[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:36

tjeetje daaph...dat is ook wat!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:53

Aha Aldislamp, 'jouw' ruiter... Was dus even verward met iemand anders :)

Amai Daaphh efkens serieus paniek toch! Alles ok met de paarden? Geen wondjes ofzo?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 23:05

Oppervlakkige wondjes bij Icarus maar dat is het. Cas helemaal niets.. Ik mag echt van geluk spreken. Ik heb een vermoeden hoe ze gegaan zijn... Die weg is pik donker zonder lichten, met bomen en bebossing langs de kant en kronkel weg.. Levens gevaarlijk..

Wie gaay allemaal naar Waregem dit weekend?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:14

Amai Daaphh dat moest schrikken zijn!! 'k Zou direct beginnen bleiten en met moeite kunnen bellen naar de politie!
Al een chance dat er niet veel aan de hand is met de paarden!

Ik ga kijken de zondag naar de cross. :) Supporteren voor PP en voor nog iemand anders die in de L rijdt! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 23:19

Ja ik kwam in de wei met Dirk , die toevallig vm vrij was, ey waar zijn de paarden? Hij echt dood serieus hoe moet ik dat nu weten?! En toen ontstond de paniek.. Gelukkig had ik met 3 telefoontjes en wat sms'en een man of 15 op pad die aan het zoeken waren. Zo fantastisch om te zien hoe snel mensen dan klaar zijn voor u te helpen.
Aan de politie hadden we opzich niets.. Als hun beter communiceerde hadden we ze op 10 min

Veel succes PP! Nog nooit op die Waregem geweest, is dat de zelfde omloop?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:28

Filmpje gevonden van vorig jaar!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:33

hopelijk inderdaad niets ernstig aan de paarden? gelukkig heb je ze snel kunnen vinden!

Hier ook een beetje druk vandaar ook nog niet veel gepost.

ik doen ook mee in anzegem. onze derde B cross. Zelf vindt ik het nog steeds zeer spannend. met mijn juffie weet je nooit of ze veel zin heeft om te springen of niet :( dinsdag nog een springlesje gehad waar ze eigenlijk wel goed aanpakte ook niet echt kijkerig was zoals ze vaak is dus hopelijk blijft het zo voor dit weekend.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:19

ik ga morgen en zaterdag naar ysselsteyn voor het NK...ben benieuwd

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:20

Oesje Daphne! gelukkig is het allemaal goed afgelopen :o!!! Ik zou ook nogal panikeren :/!

Ik heb van de week ook nog eens gesprongen, pakte opzich wel goed aan, mr heb toch beetje stress, moet vroeg springen en ben bang dat ze weer ga gapen nr de schaduwen voor de hindernissen in de jumping. In de cross hoop ik vooral da ze wil vertrekken :+. Veel succes iedereen die op wdesgrijd gaat! En tot vantweekend dan wss Mila ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:46

Mila en PP veel succes dit weekend! In ieder geval al super mooi weer, dat is ook wat waard :P

Daaphh veel geluk gehad zeg met de paarden!

Hier net 1e lesje bij mijn buur achter de rug en ik ben tevreden!
Hij vindt activiteit maar toch controle zeer belangrijk, niet zomaar 'erover' zijn telt, maar vooral vloeiend rijden en hij heeft me wel al wat vertrouwen kunnen teruggeven. Hij vindt Fifi ook een leuk paard :) en ze luistert goed dus hij was ook tevreden. Hij zegt dat ik mijn afstand zeker goed genoeg zie, alleen mag ik niet twijfelen of van gedacht veranderen en dat klopt wel wat hij zegt... Hij is ook helemaal niet duur, dus zeker top om wekelijks te doen! En dan ga ik ook meer ritme hebben, want nu sprong ik veel te weinig. Helemaal blij dus :)
Veulen helaas een stuk minder |( hij staat elders voor het spenen, staat daar al 6 weken dus kent het er ondertussen goed genoeg, hij is ergens opgesprongen net achter de schouder, een flinke diepe wond, zeker centimes of 4 diep, maar hij is niet te pakken... Hij was helemaal zijn vertrouwen kwijt na het chippen en ze zijn er voorzichtig mee bezig te herstellen, tijdens het eten kunnen ze hem al eens aaien, maar stalband aandoen is voor mij helemaal niet te doen. Vanavond probeert mijn man nog eens, zou moeten genaaid worden, maar ja, dan is de wond ook al 24u oud dus DA weet niet of het dan nog zal kunnen. Er is een spiertje in de tussenribspier door en dat had ze graag gehecht... Pff altijd iets met die beesten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:55

