[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:54

@ Anthea en Mistid tuurlijk mogen jullie mee naar Duitsland. Anderen natuurlijk ook. Loningen-Ehren is erg leuk! Dit weekend is daar de wedstrijd. Ik hoop dat ik op tijd klaar ben met jureren en dan wil ik er nog even heen. Als paard weer goed is dan pak ik alleen nog wat trainingen. Ga haar niet meer helemaal klaar maken voor wedstrijd 2 of 3. De wedstrijd in Neu Versen is 9 juni. Terreinvergoeding Loningen is 10 euro en Neu Versen 5 euro (per paard). Dan mag je net zo lang trainen als je wilt.
@ Evony gecondoleerd
@ MM top dat Geert lekker thuis is!

Mijn bruine merrie was ook dichtgezet voor de 3e keer en dat is supergegaan. 3 weken van te voren open laten zetten ook al weten wij dat zij 3 weken overloopt.
Ik moet nog 2 grote opdrachten maken in Access en Excel en dat staat gelijk voor chinees bij mij.
Nog 6 dagen werken en dan is het voorbij bij deze baas. Geeft een goed gevoel dat niemand van de vaste mensen er niks van snappen en dat zij verbijsterd zijn. Vanmiddag een leuke vacature aangeboden gekregen tijdens een intakegesprek. Dus afwachten..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:00

Ah jammer dat ik dit weekend echt met mijn scriptie bezig moet, anders ging ik zeker naar Löningen! De wedstrijd in Neu Versen is wel een idee om even te gaan kijken :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:04

De cross in Neu versen begint 's middags want eerst moeten alle dressuurrubrieken klaar zijn want er zijn maar 2 ringen en daar is tot een uur of 14/15 dressuur. Ik laat het wel weten als de startlijst er is. Zaterdag wordt denk ik een pittige wedstrijd want het is kwalificatie voor Bundeschampionat.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:05

tody leuke foto. en goed dat je ook foutloos was.
kris leuk dat je vrijdag al naar rob gaat met je nieuwe topper. Ik moet ook nodig wat afspreken bij rob
billy ik denk inderdaad dat je met het rijden het ritme voor het paard behoud en dus sneller gewend is. al kan opeens een drukkere stal etc wel weer stress opleveren
lielle dat is lekker druk dan met 3 paarden
sann ik ben bang dat je toch echt je jasje aan moet. moesten wij ook
leuke foto danielle (waar is dat?)
texelse mooi dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren

was zo rustig op het werk. Heb op terug weg lekker een ijsje gehaald bij de bakker :D
nu even niksen en probeer een beetje vroeg naar bed te gaan.
als heb ik nu heel erg zin om te rijden maarja heb ze vanmorgen al gehad.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:08

Leuk Caro! Ben wel benieuwd hoe het in Dld is

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:10

Leliaardje schreef:
Kris: er zijn volkstammen (nou ja, een groep mensen) die aanraden om je paard eerst aan z'n nieuwe omgeving en z'n nieuwe eigenaar te laten wennen en er pas na zeker een week er op te klimmen. Maar misschien is dat de softe kant van de paardengemeenschap 8-) . In ieder geval wens ik je heel erg veel plezier met haar/hem.

Daar kan ik nooit zo bij :o . Hoeft op concours ook niet. Toen we Challenge een uur op stal hadden staan ben ik er al op geklommen.

Caro, tot wanneer mag je in het bos in Neu Versen? Ik ga graag een keer mee!
Ik heb dit weekend helaas al wat, en het weekend van Neu Versen ben ik aan het feesten bij Bianca op de 'crosscamping'/trainen in Loningen???/autocross kijken. Als ik nu tenminste het goede weekend voor me heb, anders ben ik niet bij Bianca aan het feesten. Training sla ik denk ik ook maar over :o

Voor morgen bij mijn examen koop ik oordoppen :( weer iemand die heel idioot en hoorbaar ademde naast mij, en aan de andere kant iemand die om de 10 seconden zijn neus ophaalde. Leer je neus snuiten ofzo. Ik kon me zo slecht concentreren dat ik de tranen in de ogen had staan :o verder wel een goed gevoel.
Ik ben aan het wachten tot het nog meer is afgekoeld en tot de mensen op stal weg zijn. Zal zo even wat hindernisjes de bak inslepen, want alles wat ik neerzet sleept een pensionklant er net zo hard weer uit -O- de bak is groot genoeg om om de hindernissen heen te rijden

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:14

Mirthe: Die training in Löningen van W. is 8 juli! Ik neem tenminste aan dat ze die voor ons op de zelfde dag heeft gepland. Neu Versen de wedstrijd is 9 juni :)
Balen van je examen. Ik kan me daar ook altijd dood aan ergeren. Gelukkig had je er verder wel een goed gevoel over

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:16

@ Mistid Je mag het bos niet in tijdens de trainingen op maandag. Misschien wel tijdens de lessen bij hun of als er les is bij Wieneke. Is priveterrein en bij ongelukken kan de ambulance er bijna niet komen vandaar dat je daar niet mag rijden volgens Franz Jozef.

