[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:36

Heeft Jipje iets onder de leden dan dat ie het steeds weer krijgt? Wel erg balen overigens... Gelukkig heb ik het zelf ooit 1x gehad, van het voer dus.

@ karen: Is T wel gewoon fit, of dat ook niet?
Zijn wond heeft nooit haar meer gekregen of wel? Wel erg jammer... maar hopelijk knapt ie snel weer op.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:39

Rowo stalbenen komen wel vaker voor bij oudere paarden die al veel werk in de benen hebben. Dit hoeft dan helemaal niks ernstigs te zijn! Je kan het idd tegen gaan door veel beweging te geven of door ze in de stalbandages te zetten.

Kijk maar eens om je heen, veel topsport paarden staan snacht in de bandages....

jipje_niekje

Jipje heeft nu 10 keer met flinke bloedvergiftiging/einschussbenen gestaan. Zijn lymfeklieren zijn extreem gevoelig en hij kan het vocht dus niet goed kwijt en is dit het blijvende resultaat helaas.... Hij heeft ook nooit hele strakke droge benen... zelfs met de nodige vochtafdrijvers en andere medicijnen niet. Hij loopt er gelukkig niet minder om en ik noem het ook altijd maar een schoonheidsfoutje ;) Maar ben maar al te blij dat hij het enige paard is met dat soort ongein :o

TeeGee

T was heel fit gisteravond, had hem even aan de longe maar hij was heel stoer <3 Ook geen koorts gelukkig.

Wond heeft idd geen haar meer gekregen en dat been is altijd 's ochtends iets dik.

Noor, die wond heeft ie 3 jaar geleden opgelopen, met zn stift in zn kogel gestapt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:44

billy1 schreef:
Rowo stalbenen komen wel vaker voor bij oudere paarden die al veel werk in de benen hebben. Dit hoeft dan helemaal niks ernstigs te zijn!

Je hoort mij ook niet zeggen dat het ernstig is ;) Maar t had niet aan ouderdom hoeven te liggen, dus vandaar dat ik het vroeg.

@ karen: gelukkig dat ie wel fit is dan... dat scheelt alweer.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:45

rowo schreef:
billy1 schreef:
Rowo stalbenen komen wel vaker voor bij oudere paarden die al veel werk in de benen hebben. Dit hoeft dan helemaal niks ernstigs te zijn!

Je hoort mij ook niet zeggen dat het ernstig is ;) Maar t had niet aan ouderdom hoeven te liggen, dus vandaar dat ik het vroeg.

@ karen: gelukkig dat ie wel fit is dan... dat scheelt alweer.

Nee het blijkt dus ook ergens anders aan te liggen ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:47

@ Karen: oké, dat moet een flinke wond geweest zijn zo te zien. Nou ja, hopelijk knapt hij snel op!

Edit: iemand nog een goed receptje voor Guacamole? :9

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:48

Ja heel flink. Paar keer gedacht dat ie bij de slager zou komen, heb de foto's van mijn album gehaald anders had ik het kunnen laten zien.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:48

Volgens mij is mn hond een beetje ziek %) Hij heeft gisteren te veel paardenmest gegeten en had ook een handschoen gepikt waar we later maar een klein stukje van weer vonden..... Hij heeft vannacht al twee keer over gegeven en vanmorgen kwam er gelukkig een stuk handschoen mee met de poep. Net maar even een klein beetje brokjes gegeven, hopelijk kan hij dat binnenhouden en knapt hij snel weer op. Wel zielig hoor zon hond. (Al denkt hij dat hij hierdoor ineens wel op de bank mag >;) )

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:53

:(:) Dikke knuffel voor je stoere hond Billy! Hopelijk knapt hij snel weer op! Gaat het met jou al wat beter??

@Rowo: Daarbij speelt bij Jipje de ouderdom ook zeker een rol en zijn vele kilometers in zijn leven :o Maar hij is daarnaast ook niet gezegend met een fantastisch lijf helaas....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:54

Mooie filmpjes PB!
Kan me goed voorstellen dat het wel lekker was toen je ouders weg waren JN. Wat ontzettend balen dat de wond bij Anoes weer is gaan ontsteken..
Heel veel succes vandaag Sussie!
Veel plezier met je vriendinnetje Vief.
Wat ontzettend balen TG, vooral voor het NK. :(:) Die heeft echt dikke benen. :oo Gelukkig is die wel fit, hopelijk knapt die snel weer op!
Lekker naar Thailand Noor. :D Moet inderdaad zo te lezen nog wel veel gebeuren, dat is altijd het minder leuke van op vakantie gaan. Wordt een druk weekendje!
Overige NK rijders heel veel succes!! :D
Heeft onze hond ook vaak Billy. Alleen eet hij dan altijd de zakdoek van mijn vader op. Nooit een fijn gezicht, vooral het zielige koppie dat je dan steeds aan kijkt. Y;( Hopelijk knapt je hond weer snel op. :(:)

Vero liep vanochtend in de wei prima, dus zal vanmiddag eens kijken hoe ze met rijden voelt.
Eerst maar eens hard aan de studie.. -:)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 01-10-10 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:55

Arme Jipje en Toby :(:)

Ik heb echt een hele irritante kriebel in keel, best irritant als je alleen op kantoor zit en de telefoon moet doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:55

jipje_niekje schreef:
@Rowo: Daarbij speelt bij Jipje de ouderdom ook zeker een rol en zijn vele kilometers in zijn leven :o Maar hij is daarnaast ook niet gezegend met een fantastisch lijf helaas....

