[SGW] Planning 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Planning 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:20

Simmie schreef:
Gaan er nog mensen naar de cross op Texel?

Ja ik ga naar Texel, is voor mij redelijk dichtbij. Jan en Ronald Beukers bouwen de cross en Pleun van de Marel is TA.
Ik verwacht dus een eerlijke cross en geen puzzelrit ala Princehage. Is daardoor misschien wel een interessante cross om over te stappen voor jou Simmie.

Als het goed is ben ik stijljury voor de B.

Je krijgt de helft van de bootkosten vergoed.

Ik moet alleen nog iets zien te vinden tussen Texel en Hattem.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:28

ik zit net te kijken maar het naseizoen gaat puzzelen worden. aug/sept gaat wel, maar oktober wordt echt lastig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:34

Tussen Texel en hattem heb je genoeg keus Roos!
Als ik naar Texel ga, maak ik er een weekend van. Wat ik daar ga starten wee'k nog nie. Eerst wilde ik in Vlietland over gaan naar het L, maar die heb ik nog maar even omgezet naar B. Ik heb VP natuurlijk gemist dus 1 ervaring minder voor Sims. Ik overleg tzt wel met Rob wat hij verstandig vindt; óf en wanneer overstappen.

Lielle: ja, oktober heeft bijna elke week een leuke wedstrijd of 2 wedstrijden in 1 weekend.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:51

Ik vind het wel lastig Knipoog, 6 oktober rijd ik texel, dus de 14de niets.
Het weekend wat voor mij het best uitkomt is dan 20 21 oktober. Ik ben geen fan van Princehage, Nijeberkoop is op zaterdag en ik weet niet of ik die zaterdag vrij kan krijgen en Bathmen is alleen RK.

Barchem een week later vind ik ook weer lastig, als ik me kwalificeer is dat wel weer heel kort op Hattem.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:51

bathmen op zondag is een open wedstrijd, dus dat scheelt alweer *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:56

GvdT; hoe ben je daaraan gekomen, stijljury?
Wordt je gewoon gevraagd? Of moet je dan een cursus hebben waarbij je op een lijst komt?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:09

Ik ben vorig jaar gevraagd door Pleun van de Marel en dit jaar door Pleun en door Gert Naber. Het schijnt dat er in NH tekort stijljuryleden zijn.
Ik ben naar een bijscholing geweest van springjuryleden en er schijnt ook nog iets te komen voor sgw juryleden.
Pleun is TA op Texel en hij wilde mij als stijljury daar.

officieel schijnt er geen cursus voor te zijn alleen een bijscholingsdag. Nu willen ze wel iets gaan organiseren, maar ik weet niet wat.
Lijkt me wel leuk om te doen, dus toen ze het vroegen heb ik gezegd dat ik het wel wilde doen.

Lielle goed om te weten, dan wordt het dus Bathmen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:10

ik weet dat sabine dat in C'ray ook heeft gedaan, wel leuk Ja

Sabine, hoe is het trouwens met je?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:23

Dat lijkt me zeker leuk GvdT. Hopelijk krijg je goed weer dan.

Alleen mag het hele systeem van mij wel op de schop:
-cursussen voor de stijljuryleden (springruiters rijden toch iets anderd dan crossruiters)
-vermelden bij welke hindernis ze staan
-commentaar bij een 6 of lager

Anders heb je er helemaal niks aan Bloos

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:25

Dat zijn wel goeie dingen Scum!! Bij welke hindernis ze hebben gestaan is meestal maar gokken Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:16

Ik had begrepen dat je evt ook mag wisselen van hindernis. Verlichte zit en de daabij behorende korte beugels schijnen streng te moeten worden beoordeeld. Mensen die je het hele stuk op hun kont ziet zitten "mogen" geen voldoende krijgen.

Of dat een nieuwe eis wordt weet ik niet, maar zo is het mij gezegd en dat vind ik wel terecht ook. De laatste paar passen terug in het zadel vind ik zelf ook erg prettig, maar de hele weg op je kont zitten

Ik ben ook wel van plan om er uitleg bij te geven, moet ik maar even een schrijfster scoren Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:22

Op je kont zitten vind ik hele terecht, maar het gezeur over 'beugels te lang' stoort me wel. Ik heb het idee dat sommige stijljury's het liefste een jockeylengte zien en dat is ook onzin. Zo lang je goed verlicht kunt zitten en je paard vrij laat in de galop, is het prima.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:23

Ik ben het met Scum eens dat je als ruiter moet weten waar de stijljury heeft gezeten. Dat maakt het cijfer en het commentaar op je protocol wel een heel stuk duidelijker te begrijpen.
En, ik citeer uit het discipline regelement Eventing, het is zelfs verplicht de ruiter te laten weten waar de stijljury zit.
Helaas heb ik dat nog maar 1 keer meegemaakt (Hooge Mierde 2005).

