[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:37

Tis daar blijkbaar snel modder en aangezien het nier al de heel dag regent in gent, zal dat daar ook zo zijn. Denk van nie te gaan, echt geen zin. Kan mss nog naar aalter gaan op jumping.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:55

Even gespiekt op de site van het kmi. Ze geven ofwel zwaar bewolkt met kans op buien, ofwel zwaarbewolkt maar droog. In elk geval geen opklaringen of zon. Wil je een droge bodem, dan moet je al hopen op (erg) veel wind en zand als toplaag. Helaas riskeer je nog steeds fikse glijpartijen als daar leem of klei onder zit, want dat blijft wss wel nat.

Hier heeft het vandaag al een aantal keer fiks gegoten. Kwam vanmiddag van Sint-Niklaas en de E17 stond op sommige plaatsen bijna blank van de hoeveelheid water. Tussen het hozen door vermindert de regen wel, maar echt stoppen doet hij niet.

Intussen ben ik er uit: geen crossen voor mij dit jaar. Door alle omstandigheden probeer ik bij te verdienen door beurzen te doen, tot nu toe zo'n 5 dagen/maand. Daarbij zal mijn vriend 99% zeker niet voor eind oktober naar huis komen zoals voorzien was, maar eerder half/eind november. We hebben dan ook beslist dat ik van 5 tem 16 oktober die kant op ga. Zo zien we elkaar toch en kan ik voor meneer extra kleding meenemen. Hij is oa een jas vergeten :')
Hij werkt daar gewoon overdag, en ik heb daar alle rust om aan mijn thesis te werken. Het theoretisch gedeelte zou eind november af moeten zijn, wat nog best scherp is maar zeker haalbaar. Dus hoe jammer ik het ook vind, ik kan er geen crossles bij plannen momenteel. Ga me wel toeleggen op dressuur met Tibor en springen met Icaro.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:22

Ik zou ook echt geen zin hebben in Merendree, zou dan liever idd een rondje springen op een goeie piste. :)

Stalbaas ga weer met de camion weg, nu zijn ik en Shuddy wel klaar voor een langere (rustige) wandeling, ma 'k ben op weekend hé! :+ 't Zou in zoniënwoud zijn.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:22

Amai jullie weten veel van zadels! Ik ben echt een leek. Het zadel dat ik gebruik is gepast op en gekocht voor mijn oudste paard. Ik vind het eigenlijk vrij goed liggen op mijne jongste ook, maar heb dit eigenlijk nooit laten nakijken. En heb dus eigenlijk ook nooit naar andere zadels gekeken. Nu zou ik dus graag uitkijken voor een 2de hands dressuurzadel, maar ik heb geen idee wat voor maat ofzo ik nodig heb. Kan je daar gewoon een zadelpasser voor laten komen? Weten jullie zo iemand in prov Antwerpen?

Ik had op t weerbericht gehoord dat het zondag vrij zonnig gaat zijn. Wij hebben provinciaal tornooi. Hopelijk ligt het daar wat deftig bij.

Allebei mijn paarden zijn een ijzer kwijt . Ze moesten opnieuw beslaan worden, maar de smid had het deze week te druk, maar wilt er nu wel de ijzers,komen opzetten, maar die vind ik niet. Miserie. Daarenboven mankt mijne oudste sinds 3 dagen. Gisteren was het al wat minder, maar ik denk niet dat hij zondag meekan.
Laatst bijgewerkt door Katharinaa op 18-09-15 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:26

Oh en steph, proficiat met de aankoop van jullie nieuwe huis! Wij hebben er net ook eentje gekocht, maar nog véél werk in.
En wij gaan ook graag op reis, kunnen we echt niet laten, ook al hebben we hier eigenlijk geen geld en tijd voor, met de werken in het huis. De skivakantie is al bijna geboekt ☺️

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:44

Heb vandaag al mijn verjaardagscadeau voor maandag gekregen van mijn man en ouders, een bodyprotector met airbag ineen en een nieuwe chrono aangezien mijn andere kapot was gegaan tijdens mijn val *\o/*
En we hebben ook een oude tractor gekocht zodat we onze wei kunnen onderhouden, speelgoed voor mijn man :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:09

geweldig Antonius...ik heb ook een gecombineerde..echt heel fijn! en alvast gefeliciteerd!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:16

Haha bedankt :)

Twijfel alleen aan de maat... Had S in mijn gewone BP dus man heeft ook S genomen voor de gecombineerde maar sluit allemaal veel meer aan, maar weet dus niet of dit normaal is. Ga komende week toch maar eens naar de winkel gaan om ook M te passen.