Laat het hem niet horen _O-

@ billy: arm beest :(:) Hopelijk knapt ie snel op. Zo sneu als ze ziek zijn.

Gister hadden wij ook wat met de hond. Hij was naar buiten gegaan en s avonds met hooi voeren was ie nog niet terug. Ik ging dus voeren... zit dat rare beest vast in de paardentrailer _O- Ik heb (in het donker) zo de klep dicht gedaan en de trailer binnen gezet en niet erin gekeken. Heb ik um dus gewoon opgesloten. T is dat ie ging piepen toenik op de zolder stond en hooi gaf, anders zat ie er denk nu nog in :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:01

PB @ mooie filmpjes, je moet er soms best aan remmen bij Het .. :D
TG @ oei....misschien een virusje in de pocket ?? hoop dat het meevalt. Edit @ lees het net al.
JIP @ jemig...balen man, zo'n wond duurt wel ff als ze niet heel mooi rustig blijft.
BILLY @ als je ziek bent mag je toch altijd wat extra.....zorg !!!! :D :D

Ik volg de WEG wel een beetje, vind het wel leuk en had er van de week ook wel de tijd voor als je toch ziek bent. Ben nu wel op de kazerne maar doe rustig aan en ook even niet sporten.....wel bokken dus.... }> ga morgen avond ook kijken en misschien een en ander van de kur.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:03

Dan loopt ie iig niet weg Rowo ;)

Sann dat lijkt mij idd ook niet lekker, en zielig kijken kunnen honden altijd heel erg goed!

JN met mij gaat het nog niet goed maar dat zal ook niet snel wel zo zijn, mijn privé leven staat helemaal op zijn kop en voordat ik dat allemaal op een rijtje heb ben ik wel een paar maanden verder, nu dus nog steeds een k*t gevoel......

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:05

Nee weglopen kon ie iig niet :=

Maar k kan me voorstellen dat het nu gewoon K lote gaat eigenlijk... Maar er komt ooit wel een moment dat je je weer beter voelt en er weer tegenaan kan :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:07

Dat zegt iedereen dat er zo'n moment gaat komen, zal ook wel zo zijn alleen kan ik me dat nu nog helemaal niet voorstellen, het is nu nog één groot zwart gat......

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:08

Ach gut, ook nog een zieke hond :(:)
Onze oude hond Babs ( <3 ) at toen ze nog een puppy was altijd sokken op (bij voorkeur die van mij, nà het paardrijden :r ). Na een paar dagen kwam die er dan weer uit, helemaal gedraaid en aangetast door maagzuur en andere viezigheid.. brrrrrrrrrr.

@ Mandy: strakke actie.
Zo ging mijn vader een keer met de trailer naar mijn broer omdat er veel bende naar de stort gebracht moest worden. Werden we 's avonds gebeld door een buurvrouwtje van hem dat ze haar kat kwijt was en ze het vermoeden had dat ie in onze trailer zat. Dus wij naar stal, trailer open (bende zat er nog in) en hup daar vloog ie er opeens uit. Mijn vader greep hem nog wel, maar kon hem niet vasthouden. Vrouwtje heeft nog uren door het omliggende land gelopen, al roepend, maar we hebben hem niet meer te pakken gekregen. Woops... :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:09

billy1 schreef:
Dat zegt iedereen dat er zo'n moment gaat komen, zal ook wel zo zijn alleen kan ik me dat nu nog helemaal niet voorstellen, het is nu nog één groot zwart gat......

Ik vind het zo rot voor je, Dorien. Nog maar een keer :(:) . Al helpt het geen F*CK!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:10

billy1 schreef:

Tja, na die rottijd bij ons thuis afgelopen winter dacht ik hetzelfde. Maar nu bijna een jaar later gaat het toch weer beter. Dus het is ECHT zo.... :j Kop op :(:)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:19

Billy :(:)
Ik weet niet wat er aan de hand is maar het klinkt niet goed |(

Ik heb ook al het een en ander meegemaakt in mijn leven en kan je alleen zeggen dat het echt ooit beter word, verlies je zelf er niet in.

Sterkte en als ik je ergens bij zou kunnen helpen weet je me te vinden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 11:27

TG, Dat zijn huge benen :oo Wat ontzettend balen. Hopen dat het snel overgaat. Die van mij had het laatst ook door een naar binnengeslagen ontsteking. Bij mij was het binnen een week helemaal weg! (maar dit was slechts 1 been)
Sussie, Succes met afstuderen vanmiddag!
PB, Ziet er goed uit, je filmpjes :j

Vanmiddag mijn pownie laten scheren. Ik ben benieuwd hoe hij er straks uitziet. Ik zal wel een fotootje maken!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 01-10-10 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:27

Mootje hoe staat het met je laarzen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 11:29

Pff, nog steeds niets gehoord -O- Ik ga nu wel ff bellen!

Edit: Vanavond ga ik mijn laarzen ophalen :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:38

Dan verwacht ik wel een foto he ;-)