[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

streep

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:15

@susanh Zou je daar eens een foto van kunnen maken als je tijd hebt. Kan mijn lief dat ook namaken. Ps heeft jouw man zwart haar en een baard? Ik was vorige week bij hendrieke en ik zag een man met een vos lopen. Vond het zo raar om te vragen; hoi ben jij de man van Susan. Ik heb om 13.00 uur vandaag weer les. Ontzettend veel zin in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:31

Nee mijn man is blond (of nou ja blond, er zit meer grijs dan blond in tegenwoordig) en we hebben een kastanjebruin paard. Dit is mijn man met Chaplin in crosstenue:

Afbeelding

Foto van trailer met fiets kan ik van het weekend wel maken als ik er aan denk.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:07

nee daar leek hij niet op :-).

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:20

Hoii allen,

Ik zou me graag willen melden als amateur Eventer, eigenlijk pas vanaf Heino zullen we onze eerste officiele cross in de benen hebben maar vind het een leuk topic om mee te lezen!

We hebben een leuke planning tot het einde van het seizoen, Heino, Gelselaar, Diepenheim, Barchem, Bathmen en Rekken.

Na heel veel trainen zijn we dan zo ver. Mijn knappe Adonis en ik hebben er zin in;

Afbeelding

Afbeelding

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:53

Welkom Steph, succes met crossen! Warning: het is verslavend :D

Wij starten zondag Gorssel laatste keer in het B. Wij nemen ook altijd 2 mtb mee, om te fietsen over het terrein of gewoon de cross te fietsen als dat gaat. Passen beiden prima in de bus, maar trailer kan ook Susan!

Een vraagje aan jullie, wil graag nog een keer lessen voordat ik in Ysselsteyn mn L debuut maak. Voorkeur in Hernen, Rob of iemand anders, of Renswoude. Om in mn eentje te lessen is me een beetje te duur, dus de vraag of er ruiters zijn die graag nog een lesje meepakken (op L niveau) op 16,17 of 18 september? Zodat we een groepje van 3 of 4 creeeren. Mochten jullie een les weten waar ik aan kan sluiten kan natuurlijk ook!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:14

Kan hier thuis wel eens vragen of mijn man nog een keer wil trainen 1 van die data die jij noemt. Hij traint op M niveau, maar dat is vrij makkelijk aan te passen als je goede instructie hebt. Mijn man traint wel alleen in Renswoude, is voor ons gewoon het meest handig.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 15:54

SusanH schreef:
Castenray, mooie wedstrijd. Ben benieuwd volgend jaar op de nieuwe locatie hoe het dan wordt, vond het wel een prachtige plek waar ze zaten. En of we dan nog steeds een doosje champignons mee krijgen :)) .

Wij hebben een 2e hands mtb gekocht. Als je goed zoekt hoeft dat helemaal niet duur te zijn. Wij hebben het geluk dat een buurman van ons voor de hobby fietsen opknapt en doorverkoopt. Wij zien dus uit 1e hand wat hij heeft staan. En we hebben een 2 paards trailer, dus fiets kan mooi aan de andere kant van het schot, omdat we maar 1 paard mee hebben. Mijn man heeft een mooi systeem met spanbanden zodat hij geen kant op kan.

Altijd leuk dat doosje champignons en het stuk vlaai ;)

Ik heb een fietsendrager voor op de distel. Want ik neem vaker 2 paarden dan 1 paard mee op concour :) ideaal.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:21

Heb me weer opgegeven voor een oefencross van Velden met Diva.
Even kijken hoe een waterbak op een vreemde plek gaat.

Start ook met een paard van een vriendin. Eerst de crosstraining op zaterdag en dan zondags de cross. Vandaag even een kleine springtraining met het paard gedaan. Was vandaag niet helemaal wakker, maar hij had ook een weekend van 20 km voor de koets erop zitten waar hij het merendeel trekt in het tweespan. Komende weken weer wat meer training onder het zadel doen.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:21

SusanH schreef:
Kan hier thuis wel eens vragen of mijn man nog een keer wil trainen 1 van die data die jij noemt. Hij traint op M niveau, maar dat is vrij makkelijk aan te passen als je goede instructie hebt. Mijn man traint wel alleen in Renswoude, is voor ons gewoon het meest handig.

Als je dat zou willen vragen Suzan, zou super zijn. Als ik vervoer kan regelen moet het wel in Renswoude kunnen, Hernen is voor mij loopafstand. Hoor het wel!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:53

Welkom Steph

Wat een drukke weekenden heb jij voor de boeg.

Ik heb dan dat weekend al Heino dus voor mij wordt een training niet wat (plus wij zijn nog maar B niveau haha)

Susan ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je die fiets in de trailer vast hebt staan.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:17

Thanks voor het warme welkom allemaal! De verslaving heb ik na de nodige trainingen al opgepikt inderdaad! Leuk om mee te lezen met mede-verslaafden ;-)

He maj0, volgens mij hebben wij elkaar ontmoet in Ermelo? Zelfde groepje met les van Egbert v. Roekel?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:14

Ooh ben jij die met dat ervaren paard? Wat leuk!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:16

Hoe komen jullie aan zo'n fietsen drager dan?