Hij was na mijn val erop tegen dat ik terug zou crossen, maar nu hij mij die BP gegeven heeft, heb ik maar gezegd dat ik nu wel verplicht terug moet crossen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:33

Alvast proficiat en leuk cadeau!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:17

Ohh wat leuk! Alvast gefeliciteerd!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:43

ik vond mijn bodyprotector in het begin ook strakker zitten, en ook dezelfde maat..nu ben ik er aan gewend..maar voor de zekerheid passen kan nooit kwaad

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:30

Wawie zotte kadoo :D, en idd je kan nu anders dan terug crossen ;). Als je niet zeker bent idd eens terug gaan voor andere maat te passen. Tzou jammer zijn om zo iets duur te kopen dat dan niet goed zit.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:36

Ik ben dan toch nr merendr.ee gegaan en ben blij dat ik geweest ben! Tis daar minder vreselijk dan ik mij voorgesteld had :D. Mr de 90 ga ik daar niet snel rijden, zoveel sprongen! 27 waarvan heel veel abc, denk bijna 40 in totaal, da vind ik beetje teveel van het goede. Nu swat ik deed 60, vertrouwens rondje en dat ik heel goed gelukt :)! Ze was super flink en had er veel zin in. Ik heb stukken in Draf gedaan waar het slecht lag of kort draaien maar iedere keer vertrok ze weer gretig in galop. Ik was wel uitgesloten want ik heb iets aan het water gedaan wat niet mocht. Ik ben er ingesprongen en twas eigenlijk gewoon door gaan. Om er toch beetje uitdaging in te steken :+...en ze deed het goed! Kvond thans nie gemakkelijk met dat het tussen de bomen was met veel licht en schaduw op het water. Ik zat wel bijna aan de overkant van het water maar ze sprong zonder al teveel twijfel! Anders ging ik tweede geweest zijn :). Dus nu normaal gezien toch nog waregem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:57

Supertof PP!

Ik kan niet naar Waregem komen kijken, ik moet werken. Morgen heb ik weer les met Icaro, kijk er al naar uit :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:02

Super dat je een fijn rondje hebt gehad!

Veel succes met de les morgen!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:38

Supergoed PP! En uitdagingen moeten er zijn ;). Waregem is wel mooi om zelf te rijden, ik duim!!!

Antonius alvast proficiat voor morgen en heel mooi cadeau is dat! Zou idd even passen om zeker te zijn dat t 100% is wat je moet hebben... Toch beetje te veel geld om zo te gokken. En tractors zijn leuk speelgoed :D.

Provinciaal gereden K? Uwen B nog kunnen meepakken uiteindelijk of nog op de sukkel? Belt keer de veearts hé ;). Ga je alles meerijden van crossen dit najaar?

Ik wacht vol smart op mijn nieuwe dressuurzadel, al meer dan twee maand intussen... Wordt beetje ongeduldig. Mijn springzadeltje is een prestige die ik tweedehands gekocht heb en die verrassend goed ligt.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:51

Troost u, ik heb 5 maand op m'n springzadel gewacht :P!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:37

Waaw Antonius, wat een leuke cadeau! Gelukkige verjaardag!

Leuk PP, dat het zo goed ging!

