[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:59

Morgen!

Wat een vreselijk nieuws zeg, sterkte voor de familie!
Scum, die taart ziet er heerlijk uit!
Corien, kan me voorstellen dat je beide erg leuk vind om te doen! moeilijke keuze!
Sim, hoe was je training zaterdag?

Ik heb ook al spierpijn. Zaterdag heerlijk rondgecrosst bij Alice tijdens de oefencross. Eerste rondje was wat kijkerig, daarna kregen we tips en trucs en toen op naar het 2e rondje. Die ging super, dus ook de wat hogere hindernissen meegepakt. Daarna samen met Alice nog wat losse hindernissen gepakt, want we waren de laatsten van de dag. Dus had ze nog wel even de tijd om wat meer te doen. Was ontzettend leuk.

Gister een verlate ´kerst´ rit van de rijvereniging gehad. De hele 2 en half uur rijden heeft Uk alleen maar in galop gezeten. Galop op de plaats of wat harder, hij kon niet anders meer. Dus heb op het moment wel zere billen :Y)

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:02

Luxe Tientjeh! Zo'n onverwacht privelesje is mooi meegenomen!

Mijn training ging lekker. Ben heel tevreden over Zoetje.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:07

Sim, dat was het zeker! heb leuke dingetjes kunnen oefenen. Maar moet van Alice echt wel aan een ander zadel. Ze vond het knap dat ik nog zoveel balans had, terwijl ik met mijn knieen helemaal geen steun aan het zadel had. Rijd met een vzh zadel en als ik mijn beugels op crossmaat heb, zit is met mijn knieen voor het zadel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:09

Daar kan ik Alice geen ongelijk in geven. Ik crosste voorheen ook altijd met een vhz, maar in het M ben ik echt op een springzadel overgestapt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:11

Ik was het ook helemaal met haar eens hoor! ik heb inderdaad geen steun aan het zadel. Dus ik ga maar eens sparen. Heb nog wel een potje voor Uk voor als er een keer wat is. Dus anders moet die eerst maar even geplunderd worden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:14

Goedemorgen :)

Caroline, wij hebben Gert-Jan Bruggink een keer op de club gehad met een clinic, en Jur doet ook wel eens zoiets. Dressuur weet ik helemaal niemand, zit niet zo in de dressuur.
Ai doet het leuk hoor Mandy! Leuk dat ie 11 april voor het eerst mee mag!
Balen dat je ziek was Lotte :\
Balen dat jij ook ziek was Rosalie :\
Balen van jouw jasje Billy, zo'n 7 maanden en dan nog niet goed is idd zuur!
Gefeliciteerd met de punten Corien & Caroline & de moeder van Evie!
Fijn dat de crosslessen goed gingen!
Ben je gister toch in dat flutweer naar buiten geweest Ilse? :+ Fijn dat het goed ging! Kom je vandaag ook nog op stal? Misschien kunnen we nog een keer samen naar Roden?
Caroline heb jij al een lesindeling ontvangen?
Leuke foto Mo :+
Wat een vreselijk nieuws over Dirk :\ sterkte aan alle nabestaanden
Fijn dat je vakantie leuk was Benthe
Oeh mooie taart Scum, ziet er verrukkelijk uit!
Wat belachelijk Shanouk! Bij ons komen ze momenteel om de buurt in de paddock, en twee pony's lopen in de springwei. Ze mogen bij ons op het moment niet in de kleine weitjes, dan zijn die in de zomer helemaal stuk en zwart. Even roeien met de riemen die we hebben.
Fijn dat je een onverwacht lesje kreeg Tientje! En als je met je knieën voor het zadel zit heeft ze idd gelijk :j

Ik heb vrijdag Yoeri toch meegehad naar Boekelo, omdat ik Meno nogsteeds niet lekker vond. Yoer pakte het goed op, had wel twee stops op een driesprong door een kuil, een keer een heel knullige stop op een trakehner omdat ik ineens vooruit ging rijden (dacht dat het niet uitkwam) en nog 2 stops op een hindernisje die ze voor het water hadden neergezet (met van die hindernisblokken en daar dan een soort afvoerbuis (maar dan met een hele grote doorsnede). Water zelf deed hij goed, daar hoef ik me niet druk over te maken. Baalde wel een beetje van de stops, maargoed ze hebben door het weer nog niet vaak buiten gelopen. Ik voelde hem echt denken 'Yes ik mag weer', en hij lette dan ook op alles.
Wedstrijd met Kino heb ik afgegroet voordat ik een hindernis heb gesprongen. Ze voelde niet fijn, het stond niet fair gebouwd en ik kreeg haar niet op ritme naar de eerste sprong. Toen stond ze stil en heb ik maar opgegeven. Zij heeft toch meer last van de enting gehad dan ik dacht volgens mij. Vond het wel zonde van de tijd en het geld. Tweede parcours zou ik zowieso al niet doen.

