[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:52

@ Mendy nee joh, klamboe moet nog opgehangen worden, beddegoed en kleertjes moeten nog gewassen en de verdere aankleding wil ik nog neerzetten zodat het helemaal af is :D
@ Danielle lijkt mij ook niets om te zien. Waarom is het aanzuigen van lucht daar niet goed?
@ Joki leuke foto
@ Anthea die 2e foto is super gaaf!!

Bedankt allemaal voor de felicitaties. Maandag mijn broer zn verjaardag nog en dan houd het effe op. Net lekker gebakken aardappeltjes met sla en een gehaktbal gegeten, heb met dit weer echt geen zin om te koken.

daNiielle_

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:11

Dat is al snel Kris! Ben benieuwd hoe dat gaat bij Rob.

Marijke, helemaal vergeten te vragen waarom dat niet goed is. Stond echt met open mond te kijken, dat het zo gaat. :o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:16

Als merries luchtzuigen via de schede, worden ze niet drachtig. Ik dacht dat het open maken alleen tijdens de bevalling kon, maar dat is blijkbaar niet zo.

Kris: er zijn volkstammen (nou ja, een groep mensen) die aanraden om je paard eerst aan z'n nieuwe omgeving en z'n nieuwe eigenaar te laten wennen en er pas na zeker een week er op te klimmen. Maar misschien is dat de softe kant van de paardengemeenschap 8-) . In ieder geval wens ik je heel erg veel plezier met haar/hem.

Leuke crossfoto's!!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:19

Als er lucht in komt is de kans op infectie groter en wanneer je ze drachtig wil hebben pakt het vruchtje vaak niet doordat er geen goed klimaat binnen is om in te nestelen. Dus het is zeer zinvol! Ik heb ook wel eens een sportmerrie laten dichtzetten omdat ze zoveel floepte tijdens het springen, hierdoor verminder je de kans op infecties waardoor ze er tijdens de sport geen last van hebben en blijft de baarmoeder ook gezond om evt in de toekomst mee te fokken.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:21

Leliaardje schreef:
Kris: er zijn volkstammen (nou ja, een groep mensen) die aanraden om je paard eerst aan z'n nieuwe omgeving en z'n nieuwe eigenaar te laten wennen en er pas na zeker een week er op te klimmen. Maar misschien is dat de softe kant van de paardengemeenschap 8-) . In ieder geval wens ik je heel erg veel plezier met haar/hem.

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt zulke onzin! Hoe wil je dat dan doen als je op een meerdaagse wedstrijd gaat?.....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:24

Anthea, jou paard doet inderdaad zijn naam eer aan :P
Joki, leuke foto hoor, vind hem er netjes uitzien!
tody, stoer paard zeg!
Kris, dat is al snel zeg! veel plezier met d'r!
MM snap heel goed dat je geen zin hebt om te koken met dit weer.

Bianca, jou filmpjes zijn trouwens echt stoer, had vanmorgen even snel zitten kijken. Jij liever dan ik, dat wel!

Nou weet ik dat ook weer met dat dichtzetten, vind het helemaal niets :o Zou er ook niet tegen kunnen als ik dat moet zien :P

Net weer Dakar zijn been gekoeld maar kon die kleine pony wel even een koppie kleiner maken! Die ging als een gek rennen in de wei en maakt er dan een spelletje van en toen ging hij dus meedoen. Dus maar even extra gekoeld en laat de beweging dan maar zitten... Die heeft hij wel gehad!
Pony nog maar los laten springen, ze kan in de wei idioot en vervelend doen, dan kan ze ook werken in de hitte. En toen was ze weer poeslief. Niks in agressie ge-uit dus, alleen pony laten werken :') (Ze was trouwens ontsnapt, ging door al haar benen heen en onder het bovenste draad door. Dus liep toen los op het pad bij ons. Toen liep ze uiteindelijk zelf naar de bak, mag beest!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:26

Hangt af van het paard lijkt mij. Deze is niet jong meer, gewend aan (meerdaagse) wedstrijden.

