[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:42

Het is inderdaad een risico Corien. Ik heb het ook pas een paar keer gedaan, maar Jetske doet het vaker toch? Zolang je maar ruim voor de wedstrijd gaat, is er denk ik weinig kans dat je iemand tegenkomt. En anders gewoon doen of je van niets weet.
Ik heb lekker The Mentalist gekeken, nu douchen en vroeg slapen!

Veel plezier morgen Mirthe!
Fijn dat je lekker gereden hebt Corien!
Lekker gegeten dus Noor :D
Ahww, lief lammetjes!

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:43

Nou jetske komt naar mijn idee niet vaak daar ;) als we daar rijden rijden we op het ruiterpad! We hebben het 1 x gedaan, maar ja je rijd dan niet lekker..
Als de boswachter je tegen komt ben je de L*L ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:46

Ohh, ik dacht dat ze er wel vaak reed. Je voelt je inderdaad niet fijn. Het is ook niet zo dat ik urenlang ga oefenen. Maar de keren dat ik het gedaan heb (2/3x) nam ik gewoon de hindernissen 1x (afsprong iets vaker, want toen wilde ik niet gelijk van de hoogste) en daarna of daarvoor ging ik een rondje buiten rijden :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:28

rowo schreef:
@ roos: hoezo speciaal blinde sluitingen dan?

Sorry voor de late reactie. Heb pfeiffer en na een dag werken gaat bij mij echt het licht uit.

Ik vind gespen niet mooi aan bakstukken en liever ook niet aan teugels, maar voor het laatste gaat grip voor mooi ;) Zal als het even kan ook altijd voor samur sluitingen gaan. Helaaas heeft het Rambo hoofdstel dat niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:56

Goede morgen!!

Snoek nee, want je kan een bekeuring krijgen, en ja wie wil er nou niet oefenen daar :)

Zo richting werk.. :)

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:07

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, ik heb niet heel veel tijd om bij te lezen :o

Ik vertrek zo naar weekendje Duitsland, zal daarna mijn taak voldoen :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:47

CoriienRN schreef:
Goede morgen!!

Snoek nee, want je kan een bekeuring krijgen, en ja wie wil er nou niet oefenen daar :)

Zo richting werk.. :)

Mwah, ik zou het risico wel durven nemen hoor. Een aantal jaren geleden was ik in het Dijkgatbos aan het rijden, waren ze al druk bezig met de hindernisopbouw (wist ik niet hoor) en dan mag je er eigenlijk ook niet rijden. Maar was geen probleem, kreeg geen commentaar. Je moet inderdaad geen complete trainingssessie met 10 ruiters gaan houden, maar als je met z'n tweeën een rondje rijdt en dan nog even een sprongetje maakt.. moet kunnen.

Daandriaan veel plezier dit weekend!
Gr_roos: beterschap!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:18

Goedemorgen!

Ik zou mij er ook niet zoveel zorgen om maken hoor. Je kan hooguit een bekeuring krijgen.

Roos: Beterschap. Balen zeg.

Ik heb gisteren de Hattrick laten masseren. Een lesklant van mij doet dat sinds kort. Hetje stond heerlijk te genieten en als het goed is zijn de knoopjes nu weer grotendeels uit z'n spieren ;)
Ben benieuwd of hij met rijden nu anders voelt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:36

Op zich zie ik ook niet zo veel problemen om de hindernisjes eens mee te nemen. Zijn het echter hindernissen die al helemaal klaar en geprepareerd zijn voor de wedstrijd, vind ik het absoluut NOT DONE om die te springen.
Maar ik denk niet dat er hier mensen zijn die dat zouden doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:43

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:19

Iemand bekent met het feit dat er Rhino zou heersen in Flevoland ??? Krijg net een mail van de stalhouder dat we de paarden niet meer van het terrein af mogen halen ?? maar ik heb hier uberhaupt niemand over gehoord. Meestal hoor je zoiets wel via KNHS enzo ??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:25

peanutbutter schreef:

:oo

bianca1980 schreef:
Iemand bekent met het feit dat er Rhino zou heersen in Flevoland ??? Krijg net een mail van de stalhouder dat we de paarden niet meer van het terrein af mogen halen ?? maar ik heb hier uberhaupt niemand over gehoord. Meestal hoor je zoiets wel via KNHS enzo ??

Niks gehoord. Meestal geeft de KNHS wel een bericht uit.

@ Simmie: helemaal mee eens. Als de hindernissen voor de wedstrijd gereed zijn, kan het echt niet meer!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:38

@bianca, ik zal eens kijken of ik wat meer kan vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:15

Ik heb nog geen tweede bron kunnen vinden voor die rhino, we zijn aan het kijken.