Ik ben enkel met Io Vivat naar t provinciaal geweest. Beau mankt niet meer, maar ik had geen zin om hem te forceren en ik had er al een hele week niet opgezeten. Ons 4-talletje heeft een mooie 4de plaats gereden. Een clublid van ons is 2 weken geleden verongelukt. Zijn vrouw rijdt normaal mee in het 4tal, maar ze heeft sindsdien niet meer op haar paard gezeten, dus onze opstelling moest veranderen. Zelfs een extra training ingelast, dus we zijn content met onze 4de plaats.
Individueel heeft Io Vivat ook mooi gereden. Hier en daar iets wat niet super was, maar ik was tevreden. We hadden al met minder goede proeven gewonnen. Maar dan kwam de uitslag, 13de met 172 punten. Ik ben er nog altijd niet goed van. Echt hele rare punten. Op middengalop een 3 en een 4, middendraf 5 en 6, wijken 5 en 6, ... Niet te snappen. Ik heb ondertussen mijn filmpje al 2x bekeken. Selectie voor t nationaal kan ik nu waarschijnlijk ook vergeten :n :n

Ik denk dat ik inderdaad alle crossen ga meerijden. Het is alleen wel veel, 5 met maar 1 week rust tussen. Misschien laat ik Vollezele nog vallen.

Veel plezier met je les Varekaj. En Evelyn veel geduld, enig idee hoe lang je nog moet wachten?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:01

Amai PP super van Canch! Zal dan toch misschien wel met vertrouwen te maken gehad hebben? Veel succes in Waregem in elk geval!

Proficiat Antonius, en zotte cadeau inderdaad :) ! Die ruiter ken ik niet in elk geval :) - momenteel rijden we de paarden zelf (of staan ze op de wei...).

Huis is heel gewoon huis op Antw-L.O. met een oprit (parking om 23h 's avonds vinden in't stad als je van de paarden komt is de hell!). Moet wel nog helemaal verbouwd worden dus na onze reis denk ik dat we behalve een paar jumpings eventjes met de verbouwingen bezig gaan zijn :).

Saggie (m'n springpaard) doet het echt goed op de nieuwe stalling. Heb het gevoel dat ze wel weer klaar is voor springles en jumpings! Moet alleen naar een "andere locatie" om les te nemen, op stal staat nooit een heel parcours denk ik en mag geen lesgevers van buitenaf laten komen... dus Evelyne: die gezamenlijke springles van HD klinkt goed ;). Nu dat het o*verdijk privé is: waar zou er in de buurt nog een binnenpiste met parcours zijn? In w*aasmunster? P*addock ofzo? En weet je iets van een stal/manege aan de b*ea*testraat in w*aasmu*nster?

Hier misschien m*eer en k*asterlee van de lrv crossen maar hangt af van verbouwingen en tijd die overblijft om te trainen... + de 5j moet eerst maar eens terug relax leren springen voor ze nog mag crossen van mij...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:03

Bedankt voor de felicitaties!
Helaas deze ochtend wakker geworden met immense buikkramp, na het overgeven ging het precies iets beter, dus naar werk vertrokken, maar na ginder ook nog 2x overgegeven te hebben heeft mijn bazin me naar huis gestuurd... Blijkt virus in maag en darmen te zijn.
Heb mezelf dan maar getrakteerd op 'The longest ride' op op tv.
Had me mijn verjaardagsdagje dus wel iets fijner voorgesteld :o
Ik lees morgen alles bij, hopelijk dan wat meer energie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:03

Ik zag op fb iets voorbijkomen van winterjumpings in het hoefijzer in opstal/buggenhout. Kan eens polsen voor details?

Les ging redelijk. Tot het begon te gieten en de lichten van de piste werken blijkbaar niet. Mijn regenjas en regenbroek lagen nog in de auto, dus verzopen kip meldt zich...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:15

Jippie, ik ben toch nog geselecteerd voor het nationaal!! *\%/* *\%/* *\%/*

Ai Antonius, inderdaad geen leuke verjaardag dan! Al wat beter nu?

Haha ja Varekaj, dat is het risico van buiten paardrijden in deze periode. Heeft ook wel een beetje zijn charmes, toch?

