstraat met de auto.
Gekocht: 1 rood skijack met witte en zwarte accenten en daarbij een heerlijke zwarte sneeuwproef elastische softshellbroek. Verder witte snowboots, zwarte muts en handschoenen. Nu nog even 2 pulli's scoren en nog 1 setje lang thermo-ondergoed, Lapland here I come.
Voor op de sneeuwscooter enzo heb ik een dikke skioverall met sneeuwlaarzen, dit setje is echt voor als ik loop te flaneren in de wildernis.
Voor Noortje ook nog snowboots gescoord, zilvergrijze met een bontrondje; in maat 38 is er bijna niks meer.

Over eten weet ik genoeg, maar de een moet gewoon veel meer eiwitten eten en de ander meer koolhydraten, daarom werken de standaard dieten van de dietiste vaak ook niet met hun standaardvoorschriften.
Verder is het belangrijk welke combinaties je neemt omdat sommige mensen bv. last krijgen van gisting in hun darmen als ze een combinatie van bepaalde voedingsmiddelen nemen. Verder hebben mensen met allergieen vaak onvolledig verteerde eiwitfragmenten, dus die moeten anders eten om de darmen op te schonen. En we eten natuurlijk veel te weinig basisch eten.
Zuren worden gevormd door granen, bloem, bonen, erwten, brood, suiker (ook verborgen in allerlei producten zoals jam, koekjes, frisdrank), vlees, vis, schaaldieren, ei, kaas en alle noten behalve amandelen. Verder melkproducten en vetten. Ook alcohol, tabak en chemische medicijnen geven een zure reactie.
Basisch eten is onder andere alle vruchten en groenten, wortelgewassen, zuidvruchten, sojaproducten en amandelen.

Foute combinaties zijn: zetmeel met zuur: brood met fruit, pasta met tomaat),
• zetmeel met suiker: brood met suikerrijk fruit
• eiwit met zetmeel: gebakken ei op brood, eiwit met peulvruchten, eiwit met vruchten, brood en melk tijdens de maaltijd
• suiker met vet: suikerrijk fruit met slagroom
• suiker met eiwit: vis met vruchten, suikerrijk fruit met kaas / noten, opgeklopt eiwit met suiker, zoals schuimpjes
• eiwit met zuur: worst met zuurkool, zure haring.

Goede combinaties zijn:zetmeel met vet: brood met avocado of champignons
• zuur met vet: tomaat en groenten met extra vierge kokosolie
• eiwit met vet: vlees of vis met extra vierge kokos-, palm, of olijfolie
• eiwit met groenten: vlees of vis met waterrijke groenten (geen pompoen)
• zuur met zuur: fruit met honing of yoghurt

Ik eet nu hetzelfde als anders alleen let ik nu op de combinaties en ik ben aan het detoxen en dat gaat prima. Scheelt na 1.5 week al 1.5 kledingmaat. Dat wordt nog wat.
Ga nu weer op muizenjacht.

Allemaal een hele plezierige dag verder.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:36

Is ie al dood? Smerige rotbeest...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:36

_Noor schreef:
EvelienH schreef:

Op zo'n stal sta ik ook :j . Heerlijk!

Sims kan er weer mee door dus ;)

Ik sinds kort ook. Heerlijk en scheelt ook nog eens enorm veel in de knip!
Sim kan er idd weer tegen! Ze is er mooi onder vandaan gekomen en glimt als een keutel in de maneschijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:37

Ik sta op een kleine pensionstal, dat bevalt super. Maar nu even aandacht voor de menukaart, ik denk dat het de salade met kalfsrosbief, wildzwijnham en eendenpate met port en pruimedanten wordt :D