[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:53

Het laagste dat ik heb gehad was een 0. :+ Maar die kan ik makkelijk krijgen. :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:05

Neen Antwerpen. Ik rijd L2. Iemand van onze club zat ook in mijn ring, had een 3 op middendraf (wat ook niet haar sterkste kant is, maar een 3 is toch sowieso abnormaal). Er waren gewoon wel.hele lage punten gegeven in mijn ring. Als ik er 5 meer had gehad, was ik volgens mij 6de ofzo geweest. Maar de eerst had denk ik 23 punten meer als mij.
Als jullie willen, stuur ik jullie wel mijn filmpje door, maar wil het nu ook niet zo graag openbaar op internet gooien. Dus laat maar weten als je t wil zien.

Haha een 0, denk dat ik dat als jury nooit zou geven, toch altijd nog een 1 of een 2.
Mijn zus haar paard wordt gek van een dresuurproefje te rijden. Na een oefening of 7 begint die te springen, bokken, trippelen, scheef lopen,... En denk dat zij zelfs zelden of nooit een 3 heeft gekregen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:16

Denk dat ik het dan ook maar eens erop ga wagen en alleen op wandeling ga gaan. Eigenlijk is mijn paardje wel altijd heel braaf. Ben ook al een aantal keer alleen te voet naar de les geweest (1,5 km ofzo) over t straat, dus in het bos wandelen moet ook wel lukken.

Iene, de aspiranten in Merksplas staat wel altijd heel laag. Dat was vorig jaar mijn allereerste cross en ik vond er eigenlijk niet veel aan. Raar dat je trouwens enkel aspiranten zou mogen starten. Hoe komt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:17

Ik ga altijd alleen op stap. Heb gewoon niemand die mee kan of wil helaas.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:36

't Was in Tielt dat ik een nul had. Was oefening vergeten. En ze belden niet eens. -O- Anders zou ik gewoon een -2 hebben, en 't was een cirkel. Dus kon zeker 6 of 7 (met achteraf -2) krijgen. :+ M'n andere cirkels waren goed dusja. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:37

En idd 3 is idd wel laag! Vorige winter in de A7 de stomme oefening keertwending om voorhand vanuit halthouden, véél te groot gereden natuurlijk maar 'k had nog een 5. :P

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:43

Oei, mogen ze dat doen? Een -2 zou idd veel beter zijn.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:12

Heb nog nooit figuur vergeten, toen dus wel... En wist 't maar toen dat jury het ná m'n proef meldde, ja daar ben ik veel mee. :+ En hoorde toen dat de jury eigenlijk moest bellen... Maarja soit, erg vond ik het niet achteraf want enkel gebroken in de cross. :') Maakte toch niet veel uit. Er waren ongeveer 50 deelnemers in het ene deel van de occ80 en kwas 17e na dressuur, moest die jury gebeld hebben, was ik zeker paar plekken hoger. Maarja 'k weet t nu, proeven beter leren! :+

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:36

Jammer van je proef op provinciaal K, maar als je toch naar nationaal mag is dat al niet meer zo erg hé :), proficiat! Is hier achter dn hoek, maar heb net nog een crosslesje vastgelegd die zondag :D.

Wandelen doe ik vaak alleen (van thuis vertrekken = de hel, heel tijd omkeren en omhoog gaan, superveel spanning etc, op een ander vertrekken waar ik met vanne naartoe ben gereden = geen probleem...).

Lene heb jij al eerder lev ingeschreven met je communitaire licentie mss? Raakte je makkelijk binnen? Ik wil volgend seizoen gewoon niet aan die tornooien vasthangen, dus lrv-lid maken zie ik echt niet zitten...