Nu ben ik op school, heb een tussenuur. Voel me echt moe, om 6 uur kwam mijn vader voorbij mijn kamer omdat ze aan het sleepslangen zijn (met de koeienstront). Had mijn radio nog aan en kon natuurlijk niet meer slapen. Vanavond maar wat eerder op bed.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:19

http://www.nu.nl/buitenland/2205255/australische-zusjes-moeten-van-rechter-pedofiele-vader.html
:oo

Jammer van de stops Mistid. Maar toch een goed gevoel aan overgehouden.
Ik merkte aan Jer ook dat hij het weer leuk vond! Er was 1 hindernis waar hij niet langs durfde te stappen (tafel met aan weerszijden soort pilaren met bloemen en wapperend worteldoek erom heen). Op het moment dat ik die hindernis aanreed, was er echter geen enkele twijfel en gingen alleen de oortjes even naar links en rechts (je moet die blomen natuurlijk wel in de gaten houden).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:32

:j , Het is een boltaart maar dan platter. En hij smaakt ook nog eens goed.

Ik heb zelf ook gecrosst met VZH. BW had op een gegeven moment hetzelfde probleem. Die kreeg elke keer opmerkingen over dat de beugels korter moesten maar dat ging niet omdat hij dan met de knie over het zadel kwam.
Ik heb dat probleem met hetzelfde zadel niet. Maar dat komt volgens mij omdat in verhouding mijn benen een stuk korter zijn. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad.
Maar als ik alleen cross en ik heb de keuze pak ik ook wel het springzadel hoor.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:50

Een hele goedemorgen!! :wave:

Wat een triest nieuws zeg van Dirk Grouwels, sterkte toegewenst aan de nabestaanden ;( ..

@Scum: Wow, die taart is gaaf zeg!! :9 :D
@Snoekiej: Dierenbeul die je er bent!! :oo Lekker laten gaan ;) , we weten allemaal hier dat jij geen dierenbeul bent.
@Tientjeh: Vind het leuk om te lezen dat je weer zo lekker met Uk aan de gang bent :D . Kan me voorstellen dat je op hoger niveau het best moeilijk krijgt met een vzh zadel.. Ik heb een Massimo Son en ik heb er nu dan twee keer mee gesprongen en mijn beugels een paar gaten flink korter gedaan := en toen zat ik gelukkig nog erg lekker ondanks mijn lange benen :) .
@E_B: Leuk paardje is die Vanilla Sky he ;) . Lekkere training gehad dus ;) .

Ik ga zo maar eens even aan de Yakult en dan wat aan de opdrachten zitten.. ben vandaag nog even ziek thuis, had gister heel stoer een patatje gegeten :o ... was niet zo heel goed bevallen, dus vanacht was ik niet zo heel erg lekker (rara hoe kan dat 8)7 ). Nu gaat het alweer een stuk beter..
Had van het weekend graag aan de studie willen zitten :\ , wat ik voor dinsdag af moet hebben.. dus ik ga straks nog maar even knallen denk ik.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:04

Ik maak me er ook niet echt druk om, maar inderdaad die schijnheiligheid kan ik me zo aan ergeren!
Over zadels: Ik heb zelfs een tijd op mijn dressuurzadel gecrosst (2 jaar). Had er niet echt last van, maar met een springzadel heb ik toch meer steun.

Heerlijk zo'n les Tientjeh! Fijn dat het ook zo lekker ging!
Fijn dat jij ook lekker getraind hebt Simmie :)
Zonde van je wedstrijd Mirthe. Ook jammer van je stops met de training :(:)
Wat een belachelijk bericht Noor!
Lekker Scum :9 Was hij moeilijk te maken? Ik wil hem ook al een tijdje maken
Handig van je patatje Lotte :P Sterkte en succes met je studie :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:07

ach Snoekiej, van schijnheiligheid staat het hier gewoon bol. Mensen die een grote mond hebben over hoe anderen hun paarden behandelen, mensen die lopen te pronken met andermans veren, vul maar in verder. Bijna de echte wereld ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:48