Bij een nieuw paard stap ik er de dag erop gewoon op.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:18

Ooh lettertje verkeerd gelezen O:) .

Caro, dat is ook wel een goede reden. Op het veld staan ook genoeg leuke hindernissen :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:19

Mirthe: Is Neu Versen waar jij een keer een topic over had met Vos? Dat zag er idd super uit!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:22

@ Anthea dit stond er tijdens de wedstrijd http://www.mijnalbum.nl/Album=MIZBTZG7. Zie je ook de sprongen in het bos. Hij heeft ook nog losse sprongen en daarvan stonden de meeste in het topic van Mirthe.
De greppel is mijn grootste uitdaging. Paard durft de sluis niet in :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:24

Ja dat was daar idd! Vooral een gave (kijkerige) waterbak, omdat die echt een stuk naar beneden ligt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:28

Het ziet er wel super gaaf uit!
Die sluis is ook wel lastig volgens mij

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:29

vind die hindernissen er wel leuk uit zien.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:41

Heb even het topic van Mirthe erbij gezocht, maar hier wil ik dit jaar echt nog een keer heen! Is voor mij ook maar een uurtje rijden

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:59

Ik denk dat we wel een groepje van 5/6 kunnen creeeren. Als we dan ook nog een leuke instructeur zouden kunnen vinden :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:05

Jody, Danielle: leuke foto's!
MM: ik noemde Woll als voorbeeld. Tuurlijk weet ik dat die mooie moeder van een Roven-kind van Vief is :+ .
Texelse: fijn (maar ook spannend) dat ze aan de slag gaan!

Net met Dawn bij dierenarts geweest om ei te controleren: donderdag mag ze richting Easter. Kijken of we daar een mooi Connemaraatje mee kunnen bakken :D .

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:06

Caro: Daar ben ik wel voor :D Instructeur erbij is inderdaad ook wel fijn.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:30

Spannend Lelie, connemaraatjes bakken ;) :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:33

caro29 schreef:
Ik denk dat we wel een groepje van 5/6 kunnen creeeren. Als we dan ook nog een leuke instructeur zouden kunnen vinden :D

Die kan ik wel verzorgen! Albert Braams (jury, niet die uit Annen) heeft zelf ook Z SGW gereden en doet nu ook de eventingmodule. Daarmee is hij samen met W de enige noorderling die dat doet. Wij hebben hem al benaderd voor een 'beginnersgroepje', maar denk dat hij dit ook heel leuk vind! Zijn dochter crosst ook, misschien kan die dan ook zo bij het groepje aansluiten.

Leuk Leli!!

Ik heb net iets heel leuks met Chall gedaan :D zal eens even wat foto's uploaden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:36

Ik wil ook mee trainen :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:47

MM fijn dat Geert zichzelf zo goed weet te redden thuis. Zijn de hondjes ook helemaal blij dat hij weer thuis is?
Kris gaat vrijdag haar nieuwe paard uitproberen onder luid gejoel van mij *\o/* :')
BVW liet hele stoere filmpjes en foto's zien. Zo grappig dat je dat doet.

Sorry verder niet veel onthouden :o Jullie gaan te hard!
Ik heb zelf vandaag Vies lekker laten staan, veeeeeel te heet joh! Heb vandaag wel eindelijk werk gevonden als frituurbakker in de keuken van een gezellige kleine, maar goed lopende eettent in een dorpje verderop. Ben benieuwd of het bevalt. Ze klonken heel erg aardig en enthousiast, vroegen me nog net niet of ik niet meteen ingewerkt kon worden en het betaalt best goed. Collega's leken me gezellig en het zijn grotendeels jonge mensen. Donderdag word ik al ingewerkt. Heb er aan de ene kant heel erg zin in, maar oeeeh wat gaat dat spannend zijn! Hopelijk bevalt het en kan ik daar in de zomer geld verdienen en daarna een dag in de week bijklussen na mijn studie. Het geld is hard nodig met die langstudeerboete.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:13

Evony, nog gecondoleerd. Zo jong!
Sann, het wordt inderdaad te heet voor volledig tenue. Succes morgen!
Lielle is helemaal gaar gekookt na 3paarden in deze hitte
die verhalen over dichtzetten klinkt naar maarja heb er ook niet zo veel verstand van.
Kris vel pkezir op je nieuwe topper!

De fotos kijk ik thuis wel. Nu aan het oppassen. Kinderen spoken ook vanwege het warme weer!
Iemand trouwens ervaring met bloeduitstortingen bij een paarden? Tim heeft dat helaas opgelopen na een kla. Nu al 2weken op rust.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:13

Marijke ideaal hoor dat hij zich kan redden met de krukken!
Had ik wat van kunnen leren met mijn gestuntel. Ondingen...

Mirthe balen van je concentratie, oordoppen zijn het proberen waard. Hopelijk heb je toch nog veel goede antwoorden ingevuld!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:26

Afbeelding

Afbeelding

:D

Ik had bij nader inzien niet zoveel zin meer om hindernissen in de bak te slepen. Dit vond Challenge volgens mij ook wel leuk :D