Steph: overdijk is overgenomen door s ea coast, sponsor van g u drun pa tt eet. Weinig kans dat t daar nog als trainingsfaciliteit zal worden opengesteld vrees ik :(. In waasmunster is stal de vijvers denk ik dat je bedoeld, weet dat je daar indoor kan gaan trainen en staat parcours vd lrv buiten, maar wat binnen mag/ kan van hindernissen weet ik niet. Hulsterlo heeft wel elke 2 (3?) weken oefenparcours indoor staan, bij pieters niet voor zover ik weet...
Jammer dat er geen externe lesgever mag op stal, maar al goed dat je dr een goed gevoel bij hebt! Is nog even hectisch hier, maar wil in t kort wel een keer brainstormen over de springlesmogelijkheden, tof!

Hopelijk nog beetje na-verjaardagspret gehad dan antonius :), als het virus het huis verlaten heeft!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:04

Jammer dat er zelfs met zoveel jurycursussen toch nog zoveel fouten gebeuren...
Een oefening vergeten is idd bellen en -2, was nu niet aan de orde door je val Hanne, maar had het wel belangrijk geweest en je zou met dit protocol naar het vlp gemaild hebben, ze zouden dat jurylid toch op de vingers getikt hebben. Zij houden ook jaarlijks een bijscholing waarbij dit soort fouten besproken worden, dus sowieso wel nuttig om dit soort zaken te melden zodat ze dit opnieuw aan iedereen kunnen uitleggen.
Een jurylid dat overigens meerdere (terechte) klachten krijgt, wordt geschrapt uit de poule.

In het lrv ben ik niet thuis, maar dat zijn volgens mij geen opgeleide juryleden? In ieder geval is dat voor mij 1 van de redenen om niet aan te sluiten bij lrv, heb er al teveel vreemde jurerings-verhalen over gehoord.
Evelyn: inschrijven voor lrv cross met vlp licentie kan, mits er geen teveel aan inschrijvingen zijn. En tot het L is dat vaak een probleem, omgekeerd trouwens ook als lrv lid om voor vlp in te schrijven. Vanaf M is er meestal wat ruimte en kan je vaak zonder probleem meedoen.

Varekaj: waar sta je nu in de winter?

Hier bericht gekregen dat onze stallen in de week van 16 okt geleverd worden, zal niets te vroeg zijn, heb compassie met mijn beestjes die nu onder de bomen moeten schuilen |(

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:35

Goed dat ik dat weet van Merksplas! Omdat ik een "communautaire" licentie heb mag ik geen B starten. Beetje stom, want OCC's zijn ook gewoon 80 en 90, maar ik klaag maar niet te hard, anders mag ik ms helemaal niet starten :Y) . Vollezele vind ik zelf wel leuk alleen al omdat hij zo heuvelachtig is, dat maakt het sowieso wel een uitdaging. Is Meer of Kasterlee eventueel de moeite?

Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik een aantal keer LRV gestart Evelyn, toen ben ik telkens mogen starten. Kreeg alleen wel commentaar dat ik met een pony start :(:) toen zei ik maar tegen iedereen dat hij 1m49 is haha. Er zijn ook wel LRV clubs die je niet vastpinnen op lessen en toernooi rijden, maar daarvoor moet je eens bij verschillende clubs polsen. Voor mij is het persoonlijk de moeite niet, ik schrijf mij nu via VLP in en als ik niet mag starten is dat pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:17

Mij is ook uitgelegd Door de stalbaas (lrv ruiter) dat je niet altijd verplicht bent tot toernooi rijden, hangt af per club. Van de 57 leden in hun club rijden er maar een stuk of 10 toernooien. De rest zijn gewoon ingeschreven ivm gratis gebruik piste, goedkoop lessen, goedkope verzekering etc. Haar man zou wel graag jurycursus doen, dus Denk dat dat ook bij lrv wel geschoolde juryleden zijn. Of het daarmee eerlijker verloopt? Geen idee.

Antonius, ik sta op een kleine privestal op ongeveer 5km van stal fonck :) via veldpaden iets van 3, 3km. Daarom ga ik vaak te paard naar de winter werking.