Snoek; er zijn genoeg mensen irl die hun mensen 24/7 in een stal opsluiten, ook mensen van Bokt. Maar op de een of andere manier lijkt het hier weleens of iedereen zijn paard 24/7 buiten heeft lopen.
Gewoon topic negeren en niet meer in kijken ;)

Wat betreft de taart. Ik was toch wel heel blij om het een keer gezien te hebben. Met die basis zou ik de volgende keer dan toch zelf vooruit moeten kunnen. Ik denk dat het met niet was gelukt om zonder hulp te beginnen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:49

Hoi,

Hier regent het alweer de hele morgen. Vanmorgen de merrie in de regen gereden. Heb mij zelf verplicht om iedere dag minimaal 5 ronden in galop zowel links als rechtsom in verlichte zit te gaan rijden want ik merk dat mijn lichaam dat niet leuk vindt. Dat gaan we iedere keer wat opbouwen zodat we op tijd klaar zijn voor Westerbork. Wil dit jaar niet weer hebben dat de veearts mij verteld dat mijn paard beter loopt na de cross dan de ruiter al is dat natuurlijk wel de bedoeling :o Scheelt dat ik die DA ken :+
Wat een heftig nieuws van Dirk Gouwels.

@ mistid. Gert jan bruggink lijkt mij ook wel wat. Nee ik heb nog lesindeling gehad. Balen van je parcours. Was het in Vlagtwedde?
@ tientjuh ik heb mijn VZ zadels allemaal de deur uitgedaan toen ik een springzadel had. Je zit er beter op. Ik krijg met de cross nog wel eens de opmerking beugels korter maar dan zit ik ook voor het zadel en dat zit echt niet. Die opmerkingen negeer ik dus maar.
@ snoekiej Belachelijk topic..
@ Benthe welkom terug
@ wl beterschap nog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:50

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 14:27

Eh bah wat een vreselijk nieuws zeg!

Jn: welkom terug, fijn dat je vakantie leuk was :D
Tientjeh: lekker getraind zo te horen!
Snoekiej: ach laat ze lekker kletsen, sommige mensen....
Mirthe: jammer van je stops! Maar kom vandaag nog op stal ja :D En idd toch nog het bos ingeweest, en het was heerlijk whaha.
wl: beterschap nog, ff goed uitzieken!
carolien: hier regent het idd ook al de hele ochtend.

Ik moest vanmorgen afrijden voor me E rijbewijs, en ik HEB HET GEHAALD!!! in 1 keer :D Nu kan ik lekker zelf op pad :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:31

Gefeliciteerd LZ! Niets heerlijkers om zelf op pad te kunnen met je trailer.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:55

Goedemiddag!

LZ: Gefeliciteerd!!!!
Tientjeh: Fijn van je training! Leuk dat Alice je nog wat extra aandacht gaf aan het eind :)
Mirthe; Balen van je parcours. Jij was ook in Vlagtwedde toch? (dacht dat ik jou naam zag staan) Ik was daar gisteren ook en er stond inderdaad geen fijn parcours. Als je recht over 7 ging, dan reed je ook al op 4 aan. Dus die moest je schuin springen (handig met een paard dat nog niet zo fijn door het parcours gaat) Rondje BB ging niet geweldig maar wel foutloos, rondje B begon ze super fijn, alleen wel 2 balken :( Baalde er enorm van, de eerste was op 4, die stond in een lijntje achter 3 en ze ging daar perfect door. 2e was op 7, die waren ze vergeten te verhogen en ze knalde daar maar gewoon dwars doorheen :( Ik baalde echt van die balken want die waren absoluut niet nodig. Voor de rest liep ze eigenlijk heel goed dat rondje

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:02

Wat een naar nieuws van die belgische ruiter.. Ik had zijn naam nog nooit gehoord, maar het blijft toch erg.
Ilse, gefeliciteerd! Fijn dat je eindelijk kon afrijden, het was al een (paar?) keer afgezegd vanwege het weer toch?

Ik heb vandaag mijn eerste keer stage gehad. Was eigenlijk meer een paar uurtjes rondkijken/meelopen. Mijn medestudent dacht dat we alleen maar een kennismakingsgesprek hadden, hij had vanmiddag al een andere afspraak en moest dus om half 1 weg. Toen ben ik ook maar weggegaan, wist eigenlijk ook niet zo goed wat ik vanmiddag daar verder moest doen. Zal straks even proberen te rijden, ben nog niet helemaal fit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:37

Wat goed LZ!
Ik wil dat ook gaan doen, maar ik kom vooralsnog niet verder dan het uitkiezen van een goede rijschool. Heb jij een dagopleiding gedaan of losse lessen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:42

Gefeliciteerd LZ! Lekker hoor, het is inderdaad ideaal om alleen op pad te kunnen!

