[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:16

Commentaar is leuk :j Maar dan wel opbouwend. Heb al paar keer punten gehad zoals een 6 of een 7 en dan een berg kritiek ernaast, in negatieve zin als in "volgt de hand niet, dribbelt, niet los door de rug" en dan onderin het protocol "eerst oefenen voor je op wedstrijd verschijnt". Bij de VLP ja :P
Dan stel ik me de vraag, waarom geef je dan een 7? Waarom geen 4 of 5 maar dan met tips erbij?

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:20

LRV en jury's my god. Ik rij enkel LRV voor de crossn te rijden. We moeten niet van onze club naar tornooi gaan gelukkig! Wel andere activiteiten eens helpen als een oefenjumping of een pastadag.

Als ik moet jureren vraag ik meestal voor de 8/4tallen. Deze zit wat variatie in :p Heb ookal gehad dat ik een 7tal had eentje was onderweg ergens gevallen :p

Blijkbaar hectisch op de parking in waregem. Wij staan op de renbaan blijkbaar... Hoop als ze caravan toch een beetje rechtstaat.. Want das ook niet tof... Ik heb geregeld dat ik op school een half uur vroeger mag vertrekken (verplichte les anders was ik sowieso al niet gegaan :p ) hopelijk nog net optijd om dirk zijn dressuurproef te zien met Icarus om 20 voor 2! Het zal net wel of net niet worden afhankelijk van het verkeer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:37

Daaphh: Exact de reden waarom ik dus overweeg om LRV te gaan rijden. De club waar mijn stalbaas rijdt heeft oa een oefenterrein voor crossen, dus ik kan daar regelmatig gaan oefenen als ik aangesloten ben. Of met hen mee als ze op verplaatsing een terrein afhuren. De rest zie ik dan wel, dressuur kan ik altijd nog VLP blijven starten. Kost wel een duit aan beide licenties, dat wel, maar dat weet je als je met wedstrijden begint.
Mijn stalbaas rijdt ook regelmatig een cross mee, is ook gewoon fijner om dan met 2 te kunnen gaan :)

Hier is het intussen (weer eens) aan het gieten.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 18:57

ik geloof dat de lrv licentie niet zoo duur is, als je bij cm bent (geloof ik) dan krijg je nog een x deel terug. + per wedstrijd betaal je niet zoveel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:09

Ik ben niet bij CM, wel bij Partena/Euromut en daar krijg je ook (een deel) van je lidgeld terugbetaald. Mijn vriend zit bij het OZ, die doen dat ook. Denk dat het niet uitmaakt of je lid bent van LRV of een VLP-club, gewoon bewijsje van betaling lidgeld aan je sportclub en je lidmaatschap. Mijn vriend krijgt zo €30 terug van zijn jaarlijkse aansluiting bij de wielerbond, daarin zit ook een verzekering ivm sportongevallen etc.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:23

En hoe ging het vandaag in Anzegem? Heb op rechenstelle wel wat problemen zien passeren?

Wij zijn niet geweest, mijn man heeft met zijn nieuw speelgoed gespeeld :P hij heeft anderhalve ha met de weidebloter bewerkt dus het is weer een schoon vlak pelouse'ke :)
En ik heb op de wei wat gesprongen, niet hoog maar gewoon wat gespeeld met simpele lijntjes.
Komende vrijdag heb ik voor het eerst les bij mijn achterbuur, B.jorn v.an b.under van t M.erelsnest.
Hoop dat dit bevalt, zou supermakkelijk zijn, gewoon door mijn wei en door het hekje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:01

Ik heb niks gevolgd helaas. Vind het zonde dat paardensport algemeen zo weinig uitgezonden wordt.
Ze hebben wel geluk met het weer zeg! Echt kers op de taart als je daar vandaag mocht rijden.

Hoe is zijn nieuwe speelgoed bevallen? Anderhalve hectare is ook niet niks om even over rond te sjeezen. But then again, boys and their toys :+
Les in je eigen achtertuin, maak me maar jaloers ja :P Wat een luxe! Zo'n kans moet je inderdaad niet laten schieten als het klikt. Hoe gaat het verder nog met je?

Gisteren ben ik gaan wandelen met Icaro, met hackamore nog eens. Vind het zo fijn dat hij dan onderweg af en toe ongestoord een pluk gras kan meepikken. Vandaag stoute schoenen aangetrokken en Tibor gereden. En die was braaf... Aan de piste liggen grote pakken voordroog waar een blauw/groen zeil overheen hangt, en dat bewoog mee in de wind omdat 1 stuk was losgekomen. Iets verderop ook een stukje wit plastic van een pak. Vorig jaar en daarvoor had die zichzelf de hele piste door gelanceerd want aaaaaah, gevaarlijk! Dus ik zat op m'n hoede, cap op, BP aan. Heb 'm tot bijna met zijn neus ertegen kunnen zetten :wow: Hij probeert wel wat uit te wijken, je voelt wel twijfel maar hij doet het toch maar mooi als ik het vraag. Zo trots!