Op mijn weide heb ik 2 schuilstallen. Op pension 2 paddocks zonder enige vorm van beschutting, dus op dagen als deze blijven ze ofwel op stal met extra hooi, ofwel gaan ze buiten met een regendeken op. Als het echt constant blijft gieten is dat ook maar paar uurtjes omdat die dekens niet eeuwig droog blijven maat beter dan niks. Verder geen dekens, alleen Icaro wel bij kouder weer. Die maakt weinig wintervacht aan en zit niet te wachten op vermageren om warm te blijven of een verkrampt paard.

Bij Pieters is ook geen externe lesgever toegelaten btw.

Ik heb gehoord dat er deze winter eens iets zou gedaan worden in of bij Asse ivm oefenjumping, maar details weet ik niet. Zal mijn smid eens vragen, die is van die kanten.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:15

De jury-opleiding bij LRV is zelfs heel sterk. Die wordt gegeven door W im Er nes (in Vl Brabant toch), heel praktijkgericht en met de nadruk op een opbouwende, positieve beoordeling. Aanwezigheid in de cursus is voldoende om opgeroepen te kunnen worden als jury, er worden geen testen afgenomen. Ik heb enkel de curus tem L1 gevolgd. Er zijn er wel bij die nooit die cursus gevolgd hebben (die moeten minstens L2 rijden dacht ik), of die gewoon mogen jureren omdat ze dat in het verleden ook al gedaan hebben. Al denk ik dat de meerderheid wel die cursus heeft gevolgd. Binnenkort zou ik hem graag voor de 2e keer volgen.

Iemand die de LRV cross in Meldert start?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 14:54

Even kort reageren want ik druk druk druk

Lrv jury hai hai, niet altijd een jury cursus want ik heb al mogen jureren ma niets cursus.

Lrv cross Meldert doe ik ook noet mee. Zitten dan in Frankrijk.

Dit weekend Waregem ven eens benieuwd ! Hopelijk valt het weer lee

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:37

Lees later bij.

Daphne tis hier super druk, ze hebben beetje te weinig parking door dat er zoveel deelnemers zijn. Maar alles komt goed ;). Tot later dit weekend!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 15:55

Ohjee! Vertrekken morgen namiddag pas! Ik vrijdag nm ivm les

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:15

Er zijn werken op de E17, als je langs daar komt, op tijd vertrekken! Want 't kan daar file zijn. :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:23

Ik heb ook nooit een jurycursus gevolgd, maar moet wel regelmatig gaan jureren hoor. Maar gelukkig zijn die jurycursussen er wel en zijn er wel jury's die het wel serieus menen en correcte punten geven. Alleen heb je pech als je dus niet zo iemand hebt he.

Ik ga ook niet naar Meldert, dat is gelijk met Grobbendonk, dus ik moet naar Grobbendonk (binnen de provincie). Wel jammer, want Meldert is wel een mooie cross denk ik, geloof dat ik daar vroeger bij de pony's eens geweest ben. Kasterlee en Meer vind ik ook leuke crossen.

Bij ons in de club rijdt trouwens wel bijna iedereen wedstrijden hoor, maar wij zijn met niet zo veel. Er is er eentje en die zien we enkel op wedstrijd. En een andere familie die komen enkel in de winter naar de lessen (dan is er bij ons een externe lesgever), maar in de zomer niet (dan is het groepdressuur met onze eigen commandant). De rest komt eigenlijk ook wel altijd helpen op evenementen en als we dingen organiseren. Maar ik denk inderdaad dat het niet bij alle clubs zo is, sommige clubs trainen zelfs nooit samen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:13

Mijn lesgeefster is tot M jurylid (geweest) en ik denk Z1 of Z2 gestart, oa met een hengst. Vandaag super les gehad met Icaro ook. Als ie wil kan hij het dus wel :) al zitten er soms toch nog hengstenkuren in.