Even winterwerkings spammen :)
De eerste link is die naar de site van 't Hoefijzer in Buggenhout, blijkbaar doen die dit jaar ook weer winterwerking.

https://www.facebook.com/events/1162234870472708/

En dan die andere in Asse. Blijkbaar komt dit uit via de hgvbb, vanuit Jumping Jochri. Er zijn 20 wedstrijdweekends voorzien, (dus 60! dagen), en deze wedstrijden gaan door op de BOMACO-site te Asse. De info staat in deze link en op de site van het HGVBB.
http://winterjumping.be/Voorprogramma%2 ... ramme.html

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:59

Amai Daphne, dat moet spannend geweest zijn!! Ik zou nogal in paniek raken denk ik! Gelukkig is het goed afgelopen!

Aan iedereen die morgen gaat rijden, veel succes!

Ik heb morgen nationaal, maar paard was niet zo flink vandaag. Heb dus geen al te grote verwachtingen.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 07:28

Succes allemaal vandaag!

Wel wat bijgelezen, straks maar ns tijd maken om te reageren :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:50

Ik was bijna de hele dag in Anzegem. :) 'k Heb Mila_Furrie gezien in de laatste lijn en PP op 't eerste veld!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:28

anzegem was... laat ons zeggen leerrijk :-) Nog te veel spanning in dressuur, wel lovende commentaar van de jury, als de spanning weg valt zal je een mooi resultaat halen. Dus dressuur was dubbel. Geen idee wat ik in de jumping uitgestoken heb. Had het gevoel dat al mijn afstanden verkeerd waren. Te dicht, te ver,... uit eindelijk heeft ze toch echt haar best gedaan gezien mijn afstanden echt niet goed waren zijn we met 1 balkje de jumping uitgekomen. En dan ja de cross... op verkenning dacht ik van ja cv nog ziet er wel oke uit. Toen ik zondag morgen aan kwam hoorde ik van alle kanten weigering hier, uitsluitingen daar en toen was het echt van oei sta toch wel serieuzer dan ik dacht. We zijn aarzelend vertrokken maar toen pakte ze echt goed aan. zelf bij de 6 de haag naar beneden sprong ze super. ook haar tempo was goed zat telkens op mijn minuut punten tot aan de 11 a mijn eerste weigering. Beetje donder gat om in te springen + ook dat ik zelf al redelijk kapot zat :d en ja ik kom voor de hindernis en ipv te duwen ja doe ik het niet en staat ze stil. Terug aangereden zonder probleem erover. Had echt meer schrik van de rode huisjes die totaal haar ding niet zijn. Maar daar geen probleem! Aan het water opnieuw het zelfde ik duw niet en staat jammer genoeg ook stil. Opnieuw aanrijden en er terug over. voor de rest geen probleem. Eigenlijk was ik ondanks mijn twee stops toch tevreden van mijn cross. ze pakte goed aan. Enkel de conditie zat van beide niet goed. Zo weten we waar we voor volgend seizoen zeker goed aan moeten werken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:33

Klinkt toch niet slecht mila! Klinkt vooral als nog wat ervaring opdoen en kilometers maken!
Heb je foto's? Altijd leuk om te zien :)

PP: heb gezien op de uitslagen dat het niet helemaal ok ging?

Katharina: hoe ging je nationaal? Hopelijk slechte generale en dan toch een goeie proef??

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:49

Super Mila! Toch met een fijn gevoel kunne afsluiten.

Ik maak er zelf geen woorden meer aan vuil, tis een geit. Ze vertrok vree goed en ze voelde eigenlijk over het geheel positief maar toch ja, soms wil ze liever keer van dicht kijken al vorens ze er overspringt :+, stout was ze niet deze keer, als da toch en troost kan zijn haha :+. Nuja kheb er al heel veel energie ingestoken en het blijkt dat 'hard work pays off' een fabeltje is :).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:50

Antonius: nee had ook geen slecht gevoel. Integendeel was eigenlijk best tevreden van de cross ondanks de 2 stops. het was ook pas ons 3de B cross. wat ik ook niet onbelangrijk vindt. ze moet inderdaad veel km doen en meer routine hebben in haar crossen. Foto's volgen :)

PP: heb u niet gezien heel het weekend. Waar had je problemen? toch positief dat ze niet stout was? Mss met ouder worden dat het wel betert? Merries eh. Je weet nooit hoe ze voor de dag komen :(

Ik blijf rijden onder het motto YES WE CAN! We komen ook al van ver en ben best tevreden waar ik al ben geraakt met haar :)

welke voeding geven jullie aan jullie paarden? die van mij krijgt eigenlijk gewoon de basis mengeling van equifirst, maar zou willen overschakelen naar andere voeding omdat ik vindt dat er erg veel stof in de voeding zit. Ik zoek iets waar ze wat meer energie heeft maar toch niet van gaat flippen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:02

Kijk ja, een 3e cross, dan moeten jullie beide idd nog wat ervaring opdoen. Komt wel goed!