Wb hindernissen verkennen, dat vind ik echt zeldzaam onsportief. Als je toch zo je wedstrijden wil rijden :n Op openbare terreinen als W'werf en Ysselsteyn (en illegaal vlietlanden) is door het jaar heen trainen prima, maar als er eenmaal wedstrijdhindernissen staan, hoor je er gewoon niet meer te komen.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:18

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:51

Volgens mij is er Rhino in de Noordoostpolder. Ergens gelezen maar weet niet meer waar..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:53

thanks cobrst. Ik heb alleen nog geen tweede onafhankelijke bron gevonden, dus dan ben ik altijd wat terughoudend.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:05

Ik kan inderdaad ook alleen dat artikeltje vinden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:43

Als de Rhino bevestigt is door kliniek Emmeloord en Wolvega is een tweede bron niet nodig lijkt mij. Dan hoop ik wel dat het bij dit geval blijft op die stal en niet uitbreid.
Begrijp dus nu dat een en ander ook dicht is bij andere stallen in de polder. Wij dus nu ook.

Ben benieuwd wat Alice morgen doet met de oefencross ?? Zo'n virus wil je toch echt niet verspreiden lijkt mij ??

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:42

Goeiemiddag!
Ik ga ook echt niet meer als de hindernissen er staan hoor :n Dat vind ik ook niet kunnen. Vorig jaar zag ik wel al allerlei sporen staan voor de wedstrijd, echt kinderachtig. Bij de meeste hindernissen stonden toen houten balkjes voor getimmert.

Ik zit op een roze wolk :+: Vorstin liep echt hartstikke lekker, zeker zo voor de tweede keer weer onder het zadel na zo'n lange tijd. Ze liep ruim, liet zich mooi zakken en was voldoende actief van achter. Met de galop was ze heel ruim en niet zo terughoudend, eerder te voorwaarts :P Ze speelt ook graag stofzuiger onder het zadel, ook in draf. Ik moest echt lachen! Ze heeft toch wat gemeen met Totilas. Die zal zich vast wel eens met zijn voorbenen tegen zijn kaak stoten. Nou, dat deed Vorstin vanochtend ook :P
Na het rijden heb ik al mijn spullen lekker ingevet en Vorstin's benen en staart gewassen. De wondjes op haar achterbenen smeer ik iedere dag in met antibioticazalf, en ze gaan nu eindelijk een beetje weg.
Ik heb echt een topdag :D

nathaliekorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:28

Ja er is Rhino in de Noordoostpolder bij ons stal.
Stal Gizzieskingdom te Creil.
We hebben maandag 1 paard in moeten laten slapen. 2de kreeg daarna gelijk symptomen en lag binnen een uur.
Die hebben we nu elke dag 2 keer 10 min in de takels.
Verder hebben we er 2 met verschijnselen en werden gelijk behandeld en gaan de goede kant op.
De rest van de paarden ogen goed.
Ze hebben allemaal hun koortspiek al gehad en zijn nu 5 dagen koorts vrij.
1 tot 14 dagen na de koortspiek kunnen ze nog verschijnselen krijgen.

Ik adviseer jullie goed jullie paard in de gaten te houden want veel bedrijven komen er niet open voor uit.
Wij wel we hebben gelijk de media in gelicht en het staat haast al overal op internet.
We krijgen zometeen om 7 uur omroepflevoland langs.

Groetjes Nathalie

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:45

Oei Nathalie, erg vervelend.
Sterkte. Ik hoop dat de rest van de paarden er goed doorkomt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:28

Goede avond!

Jeetje rhino, erg vervelend zeg!!!

Snoek lekker gereden dus!!
Toen ik in 2009 parcour gingen lopen vrijdag avond waren er ook 2 meiden op een paard kwam aan stappen via de water bak ik zo :+ wat doen julie hier dan? je mag hier niet komen hoor! (liep gewoon organisatie en de parcourbouwer) Vind het gewoon echt asso okal deden ze niet mee.

Wouter bos schijnt toch ook al op gestapt te zijn :+

Zo heb lekker even een kleine 30 min los gereden, jackson was braaf :) Dus ben benieud morgen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:58

Goedemorgen!
Wat is het hier rustig, iedereen nog op 1 oor? ;)
Ik heb de oppas op de puppy en die wilde er rond half 8 toch wel graag uit. Heb er alweer een fijne wandeling op zitten!

@ Snoek: Fijn dat Vorstin zo goed aanpakte.
@ Corien: Succes vandaag!

Ik ga even wat aan mijn administratie doen denk ik. Hoewel.. niet veel zin in.. :z

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:34

Goedemorgen

Ik ben net wakker maar voel mij nog niet wakker. Het is hier al de hele week droog..
Vanmiddag gaan we weer een proefje rijden. ik ben benieuwd hoe dat gaat want het is best een kijkerige bak.

Ik heb het ook zo ver dat er misschien een clinic komt in de manege. ik baal dat er zo weinig hier in het noorden zijn. Wil kijken of er in het voorjaar 1 kan en in het najaar 1. Een spring en een dressuurclinic. Nu nog leuke mensen verzinnen. Heeft er iemand leuke suggesties? Bij voorkeur een bekende ruiter uit het noorden. Zat zelf te denken aan Jeroen dubbeldam, 1 vd schroders (geen idee of zij dat doen), Rob ehrens of Albert Voorn. Dressuur Henk van Bergen, Monique Peutz en dan weet ik het niet meer. het moet wel enigzins betaalbaar blijven al heb ik geen idee wat een clinic kost dus dat moet ik nog even uitzoeken.