Ze geven mooi weer voor dit weekend dus geniet ervan!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:42

Ja amai op de club animo bij ons van de LRV sommige ringen waren echt belachelijk gejureerd dat het bijna hilarisch was. :+ Een dressuurruiter nette proef gereden, en eindigde bijna onderaan. Een lompe meneer met een fjord met westernzadel, had prijs gereden. :+ Die proef ging ook echt mega slecht, maar die meneer zei achteraf zo tegen z'n vrienden ofzo van ja da komt in orde, ik ken die jury. Echt zo vn whuuuut. :+
En in mijn ring paar combinaties ook raar gejureerd. Maar ik kan dan niet klagen, 'k ben gewonnen in mijn ring. :P Moest het een slechte proef geweest zijn, zou ik het niet eens leuk gevonden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:12

Dat is zoiets waar ik groen en grijs van kan worden, van vriendjespolitiek. Helaas kan je dat nooit uitsluiten. Maar in dit geval met de fjord had ik toch klacht ingediend, als zelfs het harnachement geheel niet klopt. Maarja, kans is klein dat dat hier gaat voorvallen, dat is zo een uitzondering op de regel.

Ik ga ook nog gewoon vlp blijven starten tussendoor. Net om een goed beeld te krijgen waar ik sta, en het is toch iets meer druk op de ketel :p

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:04

Vlp is op dat gebied toch stuk transparanter en correcter dan lrv vind ik. Natuurlijk, als er 25 in een ring komen, zullen er een aantal misschien net wat teveel of te weinig punten krijgen, maar zoiets als Hanne's of Katharina's voorbeeld ben ik in vlp toch nog niet tegengekomen.
In de weinige keren dat ik al lrv crossen gereden heb, ben ik al eens gejureerd door een met moeite 16-jarig meiske, in de B, dus dat bestaat niet dat zij een jury-cursus gevolgd heeft.
En sowieso jammer dat er nooit commentaar op het protocol staat, alleen een cijfer. Uiteindelijk leer je maar van commentaren dus dat vind ik wel een gemiste kans dan.

En idd Hanne, winnen met een slechte proef is niet leuk, je wil gewoon de punten krijgen die je verdient, en is dat voldoende om te winnen, dan is de voldoening des te groter!

Varekaj: krijg je energie van hé, van zo een goeie les!

Ik ga normaal gezien deze middag even naar Waregem kijken, mijn vriendin moet 16u18 rijden, en moet toch nog eens bij r.uitersweelde een grotere BP gaan passen, kan ik mooi combineren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:48

Geeft idd energie :D rij nu sinds kort met een baucher. Op zich vind ik het best een hard bit, maar hij laat zich nu wel eindelijk begrenzen voorin. Anders piept hij er constant tussenuit en daarvoor durft hij al zijn kracht inzetten. Op zich zou ik liever weer de ongebroken appeltrens gebruiken, maar nu eerst even aankijken hoe het evolueert.

Veel plezier vandaag in ieder geval!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:35

Ja inderdaad, die vriendjespolitiek is echt om gefrustreerd van te worden. Maar er zijn natuurlijk gewoon ook jury's die niet graag schimmels zien of niet graag mannen, of ... Gelukkig zijn we geen echte dressuuurruiters he...
Op t nationaal zijn er 2 jury's, daar ben ik wel blij om.

Veel plezier voor degenen die naar Waregem gaan!

Geeft inderdaad energie, zo'n goede les. Bij mij ging het vandaag niet super, paard was flauw en hevig tegelijk.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:21

Idd! Mijn protocol was toen ook bijna geen commentaar bij de LRV...
In de Gaverranch had 'k eens proef van 78% (wel veel ze :+ ) en had toen echt overal nog commentaar erbij! En dat vind ik veeeeeel leuker. Ook mindere punten kan ik accepteren als de commentaar erbij helemaal klopt. :j 'k Vind correcte commentaar veel plezanter dan de punten, kweet dan aan wat te werken. :) Bij mij is het vooral impuls, maar het betert al. :+