@ Scum: ik moest eerst een soort intake doen. Toen kwamen ze er achter dat mijn vermogen om recht achteruit te rijden slecht cq. niet aanwezig was. Toen heb ik een middag 2 uur lang achteruit gereden en bochtjes achteruit gemaakt. Daarna nog een dagopleiding en meteen het examen erachter aan.ook in 1 keer gehaald trouwens.
Dagopleiding heb je het lekker snel, maar ik vond het wel slopend!

Hier regent het ook een tijdje :(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:00

@ JN: Succes vanmiddag
@ Scum: Ziet er moi uit die taart!
@ Snoekiej: Heb jij weleens een foto van het "weiland" waar de paarden van de "ubernatural" (ik zal maar geen namen noemen ;) ), die mogen namelijk 24 uur per dag op een kale zandvlakte staan, en dan zijn onze paarden zielig :') .
@ Noorwijdenes: Echt vreselijk balen ja, ze stond er inderdaad elke keer precies goed voor.
@ Simmie: Fijn dat zoetje het zo goed deed.
@ Tientjeh: Ik cross ook met een veelzijdigheidszadel, tot nu toe heb ik er eigenlijk geen problemen mee.
@ Pb: je had gelijk in mijn fototopic, ik had mijn beugels met invetten per ongeluk langer gedaan en niet gemerkt omdat het zo lekker zat, ik moest ze van Michiel gelijk 2 gaatjes korter doen bij de crosstraining ;) .
@ Mistid: Jammer van je stops met Yoeri, maar fijn dat je toch een goed gevoel over had.
Wel zuur dat je niet hebt kunnen springen met Kino, maar je kunt inderdaad beter naar je gevoel luisteren.
@ Caroline: Jij bent wel streng voor jezelf hoor.
@ LZ: gefeliciteerd met je E!
@ Anthea: Balen van je balkjes.
@ Rosalie: Rijd ze.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:38

:wave:

Ik ben net terug van een heerlijk lang weekend Portugal. Echt super gehad *D Heerlijk weer (zon, zon, zon en 15-17 graden) veel leuks gedaan en gezien (gewinkeld, heerlijk een dag door Lissabon gebanjerd, lekker uit eten geweest en naar de 2 en 3* combinaties in Barocca d'Alva gekeken :) )

Lielle: Ik hoorde het gister al :\ Echt verschrikkelijk zoiets...
Ilse: Gefeliciteerd met je E-rijbewijs!! Super hoor :)
10tje: Fijn dat je training zo lekker ging en succes met sparen ;)

En de rest heb ik niet bijgelezen O:)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:09

Wat leuk zeg Vief!!! Nu weer terug in regenlandje NL...
Als het goed is krijgen wij aan het eind van deze week ook mooi weer *D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 17:36

Simmie: dat lijkt mij ook :D
Anthea: balen van de balken in je B rondje.
Rosalie: klopt het was 2 keer afgelast door de vele sneeuw toen, dus was er ook al zat van...
Scum: had een pakket van 6 uur rijden en dan examen. En heb die 6 uur verdeeld over 2 dagen, anders is het me veelste lang.
Vief: wat heerlijk zeg :D! Dan kom je weer in NL terug en is het echt hollands weer :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:42

caroline78 schreef:
@ mistid. Was het in Vlagtwedde?

Ja. Voor mij een beetje het eens en niet weer, was niet zo blij met de bodem. Organisatie was verder goed hoor, en die kan daar ook niets aan doen. Maar de parcoursbouwer had er best wat rekening mee kunnen houden. Nu spring ik ook liever niet in een 20x60 bak, heb ze liever breder in het ZZ. Daar heb ik bij de meeste wedstrijden echt naar gekeken, maar dit keer niet, was er ook nog nooit geweest.

Jammer dat je lichaam het niet zo leuk vind, maar beter dat je er nu achter komt!
Nogmaals gefeliciteerd Ilse!
Jammer van je balken Anthea! Ik vond het parcours idd erg krom gebouwd. Zo als jij het verteld met die lijn stond die er bij mij ook in, maar dan met andere nummers (2 en 5). Hij heeft altijd van die rare grapjes in zijn parcours, vind het stiekem wel tijd worden ook de parcoursbouwer op het vraagprogramma te vermelden.
Klinkt super Vief!