[SGW] Oefencross Lunteren 26 juli (starttijden in openingspost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Re: Oefencross Lunteren 26 juli (starttijden in openingspost)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:49

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:58

Jammer dat je geen foto's van mij hebt.

Ik vond het wel een gedoe om in m'n eentje te gaan. Ben gewend om op endurance wedstrijden minimaal 2 grooms bij me te hebben die heel veel doen Clown Nu moest ik Anouar overal mee naar toe zeulen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:04

Lenneke_ schreef:
Jammer dat je geen foto's van mij hebt.

Ik vond het wel een gedoe om in m'n eentje te gaan. Ben gewend om op endurance wedstrijden minimaal 2 grooms bij me te hebben die heel veel doen Clown Nu moest ik Anouar overal mee naar toe zeulen.

Dat is even wennen.... had je ook geen trailer.. was je te paard gekomen??

Ik ga vaak alleen op dressuur wedstrijd..
Maar ik heb wel altijd een trailer.. dus een goede pony-P...
maar die stond nu wel ver weg...

Had gelukkig op het laatste moment stalgenootje gevonden die mee wou..
Zij wil ook wel crossen.... dus was wel handig..
Pony vasthouden bij wasplaats enzo...

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:06

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:27

Zo, er zit weer een beetje leven in mij...

Ik heb echt super genoten, en ben echt ontzettend tevreden over mijn lieve knappe Vosmans! Lovers

Hij sprong alles, alleen de waterbakken gaven echte problemen. De eerste wilde hij niet door, en sloot zich helemaal af.
(In de training in Renswoude ging het wel goed?) us maar langs gegaan na een aantal pogingen. Toen ik de laatste 3 in moest, sprong hij fijn over de boomstam, maar stopte niet zo fair bij de waterbak... Ik ging er voorover af (de waterbak in), en landde met mijn rug op de boomstam. Lang leve de bodyprotector! Ik bleef eigenwijs nog even vasthouden, waardoor ik nog even de boomstam heb opgeruwd...

Daarna heb ik nog geprobeerd hem erin te krijgen, kreeg nogal bekijks, en de moed zakte echt in mijn schoenen.
Ik rijd thuis nooit met zweep, en enkel met de cross/springles om op de schouder zn aandacht te vragen. Maar heb hem nu
echt schandelijk geslagen... Ik schaam mij werkelijk dood, en hem thuis een potje zitten huilen erom Bloos

Hij sloot zich helemaal af, hij ging niet voor, achter, links rechts, bokken, steigeren, gewoon geen reactie...
Terwijl hij echt heel gevoelig is om mijn hulpen normaal gesproken...

Ik kon er op deze manier ook nooit uit komen, omdat ik echt wel een beetje rechte lijn nodig hebt...
Dus heb hem via de iets hogere hindernissen eruit gesprongen, wat hij dus wel heell braaf en makkelijk deed.

Ik ben dus eigenlijk, op die laatste waterpartij na echt tevreden...
Eigenaar van het paard en vriendlief hebben mij helaas zien vallen, en vinden crossen eigenlijk wel genoeg hiermee...
Maar ik blijf het ontzettend gaaf vinden, en ik vind Vosmans gewoon helemaal geweldig! Ik zou niet eens zo'n godsmak en voorspelbaar paard willen ruilen. Het is juist dat karakter wat ik zo leuk vind aan hem Lachen

Binnenkort weer les in Renswoude, dan maar eens overleggen en oefenen op het water.
Want dat afsluiten, zit mij toch niet lekker Bloos Moet voor hem wel nog steeds leuk blijven!

Verder heb ik Druppeltje, Melanie en Amber gezien.
Stuk van Amber haar parcours en dat zag er geweldig uit, zodra jij Fjordy aanmoedigde gingen die oren erop en gaaaaaan! Cool

Ik was zelf startnr 39, stalgenoot 38.
Die lag er bij beide waterbakken naast, maar was ondanks dat wel snel binnen Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:31

Wat jammer M_P Ach gut

Had je ook niet de kans om hem even achter een ander aan de waterbak in te laten gaan?

Veel oefenen op het water dan maar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:32

PFFFF ik sta heerlijk maf.. op leuk op de foto... Boos!
met mijn bezwete rode plakhoofd.. ahum...
De andere foto's zijn wel leuk hoor!!!
Kan de fotograaf ook niets aan doen..
dat ik een rijdende tomaat was...... Haha!

Hij heeft wel hele gave pic's gemaakt!!!!!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:35

Apple schreef:
Wat jammer M_P Ach gut

Had je ook niet de kans om hem even achter een ander aan de waterbak in te laten gaan?

Veel oefenen op het water dan maar.

Heb het wel met 5 ruiters geprobeerd (bij beide waterbakken), maar nee, helaas...