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:00

Jaa maj0, die onervaren ruiter bedoel je ;-)

Leuk dat je start in Heino, zien we elkaar wellicht daar! Heb je al enig idee wanneer je de cross gaat verkennen? :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:03

_M_arieke schreef:
Een vraagje aan jullie, wil graag nog een keer lessen voordat ik in Ysselsteyn mn L debuut maak. Voorkeur in Hernen, Rob of iemand anders, of Renswoude. Om in mn eentje te lessen is me een beetje te duur, dus de vraag of er ruiters zijn die graag nog een lesje meepakken (op L niveau) op 16,17 of 18 september? Zodat we een groepje van 3 of 4 creeeren. Mochten jullie een les weten waar ik aan kan sluiten kan natuurlijk ook!

We hebben een app-groepje met mensen uit regio Amsterdam/Utrecht om samen trainingen te regelen. Meesten rijden op B/L-niveau. Als je erbij wilt, stuur me dan even een PB'tje met je nummer :)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:21

Ik ben weer in de meeleesmodus geraakt :o , heb zelf ook steeds niet zoveel te melden dus dan blijft het er een beetje bij.

Welkom steph, je krijgt het nog druk, hopen dat het weer goed blijft en de overige crossen wel door kunnen gaan.

Wij hebben tot nu toe ook steeds de mtb's op de fietsendrager meegehad, die heeft mijn vader op de trailer gemonteerd. We kijken nu naar een andere trailer, maar we weten nog niet of we een 1,5 of 2-paards doen, er zitten voordelen en nadelen aan, groot voordeel is wel dat de fietsen bij de 2-paards er naast kunnen inderdaad.

Ik hoop volgend jaar in de B echt van start te gaan, paard is nu een beetje het vretrouwen kwijt en grijpt elke kans aan om te stoppen. Ik heb nu les van Nella Bijlsma om haar daar bij het springen doorheen te krijgen. Crossles heb ik van Roxana Graman en dat bevalt me ook heel goed, geeft veel vertrouwen en vertelt je precies hoe je verschillende hindernissen moet aanrijden. Van de week nog op oefencross in Diepenheim geweest, de kleinste hindernissen waren vanaf 10 meter afstand al eng en de hoogste en kleurijkste trok ze lekker op aan, muts dat het is :').

Hebben jullie nog aanraders qua oefencrossen?
Tot nu toe heb ik dit kunnen vinden:

17-09 Sappemeer (stelt deze cross wel wat voor of is het heel laag?);
02-10 Vasse / 02-10 Ronostrand;
08/09-10 Broekelo (deze kan ik niet);
15-10 Nijeberkoop (hier ga ik sowieso heen).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:05

Marieke ik heb je een pb gestuurd :) zal van het weekend als we naar Gorssel gaan wel een foto van de fiets in de trailer maken :j

Steph welkom!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:21

Steph__ schreef:
Jaa maj0, die onervaren ruiter bedoel je ;-)

Leuk dat je start in Heino, zien we elkaar wellicht daar! Heb je al enig idee wanneer je de cross gaat verkennen? :)

Goh wat leuk dat ik je hier weer tegen kom. Wereldje is klein zo.

Ik wou als het kan zaterdag's al parcours verkennen zodat ik mooi zondag rustig nog even de moeilijke dingen kan bekijken zonder stress. Geen idee hoeveel tijd ik heb tussen de dressuur springen/cross. Jij dan?

Hopelijk wordt het snel weer beter ponycrosser, wij hebben ook een probleem gehad met stoppen maar dan door een fout in het L parcours met springen. We kwamen totaal niet uit in de dubbel waardoor ze vol in de ankers ging, en daarna het hele vertrouwen kwijt was. We even terug na de B maar een oxer van 80cm stonden we al op stil. Gelukkig hielp bij haar het crossen wel heel erg. En goede springtraining ook. We hebben nu eigenlijk op de dubbel na zowat weer op 110 staan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:58

Zo zit de fiets in de trailer.

Afbeelding

Afbeelding

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:50

Thx Susanh Voor de foto's ik laat ze zo aan mijn super groom zien :-).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:23

Het is eigenlijk heel makkelijk. Met 1 spanband stuur aan de voorste stang hangen en heel strak aantrekken. En dan nog 1 spanband om de zadelstang, en om een scharnier van de klep van de trailer. Kan je ook gewoon je paard eruit halen zonder dat gelijk de fiets eruit moet. En je kan mooi zaagsel/jerrycan/klapstoeltjes klem zetten tussen de wand van de trailer en de fiets.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:35

Ponycrosserr, kun jij eens laten zien hoe die fietsendrager op de dissel zit aub?

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:47

Ja maj0 wij zijn een keer toen het eindelijk weer beter ging binnen in de barrage met een balk tussen de benen over de kop gevlogen, dat was ook niet grappig en nu dus het vertrouwen kwijt. Vandaag eindelijk weer 2 foutloze rondjes gesprongen in Warga met een 3e prijs in de B.

Ik zal een foto maken Homiafortuna!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:48

Wat fijn dat het weer beter gaat ponycrosser!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:54

Pfff balen zeg, vandaag heeft mijn man in Gorssel gereden. Maar helaas 3 weigeringen op 1 hindernis. Nu uitgesloten en 4 verliespunten totaal. Moet nu dus L starten volgende wedstrijd, maar de L zit al bommetje vol. Einde seizoen dus ben ik bang -O-