Denk dat PP haar geit 30 jaar mag worden en nog vosse merriestreken zal hebben }>
Volgend jaar nieuwe poging PP of hou je het bij dressuur en springen? Tja, niet elk paard vindt crossen even leuk zeker? Denk idd na al je werk dat je er hebt ingestopt, dat je stilaan mag concluderen dat het gewoon haar ding niet is...

Mijn Fi is niet representatief om te vergelijken met voeding, wordt makkelijk spierbevangen, dus krijgt als ze gewoon werk doet de lannoo fibermix met zeer laag suiker en zetmeelgehalte en als ze zwaarder werkt (dus springtraining of in voorbereiding naar een cross) krijgt ze nog aveve energymix bij. Moet bij lannoo nog eens zoeken naar hun versie van die energymix, nog niet naar gekeken aangezien ze nu toch niet zwaar werkt en dus enkel op die fibermix staat. Moet zeggen dat als ze die energymix bijkrijgt, ze wel frisser aanvoelt zonder heet te worden. Een gewone sportmengeling met haver in, is geen optie bij haar }:)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:28

Canch krijgt ook equifirst, een blauwe zak, denk ook de basics dus? Ben er wel tevreden van en vind het zeker niet stoffig?

OCC'tjes nog mss, de 60 cm ofzo, daar kunnen we foutloos rond rijden :D.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:51

idd een blauwe zak :) maar onze vos krijgt een mengeling van eten van cavalor en aveve en daar zit duidelijk veel minder stof in. mijn merrie is nogal gevoelig aan haar luchtwegen en denk dat dat ook er mss iets te maken mee zou kunnen hebben.

heb geprobeerd voor foto's maar ik doe duidelijk iets verkeerd :) het lukt me niet :(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:32

Die sportmix zero van Aveve, Shuddy kreeg da ook en ondanks die 'zero', was Shuddy dr echt heet van! Maar ie krijgt ni veel krachtvoer, meer ruwvoer en slobber enzo.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:34

hanne: die van jou is dan ook een volbloed dacht ik? die van ons krijgen ook absoluut niet veel krachtvoer. enkel savonds een klein emmertje maar ik zou graag toch een betere voeding gaan geven :) ik heb u zien staan denk ik aan de voorlaatste hindernis dacht ik???

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:41

Jup idd volbloed! Heet van zichzelf. :+
En dat klopt! :j

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:52

Ok, even bijgelezen...

Daaphh da's schrikken! Ik zou compleet verlamd zijn van angst denk ik... en zo inefficiënt van de politie! Om kwaad van te worden! Maarja, uiteindelijk ben je gewoon blij dat je ze heel terughebt hé.

Veulen nog te pakken gekregen Antonius? Lastig als ze schuw zijn. Voor de rest klink je weer helemaal up and running! Super dat de buurman zo meevalt, toch altijd lastig om iemand te vinden -niet te ver- waar je een goed gevoel bij hebt.

MF niet slecht hé! Denk dat Anzegem conditioneel ook wel zwaar is. En weet niet hoe t met die van jullie zit, maar die van mij begint alweer een pelske te ontwikkelen :(, wat ook niet bevorderlijk is voor de uithouding... Speelt mss ook wel een rol.

Aaargh, PP, twas jullie gegund, maar niet dus... Soit, beter dingen zoeken waar je wél plezier uithaalt idd,!

K hoe was Waasmunster gisteren?

Wij zijn nog een keer met Mar go wezen trainen in Minderhout gisteren. Fijn gereden, geen enkel probleel op t water gehad, en de sloot even bekeken maar ook daar weer veel vertrouwen gewonnen. Was leuk!

Vorige week paar daagjes Lissabon gedaan en volgend weekend naar de Veluwe met de poownies, ik pak 't er intussen wel van :D :o

Qua voeren, die van mij krijgen heel weinig, sportpoown krijgt mengeling (voor mijn idee ;), hoeft niet echt hoor) van Dodson& Horrell ERS pellets en de Aveve sport mix zero. Heel tevreden van, allebei zeer laag in suiker/zm en hoog in vet.