Ik heb een stukje op video al teruggezien, en dan zie je hem de rest van het parcours echt met oren erop, berefanatiek gaan Cool
En ondanks de pijn in mijn donder, heb ik echt enorm genoten vandaag! Lachen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:36

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:37

Dat is niet fijn Miss Petit en ik snap dat je er een rotgevoel aan over hebt gehouden. Dat je paard er niet ingaat, is helemaal niet vreemd hoor! Er zijn maar weinig paarden die in het begin overal zomaar het water in lopen. Als je altijd in Renswoude traint, kent ie het daar, maar dat is echt geen garantie dat ie er op een andere plek ook zo inloopt. Meestal duurt het wel een seizoen trainen op verschillende plekken en wedstrijden starten voordat ze er met vertrouwen in gaan. In de B zie je heel veel paarden stoppen en kijken op het water, helemaal niet erg. Wat wel vervelend is, is dat hij zich afsluit en dat je hem met geweld hebt geprobeerd erin te dwingen. Dat werkt dus niet (zoals je ook al hebt gemerkt). Als een paard water goed kent en hij stopt een keer, of hij wil niet meer voorwaarts, kun je gerust een keer een tik geven, maar meppen om het water in te gaan is gewoon heel erg dom. Paard associeert nu water met stress in plaats van met lol! Hij moet vertrouwen krijgen en leren dat water leuk is!

Dat is nu precies wat ik tegen dit soort crossen heb met onervaren combi's. Je paard heeft niets geleerd, je hebt hem alleen wat áfgeleerd.

Nu maar snel en heel vaak andere waterbakken opzoeken en daarbij altijd een ander paard meenemen om voorop te gaan, zodat je paard weer het vertrouwen terugkrijgt!

Jammer als je door zo'n actie zou moeten stoppen met crossen! Je moet het gewoon beter opbouwen en niet zelf gaan prutsen zonder instructeur. Misschien even lomp gezegd, maar je kunt zóveel verpesten aan een paard en dat is doodzonde.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:44

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, maar ik denk dat echt geen onaardige voorbereiding hed in vergelijking met sommige andere combi's die ik zag springen...

24 augustus heb ik weer les (met zijn 2-en een uur)...

Deze opmerking raakt mij wel, aangezien dit paard al heel water ruiters heeft gehad waarbij ze hem geen hindernis overkregen.
Ik rijd hem nu 6 jaar, en hij heeft weer vertrouwen en is fijn aan het springen. Daarnaast is hij 19 jaar en nog superfit, dus ik ben echt wel zuinig op hem en doe mijn uiterste best hem gezond, fit en vooral erg happy te houden...

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:47

Miss_Petit, ik heb je ongeveer het hele rondje zien crossen, omdat wij bij de eigenares+zus van Pres, je stalgenootje, stonden te kijken.
Je reed het heel netjes alleen de waterbak was érg jammer, jammer dat je het zo hebt proberen optelossen. Je had misschien gewoon rustig moeten blijven.
maarja niks mee aan te doen. Ik hoop dat je door mag gaan met crossen voor je Lachen!
Want je hebt een super leuk paard onder je kont en je moet gewoon vertrouwen krijgen met de waterbak!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:52

Het gaat er niet om wat voor voorbereiding je hebt gehad in vergelijking met andere ruiters; deze voorbereiding was iig niet goed genoeg. En dat geeft niks (ik loop met mijn jonge paarden ook tegen dit sort problemen aan hoor) het gaat er alleen om hoe je het oplost. Het allerbelangrijkste (maar misschien heb je dat vandaag iig geleerd Knipoog ) is dat je zelf rustig blijft. Een bang paard met een ruiter die door het lint gaat, komt zeker niet goed. Fijn dat de rest wel goed ging en 19 jaar is natuurlijk niet te oud om waterbakken te leren!

Ik had in jouw geval na enkele pogingen opgegeven, nog wat andere hindernissen gesprongen, en hem op de trailer gezet. Met vechten bereik je gewoon niks. Tis iig goed dat je erover nadenkt en de schuld niet bij je paard lag, vroeger Clown had ik precies zo gereageerd als jij, ik heb inmiddels geleerd dat dat niet de manier is om een paard iets te leren.

Nog even een edit: ik zeg niet dat je paad niet een keer een mep mag krijgen hoor! Tis alleen heel belangrijk om verschil te maken tussen angst en uitproberen. Mijn jonge paard stond na tig trainingen ineens stil voor het water in Maarsbergen. Niet gestresst, maar gewoon trappen naar m'n spoor en niet voorruit willen. Kijk, dan krijgt ie ook een oplawaai, want op dat moment was hij gewoon ongehoorzaam. Na 1 goeie klap gaat ie er dan ook gelijk in...

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:10

Ik heb ook eerst geprobeerd heel rustig, en ook afgestapt en in het water gestaan in de hoop van 'zie je niets engs aan'.
Maar na een aantal pogingen, voelde ik mij gewoon heel moedeloos.
O.a. de eigenaar en bekenden stonden erbij, en gaven aan dat hij echt gewoon stout was...
Zelf kon ik het niet goed inschatten, want dit was voor mij totaal onbekend gedrag van hem Bloos

Dus inderdaad erg goede les voor mij, maar helaas niet voor het paard (de waterbak dan).
Paard heeft nooit schuld, tis 99,99 % altijd mijn rijfout...