Vind het wel knap dat je zo snel al durft te crossen.
Of heb je er al vaker op gereden?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:30

Als je een eveningpaard koopt wil je m toch eigenlijk al voor aanschaf uitproberen. Het die van mij toen ook gewoon uit laten proberen toen hij te koop stond.
Zou ik zelf ook doen als ik een ervaren paard zou kopen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:31

Heb hem 1 keer uitgeprobeerd. Mijn merrie moest ik bij Rob op van Rob, wist ook niet wat ze zou doen en binnen 5 minuten gingen we over de trakener :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:33

billy1 schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt zulke onzin! Hoe wil je dat dan doen als je op een meerdaagse wedstrijd gaat?.....

Die kennen in ieder geval de ruiter al wat langer dan vandaag.
Maar je mag het best onzin vinden hoor. Ik vind het wel wat hebben om een paard aan een nieuwe omgeving te laten wennen. Was Woll ook niet zo van slag na haar verhuizing?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:33

Ja dat is ook zo!

Op stage blijven de merries een paar dagen, worden ze elke dag gescand.
Een merrie is echt een binnenvetter, zie je niks aan. Is alleen nu haar hele vacht verloren, dierenarts zei dat het door stress kwam!
Heeft niks met kris te maken, maar dat een andere omgeving zoveel kan doen met een paard.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:36

Is ook zo Danielle, maar als ik het niet vertrouw zou ik het niet doen. Dit paard heeft zoveel ervaring en is op zoveel plaatsen geweest. Dat moet kunnen. Hij was ook totaal niet onder de indruk vanmorgen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:37

Leliaardje schreef:
billy1 schreef:

Die kennen in ieder geval de ruiter al wat langer dan vandaag.
Maar je mag het best onzin vinden hoor. Ik vind het wel wat hebben om een paard aan een nieuwe omgeving te laten wennen. Was Woll ook niet zo van slag na haar verhuizing?

Natuurlijk zijn paarden van slag als ze ineens verhuizen, mijn volbloed heeft er ook een paar maanden over gedaan toen hij verhuisde van bij mij achter het huis naar een pensionstal, maar ik denk juist dat je door ze wel te rijden en ze daar iig mee in het ritme laat ze dat wel fijn vinden. Rijden hoort ook bij hun dagelijkse routine. Ik snap gewoon niet waarom je ze niet zou rijden, maar goed dat is mijn mening.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:42

Tody gave foto! Fijn dat je nu lekker foutloos hebt rondgereden! Vind hij mensen al wat minder eng?

Ik zou ook gewoon met een nieuw paard rijden, des te eerder zal zo'n paard wennen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:14

@ Leli en Billy bedankt voor de duidelijke uitleg! +:)+

Wil me eigenlijk niet bemoeien met hoe andere mensen met hun paard omgaan maar wil alleen zeggen dat ik ''thuis'' (op de nieuwe stal )rijden wel anders vind (om elkaar te leren kennen) dan direct een cross les. Maar ik ben daarin een watje. vind dus een meerdaags concours/cross er niet helemaal onder vallen want dan is de combinatie al langer een combinatie :)

@ Kris zeker niet naar bedoeld. :)

@ Leli Woll is van Vief :) Billy heeft geen Woll (dacht ik ) :)

Ik heb net ''samen'' met Geert de paarden gevoerd. Geert mee in de rolstoel. Stuk gezelliger :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:20

:wave: even zwaaien na een zwaar middagje. Heb heerlijk gespeeld bij Rob, maar drie paarden was wel wat veel.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:22

Dat kan ik me voorstellen Lielle, en zeker met deze temperatuur! Bikkel !!!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:23