Doen jullie soms buitenritjes in jullie eentje? Hier in de buurt zijn er geen wandelplaatsen, dus ik moet echt al ergens naar toe rijden, maar ik heb niemand om mee te gaan. Zou graag eens wat bos-galoptrainingetjes doen, voor de crossen er weer aankomen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:37

Katharina: proficiat met je selectie, maar kan je nergens terecht met je filmpje en protocol? Als er geen grote dingen fout gaan, kan je toch geen 3 krijgen? Hopelijk heb je wel een goeie jury op het nationaal dan!
Als ik ga wandelen, ga ik altijd alleen. Ben hier beetje aan het verkennen, vorige week beetje verdwaald en 2u gereden, was niet de bedoeling :o

Varekaj: les bij KC? En ja, helaas spreken ze weer van veel regen de komende dagen... Hij heeft toch ook een binnenpiste?

PP: proficiat met je rit in merendree! Hier zal je weer vertrouwen uit kunnen halen!

Steph: bij B.enjamin P.ieters? Die zit in Dendermonde dacht ik? Is er eigenlijk bekend wie t.overdijk gekocht heeft?

Daaphh: toch besloten om cas te verkopen? Heb hem op Kapaza zien staan. Denk dat dit wel een goeie beslissing is voor jullie.

Ik voel me vandaag wat beter, nu heeft mijn man het zitten...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:24

Ik heb eventjes wat passief meegelezen, maar jullie avonturen heb ik wel gevolgd :P leuk cadeau Antonius, nu moet je wel terug crossen!! *\o/* En wel héél stoer dat je zomaar eventjes terug 1m gesprongen hebt. Zit het vertrouwen toch nog behoorlijk goed!

Ik ben zelf in het bezit van een (goedkoop) dressuurzadel (Rossner America?) en een nieuw aangekochte Kieffer Masters League springzadel. Toen op maat laten aanmeten, en al paar keer aangepast, maar eigenlijk nooit supertevreden geweest van de pasvorm :( toch stom voor iets waar je zoveel geld aan uitgeeft. Dressuurzadel zou ik graag vervangen door een Fairfax, omdat ik daarvan hele goeie verhalen hoor over de passervice (en al 40 km mee gereden op een ander paard). Eerst maar nog eens verjaren! :+

PP: leuk dat je toch een goed gevoel had over het rondje, toen het zondag droog bleef had ik ook wel spijt dat ik niet "voor de fun" een rondje 60 had ingeschreven. Maar ik ga dit weekend naar Zw*ijnaarde :D

Katharina: proficiat met je selectie!! Een drie vind ik toch ook wel héél streng gejureerd… Hopelijk inderdaad op het nationaal een correcte jury.

Voor de rest gaat hier alles goed, lekker dressuur aan het bijschaven en aan het profiteren van de vrijheid om buitenritjes te maken waar ik wil :Y) als er eens iemand zin heeft om samen te rijden, ik ben verplaatsbaar en altijd te vinden voor een beetje gezelschap :D Al ga ik dus ook wel heel vaak alleen op pad, ben niet anders gewoon. Vollezele en Merksplas zou ik eventueel ook nog willen starten, mag met mijn licentie helaas enkel maar aspiranten starten maar ach is ook plezant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:47

Antonius: nee, gewoon dressuur les op de stal waar ze de winter doorbrengen. Is alleen buitenpiste. Op zich geen ramp maat dan mag ik mijn regenkledij niet vergeten :P

Bij P*ieters staat alleen in de zomer een volledig parcours buiten dacht ik. En die doen al paar jaar geen winterwerking meer geloof ik.
Zou wel leuk zijn als zij de draad van overdijk overnemen weer, is half uurtje karren voor mij :) lekker dichtbij dus.

Katherina: heb je Oost vlaanderen meegereden? Mijn stalbaas is in de B2 6e geworden volgens mij, kan eens kijken of ze ook zo strenge punten had? Een 3 heb ik nog nooit gehad, ook niet bij vlp als Icaro de aap wil uithangen. Hooguit een (terechte) 4.