Wij zijn eruit gesprongen, en daarna nog 20 minuten uitgedraafd vnwn met het neusje over de grond.
Natuurlijk tegen de spierpijn, maar ook om hem vertrouwen te geven in mij (en mn hulpen).

Baal er echt enorm van, want iedereen die mij kent, weet dat als iemand altijd TE vriendelijk is voor zijn paard ik het wel ben... Bloos

Zou 24 augustus te ver weg zijn? Zou ik al eerder iets moeten ondernemen?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:27

Hee, niet getreurd, je hebt er toch zelf wat van geleerd!!
Ik zou zelf eerder gaan, maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat je ambities zijn! Als je niet van plan bent te gaan starten voorlopig kan het niet zo'n kwaad, maar ik wil dat sort dingen liefst meteen uit de weg ruimen Bloos

Mijn 4 jarige heeft een periode gehad dat ie overal super onverwachts voor stopte. Combinatie van het eng vinden en uitproberen of ie er mee weg zou kunnen komen. Iedere keer dat ik crosstraining had lag ik er wel een keer naast. Ik ben toen 2 weken 2 keer in de week bij mijn crossinstructeur geweest en nu gaat het (vooralsnog) weer super! Moest wel heel erg consequent zijn, zonder zelf mijn beheersing te verliezen. Dus 'gespeeld' boos worden zeg maar, en vooral hem de hemel inprijzen als hij het uiteindelijk deed.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:34

Mijn ambities... Tja, wat hij aangeeft dat hij leuk vindt Lachen

Tot nu toe ik dat van alles een beetje, weekelijks dressuurles, om de week daarnaast springen en de planning is eens p/mnd crossles. Ik rijd gemiddeld elke 6 weken een wedstrijdje. Vwbt crossen heb ik mijn voor 20 sept opgegeven voor de terreinrit in Lisse. En daarvoor nog 2 keer crossles.

Ik heb dezelfde mening als jij, ik wil het ook graag snel oplossen... Bloos
Maar eens een belletje doen, of het eerder kan of alleen kan langskomen om een beetje te 'poedelen'.
Dus een bosritje daar in de omgeving doen, en dan daarna op ons gemakje eens kijken wat hij doet.
Ander paard mee, die er wel braaf inloopt...

Normaal word ik niet boos Bloos maar negeer ik 'niet gewenst gedrag' en beloon ik de dingen die hij goed doet.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:26

Ik heb gister ook meegedaan:D! Het ging echt supergoed.... Ik ben dus het beruchte zusje van Nickeltje en mocht van haar met Nick starten. Nick luisterde gister echt supergoed, dus ik kon haar op mn stem goed terugrijden en op laten letten wanneer dat nodig was. Ik heb gewoon een heerlijke cross gereden en achteraf bleek dat ik 2 seconde binnen de optimale tijd heb gereden. Was dus 2de geworden. Vond ik dus wel heel stoer van Nick. Als er nog iemand foto's heeft van 106 hoor ik het graag!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:21

Sim, sorry, maar deze foto moet even hier komen te staan, ik vind het echt een mooie foto *Nee, geen eigendunk, maar vind het gewoon een mooie foto, tot nu toe mijn beste Clown *
Afbeelding

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:23

T is zeker een mooie foto Mel Haha!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:27

Zie er alleen wel wat ruis in, maargoed Clown

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:58

Lijkt net alsof hij uit het donker springt, echt supercool!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 13:13

Dat geeft niet hoor Mel! Ik vind het ook één van de mooiste foto's die er zijn gemaakt. Ik kijk zelf ook nog leuk en Sims heeft mooi de oortjes er op!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:21

iemand enig idee.. of de uitslagen ergens te vinden zijn??
Weet wel zeker dat ik niet vooraan sta of zo..
Maar vind het wel lollig om te zien wat dit stel
dwaze beginners ervan gebakken heeft.....
(nog nooit gecrosst... gelukkig wereldpony..)

Weet iemand hier nog een leuke oefen cross???
Ben nu verziekt.... en wil meer...
En ergens goede lessen???? (ik woon bij Rotterdam.....)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:05

Alle foto's zijn welkom hoor Haha! Ben nog zo blij dat alles weer als 'vanouds' is haha.

Vond ook heel gezellig Haha!

Miss_Petit, Dank je Haha! !! Ik was zo blij dat Fjordy gewoon weer reageerde op mij haha !

Wel vervelend zeg van je waterbak verhaal Daar zit je niet op te wachten. Ik herken je gevoel zo erg !
Ik heb wel een paar sprongen van je gezien, en dat zag er goed uit hoor !

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:31

Amber, Ik heb jou al 2 foto's gestuurd Lachen