Nee dat niet. Mensen, schaduwen, reclameborden, balken op de grond en natuurlijk witte dressuurhekjes
zijn allemaal staatsgevaarlijk! :+ Maar op andere momenten is het juist absoluut weer het liefste en
zachtaardigste paard dat ik ken. Het is een bijzonder kind, en dat is het... :Y)
Ben ik in beeld?? :P

Gezellig Marijke! Is bij jullie alles een beetje rolstoelproef?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:33

Leuk naar Rob vrijdag Kris, veel plezier! Ik ga zondag lekker laatste keer voor OK.
Lekker Marijke dat jullie dat nu samen kunnen doen. :)

Morgen combinatie bij ORUN examen, vroeg ik net of we in zomertenue mochten maar ze dacht van niet. Nou sorry hoor, kom er op vrijwillige basis en wil dan ook in mijn zomertenue rijden morgen middag in een snik hete binnen manege... Niet te veel gevraagd lijkt mij, ga er anders zelf wel om vragen. Ga vriendin er niet mee belasten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:34

Nieuw paard, nieuwe omgeving, net hoe het gaat. De een kan het wel hebben om er meteen op te stappen, en met een ander is het beter om even te laten wennen. Ieder voor zich denk ik, je doet toch zoals het het beste lijkt en niet volgens een "voorgeschreven" regel.

Lielle: 3 paarden crosstraining, pffffffff.............. speel nou maar weer eens een woordje in wf. :D
Tody: heb je wat doorgestuurd
Kris: hoe is het het je schimpie? Nog steeds helemaal blij?

Zo, terug uit het zh, en ja ja, eindelijk gaat er "echt" iets gebeuren... Tussen nu en 3 weken onder narcose kijken of ze wat op kunnen lossen. Ben benieuwd.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:36

Tessa :D

Afbeelding

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:38

Bah San, is niet leuk dat je met dit weer in normale tenue moet rijden. Zeker niet als het vrijwillig is!
MM, een stuk leuker dan alleen lijkt me!
Texelse, ik ben er onwijs blij mee. Tis echt een brave goedzak :D Fijn dat er bij jou nu "echt"iets gaat gebeuren!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:43

tody: Wat een gave foto zeg!
Danielle: Mooi hoor!
Sannn: Ik vrees voor je dat je toch echt in tenue moet... Ik was 2 jaar terug met iemand mee die daar ook moest rijden, het was toen 28 graden en de jasjes mochten absoluut niet uit. Maar ik hoop voor je dat het nu wel mag
Lielle: Lekker getraind dus in de hitte

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:43

Kris: onze jongste heeft toen ze een jaar of 17 was een springpaard in gebruik gekregen dat de absolute top niet meer aankon, hij was toen 17 geloof ik. Hij had bij de junioren of YR gelopen, precies weet ik niet hoe dat zit, in ieder geval het was een meer dan bovengemiddeld dier. Daar heeft ze zo fijn mee leren springen. Een echte topper. Jammer genoeg heeft dat nog geen jaar mogen duren, toen kon hij alleen nog in de B, en zij reed inmiddels M, dus dat lukte niet meer. Maar ik vind het nog steeds een gouden greep dat hij een poos bij ons geweest is.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:54

@ Tody in huis kan Geert zich goed redden op krukken, hij is ook echt zo boven. Gelukkig heeft hij veel kracht in zn armen en een hele goeie balans door het paardrijden. Heb vanmorgen ook geprobeert in de douche mijzelf af te drogen op 1 been... das niet te doen joh! Geert kan het vrij makkelijk. Buiten is het wel verhard overal maar niet heel mooi gelijk. Maar met rolstoel met gips-goot en 2 kussen gaat het best goed.
@ Sannn stom he maar normaal voer ik smorgens de paarden en honden en Geert savonds, vind savonds echt een rot klus :o en ben blij dat Geert mee is voor de gezelligheid. Hij kan niets doen maar hij is er iig bij. :D Veel plezier morgen met die hitte :r
@ Texelse fijn dat ze eindelijk wat gaan doen!!
@ Daan heerlijke foto!