Deze week wordt lastig ivm werk en daarna 11 dagen Kroatië, maar nadien pak ik 'm gewoon mee in de lesplanning. Stilletjes aan beginnen opbouwen qua conditie, volgens mij is hij er klaar voor *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:58

Ik was bijna hele dag in Anzegem! Deel van de 1ster gezien, gans de 3ster en bijna heel de 2ster buiten de laatste ruiters. :) En spectaculair amai. :P Vooral het water bij de 3ster! 1 paard daar wel slecht neer gekomen en mankte op rechtsvoor, moest opgehaald worden met de camionette... -O-

En fantastisch zalig weer!! Volgende week opnieuw naar Anzegem maar dan voor het nationaal. Als het geen slecht weer is, zal ik gaan kijken! :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:24

Varekaj: op rechenstelle.de kan je gewoon de resultaten quasi live volgen, geen beeldmateriaal hoor, helaas.
De tractor is wel goed bevallen, heeft er toch een ganse dag opgezeten en behalve voor een pintje is hij er niet afgekomen ;) Met mij wel redelijk goed, de afgelopen dagen geen hoofdpijn gehad, maar heb nog zo een periode zonder enige hoofdpijn gehad en was dan toch nog terug gekomen, dus we zien wel. Het is in ieder geval zeker 'leefbaar' dus ça va.

Was het nu de 1e keer in zo lange tijd dat je Tibor gereden hebt? Klinkt wel heel braaf dan!!
Wat zijn de weersverwachtingen voor Kroatië? Nog beetje mooi weer?

Hanne: goed gesupporterd voor de Belgen precies, ze hebben het fantastisch gedaan in de nations cup!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:14

Amaaie je bent al terug volop in actie precies antonius! En lukt het ook beetje op het werk zo voor de PC zitten?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:21

Twas een mooie wedstrijd! De driester stond behoorlijk zwaar en tis veel gebeurd, maar we hebben daardoor wel een goeie zaak kunnen doen voor de nations cup! Voor S is het helaas een nat pak geworden bij de watersprong.

Nu volop voorbereiden voor volgend weekend, heb nu vorige week maar twee keer kunnen rijden. Deze week nog eens springen en dressuurles, tis al eeuwen geleden dat ik dressuurles heb gehad. het past iedere keer niet wanneer lesgeefster naar belgie komt (tis een hollandse die +/-1keer in de maand nr belgie komt voor een weekend). Kga nu eens dressuurles hebben van de springlesgever (HD).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:43

Heb in de uitslagen gezien dat er veel problemen waren bij het water. Jammer voor S!
In de 1* waren er niet veel problemen in de cross denk ik?
Zie je het zitten om zelf te rijden komende week?

Heb op het werk niet meer last of thuis, dus voor pc zitten is op zich geen probleem. Ben alleen snel moe, maar ook dat heb ik in het weekend ook... Voorlopig slaap ik nog alle middagen een uur of, maar hoop toch binnen 2 weken terug ganse dagen te werken. Ik werk sowieso maar 4 dagen (ma-do) dus ik hoop dat aan te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:21

Herstellen vraagt tijd en energie dus zolang uw lichaam dat slaapje vraagt, gewoon doen. Rechenstelle ga ik onthouden, al volg ik het eigenlijk ook graag met beeldmateriaal. Volgend jaar zou ik toch erg graag terug in Aken gaan kijken op het CHIO in juli. Probleem is helaas om volk mee te krijgen, om alleen te doen vind ik het toch te ver.

Ja, is eerste keer sinds een maand denk ik dat ik weer opgestapt ben op Tibor :) Wel eerst eens de hele piste langs gegaan met zadel op en longe eraan, maar hij leek niet extreem zot of schrikachtig dus na 5 minuten longe eraf en opgestapt. 't Scheelt wel dat hij bijna dagelijks nog op de paddock kan met Icaro. Al moet ik eerlijk zijn, daar doen ze ook niet zot ofzo. Ik klaag niet in elk geval :)) Het enige waar ik kierewiet van word is dat Tibor wss een ZE'er is (of toch iets soortgelijks door muggen) én een luchtzuiger op stal. Ideale combinatie... Not. Voor het luchtzuigen zou hij 24/7 buiten moeten, maar dat kan niet op deze stal en dan schuurt hij zich weer kapot door de muggen.

Kroatië is nog zo'n 20-25 graden momenteel. Meer hoeft ook niet voor mij. Mijn vriend werkt overdag, ik ga proberen om dan in't appartement op het terras rustig door te werken voor school, met af en toe eens een uitstapje of dagje strand met een boek. Vandaag moet ik naar mijn promotor om te kijken of de gekozen artikels goed zijn. Die kan ik ginder dan lezen (en tzijn er een pak).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:53

Hoh miljaar die Anzegemse heuvels zijn in mijn kleren gekropen. :=
Deze morgen, 't was gelijk alsof dat 'k m'n voet weer gebroken had, manken tot en met amai! En piijjjnnn! Maar nu ist wel beter... Maar het rare was dat 'k dag zelf niet opvallend pijn had... Kon nog makkelijk al die heuvels doen (op 't gemak dan wel). En ook snipverkouden. :+ 't Was daar veel wind!