BIJLAGE 5 - Stijlbeoordeling
Toelichting
De volgens artikel 306.a van het Disciplinereglement Eventing te behalen promotiepunten
worden alleen toegekend indien aan de wijze van rijden in de cross van de combinaties
een voldoende beoordeling is toegekend.
Deze regel zal er zeker aan toe bijdragen dat de kwaliteit, het imago en de veiligheid van
de Eventingsport bevorderd worden.
Uitvoering
Hiervoor wordt van elke combinatie een beoordelingprotocol opgemaakt waarvan het
eindcijfer
door het wedstrijdsecretariaat in een aparte kolom in de uitslagstaat verwerkt
wordt. De resultaten van de uitslag worden door de Federatievertegenwoordiger naar de
KNHS opgestuurd.
Het originele protocol is bestemd voor de ruiter. Op het protocol dient de plaats in de
cross waar de jury zich bevond vermeld te worden
.
Plaats Jury
Verdeeld over het crosstraject waar de combinaties goed gevolgd kunnen worden. Een
hoge positie voor de jury is ideaal als het terrein of andere mogelijkheden dat bieden.
Overleg met de TA en crossbouwer is hiervoor gewenst. Bij voorkeur staat de stijljury
niet bij een waterhindernis.
Beoordeling
In het protocol geeft elk jurylid punten van 0 tot 10 voor de rijkunstige beoordeling.
Een verrichting die door de jury gehonoreerd wordt met een gemiddeld eindcijfer van:
– 6 en hoger (voldoende)
– 0 tot 6 (onvoldoende)
Het is niet toegestaan om alleen een v (voldoende), of o (onvoldoende) voor de stijlbeoordeling
toe te kennen.

Bron: site KNHS, discplineregelement Eventing

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:27

Ik ga misschien wel naar de cross op Texel maar dat ligt eraan hoe Kameel is. Ben iig wel van plan om in het najaar iig 1 cross te rijden Knipoog

@gvdt: leuk dat je stijljury wordt!
@Scum: ik ben het wel eens met je punten Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:28

Oh, ze moeten het dus wel vermelden waar ze staan?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:30

Jep!
Dat je niet van tevoren weet waar ze staan vind ik niet zo'n probleem en nog wel logisch ook, maar die vermelding op het protocol, waar ze gestaan hebben, wil ik er dan wel graag op hebben!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:34

Inderdaad Ja

Maar nu hebben we GvdT als troef! Die gaat gewoon laten zien hoe het wel moet Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:33

Scum schreef:
Inderdaad Ja

Maar nu hebben we GvdT als troef! Die gaat gewoon laten zien hoe het wel moet Haha!

Ik ga verkleed als struik Tong uitsteken ,kan niemand mij vinden.

Er kwam uit die bijscholing wel uit dat er weinig mensen geïnterresseerd zijn in uitleg van de stijlpunten( springen) ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn coupons ook nooit ophaal Bloos Maar ik ga mijn best doen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:04

Heb net het nasiezoen eens even zitten bekijken. Liever plan ik niet teveel vooruit, want met al die blessures van de afgelopen jaren....maar tegenwoordig moet je wel, want alles zit zo snel vol!

Ik had zoiets in gedachten:

24 juni Hooge Mierde
30 juni Maarsbergen
14/15 juli Minderhout
21/22 juli Genk
(4/5 augustus Nokere...is erg mooie wedstrijd, maar ik denk dat we dan op vakantie zijn..)
1/2 september Gorssel
8/9 september Vlietland
22/23 september Theux
6/7 oktober Ysselsteyn
20/21 oktober Bathmen (GK)
2/3 november Hattem (NK)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:29

Ik zou wel naar texel maar dan heb ik 3 crossen in 4 weken.. En dan kan ik me beter richten op het FK en het NK in de klasse M. Als het nou B of L was oke.. Dus nu wordt het in oktober SGW Egypte/Nijeberkoop en SGW Bathmen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:38

Ik wsl zoiets

30 juni Maarsbergen Pablo
7 juli Ede Vos en Pablo
26 augustus W'werf Vos
1/2 september Gorssel Pablo
8/9 september Vlietland Vos
15/16 sept Neede Pablo of 22/23 september Theux (alletwee?0
6/7 oktober Ysselsteyn Pablo
14 oktober Arendonk Vos (?)
20/21 oktober Bathmen (open) Pablo + Vos
27/28 okt Barchem Pablo of Vos
2/3 november Hattem (NK) Pablo of Vos

programma aan het eind hangt van de plannen van Josien en welk paard ik op het NK wil starten.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:49

Scheelt wel dat je er 2 kan starten, kun je mooi overal heen!! Hoewel ik een weekendje niks ook wel fijn vind....moet ook nog steeds het eerste dressuurproefje gaan rijden Bloos

WW kan ik ook nog wel heen, ben ik nog nooit geweest, moet alleen een beetje uitkijken met de wp....als je er 20 hebt, mag je dan nog NK starten?
En hoe gaat het met Pablo Lielle?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:59

Planning voor het najaar is: paarden gezond houden en zoveel mogelijk proberen te crossen.
Ik denk dat ik deze week even met Neede bel of de coupons al op de bus mogen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:30

SGWuppie schreef:
als je er 20 hebt, mag je dan nog NK starten?

Nee, max 19 volgens mij.

Pablo gaat goed, neem hem denk ik volgende week een keer mee naar Rob.
En weekendje niks vindt hewt thuisfront hier ook wel leuk, dus ik moet nog even goed gaan denken.

Weet jij iets over Theux?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:40

Ik weet dat het niet al te ver weg is en ik vond een opmerking van Ibonn in het topic van vorig jaar:
Citaat:
Ik heb in Overpelt met wat Belgische SGW-ruiters gepraat en zij vonden Theux een van de mooiste Belgische crossen omdat het terrein heuvelachtig is. Een beetje te vergelijken met Tongeren volgens hun omschrijving. Ben er zelf nog nooit geweest.

Fijn van Pablo!!