Op rechenstelle volg ik ook veel, zelfs in Anzegem zelf. :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 15:34

Druk druk druk, ik lees straks even bij maar even kort

*\%/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Anzegem was niet onze laatste wedstrijd van het seizoen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:18

Whoop whoop op naar Lion! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:09

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 21:16

Ohh dat was hij! Ik heb geen idee wat die afwijking is... Maar niet veel goede waarschijnlijk aangezien hij niet op de veiling was en nu zo "goedkoop" wegmag

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:12

Juj, deze winter in de Breemeersen ook jumping! Ma 'k ben eigenlijk wa positief eh, al denken aan jumpings. :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:13

Maarrr... in oktober of november een cavalettilesje! Dressuurmatig rijden, balkjes en mini-sprongetjes. Dat 'k weer de moed krijg! :) 'k Vind t nu al spannend haha. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:19

Veel succes en vooral veel plezier!

Ivm winterjumpings, de hgvbb gaat er een hoop organiseren in Asse. Is voor mij 20 tot 30 min rijden dus ideaal! Heb de link op mijn FB gedeeld, zal hem hier morgen ook zetten.

En een dijk van een dressuurles gereden met Icaro :D

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:43

Ik ben een beetje jaloers op jullie plannen allemaal voor het najaar de crossen en deze winter de jumpings en dressuurwedstrijden. Tel al af naar maart om zelf terug te kunnen rijden :o . Nu is het dit najaar nog supporteren op de LRV crossen, gezien er altijd 2 of 3 paarden meegaan zullen het drukke dagen worden ;).

Antonius: het is de ruiter die met mijn paard rijdt die één van hem verkoopt. Hij is terug gestart met een jong paard en aangezien ze zelfstandig zijn kan hij zelf geen 2 paarden trainen in de week. Hopelijk is de vermoeidheid bij jou snel beter! Wel heel goed dat je al wat sprongetjes hebt kunnen nemen.

Daaph; ik veronderstel dat de selectie definitief is? Zal wel een onvergetelijke ervaring worden! Hopelijk vind je voor Cas snel een nieuwe goede thuis, is nooit makkelijk om die beslissing te nemen.

Varekaj: dat is wel interessant, Asse is ook niet zo ver voor ons, wij gaan in de winter soms trainen in een binnenpiste van iemand van onze club en is ook in Asse, maar wel een andere locatie. Goed van de dressuurles! Kan veel voldoening geven hé.

Hanne_SP: cavalettilesjes klinken wel heel goed om vertrouwen terug op te bouwen, stap per stap komt dat wel terug goed.

Hier ook Anzegem een beetje proberen volgen op rechenstelle precies veel zwaardere wedstrijd dan andere jaren en ook meer gebeurd, had spijt dat ik niet kon komen supporteren, maar we moesten jureren op nationaal ponytornooi. An.na Sie.mer was er ook, vriendin heeft bij haar jaar gewerkt als working student en ben er ook een paar keer een week paarden van haar gaan rijden. Had haar wel nog eens aan het werk willen zien.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 10:28

Jup is definitief!

Pff wat een ochtend hier!
Ik kom aan in de wei voor te gaan rijden (8u).. Icarus en Cas niet in de wei. Niet in de stal en oook niet in onze 2de wei. Lichte paniek. De draden afgegaan en daar waren ze door gegaan. Aan de sporen te zien waren ze richting straat gelopen. Politie gebeld, die wisten van niets. Dus wij maar aan het zoeken. Niet te vinden. Bij de buren gaan bellen, had een buurvrouw ze over straat horen lopen om half 3 ofso deze nacht. Paniek werd al veel groter want wij wonen op 2 straten van een heel drukke baan.
Ondertussen al heel wat mensen opgetrommeld om te zoeken. Door de bossen/velden/...
een kilometer of 3 verder is een manege. Daar ging de politie eens horen. Nu was ik met de fiets maar onder weg werd ik opgepikt door een vriendin. WIj ook naar daar.
Gelukkig stonden ze daar! In de wei hadden ze ze gezet SAMEN met de politie! wat een comminucatie zeg! Gelukkig hebben ze niet echt iets. enkel wat oppervlakkige schaafwondjes.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:55

Pff kan geloven dat het dan paniek is! Zeker als je ze niet direct terug vindt. Wel straf dat politie dat niet doorgeeft, of dat ze geen dierenarts laten komen voor chipnummers te lezen, dan weten ze toch direct wie de eigenaar is? Gelukkig hebben ze niets!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:55

Pfoe amai Daaaph!! Wat een sjans zeg! Ik zou ook mega in paniek zijn!!! Gelukkig niks erg! Stel u voor!

Edit: varekaj: asse is maar een dik half uur van mijn stal nu - dus deel maar die handel ;) !

(de rest lees ik nog bij - druk druk :) )